F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 100
113
Értelemszerűen nekem sincsenek pontos adataim, de engem meglepne az ha 0.01 RCS alá lehetne menni :)
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
Hogy lehet egy Typhoonnak jobb RCS-e mint egy Hornetnek? Komoly erőfeszítés és példátlan nemzetközi összefogás kellett ahhoz az európai szakembereknek hogy ilyen ronda gépet össze tudjanak hozni mint a Typhoon. Egy Mig-21 szebb nála.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Vagy másképpen fogalmazva, az lehetne alternatíva, ami eredetileg is terv volt. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült a C meg az SH utódnak. Tehát kivágod
az AESA-t - Hornetnél ez nem opció, mert abban eleve van visszafelé lépni mégse kéne... - teszel bele régebbi radart - mi értelme lenne...? - elfelejted a DAS-t, az integrált EOTS-ot stealth képességgel stb. és a fejlesztési költség után - mert ilyen változat nincs - mondjuk nyersz gépenként legfeljebb 30 millát és erre várni kéne vagy 5-6 évet.

Értelme? Semmi...

Pontosan annak van értelme, ami most. A 4++ gépek továbbszolgálnak egy idei párhuzamosan aztán nekik game over idővel.

Ebből is látszik, hogy az eredeti kérés is ökörség, mert az F-16 alternatívának lenne több értelme, nem SH alternatívának és az LM sem rokkanna bele. Azt is az LM készíti, még van gyártósor, a Block 70 szinte készen van és az meglevő CIIP flotta avionikája gyengébb, mint az SH, tehát arra férne rá egyfajta ráncfelvarrás. Itt most csak Boeing felé van lobbizás. Ki ne találjad már, hogy ez most a szent racionalizálás címszó alatt megy. Ha valaha is csak elindulna ez a projekt, na az lenne a pazarlás sőt, még pereskedés is, amiből az LM jöhet ki jól...

Ez a bejelentés csak parasztvakítás a plebs felé. A jelek szerint bőven lesz, aki bedől neki, ha még egy HT fórumra járó is ilyen simán megkajálta. Akkor a nálad sokkal tájékozatlanabb és szó szerint műszaki és természettudományos analfabéta lazán elhiszi, hogy ez járható és értelmes út, pedig ennél hülyébb dolgot kitalálni igen nehéz. Ennél még az is jobb, hogy lemondanak gépeket és jelenlegit rendelnek, tehát a 5/4 gen arányt és annak kifutását tolják el. Ez értelmes lenne. A 4++ gépek jelenlegi avionikával jó ár/érték arányosak.

Politikai manőverezésből és populizmusból 5* Mr. Trump, de valódi húzásként ez mezei elégtelen...

Trump vagy "le akarja húzni" (fenyegetéssel elért árcsökkentés, de aminek valaki meg fogja inni a levét, vagy perrel az USA állam, vagy, ahogy joker is írja, a külföldi megrendelők) a Lockheedet (azt azért ne felejtsük el, hogy a Pentagon kérte, hogy az F-35 avionikailag is ennyivel több legyen az F-16-osnál és az nem a Lockheed sara, hogy a spéci műszerek és azok integrációja ennyi időbe és pénzbe kerül), vagy egy idióta, akinek fingja sincs a témáról és azért dobta be a már-már elavult F-18-ast. Azért azt pl. a PAK-FA így ránézésre simán lenyomná a geometriai stealth szempontjából is. Manőverezésben pláne. Max. az avionika, ami sötét ló lenne.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Rudi

Az SR-71-et észlelték az akkori radarok is. Azok közül a legtöbb 0.1 RCS alatti célt nem is tudott követni. Ennek fényében értékeld át a listát.
Meg amúgy is, milyen szögből, milyen frekvencia tartományban? :)

Az SR-71 egy b.szott nagy visszaverőtest volt, bármit is kínlódtak (a '60-as években!) a Lockheednél és a CIA-nél (pedig megpróbálták, kompozitok, ahol csak lehetett, stb. de az akkori technológia és a kitűzött paraméterek ennyit tettek lehetővé). A javarészt titán sárkánnyal és a ramjettel nem lehet csodát tenni, pláne nem akkoriban.

A frekvencia meg sokkal többet számít, mint a legtöbben hinnék (elvileg pl. a B-2-esnek kisebb a radarkeresztmetszete az UHF-VHF tartományban, mint pl az F-35-nek, pedig a méretük durván eltér). A szög dettó. Nyilván a legtöbb nyilvános "PR" RCS érték szemből van. Oldalról, vagy hátulról (az F-22 hajtóműveinek "TVC-egysége" is titánötvözet és onnan rá lehet látni a turbinalapátra is, ami jó visszaverő nikkelötvözet) jóval nagyobb lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 113
113

Growler Ball 2016 provides an overview of the U.S. Navy EA-18G crews intense flight activity
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Nem tudom hogy ez a hír mennyire igaz. A Navy - Marine Corps az USA világhatalmának egyik pillére, bárhova menni kell rendetrakni, őket küldik először. Ez nekem inkább úgy tűnik, kezdik a sírást még időben, hogy legyen pénz.

A kétharmad nekem is kicsit soknak tűnik egyébként. Az több száz gép. Ennyire nem lehetnek legagyásodva a haditengerészetnél.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A kétharmad nekem is kicsit soknak tűnik egyébként. Az több száz gép. Ennyire nem lehetnek legagyásodva a haditengerészetnél.
Délelőtt olvastam valahol máshol, hogy az F-18 gépállomány 26%-a vár a soros nagyjavítására, 35%-a meg alkatrész-utánpótlásra (vagy fordítva). Ami elfogadott, hogy műszaki ok miatt ne repüljön a gépállomány nagyjából 20-25%-a. Egyébként én emlékszem hogy anno az öböl-háború után közölték, hogy az F-18-akkal csúcsot állítottak fel, a hadműveletek ideje alatt a gépek 92%-ban (vagy 95-96%?) folyamatosan hadrafoghatók voltak!! Szóval ezek tényleg elszórták a pénzt új "csoda"-hajókra (??), a régi technikát meg nincs pénz üzemeltetni. Kezdenek a mi szintünk irányába mozogni. Ámbár ha eszembe jut hogy volt mikor a 14 Griffünk egyszerre a levegőben volt.... ami ugye 100%!!... :)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 506
113
A kétharmad nekem is kicsit soknak tűnik egyébként. Az több száz gép. Ennyire nem lehetnek legagyásodva a haditengerészetnél.
Talán úgy tudum elképzelni, hogy mindenféle szállító - futár gépeket/helikoptereket, kis oktatógépeket, szóval minden szirt-szart idevettek, mert az hogy a készenléti elsővonalas gépek, pl. Hornetek 2/3 repképtelen, és ez tartós anyagi okokból bekövetekző krónikus alkatrészellátásból adódik, ezt kizártnak tartom, konkrétan. HA ez így lenne, az azt jelentené, hogy érdemben nem tudnának segíteni TAJVANON, ha holnap Kína úgy döntene, hogy átküld pár ezer ladikot barátságos sárga lavóros emberkékkel, vagy Irán megtámadná Kuvaitot. Az azt jelentené, hogy az USA nem világhatalom többé. Ezt kizártnak tartom.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 506
113
Délelőtt olvastam valahol máshol, hogy az F-18 gépállomány 26%-a vár a soros nagyjavítására, 35%-a meg alkatrész-utánpótlásra (vagy fordítva). Ami elfogadott, hogy műszaki ok miatt ne repüljön a gépállomány nagyjából 20-25%-a. Egyébként én emlékszem hogy anno az öböl-háború után közölték, hogy az F-18-akkal csúcsot állítottak fel, a hadműveletek ideje alatt a gépek 92%-ban (vagy 95-96%?) folyamatosan hadrafoghatók voltak!! Szóval ezek tényleg elszórták a pénzt új "csoda"-hajókra (??), a régi technikát meg nincs pénz üzemeltetni. Kezdenek a mi szintünk irányába mozogni. Ámbár ha eszembe jut hogy volt mikor a 14 Griffünk egyszerre a levegőben volt.... ami ugye 100%!!... :)
És ebben az a jó, hogy mivel van egy kényszer a cégen belül is, hogy évről évre a szent STATISZTIKÁKNAK mindig jobbnak kell lennie, már nincs olyan messze a 110% sem :D!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Talán úgy tudum elképzelni, hogy mindenféle szállító - futár gépeket/helikoptereket, kis oktatógépeket, szóval minden szirt-szart idevettek, mert az hogy a készenléti elsővonalas gépek, pl. Hornetek 2/3 repképtelen, és ez tartós anyagi okokból bekövetekző krónikus alkatrészellátásból adódik, ezt kizártnak tartom, konkrétan. HA ez így lenne, az azt jelentené, hogy érdemben nem tudnának segíteni TAJVANON, ha holnap Kína úgy döntene, hogy átküld pár ezer ladikot barátságos sárga lavóros emberkékkel, vagy Irán megtámadná Kuvaitot. Az azt jelentené, hogy az USA nem világhatalom többé. Ezt kizártnak tartom.
A hír konkrétan és megnevezve a Hornet/Super Hornet állományra vonatkozott. Viszont egyfrontos háborút az USA szerintem még így is bevállalhatna, hiszen háborús helyzetben a kizárólag repült óraszám miatt leállított és nagyjavításra váró gépek jelentős része valószínűleg azonnal bevethetővé válna (esetleg x óra korlátozással ??, csak ezeket a belső szabályzatokat szerintem még ott se tudhatja bárki).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És ebben az a jó, hogy mivel van egy kényszer a cégen belül is, hogy évről évre a szent STATISZTIKÁKNAK mindig jobbnak kell lennie, már nincs olyan messze a 110% sem :D!
Ez szerintem nem olyan cég, őnáluk a célkitűzés a minél több dollár beszerzése a Pentagontól (akár másik haderőnem rovására is), így ilyen őrültséggel nem hiszem hogy dicsekednének. Inkább hiszek abban hogy a jelenlegi helyzetet is kissé eltúlozzák, mert "kell még egy kis money".
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 506
113
Ez szerintem nem olyan cég, őnáluk a célkitűzés a minél több dollár beszerzése a Pentagontól (akár másik haderőnem rovására is), így ilyen őrültséggel nem hiszem hogy dicsekednének. Inkább hiszek abban hogy a jelenlegi helyzetet is kissé eltúlozzák, mert "kell még egy kis money".
Félreértettél, én a SAJÁTUNKRÓL beszéltem, a Gripenek kapcsán említett 100%-ra reagálva, troll üzemmódban :D!