Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak összehasonlításképpen mir mire is költöttünk utoljára ennyi pénzt?Az cca 2000 milliárd HUF.
Képpel.A májusi eset vizsgálati eredménye:
Investigation Report Points To Landing Speed As Main Cause Of Loss Of F-35A At Eglin AFB
Contributing factors to the loss were Helmet Mounted Display misalignment; pilot’s cognitive degradation due to fatigue and lack of systems knowledge on flight control logic.
Csak összehasonlításképpen mir mire is költöttünk utoljára ennyi pénzt?
Fegyverbeszerzés témakörben - tudomásom szerint - nem költöttünk soha ennyi pénzt és egy tételre valószínüleg nem is fogunk belátható idön belül (kivéve persze, ha két fokozattal feljebb kapcsol az infláció növekedési rátája).
Összehasonlításképpen - csak nagyságrendileg, fejböl - a Lynx biznisz kb 700Md, a Leo+Pzh+aprójószág kb 550Md, a 36 helikopter ~300Md HUF volt a Z2026-on belül.
De mondjuk itthonra a 40 F35 szerintem irreális mostanság, feltételezhetöen maximum 2 századról (24) mehet az agyalás.
(Nem kell készpénznek venni, de volt valami elszólása Hadházynak (mikor panaszkodott, hogy alá akarták íratni vele a honvédelmi tanácsban) egy 15 évre nyúló beszerzés tervezetéröl (tehát ez Z30+ projekt) és egy 1500Md-os tételröl.)
Lassan egész Európa átfegyverzi magát 5. gen-re.
Lehet, hogy én vagyok vak, de ez a lassan, az nagyon lassan. Vagy az sem.Lassan egész Európa átfegyverzi magát 5. gen-re.
Egyre másra érkeznek hírek és tervek a vásárlásokról, nagyon felületesnek kell lenni hogy ebből ne vegyünk észre egy egyirányú folyamatot.Lehet, hogy én vagyok vak, de ez a lassan, az nagyon lassan. Vagy az sem.
Még a NATO mindegyike sem rendszeresíti...
Ezek voltak a gazdagabb / nagyobb államok.
- Spanyolok nem rendeltek egy darabot sem, most vertek el egy rakat pénzt az EF-re.
- Portugál F-35 rendelést sem látok.
- Francia F-35 nem lesz, előbb fagyna be a pokol sanszosan.
- Német sem, ezért vágták ki a Légierő főnökét, mert mert ilyet mondani.
- Finn F-35-öt sem.
- Magyar F-35 nem lesz, még a COIVD nélkül sem lenne.
- Szlovákiában és Romániában F-16 lesz és van.
- Ausztriának kb. egy F-16A Block 1 is overkill lenne, csak air policy van.
Az F-16 üzemeltetők cserélik le őket, de még ott sem mindenki, lásd Portugália.Egyre másra érkeznek hírek és tervek a vásárlásokról, nagyon felületesnek kell lenni hogy ebből ne vegyünk észre egy egyirányú folyamatot.
Az hogy most nincs hír az nem bizonyíték, lehet 2 hét múlva meg lesz.
Lehet, hogy én vagyok vak, de ez a lassan, az nagyon lassan. Vagy az sem.
Még a NATO mindegyike sem rendszeresíti...
Ezek voltak a gazdagabb / nagyobb államok.
- Spanyolok nem rendeltek egy darabot sem, most vertek el egy rakat pénzt az EF-re.
- Portugál F-35 rendelést sem látok.
- Francia F-35 nem lesz, előbb fagyna be a pokol sanszosan.
- Német sem, ezért vágták ki a Légierő főnökét, mert mert ilyet mondani.
- Finn F-35-öt sem.
- Magyar F-35 nem lesz, még a COIVD nélkül sem lenne.
- Szlovákiában és Romániában F-16 lesz és van.
- Ausztriának kb. egy F-16A Block 1 is overkill lenne, csak air policy van.
Tehát akkor hol igaz, hogy "Európa F-35-re" cserél?A spanyolok-franciák-németek az FCAS-t fejlesztik, te is jól tudod, nem fognak ezért LM F35-t venni.
A finnek HX tendere még nyitott (persze, ha továbbra is 2 hajtómüves gépet akarnak, akkor valóban nincs sok esélye se a Gripen-nek, se az F35-nek).
A portugálok egyelöre valóban nem
mozognak.
Ha Magyarország szeretné fenntartani légiereje technológiai fölényét a térségben, akkor megint váltani kényszerül. Ha egyéb - geopolitikai és gazdasági - tényezök felülírják ezt, akkor érdemesebb rácsatlakozni az FCAS-ra nekünk is, addig pedig kihúzni kellöen felfegyverzett (és plusz egy század) JAS39-cel. Ez lenne a dilemma alapvetöen.
De szerencsére itt vagy nekünk te és szétcsapod a gordiuszi csomót.
Az USA 2022-ig még vásárol F-35 alkatrészeket Törökországból...
"Számos alkatrészről úgy döntöttünk, hogy okosabb az adófizetők dollárja és a repülőgépek harckészsége szempontjából, hogy ha meghagyjuk ezeket a szerződéseket Törökországnak, hogy ne legyenek hatalmas felmondási költségek"...
Vagy egyszerűen jóval olcsóbban tudják ugyan azt, mint bárki más. Az F-35-nél meg nem nagyon fér már bele, hogy variáljanak a költségekkel. Talán 2 évvel ezelőtt nagyon billegett a léc, hogy beszántják az egész programot a francba...Valamit csak tudnak a törökök gyártani amit más nem akar/ vagy kurva drága a gyártósort létrehozni. a szerződés és a felmondási költség a teljes gyártási mennyiségre lebontva nem tétel.
Az amerikai kongresszus jóváhagyta a finn tenderen induló típusokat is:
WASHINGTON, October 9, 2020 -
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F-35 Joint Strike Fighter aircraft with air-to-air missiles and air-to-ground precision guided munitions and related equipment for an estimated cost of $12.5 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Finland has requested to buy sixty-four (64) F-35 Joint Strike Fighter CTOL aircraft; sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);
five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Vehicles (CCV);
one hundred fifty (150) Sidewinder AIM-9X Block II+ (Plus) Tactical Missiles; thirty-two (32) Sidewinder AIM-9X Block II+ (Plus) Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II+ (Plus) Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;
one hundred (100) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapon (JSOW-C1) Tactical Missiles; two hundred (200) Joint Air-to-Surface Standoff Missile-Extended Range (JASSM-ER) AGM-158B-2 Missiles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Separation Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Instrumented Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Jettison Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 Inert JASSM w/Intelligent Telemetry Instrumentation Kits; two (2) AGM-158 Dummy Air Training Missiles;
one hundred twenty (120) KMU-556 JDAM Guidance Kits for GBU-31; three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainer JDAM Guidance Kits for GBU-31; thirty (30) KMU-557 JDAM Guidance Kits for GBU-31; one hundred fifty (150) KMU-572 JDAM Guidance Kits for GBU-38/54; one hundred twenty (120) BLU-117, General Purpose Bombs; thirty-two (32) BLU-109, General Purpose Bomb; one hundred fifty (150) BLU-111, General Purpose Bomb; six (6) MK-82, Inert Bomb; one (1) FMU-139D/B (D-1) Inert Fuze.
Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communications, Computer and Intelligence/Communications, Navigational, and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Operational Data Integrated Network (ODIN); Air System Training Devices; Weapons Employment Capability and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center access; F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; aircraft ferry and tanker support; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-572(D-2)/B Trainer (JDAM), 40 inch Wing Release Lanyard; GBU-53/B SDB II Weapon Load Crew Trainers (WLCT); GBU-53/B SDB II Practical Explosive Ordnance Disposal System Trainers (PEST); AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles; AGM-154C-1 JSOW Dummy Air Training Missiles; AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; integration of the Joint Strike Missile; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
The total estimated cost is $12.5 billion.
The prime contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX; Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT; The Boeing Company, St. Charles, MO; and Raytheon Missiles and Defense, Tucson, AZ. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).
Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Finland involving U.S. Government and contractor representatives for technical reviews/support, program management and training over the life of the program. U.S. contractor representatives will be required in Finland to conduct Contractor Engineering Technical Services (CETS) and Autonomic Logistics and Global Support (ALGS) for after-aircraft delivery.
This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
A semleges Svájc esetén érdemes lesz azt figyelni, hogy az egyesek szerint szuverenitás veszélyessége miatt melyiket választja...
Árban annak tűnik. Az, hogy az egész ALIS vagy a másik és a mögött elevő dolog mennyire póráz azt itt egyesek máshová teszik, mint mások. Ennyi.Szerinted ez egy tisztességes ajánlat?
Árban annak tűnik. Az, hogy az egész ALIS vagy a másik és a mögött elevő dolog mennyire póráz azt itt egyesek máshová teszik, mint mások. Ennyi.