F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

igen.

azokat a hibakat is, aminek a javitasat evekig huzzak, azt is akarattal csinaljak 100%.

nagyon szemtelenek lettek gyarak ott amerikaba, mindha az egesz amerika azert letezik, hogy az o kivansagukat teljesitse, mikozben meg forditva kellene hogy legyen.
Military industrial complex - egyik kedvenc elnököm megmondta az elején:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361
Jézusom, $8-9M per gép évente csak az üzemeltetése még Amerikanak is? :eek:

"Last month, the Government Accountability Office (GAO) smacked the F-35 program for its ever-increasing sustainment costs that the congressional watchdogs say are simply not affordable.

Per the GAO: “DOD plans to acquire nearly 2,500 F-35 aircraft for about $400 billion. It projects spending another $1.27 trillion to operate and sustain them—an estimate that has steadily increased since 2012. The military services collectively face tens of billions of dollars in sustainment costs that they project will be unaffordable. For example, the Air Force needs to reduce estimated annual per-plane costs by $3.7 million (47%) by 2036, or costs in that year alone will be $4.4 billion more than it can afford.”"


Az egész cikket érdemes elolvasni, egészen elképesztő számok vannak benne: https://breakingdefense.com/2021/08...5-buys-multi-year-sustainment-contract-plans/
És ezen miért akadsz fel? Az F-16C gépekkel évi 300 óra/gép mennyiséget repkednek. Az F-35A esetén ugyanezen mennyiséget nézve ez 28k USD óra.
Ez simán jó. Úgy, hogy a gépben ott a DAS, EOTS, ami az F-16C-ben nincs.

Amúgy szerinted a Gripen E, Rafale és a többi mennyiért repül? Kb. ugyanez.
 
Sajnos mostanában elèg elfoglalt vagyok,nincs időm sajnos kommentelgetni,de itt van a kutya elàsva ( làsd lentebb ) . Konkrétan a Pentagont is megizzasztja az üzemben tartàsa. A cikkből minden kiderül,nem akarom ismételni. Ezért vagyok többek közt én is Gripen pàrti.
 
Vagy a Szu-57 vagy a J-20, melyekről ugyan semmit sem tudunk, de fix, hogy bőven ettől horrorabb árral repülnek. Modern repülőgépek egyre bonyolultabbak, így drágábbak. Bónusz, hogy focsikorgatva, de mára a negatív funclub is elismeri, hogy az F-35 nem műszaki okokból repül drágán, hanem a mögöttes cég miatt (értsd: nyakkendősök, a modern világ hóhérai). Az aztán meg baromira nem a mérnökök hibája, akiknek pont ki volt adva, hogy a JSF repüljön olcsón.

Azért néha el kéne gondolkozni, hogy melyik modern ipari termék élné túl azt a negatív sajtót, amit az F-35 kapott...
Ilyenkor szoktam pislogni, hogy a 200k km vagy akár szinte új széteső Tesla seggét meg nyalják fényesre.
Továbbra is fenntartom, hogy aki a huszas években nem 5+ gen fölött vesz új gépet, az simán hülye (igen, az F-15EX is egy baromság).
Hát nem is az USAF és az ANG rendelte meg, hanem a politikusok...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
És ezen miért akadsz fel? Az F-16C gépekkel évi 300 óra/gép mennyiséget repkednek. Az F-35A esetén ugyanezen mennyiséget nézve ez 28k USD óra.
Dehogyis annyi. Meg a hivatalos osszesitesben is 35 ezer dollar per ora.
Itt, nekunk, a speci hazai arazassal.

Ez simán jó. Úgy, hogy a gépben ott a DAS, EOTS, ami az F-16C-ben nincs.

Amúgy szerinted a Gripen E, Rafale és a többi mennyiért repül? Kb. ugyanez.
Ugyan, dehogy, ne terjessz mar ekkora hülyeséget. A Gripen jo sansszal a feleboo kijon vagy alatta, a Rafalet szerintem senki nem tudja, de kizart, hogy ne lenne sokkal-sokkal olcsobb, mar annak alajan is, hogy kik veszik.
 
Érdekes hír az új generációs hajtóművek fejlesztésének háza tájáról. Úgy néz ki, fel fog gyorsulni a program:


Ezt a hírt a 6. generációs topikba is tehettem volna, mert az Adaptive Engine Transition Program (AETP) alapvetően az NGAD-hoz termelné ki a leendő hajtóműveket (GE XA100 és P&W XA101), viszont ezen topik szempontjából érdekes adalék, hogy az AETP hajtóműnél az USAF előírta, hogy az F-35A hajtómű gondolájába, illeve magába a törzshátsórészbe egy az egyben be kell férnie a szerkezetnek.
 
db770298591ed753fa2c0d6bf274a5d1.png


Érdemes összevetni a negyedik generációs gépekkel:

file.php


file.php

file.php
 
Érdekes hír az új generációs hajtóművek fejlesztésének háza tájáról. Úgy néz ki, fel fog gyorsulni a program:


Ezt a hírt a 6. generációs topikba is tehettem volna, mert az Adaptive Engine Transition Program (AETP) alapvetően az NGAD-hoz termelné ki a leendő hajtóműveket (GE XA100 és P&W XA101), viszont ezen topik szempontjából érdekes adalék, hogy az AETP hajtóműnél az USAF előírta, hogy az F-35A hajtómű gondolájába, illeve magába a törzshátsórészbe egy az egyben be kell férnie a szerkezetnek.
És hány tonna tolóerejű lesz az ?
 
Nekem látszik fent is.
Honnan van a kép? Mert a jelmagyarázatból nem minden rövidítést értek meg.
Amúgy a függőleges vonal jól mutatja, hogy nem a tolóerő a határa ennek ám...
 
Hát, megpróbálhatom megkérdezni, de két éve halott topikban erre sok remény nincs.
Azt sem látom, hogy a diagram honnan van.

Nem tudod, hogy mit jelent a RCM, PA cruise?
A PA Cruise a Pressure Altitude Cruise.

Az RCM az sokminden lehet. Hogy itt konkrétan mi, azt a 25 dollárért letölthető Lockheed anyag mondhatja meg.
Minden másra itt van a rövidítés szótár:

 
Ezek zsenialisak ezek a PR anyagok... a danoknak 27 gepre kellett csokkenteniuk a flottajukat, olyan qrva draga volt a rendeles (amit ugye manipulaltak az amerikaiak, amint az kiderult, vegig total pofatlanul lehallgattak a dan kormanyt ES a versenytarsakat), a belgak is 34 gepnel megalltak, ekozben a NATO olyan szinten amerikai kezben van es ugy el van tajolva, hogy kulon raszolt a belgakra, hogy vegyenek meg 14 gepet az amerikaiaktol, ha jot akarnak, akiknek persze egy buznyakuk nincs ra (igy is kivancsi leszek, hany orat fognak ezek a kis flottak a levegoben tolteni, lasd a svajci tender szenzacios amerikai retardalt dumajat, hogy adnak inkabb szimulatort, az eleg a gep reptetese helyett.:D)
 

Top US Air Force general supports proposed F-35 cost constraints​

WASHINGTON—The U.S. Air Force’s top general backs proposed legislation that would cap the number of F-35s the Defense Department can buy unless it meets affordability goals for operating and sustaining the jet.

na, tan le akarjak nyomni a koltsegeket?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Top US Air Force general supports proposed F-35 cost constraints​

WASHINGTON—The U.S. Air Force’s top general backs proposed legislation that would cap the number of F-35s the Defense Department can buy unless it meets affordability goals for operating and sustaining the jet.

na, tan le akarjak nyomni a koltsegeket?

Lockheed agrees to $30,000 per flight hour cost for F-35A by FY2023


New F-35 Sustainment Deal Creates Path To Lockheed Multi-Year PBL Contract
 
  • Vicces
Reactions: kamm