Kínai aktualitások;
Újabb optikai műholdat állított pályára Kína. Az április 20-án startolt Hosszú Menetelés CZ2D Yaogan42-02 pálya inklanációja 35° magassaga ~500km megegyezik az április 2-i Yaogan42-01 a két pálya síkja között van 142° különbség.
Mindeközben március közepe óta SHIYAN 24C 03 ès SHIJIAN 6 05A megközelítési manőverek et végez. Ennek eredmenyeként tegnap a két műhold közötti távolság kevesebb .int egy kilométer volt a megfigyelés pillanatában.
A február 29-én inditott Hulianwan Gaogui-01 (WHG-01) kb. március 13-án foglalta el GEO pozícióját. A műhold jelenleg Afrika felett állomásozik (ez Kelet-Ukrajna) a keleti hosszúság 33,7°-on fix 0°-os dőlésszögön. A műhold maga a hivatalos közleményej szerint magas pályás internet osztó. Ezzel ideális lehet széles sávú katonai kommunikácó biztosítására. Persze Kína nem adott ki reszletes információkat a WHG-01 küldetéséről.
Közel egy év pályán töltött idő után úgy tűnik, hogy a 4 PIESAT SAR (2023-047) műhol kezd formációban működni.
Kína 2023. március 30-án bocsátotta fel a négy műholdat azzal a céllal, hogy 0,5 méteres felbontású interferogram SAR-képeket készítsen. A PIESAT fejlesztője és üzemeltetője a kereskedelmi GalaxySpace.
A SAR technológiáról és a FF-SAR-ról bővebben korábbi blog bejegyzésben már foglalkoztam;
Figyelemmel követve a Földmegfigyelő-hírszerző műholdas indításokat, feltűnt, hogy megemelkedett az új generációs SAR műholdak felbocsájtàsa, ráadásul Kína idén pár igazán különleges egységet is szolgálatba állított, amire korábban még nem volt példa.
rocket-science.blog.hu
A Yaogan 3-as kötelékében dolgozó 45 műhold közül kettő a jelek szerint folytatja lassú pályaromlását, és több mint egy éve nem mutatja a manőverezés jeleit. A YG-35-02C utoljára 2022 novemberében manőverezett, jelenleg 351,2 km-es, és csökken. A YG-36-01B utoljára 2023 januárjában manőverezett, és most 407,6 km-en, és tovább csökken.
Egy tipikus 3-as Yaogan csoport mindhárom eszköze azonos magassagon kering amiből az egyik pár percel előzi a másik kettőt;
Decemberig Yaogan-35-03 is tartotta a formációt, azóta azonban folyamatos a magassagvesztés, az annak nyomán növekvő sebesség, és így a keringési idő változás.