F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Mert egy ideje eluralkodott rajtuk a Hitler-szindróma, csak a CSODAFEGYVER elég jó nekik, ebből viszont olyan kis darabszámra telik nekik, hogy egyre inkább problémás lesz az egész világon mindenütt megfelelő erőkkel jelen lenni. Ma még működik az hogy a kard éle a Raptor, mögötte támogatásnak ott vannak a 4+++ generációs gépek tömegei, de mi lesz ha ezt folytatják még 30-40 évig?!

Offtopic, de mégis ideillik:

http://index.hu/tech/2017/03/27/a_kiralycsodor_lesz_a_legdragabb_helikopter_a_vilagon/

Az ár engem hidegen hagy, hiszen azon vég nélkül el lehet vitatkozni, hogy mi is az annyi. Hanem elkészült ez a böhönye, ultramodern gép, a legkorszerűbb hajtóművekkel és szinte örök élettartamú forgószárnnyal és tessék. Három hajtóművének össz-teljesítménye megegyezik a Mi-26-os két hajtóművéével, a teheremelő képesség pedig kb a felével. 13.5 tonnát emel a CH-53K, ahol három méregdrága hajtómű hajt meg jó bonyolult módon egy méregdrága reduktoron keresztül egy méregdrága hétlapátos forgószárnyat, miközben a Mi-26-os két hajtóművével megemel 20 tonnát, de úgy, hogy fizikailag képes a 25 tonna emelésére és külső hordozására is. Eleve jóval nagyobb belső kapacitás mellett. És a Mi-26-osban még közel negyven év után is van képességfejlesztési tartalék!
Mindez miért? Mert a CH-53K-nak is MINDENT kell tudnia, egyszerre, így igazából elmondhatják erről a jó nagy gépről, hogy belefér egy Humvee is. Nagy tudomány.
 
Mert egy ideje eluralkodott rajtuk a Hitler-szindróma, csak a CSODAFEGYVER elég jó nekik, ebből viszont olyan kis darabszámra telik nekik, hogy egyre inkább problémás lesz az egész világon mindenütt megfelelő erőkkel jelen lenni. Ma még működik az hogy a kard éle a Raptor, mögötte támogatásnak ott vannak a 4+++ generációs gépek tömegei, de mi lesz ha ezt folytatják még 30-40 évig?!
A Halálcsillag.
 
Volt egy érdekes fejtegetés a Kővári blogján, ami arról szólt, hogy ha ez így megy tovább, az évszázad közepére az amerikai fegyveres erők (értsd: az összes haderőnem) teljes költségvetése arra lesz elég, hogy kifejlesszenek és legyártsanak EGYETLEN harcászati repülőgépet!
.
Ezt a szarkasztikus dumán először kb. 10-12 éve hallottam. Az F-35A ára ehhez képest nem lényegesen magasabb, mint egy fullos F-15E legacy gépé.Az F-14A mai árszínvonalon kezdetben valahol 80-100 misi között volt. (1972-ben volt 20 millió USD.)
Akkor mit tudott az F-14? Nappali buta bombázást, AWG-9 AIM-54-gyel éééééééééés, ennyi. Nem volt rajta akkor sem IRST sem AAX-1 (tudtommal az a '70-es évek végén került rá), sem stabilan működő hajtómű vadász üzemmódban.

Ehhez képest tessék megnézni, hogy 100 misiből mi jön ki az F-35A-ra integrált TGP/FLIR, DAS (ami kombinált MAWS is), sisakdisplayestül, vontatott csalistul, két generációval későbbi hajtóművel stealth sárkányban AESA radarral. Hát izé...

OK, USAF vs. Navy gép összemérés, de a lényeg érthető szerintem..

A vadászgépek egységára ez bizonyos szintet nem lép át, mert akkor értelmes mennyiség nem rendszeresíthető belőle. A kérdés az, hogy hol húzzák meg azt, hogy akkor kb. ennyi pénzből mit pakolnak bele a gépbe. A legdrágább vadszgép ára fajlagosan nem megy egy szint fölé, az F-35 ára tény, hogy megszalad a folyamatos célváltoztatások és pusztán a feladat komplexitása miatt. Az F-35A hol hasonlít ma egy "lopakodó F-16C/D" kocepcióra? Kb. sehol...

A megajánlott F-16V Block 70 újonnan gyártva alig lenne olcsóbb, mint az F-35A úgy, hogy az F-35A képességeinek egy részét soha semmilyen konfigban nem tudná...
 
Ne legyetek már oly kicsinyesek! 2000+ f-35 nem mond nektek semmit?

Ne a zumwalt alapján ítélkezzetek :cool:
Egyenlőre nincs 2000 F-35, és ha az a program is úgy jár mint néhány más az utóbbi években (programtörlések, költségcsökkentések, rendelés-csökkentések), akkor egyáltalán nem biztos hogy lesz is annyi. Talán lesz, így szólnak a TERVEK, de jövőbeni megrendelésekről még én is tudok beszélgetni, még akár ígérgetni is...
 
Ehhez képest azért van csak maréknyi Raptor mert drága és mit is tud?Gyakorlatilag egy feladatos gép igaz van hozzá GPS bomba de ennyi.
 
Egyenlőre nincs 2000 F-35, és ha az a program is úgy jár mint néhány más az utóbbi években (programtörlések, költségcsökkentések, rendelés-csökkentések), akkor egyáltalán nem biztos hogy lesz is annyi. Talán lesz, így szólnak a TERVEK, de jövőbeni megrendelésekről még én is tudok beszélgetni, még akár ígérgetni is...
Az F-35A nagyarányú visszavágása egyszerűen azért lehetetlen, mert spróolni nem lehetne vele. Az összes beszállító szarrá perenlné az államtól kezdve mindent. Ők arra rendezkedtek be, hogy lesz 2000+ F-35. Ezen felül az F-16 flotta ezres nagyságrendű és az iddqd kódot (örök élet) nem találta fel senki. Egy F-16C/D helyett most nem létező nem stealth F-16V rendszeresítéste pénzügyi és technikai ökörség lenne.
 
Molni a Raptor beszállítói sem 187 darbra rendezkedtek be de a RAH-66nál sem nulla volt a tervezett leszállítandó mennyiség(holott tudtommal gyakorlatilag kész vilt a helikopter csak gyárani kellett volna).
 
Ehhez képest azért van csak maréknyi Raptor mert drága és mit is tud?Gyakorlatilag egy feladatos gép igaz van hozzá GPS bomba de ennyi.
Ráadásul a 180-valahány gép egy része csak kiképzésre van fenntartva, nagy kérdés hogy ezek vannak-e olyan műszaki-harcászati állapotban hogy éles bevetést is repülhessenek, és lenne-e rájuk elég full-kiképzett pilóta?!!
 
Zumwalt?LCS(bár ez inkább pozitív példa,hisz valaki rájott a NAVY-nél,hogy nem sok értelme van egy halom sétahajónak lévén nem utasszállító cég a NAVY)?
Összességében nincs olyan nagyarányú program amit ne kurtítottak volna meg a költségek miatt!Vannak persze pozitív példák de azok nem új fejlesztések csak modernizációk.
 
Zumwalt?LCS(bár ez inkább pozitív példa,hisz valaki rájott a NAVY-nél,hogy nem sok értelme van egy halom sétahajónak lévén nem utasszállító cég a NAVY)?
Összességében nincs olyan nagyarányú program amit ne kurtítottak volna meg a költségek miatt!Vannak persze pozitív példák de azok nem új fejlesztések csak modernizációk.
A Zumwalt program úgy hülyeség az én szememben, ahogy van. A EM ágyú is tök fölösleges, mert hagyományos módszerrel is megoldható lenne. A szokásos jenki hülyeség, hogy értelmetlenül erőltetik a Hi-techet...
 
Super hornetből mennyit gyártottak eddig? Mert én csak annyit találtam, hogy 2011-ben meglett az 500 db, és ebben akkor a Growler benne van, vagy nem?
 
A F-35 egy repülő Zumwalt(vagy a Zumwalt egy úszó F-35)!
Ez így nettó ökörség ebben a formában. A Zumwaltnek a fő fegyverzete nem létezik és légvédelme szinte semmi.

Ehhez képest az F-35A egy steath gép, vontatott csalikkal, AESA radarral, DAS-sal ugyanzon fegyverekke, amit a többi gép is használ.

Dudi, sokadszorra ajánlom neked, hogy ekkora marhaságok előtt számoljál már el húszig. Egyszerűen látni, hogy nem gondolkodsz. Semennyire.
 
Ez így nettó ökörség ebben a formában. A Zumwaltnek a fő fegyverzete nem létezik és légvédelme szinte semmi.

Ehhez képest az F-35A egy steath gép, vontatott csalikkal, AESA radarral, DAS-sal ugyanzon fegyverekke, amit a többi gép is használ.

Dudi, sokadszorra ajánlom neked, hogy ekkora marhaságok előtt számoljál már el húszig. Egyszerűen látni, hogy nem gondolkodsz. Semennyire.


A fő fegyverzete a Zumwaltnak a VLS cellákban van(ami full ugyan az mint minden más hajónak),meg van a "lopakodó képessége is.A tervezett ágyú közelébe nem fog érni a rakétáknak/CM-eknek.Olyan mintha azt mondanád,hogy egy felturbózott gépágyú az F-35 fő fegyvere a rakétákkal meg bombákkal szemben...Passzív rendszerei a Zumwaltnak is meg vannak,légvédelme is van csak nem integrálható a többi hajóéhoz(A Raptor sem tud érdemben kommunikálni más gépekkel de az F-35 is csak alig alig hisz a LIN-16 eléggé elavult).Nincs különbség csak te nem látod be.