F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Az SzMT-n van csak nem leszerelhető. 
sf-smile.gif
 
Ezek a CFT-k nem rontják úgy az aerodinamikát mint az amit az SzMT-re raktak ami nem is CFT :)
 
Dudi ma nincs a humoránál. Lehet azért mert látta a mai  "meccset"...
sf-cry.gif
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
Jó reggelt! :) Az SzMT gerinctartálya miért nem CFT? Azt tudom, hogy sokat ront a gép manőverezőképességén, míg egy vérbeli CFT nem befolyásolja jelentősen a gépe műrepülhetőségét, sőt, inkább plusz felhajtóerőt termel, de van más oka is?

fip7
Pedig vezettünk is :(
 
A CFT lényege, hogy leszerelhető. (Bár az F-15E-nél gyak soha nem szedik le.) Az SzMT gerinctartálya tudtommal a sárkány része. Nem rászerelik, szerves része a gép szerkezetének. Pont olyan, mintha azt mondanád, hogy a MiG-21bisz nagyobb gerinctartálya az CFT a F vagy PF-hez mérten.
 
Az SzMT tartálya valóban nagyobb, de ez is egy téves sztereotípia, hogy sokat ront a manőverezőképességen. Mint ahogy a CFT meg javítja a felhajtóerőt. Az SzMT nagyobb gerinctartálya megnöveli a légellenállást, de ez a szuperszonikus tartománynál jelent hátrányt, azaz az össz-repülési teljesítményt rontja le, de a kis és közepes magasságú manőverezést ez a tartály érdemben nem befolyásolja. A bele töltött többlet tüzelőanyag tömege/súlya már igen, de az is kifogy egyszer. Amit nem tudunk, az az, hogy az új törzs alatti póttartály mennyit ront a gép repülésén. Korábban olvasható volt, hogy a régebbi 1500 literessel a gép útvonal stabilitása romlott, ez az új az SzMT meg a K/KUB gépekre (és az M2-re is) mégnagyobb.

 

A CFT tartályokról a legtöbb gyártó annyit mond, hogy ugye számottevően nem növelik a légellenállást, de még a felhajtóerőt is növelik, szóval kész csoda az egész. Ezzel szemben olvasni lehetett, hogy az indiai tesztelők mást tapasztaltak. Bizonyos sebességtartományban fogja ez is rendesen a gépet. Ettől függetlenül persze a CFT tartály messze jobb, mint bármilyen póttartály.

Ahogy molnibalage írta, a lényege abban van, hogy leszerelhető. Az SzMT megnövelt gerinctartálya lényegében kevesebb plusz légellenállást jelent, de a hátrányai mindvégig megmaradnak, a gépről nem lehet leszerelni.
 
Gerinctartály-CFT-póttartály témához

A gép normál  tüzelőanyag-rendszeréhez tartozó bármelyik tartályban - így a gerinctartályban is - lehetnek különféle berendezések, pl. kifogyasztási sorrendet vezérlő úszószelep, tartályszivattyú, túlnyomás-vezérlő szelep, stb.,így karbantartási/javítási folyamatban le/kiszerelhetők ugyan, de a rendszer normál működését ez kizárja(ettől még a gép más rendszerei működőképesek maradnak, a gép viszont erőteljes "korlátozásokat" szenved)! A CFT/póttankban nincsenek ilyen cuccok, így azok leszerelhetők/leoldhatók a rendszer működésének megzavarása nélkül. Mint az emberi szervezet, kézbevehetek pl. egy szerszámot, manipulátort , hogy jobban, könnyebben végezzek el egy feladatot, utána lerakhatom, attól a szervezetem továbbra is működőképes. Ha viszont "leszerelik" a kezemet, azt ugyan túlélhetem, más "rendszereim" működnek, de már az adott területen "kissé" korlátozva leszek.

Üdv ML
 
Az új törzs alatti póttartájok állítólag sokkal optimálisabb kialakításúak mint a régi 1500 literesek és talán nagyobban is.A régi póttartájokról azt kell tudni,hogy gyakorlatilag olyan volt az aerodinamikájuk mint egy ezerkettes Ladának ráadásul valamilyen forró gázokat is azon keresztül vezettek el,nem véletlen hívták töknek.
 
magic said

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Illeszkedő póttartályt a Hornetre!
Honnan származik az a EF kép? Az indiaiakra akartak Navalizált verziót rátukmálni?
Asszem a tavaly előtti AeroIndia kiállításon készült.

 

És igen, akartak/akarnak haditengerészeti verziót csinálni. Bár sztem egyértelműen Super Hornet vs. Rafale verseny lesz a hajófedélzeti gép szerepéért.

 

http://htka.hu/2011/02/09/tengeresz-eurofighter-indiaba/

http://htka.hu/2011/08/18/komoly-egyuttmukodest-ajanl-indianak-az-eads/
 
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/f18ef/f18_schem_03.jpg

kis segítség! :D
 
Lezuhant egy Szuperhornet

 

http://hamptonroads.com/2013/04/va-beachbased-fa18f-crashes-arabian-sea-crew-safe

 

http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=73223