F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Az SzMT-n van csak nem leszerelhető. 
sf-smile.gif
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
Ezek a CFT-k nem rontják úgy az aerodinamikát mint az amit az SzMT-re raktak ami nem is CFT :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 120
113
Dudi ma nincs a humoránál. Lehet azért mert látta a mai  "meccset"...
sf-cry.gif
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 584
18 570
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
Jó reggelt! :) Az SzMT gerinctartálya miért nem CFT? Azt tudom, hogy sokat ront a gép manőverezőképességén, míg egy vérbeli CFT nem befolyásolja jelentősen a gépe műrepülhetőségét, sőt, inkább plusz felhajtóerőt termel, de van más oka is?

fip7
Pedig vezettünk is :(
 
M

molnibalage

Guest
A CFT lényege, hogy leszerelhető. (Bár az F-15E-nél gyak soha nem szedik le.) Az SzMT gerinctartálya tudtommal a sárkány része. Nem rászerelik, szerves része a gép szerkezetének. Pont olyan, mintha azt mondanád, hogy a MiG-21bisz nagyobb gerinctartálya az CFT a F vagy PF-hez mérten.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 574
113
Az SzMT tartálya valóban nagyobb, de ez is egy téves sztereotípia, hogy sokat ront a manőverezőképességen. Mint ahogy a CFT meg javítja a felhajtóerőt. Az SzMT nagyobb gerinctartálya megnöveli a légellenállást, de ez a szuperszonikus tartománynál jelent hátrányt, azaz az össz-repülési teljesítményt rontja le, de a kis és közepes magasságú manőverezést ez a tartály érdemben nem befolyásolja. A bele töltött többlet tüzelőanyag tömege/súlya már igen, de az is kifogy egyszer. Amit nem tudunk, az az, hogy az új törzs alatti póttartály mennyit ront a gép repülésén. Korábban olvasható volt, hogy a régebbi 1500 literessel a gép útvonal stabilitása romlott, ez az új az SzMT meg a K/KUB gépekre (és az M2-re is) mégnagyobb.

 

A CFT tartályokról a legtöbb gyártó annyit mond, hogy ugye számottevően nem növelik a légellenállást, de még a felhajtóerőt is növelik, szóval kész csoda az egész. Ezzel szemben olvasni lehetett, hogy az indiai tesztelők mást tapasztaltak. Bizonyos sebességtartományban fogja ez is rendesen a gépet. Ettől függetlenül persze a CFT tartály messze jobb, mint bármilyen póttartály.

Ahogy molnibalage írta, a lényege abban van, hogy leszerelhető. Az SzMT megnövelt gerinctartálya lényegében kevesebb plusz légellenállást jelent, de a hátrányai mindvégig megmaradnak, a gépről nem lehet leszerelni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Gerinctartály-CFT-póttartály témához

A gép normál  tüzelőanyag-rendszeréhez tartozó bármelyik tartályban - így a gerinctartályban is - lehetnek különféle berendezések, pl. kifogyasztási sorrendet vezérlő úszószelep, tartályszivattyú, túlnyomás-vezérlő szelep, stb.,így karbantartási/javítási folyamatban le/kiszerelhetők ugyan, de a rendszer normál működését ez kizárja(ettől még a gép más rendszerei működőképesek maradnak, a gép viszont erőteljes "korlátozásokat" szenved)! A CFT/póttankban nincsenek ilyen cuccok, így azok leszerelhetők/leoldhatók a rendszer működésének megzavarása nélkül. Mint az emberi szervezet, kézbevehetek pl. egy szerszámot, manipulátort , hogy jobban, könnyebben végezzek el egy feladatot, utána lerakhatom, attól a szervezetem továbbra is működőképes. Ha viszont "leszerelik" a kezemet, azt ugyan túlélhetem, más "rendszereim" működnek, de már az adott területen "kissé" korlátozva leszek.

Üdv ML
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
Az új törzs alatti póttartájok állítólag sokkal optimálisabb kialakításúak mint a régi 1500 literesek és talán nagyobban is.A régi póttartájokról azt kell tudni,hogy gyakorlatilag olyan volt az aerodinamikájuk mint egy ezerkettes Ladának ráadásul valamilyen forró gázokat is azon keresztül vezettek el,nem véletlen hívták töknek.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
magic said

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
Honnan származik az a EF kép? Az indiaiakra akartak Navalizált verziót rátukmálni?
Asszem a tavaly előtti AeroIndia kiállításon készült.

 

És igen, akartak/akarnak haditengerészeti verziót csinálni. Bár sztem egyértelműen Super Hornet vs. Rafale verseny lesz a hajófedélzeti gép szerepéért.

 

http://htka.hu/2011/02/09/tengeresz-eurofighter-indiaba/

http://htka.hu/2011/08/18/komoly-egyuttmukodest-ajanl-indianak-az-eads/
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/f18ef/f18_schem_03.jpg

kis segítség! :D
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
erdifefe:
Nem egy nagy méret, de ilyen van:
www.ausairpower.net/USN/000-Super-Bug-loadout.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 133
113
Lezuhant egy Szuperhornet

 

http://hamptonroads.com/2013/04/va-beachbased-fa18f-crashes-arabian-sea-crew-safe

 

http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=73223