FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

Future Combat Air System (FCAS) - Shaping the future of air power

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Belgium joins FCAS fighter jet project as observer...

000_33K77NP.jpg
 
French general underlines importance of stealth, manoeuvrability for New Generation Fighter...

He stresses that stealth characteristics and the ability to communicate without being detected will be at a premium. He contends that stealth will remain very important despite technologies such as low frequency radars designed to detect stealth aircraft.

He stresses that manoeuvrability is not for dogfighting other aircraft, but about survivability: specifically evading missiles.
 
A politikai csatározásoktól függetlenül a francia cégek már dolgoznak az új típus fejlesztésén...

scaf-ngf-20230528.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Leading-edge vortex controllers, or LEVCONs are one option to boost the agility of a future European tailless combat aircraft...

 
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Németország bemutatta a DLR következő generációs vadászrepülőgépének makettjét: ez a projekt versenytársa az FCAS programnak?​


A német DLR Aerospace Center által vezetett kutatócsoport jelentős előrelépést tesz a vadászgépek fejlett generációjának létrehozásában.
Az érdekes néven DLR-FFD [Future Fighter Demonstrator] "Ördög" nevű repülőgép ennek a technológiának a forradalmi bemutatója fizikai formában. A projektben való részvételük még mindig nem tisztázott – nem világos, hogy ez az erőfeszítés az FCAS/SCAF program keretében Franciaországgal és Spanyolországgal kötött háromoldalú partnerség részét képezi-e, vagy független erőfeszítés az Egyesült Királysággal, Japánnal és Olaszországgal együttműködve. [GCAP] .

A repülőgépet várhatóan két hajtómű hajtja majd, amelyek mindegyike lenyűgöző, 145 kN vagy 227 kN tolóerőt kínál. Az adatok legalábbis papíron azt mutatják, hogy a gép lenyűgöző sebességet érhet el, a végsebessége akár 2800 kilométer per óra is lehet – ez kétszerese a hangsebességnek! Ami a maximális repülési magasságot illeti? 15,2 kilométeres magassággal számolunk.
Ha belemélyedünk a műszaki részletekbe, nyilvánvaló, hogy ez a német repülőgép több szempontból is behemótnak számít – robusztus felépítés, erőteljes motor, lenyűgöző sebesség és kiváló kezelhetőség. Mindazonáltal egyetlen célt szem előtt tartva építették – „uralni az eget”.

Jelenleg több európai szintű kezdeményezés is létezik – nem két, hanem négy innovatív európai vadászrepülőgép áll a reflektorfényben. Németország, a forradalmi katonai programok bemutatásának jelenlegi trendjéhez hozzájárulva, elindította projektjét, így összesen ötre nőtt a projekt.

Másrészt Európa „nyílt csatával” nézhet szembe öt rivális 6. generációs vadászrepülőgép projekt között, mivel az Egyesült Államok agresszíven folytatja az NGAD katonai program fejlesztését. A pletykák még azt is sugallják, hogy egy prototípus már végrehajtott egy repülési tesztet.

 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
The AI-backbone for FCAS is operational, declares HIS consortium...

The HIS consortium (consisting of Helsing and Rohde & Schwarz subsidiary Schönhofer Sales and Engineering (SSE)) has reached a critical milestone with the first release of the cross-sectional artificial intelligence (AI) development platform for the Franco-German Future Combat Air System (FCAS) programme, otherwise known as the AI-backbone.
 
Airbus Defence and Space - FCAS Tour

At ILA Airshow 2024, we're showcasing what's coming next in the Future Combat Air System (FCAS) as we're working towards the first flight of the demonstrator in 2029.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.