Fedélzeti és hordozható gépágyúk

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 586
28 016
113
SPPU-22-1 gépágyú konténer
SPPU-22.JPG

291560.jpg
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: enzo and hete

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 586
28 016
113
Kedves admin! Kérem javítani a címet: "Fedélzeti és hordozható nem rakéta fegyverzet"-re. Köszönöm.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 672
65 743
113
A GS-30K és a GS-30-2 lényegében ugyanaz a fegyver, a csőhosszban van köztük különbség. A K-val valamivel pontosabban lehet(ne) tüzelni a nagyobb csőhossz és torkolati sebesség miatt, de itt a Mi-24P jelenti a szúk keresztmetszetet, mivel nagy tűzsűrűségű üzemmódon, hosszú sorozatnál, a teljes sorozatnak csak egy egészen kis hányadát tudja a célra zúdítani.

A Szu-25-ösnél a 250-es lőszerjavadalmazás a vele való harcászkodáshoz pont elég.
Érdekes megfigyelni, hogy ennél lényegesen több lőszert csak az amerikai Gatling-rendszerű ágyúkhoz szoktak javadalmazni, de ez utóbbinak ellentmond az F-35-ösök GAU-22/A ágyúja, ami az ötcsövű GAU-12/A Equalizer négycsövű verziója. Itt a lőszerjavadalmazás 180 darabban áll meg, azaz a Szu-25-ösénél kevesebb áll rendelkezésre.

Ezeknél az ágyúknál a rövid, nagy tűzgyorsaságú sorozatokkal operálnak, annál az egyszerű oknál fogva, hogy egy rácsapásból maximum két-három tűzmegnyitásnál többre nem is van idő.
Ha jobban belegondolunk, egy 250-es javadalmazás 3-4 rácsapásra elég, ami még mindig csak végső megoldás, mivel alapvetően a nem irányított rakéta fegyverzet ad egyszerre kell lőtávolságot, lefedést és rombolóerőt. Ennél több lőszer már csak hatalmas helyigény és tömeg, ami a repülőgéptervezők nagy ellensége.
Ha van egy repülőgéped és abba utólag kell biztosítani helyet lehetőleg valamelyik törzskerethez közel egy gépágyú számára, akkor igyekeznek az ágyú és a lőszerjavadalmazás együttesét egy, kompakt rendszerként összehozni, aminél az egyik alapvető faktor a lehető legkevesebb és nem legtöbb lőszer. Hiszen ha azt nem lövi el, akkor csak holt teherről beszélünk.

Az A-10-esnél a GAU-8/A rendszer egy óriási, önálló valami, ami jóformán utólag álmodták az egész sárkányt.
Itt a feladatok végrehajtásánál a gépágyú élvez prioritást, mind a pontossága, mind pedig a tűzmegnyitás hatásossága miatt. Ez egy teljesen más, egyedi világ.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 170
83 747
113
F-16 gépágyús lőgyakorlat, a célpont egy M113.

 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 813
14 339
113
Nekem mondhat bárki bármit, a ruszki gépágyúk a legjobbak a repülőgép/helikopter fedélzeti gépágyúk kategóriájában.
A Gatling rendszeráek egyszerűen zsákutcás megoldások.
Túl nagy tömeg, feleslegesen nagy tűzgyorsaság és azt is csakfel-egy másodperc alatt éri el, ami alatt a célpont már ki is kerülhet a tűzvonalból.
A Gast-rendszerűek az optimálisak.
Kezdetektől fogva nagy tűzgyorsaság, alacsony tömeg, kisebb térfogathasználat.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 672
10 528
113
Nekem mondhat bárki bármit, a ruszki gépágyúk a legjobbak a repülőgép/helikopter fedélzeti gépágyúk kategóriájában.
A Gatling rendszeráek egyszerűen zsákutcás megoldások.
Túl nagy tömeg, feleslegesen nagy tűzgyorsaság és azt is csakfel-egy másodperc alatt éri el, ami alatt a célpont már ki is kerülhet a tűzvonalból.
A Gast-rendszerűek az optimálisak.
Kezdetektől fogva nagy tűzgyorsaság, alacsony tömeg, kisebb térfogathasználat.
A gépágyúk repülőn őskövületek. Hol akarod használni? Szomáliai kalózok gumicsónakja ellen?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 813
14 339
113
A GS-30K és a GS-30-2 lényegében ugyanaz a fegyver, a csőhosszban van köztük különbség. A K-val valamivel pontosabban lehet(ne) tüzelni a nagyobb csőhossz és torkolati sebesség miatt, de itt a Mi-24P jelenti a szúk keresztmetszetet, mivel nagy tűzsűrűségű üzemmódon, hosszú sorozatnál, a teljes sorozatnak csak egy egészen kis hányadát tudja a célra zúdítani.
Azon gondolkodom, hogy nem lenne-e jobb a GS-30K-t lecserélni a Gsh-30-1-re (Mig-29-ből kioperálva), amely még mindig tud egy 1500 rpm tűzgyorsaságot, de 70 kg-mal kevesebbet nyom és kezelhetőbbé tenné a Mi-24P-t?
És ha ez is sok, akkor az NR-30-at is ki lehetne próbálni, az is tud még 800 rpm-et, de egy valamivel gyengébb lőszerrel - amely még mindig kellően erős. Ezzzel 50 kg-ot tudunk spórolni, plusz a kisebb lőszeren is tömegspórolást tudunk elérni, és a visszarugása is kisebb lenne, mint a fentieknek.

Még az NR-37-en is elgondolkodom.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
Nekem mondhat bárki bármit, a ruszki gépágyúk a legjobbak a repülőgép/helikopter fedélzeti gépágyúk kategóriájában.
A Gatling rendszeráek egyszerűen zsákutcás megoldások.
Túl nagy tömeg, feleslegesen nagy tűzgyorsaság és azt is csakfel-egy másodperc alatt éri el, ami alatt a célpont már ki is kerülhet a tűzvonalból.
A Gast-rendszerűek az optimálisak.
Kezdetektől fogva nagy tűzgyorsaság, alacsony tömeg, kisebb térfogathasználat.
Az a nagy helyzet,hogy van olyanja az amcsiknak is,csak nem használják.GE225
3036_49_154-hotchkiss-five-barrel-gun.jpg

25 milis,de lehetne kérni 20milisben,vagy 30DEFA ürméretben is.Lehet kétoldalas adogatású is.És ami érdekes,hogy átalakitható kényszerhajtásúvá is-alapbol persze gázmotoros (Gast különben német volt,és az I. vh alatt tervezte a rendszert)
Gast_machine_gun_with_drum_magazines.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
És egyébként van egy 30DEFA ürméretű gatlingjuk is,az M188-de ezt sem használák
9ff65a7ffd998ce90de90caaa6be418f.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 672
65 743
113
Nem az a jó szó, hogy nem használják, hanem, hogy soha nem használták ezeket. Mind a kettő az LHX/Comanche programhoz készült és a tesztlövészetek után nem lett belőlük semmi. A felhasználó amerikai haderőnemek valahogy konzervatívabbak e téren.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed