Az SzMT tartálya valóban nagyobb, de ez is egy téves sztereotípia, hogy sokat ront a manőverezőképességen. Mint ahogy a CFT meg javítja a felhajtóerőt. Az SzMT nagyobb gerinctartálya megnöveli a légellenállást, de ez a szuperszonikus tartománynál jelent hátrányt, azaz az össz-repülési teljesítményt rontja le, de a kis és közepes magasságú manőverezést ez a tartály érdemben nem befolyásolja. A bele töltött többlet tüzelőanyag tömege/súlya már igen, de az is kifogy egyszer. Amit nem tudunk, az az, hogy az új törzs alatti póttartály mennyit ront a gép repülésén. Korábban olvasható volt, hogy a régebbi 1500 literessel a gép útvonal stabilitása romlott, ez az új az SzMT meg a K/KUB gépekre (és az M2-re is) mégnagyobb.
A CFT tartályokról a legtöbb gyártó annyit mond, hogy ugye számottevően nem növelik a légellenállást, de még a felhajtóerőt is növelik, szóval kész csoda az egész. Ezzel szemben olvasni lehetett, hogy az indiai tesztelők mást tapasztaltak. Bizonyos sebességtartományban fogja ez is rendesen a gépet. Ettől függetlenül persze a CFT tartály messze jobb, mint bármilyen póttartály.
Ahogy molnibalage írta, a lényege abban van, hogy leszerelhető. Az SzMT megnövelt gerinctartálya lényegében kevesebb plusz légellenállást jelent, de a hátrányai mindvégig megmaradnak, a gépről nem lehet leszerelni.