Az F-16-os 4.500 példányban készült, mégsem lett olcsóbb!
Igaz, drága sem volt...!
Ez a kijelentés gyakorlatilag teljesen értelmetlen.
Mégis mitől várnád el, hogy egy tökcsupsz könnyű vadásznak és másodlagosan csapásmérőként használt, nuku PGM és BVR fegyverzet és ECM nélküli F-16A Block 1 után olcsóbb legyen az integrált ECM-es, AMRAAM-os és más radarral és avionikával bíró F-16C Block 52+...? Mintha a '70-es évek csupasz Opelját mérnéd egy mai luxus Skoda Octaviához. Az F-16I is F-16 és az UAE F-16 Block 60 is, az AESA radarral, vontatott csalival, stb.
Azt nézd meg, hogy az egymáshoz közel álló F-16 szériák esetén ki mennyiért vette az elsőt és pl. az utánrendelést. No, mindjárt más a kép. Egyébként meg mi az, hogy nem lett olcsóbb...? A C Gripenhez képest egy átlagos F-16 Blk. 50/52 akárhogyan nézem olcsóbb. Ehhez képest fegyverintegráció terén hülyére veri, ahogy repteljesítményben és fegyverterhelésben is.
Eleve ott kezdődik, hogy az infláció és valutamozgás akkora bizonytalanságot tesz a gépek árába, hogy lehetetlen 20-30%-nál kisebb hibával megmondani, hogy mennyibe került. Mert a gépeket dollárért vették és nem nemzeti valutáért...
Erre jön még rá a fegyverzet és a cumó meg az, hogy politikai okokból mennyire mozgott az árcédula. Az IAF pl. minden "szívszerelem" ellenére olyan *** drágán kapta az F-15-öt, hogy ihaj...
Az eredeti tervek szerint 1975-ös dollárban számolva egy F-16A Block 1-et 7-8 millára lőttek be. Egy F-15A akkor 16-18 milla táján volt.