F124 Sachsen osztály (Németország)

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
55 572
94 008
113
Volt hír,hogy kicsit kigyulladt a Sachsen,na így csinálta:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pár kép a károkról(kicsit odakozmált a parancsnoki híd,azért ott lehetett izgalom,hogy átég-e a híd fala).

36087727_2010739792284212_8538512885595242496_n.jpg


36227133_2010739815617543_1436209722020593664_n.jpg
 
Hát akkor ilyet se veszünk a Dunára :)

Ha jól látom volt ott még izgalom a hídon kívül is. A rakétaindítók is kormosak.
 
janes, navaltoday

Elvileg volt egy sikeres sm-2 indítás, majd ezt követően a következő példány bent maradt a VLS-ben. A VLS-be telepítés előtt mindegyik rakétát ellenőrizték. Fizikai sérülés a legénység körében nem történt, két matróz lelki világát kellett ápolni "Stressverletzt". Az eset egy norvég tengeri gyakorlótéren történt, ahol az FGS Lübeckkel együtt gyakorlatoztak. A hajó sprinkler rendszere megkezdte az oltást - írják, hát a videót elnézve az nem sokat ért, de lehet a híd csak a sprinkler miatt nem égett át. (Ha ez volt a gyakorlat lényege, akkor a gyakorlat sikeres volt - erről nem szól a hír :) A Harstadi kikötőbe hajóztak be a károkat felmérendő. Azóta nem találtam újabb infót.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA and antigonosz
Mackensen

"Ezért biztonságosabb a hideg indítás."

Elvileg. De emlékeim szerint egyszer egy SZ-300-as besült és hideg indítás után ráesett az őt indító orosz hajó hídjára nem is kárt okozva.
 
Mackensen

"Ezért biztonságosabb a hideg indítás."

Elvileg. De emlékeim szerint egyszer egy SZ-300-as besült és hideg indítás után ráesett az őt indító orosz hajó hídjára nem is kárt okozva.

Akartam írni.hogyha nem indul a hajtómű akkor visszaesik a rakéta és akkor nem a VLS-ben fog elégni amit úgy terveznek,hogy ezt ki is bírja hanem visszaesik a hajótestre és azon ég el(ráadásul nem is a VLS-re esik vissza hisz a hajó indítás közben nem áll meg.
 
janes, navaltoday

Elvileg volt egy sikeres sm-2 indítás, majd ezt követően a következő példány bent maradt a VLS-ben. A VLS-be telepítés előtt mindegyik rakétát ellenőrizték. Fizikai sérülés a legénység körében nem történt, két matróz lelki világát kellett ápolni "Stressverletzt". Az eset egy norvég tengeri gyakorlótéren történt, ahol az FGS Lübeckkel együtt gyakorlatoztak. A hajó sprinkler rendszere megkezdte az oltást - írják, hát a videót elnézve az nem sokat ért, de lehet a híd csak a sprinkler miatt nem égett át. (Ha ez volt a gyakorlat lényege, akkor a gyakorlat sikeres volt - erről nem szól a hír :) A Harstadi kikötőbe hajóztak be a károkat felmérendő. Azóta nem találtam újabb infót.

A sprinkler rendszer egy vizes automata tűzoltó rendszer. Így a rakéta hajtóanyagával nem tud mit kezdeni, de a környezetet megvédi, a kazettát lehűti, tahát így gátolja meg a további rakéta hajtóanyag "beindulást". Én már láttam élőben aluminium hideghenger állványon tüzet és sprikler oltást, ahoz képest a hajóba épített rendszer teljesen jól és időben nyomta el a tüzet, hidd el.....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and jOkA
SACHSEN (F 219) német rakétás fregatt 2018 június 21-én a NATO Dynamic Mongoose 2018 gyakorlatok előtt SM-2 Block IIIA rakétát próbált indítani a norvég partoknál, de a rakéta bent rekedt a VLS indítóban és ott elégett. A jelentős anyagi kár mellett a személyzet két tagja is megsebesült.
-fkDpXYUok8.jpg


A SACHSEN a LUEBECK fregattal együtt elhagyták a hadgyakorltaok helyszínét és már úton vannak Németországba.
gx9Y98zJ2aE.jpg
janes, navaltoday

Elvileg volt egy sikeres sm-2 indítás, majd ezt követően a következő példány bent maradt a VLS-ben. A VLS-be telepítés előtt mindegyik rakétát ellenőrizték. Fizikai sérülés a legénység körében nem történt, két matróz lelki világát kellett ápolni "Stressverletzt". Az eset egy norvég tengeri gyakorlótéren történt, ahol az FGS Lübeckkel együtt gyakorlatoztak. A hajó sprinkler rendszere megkezdte az oltást - írják, hát a videót elnézve az nem sokat ért, de lehet a híd csak a sprinkler miatt nem égett át. (Ha ez volt a gyakorlat lényege, akkor a gyakorlat sikeres volt - erről nem szól a hír :) A Harstadi kikötőbe hajóztak be a károkat felmérendő. Azóta nem találtam újabb infót.
 
Igen volt két sérült: két "Stressverletzt", azaz lelki sérült, fizikai sérülés nem történt.
Régebben volt itt egy kisebb mozgalom pont az ilyen figyelmetlenségek miatt, hogy ne csak egy fordítást tegyünk be meg képet illusztrációként, hanem most épp közellenség akadémistákhoz hasonlatosan forrásmegjelöléssel, mint pl én is. Szerintem nem nagy fáradság, és ha valaki kétkedik vagy utána akar olvasni, tud. +1 forrás
 
Lelki sérült?Megilyedt?Vagy rájött,hogy amúgy katona és abba bele is lehet halni?
[spekuláció]Sacc pánikroham, vagy berittyentettek a gatyába. Szerintem a hídon szolgálattevők közül ketten rosszul viselték a krematóriumközeli élményt. Pár óra "gumiszoba"/gyengélkedő. Aztán megint szolgálatra alkalmasnak minősítették őket amint megkapták a xanaxukat/lehiggadtak/tisztába tették magukat.[/spekuláció]
 
Ha jól olvastam akkor a hajóra épített APAR radarok multifunkciós eszközök ami képesek célokat felderíteni(ezzel korlátozottan ki is tudják váltani a SMART L nagy hatótávú felderítő radart)levegőben és vízen,valamint célokat követni és tüzet vezetni rájuk csöves tűzfegyverekkel és rakétákkal.Az lenne a kérdésem,hogy miért van két APAR radar a hajón?
Van egy Thales Nederland APAR ami L sávban működik és van egy STN Atlas 9600-M L/J sávban működő APAR radar.Arról van valamilyen információ hogy ezek az APAR radarok egyszerre hány célra tudnak tüzet vezetni csöves tűzvegyverekkel (hajóágyú/gépágyú)és egyszerre hány ilyen eszközt tudnak kiszolgál?
 
Ha jól olvastam akkor a hajóra épített APAR radarok multifunkciós eszközök ami képesek célokat felderíteni(ezzel korlátozottan ki is tudják váltani a SMART L nagy hatótávú felderítő radart)levegőben és vízen,valamint célokat követni és tüzet vezetni rájuk csöves tűzfegyverekkel és rakétákkal.Az lenne a kérdésem,hogy miért van két APAR radar a hajón?
Van egy Thales Nederland APAR ami L sávban működik és van egy STN Atlas 9600-M L/J sávban működő APAR radar.Arról van valamilyen információ hogy ezek az APAR radarok egyszerre hány célra tudnak tüzet vezetni csöves tűzvegyverekkel (hajóágyú/gépágyú)és egyszerre hány ilyen eszközt tudnak kiszolgál?
Az STN Atlas 9600-M nem APAR radar, hanem ARAP.
Ez egy integrált ARAP.
A lényeg a szenzorfúzió. Redundancia, valamint a zavaráselhárítás. Több szem, többet lát.
ebből a radarból 2 van a torony 2 oldalán (a 2 sötétebb nagy bogyó):
F221-Hessen-011.jpg

A 4 oldalú APAR radar:
APAR.jpg


A SMART-L radar a hátul lévő fekete forgó téglalap:


sachsen_class_l3.jpg


A SMART-L a nagy hatótávolságú ABM felderítő radar

De nagyjából minden le van írva ezen a linken.
Ha minden kötél szakad, akkor elvileg mindegyik radar (SMART-L és az APAR) tud felderíteni és célt követ is. Az APAR radar csak 150km hatótávolságú, de folyamatos 360 fokos felderítést, és követést tesz lehetővé. A SMART-L adatai a felújítás után bekerülnek az európai ABM védelmi rendszerbe, mint egy tengeri telepítésű réskitöltő ABM radar.

Kéretik ezek fenntartásokkal kezelni, mert egyrészt nem vagyok a téma avatott szakértője, csak a fellelhető adatokból okoskodtam ki!!! :rolleyes::)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and wankel
Az STN Atlas 9600-M nem APAR radar, hanem ARAP.
Ez egy integrált ARAP.
A lényeg a szenzorfúzió. Redundancia, valamint a zavaráselhárítás. Több szem, többet lát.
ebből a radarból 2 van a torony 2 oldalán (a 2 sötétebb nagy bogyó):
F221-Hessen-011.jpg

A 4 oldalú APAR radar:
APAR.jpg


A SMART-L radar a hátul lévő fekete forgó téglalap:


sachsen_class_l3.jpg


A SMART-L a nagy hatótávolságú ABM felderítő radar

De nagyjából minden le van írva ezen a linken.
Ha minden kötél szakad, akkor elvileg mindegyik radar (SMART-L és az APAR) tud felderíteni és célt követ is. Az APAR radar csak 150km hatótávolságú, de folyamatos 360 fokos felderítést, és követést tesz lehetővé. A SMART-L adatai a felújítás után bekerülnek az európai ABM védelmi rendszerbe, mint egy tengeri telepítésű réskitöltő ABM radar.

Kéretik ezek fenntartásokkal kezelni, mert egyrészt nem vagyok a téma avatott szakértője, csak a fellelhető adatokból okoskodtam ki!!! :rolleyes::)
Én is elkezdtem olvasgatni a német Wikipédia bejegyzést, mely elé részletes. A szenzorfúziónak köszönhetően a Sachsen osztályú fregattok max. 1000 célpontot követhetnek, ebből az ARAP-ra írnak 250 légi és 150 vízfelszín cél követését. A célcsatornákra antennaként négyet említ, vagyis max 16 rakétát egyszerre, ha jól értelmeztem.
 
Az STN Atlas 9600-M nem APAR radar, hanem ARAP.
Ez egy integrált ARAP.
A lényeg a szenzorfúzió. Redundancia, valamint a zavaráselhárítás. Több szem, többet lát.
ebből a radarból 2 van a torony 2 oldalán (a 2 sötétebb nagy bogyó):
F221-Hessen-011.jpg

A 4 oldalú APAR radar:
APAR.jpg


A SMART-L radar a hátul lévő fekete forgó téglalap:


sachsen_class_l3.jpg


A SMART-L a nagy hatótávolságú ABM felderítő radar

De nagyjából minden le van írva ezen a linken.
Ha minden kötél szakad, akkor elvileg mindegyik radar (SMART-L és az APAR) tud felderíteni és célt követ is. Az APAR radar csak 150km hatótávolságú, de folyamatos 360 fokos felderítést, és követést tesz lehetővé. A SMART-L adatai a felújítás után bekerülnek az európai ABM védelmi rendszerbe, mint egy tengeri telepítésű réskitöltő ABM radar.

Kéretik ezek fenntartásokkal kezelni, mert egyrészt nem vagyok a téma avatott szakértője, csak a fellelhető adatokból okoskodtam ki!!! :rolleyes::)

APAR-ARAP... Illyen az ha az ember már nem lát olvasni a szemétől...
Köszi a linket!Sajnos az agyú/gépagyú dologban nem lettem okosabb.Bár ha 4 rakétát tud célravezetni akkor elvileg ugyanennyi ágyúnak/gépágyúnak is képes tüzet vezetni.
 
APAR-ARAP... Illyen az ha az ember már nem lát olvasni a szemétől...
Köszi a linket!Sajnos az agyú/gépagyú dologban nem lettem okosabb.Bár ha 4 rakétát tud célravezetni akkor elvileg ugyanennyi ágyúnak/gépágyúnak is képes tüzet vezetni.
Annál jóval többet!
Primary mission of the Sachsen class is air defense of the German fleet. Secondary roles are anti-ship and anti-submarine warfare.

There is a Thales SMART-L radar for long-range aerial surveillance. It can detect and track ballistic missiles at a range of up to 480 km. At shorter ranges this radar can reportedly track stealth weapons. The SMART-L is capable of tracking 1 500 targets simultaneously and provides early warning.

Mounted round the top of the superstructure are the four antennae of the Thales advanced phased-array air/surface radar. It provides 360° target detection, tracking and engagement. It can track 150+ surface targets to ranges of 32 km and 200+ aerial targets out to 150 km. This radar helps to guide missiles and artillery fire. Up to 32 missiles can be guided in flight simultaneously, including 16 missiles in terminal stage. Such capability is very important while defending against saturated missile attacks. Furthermore the APAR radar has a large Electronic Counter-Countermeasures (ECCM) suite.

Azt írják, hogy ez a rendszer hatékonyabb, mint az Aegis. Elvileg a spanyol rokon hajón - Az Alvaro de Bazan osztály - az Aegis dolgozik.
A holland testvérhajóosztályon (De Zeven Provincien) pedig a 2 RIM-116 indító helyett 2 (1 előre 1 hátra) Goalkeeper CIWS van, saját kereső és célkövető radarral, amik ugye függetlenek a fő rendszerektől.
Az előbb erről a hajóról tettem be a linket, de a fő radarrendszereik megegyeznek.
 
Annál jóval többet!


Azt írják, hogy ez a rendszer hatékonyabb, mint az Aegis. Elvileg a spanyol rokon hajón - Az Alvaro de Bazan osztály - az Aegis dolgozik.
A holland testvérhajóosztályon (De Zeven Provincien) pedig a 2 RIM-116 indító helyett 2 (1 előre 1 hátra) Goalkeeper CIWS van, saját kereső és célkövető radarral, amik ugye függetlenek a fő rendszerektől.
Az előbb erről a hajóról tettem be a linket, de a fő radarrendszereik megegyeznek.

1 radarantenna* képes 4 rakétát végfázisban kiszolgálni és van ilyen radarantennából 4 db azaz végfázisban 16 rakéta, de nem egy irányba.

*Ugye AESA radarról beszélünk így több száz különálló adó-vevő egység alkot egy radarantennát,már ha ez jó kifejezés rá.