F-X III tender (Dél-Korea)

Ha ma rendelek F-35-öt abból mikorra lesz repülő?Teszem azt 28 gép kell és nem vagyok NATO tag.
 
Az F-35A darabára inkább 150 millió USD körül van /- ahány oldal, annyi különböző ár/!
Az "olcsóbb lesz"-re meg ne vegyél mérget...!!!

Az 5. generációs gépek elterjedésére azért még várni kell...! /Sok ország még 3. generációs gépeket használ. Ha csak nem találnak olajat, abból nem lesz 5. gen. rendelés!/

És amíg várakozol, addig jó néhány 4++ gép fog gazdára találni - Pl. a Super Hornet is...!
A korszerűsítésekről nem is beszélve...!!!
 
Ez szerintem attól is függ, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni és kivel egyezkedsz. Egyes országoknak nem sürgős, sanszosan némi pénzért vagy akár ingyért is belemennek abba, hogy a nekik készülő gépekből legyen másé, mert nekik jobb, ha később és olcsóbban kapják. A Japánoknál mi a szállítás? Nem túl rég győztek és nem NATO tagok.
 
Molni

Elvileg 2017-ig szeretnének 4 darabot kapni, a többi 38-at a Mitsubishi szerelné össze. A program záró dátuma 2021 lett volna, de ezt lehet, hogy 2023-ig kitolják. A gép ára júniusi infó szerint 142 millió volt, de nem tudom, hogy ebbe mi mindent számoltak bele, darabárat írtak. És yenből számoltak, ami nagyon ingadozik.

http://www.defensenews.com/article/20130610/DEFREG03/306100018/Japan-Might-Delay-F-35-Purchases
 
A japán ár nem mérvadó. A licenszgyártott F-15-ök ára messze magasabb volt, mint amit a jenkik fizettek érte.
 
A wiki 153,1 millió 2013-as dollárt ír flyaway cost-nak az F-35A -nál, a B és C meg közel 200 millió. A forrásuk a "Depatrment of Defense" költségvetése. És ezek flyaway cost-ok, amibe a fejlesztés ráeső része még nincs benne. Nem létezik 100 milliós F-35, esetleg amit odavernek kicsit vagy nem kicsit és utána eladnak féláron vagy negyedáron.
 
Viszont a gyártás felfutásával ez az ár akár drasztikusan is eshet.
2500 gép iszonyú sok.
Csak lássunk már egészen biztosan végleges formájú F35-t. (értsd minden berepülési és tesztprogram véget ért és sikeres)
 
Dél Koreában és Szaúd Arábiában ahogy látom az SE-nek a már meglévő F15ös park ágyazott meg.
Nem tudom, hány %-ban azonosak az alkatrészek, de ha már üzemelteted az F15 valamelyik változatát, úgy gondolom, hogy jóval olcsóbb és egyszerűbb az F15SE-t logisztikailag és üzemeltetésileg integrálni a meglevő rendszerbe.
Tényleg egy koreai F15 lábban vagy méterben méri a magasságot? :)
 
Az F-16-os 4.500 példányban készült, mégsem lett olcsóbb!
Igaz, drága sem volt...!

Ez a kijelentés gyakorlatilag teljesen értelmetlen.

Mégis mitől várnád el, hogy egy tökcsupsz könnyű vadásznak és másodlagosan csapásmérőként használt, nuku PGM és BVR fegyverzet és ECM nélküli F-16A Block 1 után olcsóbb legyen az integrált ECM-es, AMRAAM-os és más radarral és avionikával bíró F-16C Block 52+...? Mintha a '70-es évek csupasz Opelját mérnéd egy mai luxus Skoda Octaviához. Az F-16I is F-16 és az UAE F-16 Block 60 is, az AESA radarral, vontatott csalival, stb.

Azt nézd meg, hogy az egymáshoz közel álló F-16 szériák esetén ki mennyiért vette az elsőt és pl. az utánrendelést. No, mindjárt más a kép. Egyébként meg mi az, hogy nem lett olcsóbb...? A C Gripenhez képest egy átlagos F-16 Blk. 50/52 akárhogyan nézem olcsóbb. Ehhez képest fegyverintegráció terén hülyére veri, ahogy repteljesítményben és fegyverterhelésben is.

Eleve ott kezdődik, hogy az infláció és valutamozgás akkora bizonytalanságot tesz a gépek árába, hogy lehetetlen 20-30%-nál kisebb hibával megmondani, hogy mennyibe került. Mert a gépeket dollárért vették és nem nemzeti valutáért...

Erre jön még rá a fegyverzet és a cumó meg az, hogy politikai okokból mennyire mozgott az árcédula. Az IAF pl. minden "szívszerelem" ellenére olyan *** drágán kapta az F-15-öt, hogy ihaj...

Az eredeti tervek szerint 1975-ös dollárban számolva egy F-16A Block 1-et 7-8 millára lőttek be. Egy F-15A akkor 16-18 milla táján volt.
 
molnibalage

Gyakorlatilag az IAF az ami segélyen vette a saját F-15 gépeit.Azért van olyan kevés nekik mert nem futotta többre a segélyből.
 
Csak annyira értelmetlen, mint azt állítani, hogy az F-35 "olcsóbb" lesz!
Legfeljebb arányaiban másként változik az ára, de alig kerül közelebb az F-15-höz!

A Gripen meg rossz hasonlat, mert mint minden európai típus: DRÁGA...!
A teljesítményével azonban egyetértünk...!
 
A gyártás ilyen. Ahogy fut fel a termelés az árak meredeken csökkennek.
Ezzel így nem tudom mért akarsz vitatkozni.

Ha vadászgép nem az europai tipusok drágák, hanem minden. Legutolsó 40+2dbos Su-30MKI 110m$/dbba fájt Indiának és ebben nincs support, nincs fegyverzet.
Eközben a gyártás felfutási állapotában lévő F-35 darabára 150m$. Biztos sok?
 
S hat ne felejtsuk, hogy az F35 meg mindig tesztfazisban van sok tekintetben. (lasd hirhalom)
Az F15SE viszont tenyleg meglevo gep, nem kellenek meg evek, hogy vegleges format oltson.
Viszont ahogy asom lefele magam ebben a temaban, egyre inkabb ugy erzem, hogy a kovetkezo 30-35 evben az 5. generacios tipusok megkerulhetlenek lesznek.
Vagyis majdnem boritekolhato, hogy lesz F35 del koreai felsegjellel.
 
molnibalage

Gyakorlatilag az IAF az ami segélyen vette a saját F-15 gépeit.Azért van olyan kevés nekik mert nem futotta többre a segélyből.

Én az F-15A/B/C/D gépekre gondoltam. Azokat nem segélyből vették. Az F-15I kapcsán is sokan leírták azt, amit te, de egyetlen forrást sem találtam ár, ami említené. A jenki katonai "segély" értéke asszem akkoriban 1 milliárd USD volt évente, de ennek nem teljes egésze volt fordítható beszerzésre. Biztos, hogy részben ebből is finanszírozták, de hogy a teljes programot ebből, azzal kapcsolatban igen erős kétségeim vannak.
 
Eközben a gyártás felfutási állapotában lévő F-35 darabára 150m$

Az angolok olcsóbban kapták az első legdrágább B változatot. Az első F-35A-k átlagára már most 100 misi táján van.


S hat ne felejtsuk, hogy az F35 meg mindig tesztfazisban van sok tekintetben. (lasd hirhalom)

Ez igaz.

Az F15SE viszont tenyleg meglevo gep, nem kellenek meg evek, hogy vegleges format oltson.

Na ez az, ami meg nem. Alig 1 éve még mindig szélcsatornázgattak a CWB-vel... Az SE igaz, hogy F-15E legacy gép, de attól a műszaki tartalma azért távolról sem lecövekelt...
 
En ennek ellenere tartok tole, hogy hamarabb befejezodnek az F15SE tesztjei, mint az F35-e.
Amennyire en tudom, a sarkany, hajtomu es az avionika jo resze mar fix.
A CWB-vel meg lehetnek jokora gondok az integracios es valos oldasi tesztek soran.
Mondjuk, amennyire olvastam az SE-t F15C++-nak is lehetne hivni, mert elsosorban legiharcra es 5. gen gepek elleni legiharcra optimalizaljak.