Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha lenézett lett volna, akkor Andy bácsi nem kapta volna azt a megbecsülést, amit kapott. Ugyanis kapta, még teljesen ellenzéki, és a pénzügyi-politikai dolgaira neheztelő filmes ismerősöm is elismerte szakmailag, és a hazai filmszakmára gyakorolt befolyását inkább pozitívként értékelte. (ő se előtte nem volt a fazék mellett a hazai filmiparban, se utána nem került a fazékhoz, főleg kis projekteket tudott így csak megcsípni, rövidfilmek, reklámok, stb) Sajna más hasonló kaliberű, tapasztalatú ember nincs most kéznél, ő pedig elment, és sok téren érezhető a visszalépés a távozásával.Sikeres és jó filmhez muszáj az itthon lenézett producerszakmát is fejleszteni.
A lenézettség ott is mérhető, hogy nem tudott kitermelni a hazai szakma potens producereket. Vajna se itthon tanulta ki a szakmát.Ha lenézett lett volna, akkor Andy bácsi nem kapta volna azt a megbecsülést, amit kapott. Ugyanis kapta, még teljesen ellenzéki, és a pénzügyi-politikai dolgaira neheztelő filmes ismerősöm is elismerte szakmailag, és a hazai filmszakmára gyakorolt befolyását inkább pozitívként értékelte. (ő se előtte nem volt a fazék mellett a hazai filmiparban, se utána nem került a fazékhoz, főleg kis projekteket tudott így csak megcsípni, rövidfilmek, reklámok, stb) Sajna más hasonló kaliberű, tapasztalatú ember nincs most kéznél, ő pedig elment, és sok téren érezhető a visszalépés a távozásával.
Ebben benne van a piac kis mérete és a finanszírozás átpolitizáltsága is, ami gátolja a sikeres producer réteg kitermelődését.A lenézettség ott is mérhető, hogy nem tudott kitermelni a hazai szakma potens producereket. Vajna se itthon tanulta ki a szakmát.
Egyik oldalról velünk van ez a kádárista maradvány a “művészemberekkel” (a rendezők tipikusan), a másik oldalon meg van rengeteg jó filmes szakember (jó operatőr, jó vágó, jó díszletes, stb). Olyan meg nem nagyon van, aki jó producerként úgy visz végig valamit, hogy ne lógjon ki a lóláb valahol. Nálunk sokszor a rendező akar producerkedni is (olyan döntéseket meghozni, ami nem lenne feladata), hiszen ő a felkent művészúr.
Ebben benne van a piac kis mérete és a finanszírozás átpolitizáltsága is, ami gátolja a sikeres producer réteg kitermelődését.
Igazad van abban amit írsz, de nem ő rendezte az Aranybullát.Nekem tetszik a kezdeményezes, hogy jelentősebb történelmi eseményeket képernyőre visznek, azzal is együtt tudnék élni, hogy ezt valami kormányközeli alak intézze, de legalább mutasson némi tehetségét a dolog iránt!
Mert Aranybulla kapcsán vegérvényesen kiderült, hogy egy filmezeshez tehetségtelen és érzéketlen alak ez a Rákay aki alap fogalmakkal nincs tisztában, és nem hiszem, hogy ne lenne nála 100 alkalmasabb ember a Ner kötelékében! Szégyen!
Meg az olaszok.Van egy dokufilm Hollywood diadalmenetéről (ez is része volt a Marshal tervnek, még ha nem is hivatalosan), mivel 2. világháború után az emberek ki akartak kapcsolódni, de a szétrombolt, felnőtt lakosságának jelentős részét elvesztő országokban nem igazán volt olyan aki vidám filmeket forgatott volna.
Úgyhogy beindul az amerikai filmdömping, ami elhozta az amerikai "kultúrát" nyugat-eu frissen épült mozijaiba (meg kiszivattyúzta a frissen betáplált dollárt).
Egyedül a kötshög kis francia De Gaulle akadékoskodott, kikötve, hogy a mozijegyek bevételeinek egy részét a francia filmiparba kell fektetni.
Ennek köszönhető, hogy a klasszikus mozi haldoklásáig Európában ők voltak az egyetlenek akik képesek voltak nemzetközileg is érvényesülni.
Igen, szerintem jó lett. Kisebb változtatások vannak benne, inkább karakterekre szántak eddig több időt. Szépen felvezették a helyzetet, a színészválasztás eddig szerintem nagyon jó, főleg Pedro Pascal. A látvány és a hangulat olyan, mint a játékban, látszik, hogy nem csak sok pénzt kaptak, hanem oda is figyeltek, hogy rendben legyenek a dolgok. A vége pedig, ami beharangozza, hogy mi jön a következő részben... hát brrrr, a legjobb értelemben.Valaki megnézte a The Last Of Us-t?
Ezek jók:Nem is csodálom szörnyű lett a forgatókönyv Tény hogy nem dokumentumfilmet akartak forgatni, de láttunk már marhára nem hiteles de élvezhető történelmi filmeket pl Halál 50 órája.Ritka az olyan történelmi film amibe ne lehetne belekötni szerintem talán
90 után?Ezek jók:
Egri csillagok (1968)
80 huszár (1978)
Koppányi aga testamentuma (1967)
Rákóczi hadnagya (1953)
Tenkes kapitánya (1963)
Komáromi fiú 1(987)
Valahol Európában (1947)
Kőszívű ember fiai (1965)
Dunai hajós (1976)
Tizedes meg a többiek,
Szabadság, szerelem alig fájt mikor megnéztem, az lehet egyetlen 90 utáni film amit mondjuk a saját kölkömnek megmutatnék a magyar történelemről.
Toldi rajzfilm - nekem tetszett
Jé, a hülye komcsik többet, jobbat forgattak a hazaszeretetről, hazáról, történelmünkről mint az elmúlt 30+ év, abban 17 év jobboldali(nak mondott) kormányzással. Biztos kimaradt néhány Jókai regény megfilmesítése.
Ha elbasszák a Hadikot, aki gyerekkorom rajongott hőse, kurva dühös leszek rájuk.
Kőszeg, Szigetvár vagy Nándorfehérvár ostromáról is lehetne film, kurva jó kalandfilm készülhetne bármelyikről ,de az egész várháborús időszakról lehetne még mit megmutatni.
Branyiszkói ütközet, filmre kívánkozik.
Hegyi dandárok harcai a szovjetek ellen a Kárpátokban, simán lehetne filmet csinálni róla.
De nem így, félhülyén mint az Aranybulla, fél részt bírtam, de ez egy szar. Ne csináljak többet ilyet, lehet simán vinni földet meg a pénzt, nem kell kirakni a kirakatba hogy az embernek még jobban elmenjen az életkedve hogy ezek mennyire bénák. isten látja lelkemet, nézni akartam. A Honfoglalás egy szar film, a Hídember, Kincsem sem tetszett semennyire. A Kossuth kiflit nem láttam, de lehet egyszer megpróbálom-
Ne már hogy Toldiról, Kinizsiről, Thury Györgyről vagy pláne Vak Bottyánról (aki fogadásból beosont a törökök megszállta Érsekújvárra, kibaszta müezzint a minaretből, agyoncsapott pár janicsárt és meglógott, harcolt a törökök, labancok és franciák ellen) nem tudunk mondjuk egy Vaják szintű sorozatot leforgatni, ez katasztrófa a magyar filmiparra nézve. Igen, kiskirályt meg politikust nem kell a forgatókönyv és a forgatás közelébe engedni. Fene, utolag is felbaszom magamat rajta.
Én nem értek ehhez (sem), de egyszer valahol, valaki azt nyilatkozta, hogy a magyar filmgyártás egyik rákfenéje, hogy színházi színészeket alkalmaznak, akik közül kevesen jók a mozivászonra, mert ahhoz vannak szokva, hogy széles gesztusokkal, szinte grimaszokat vágva, nagy hangerővel játszanak a színpadon, hogy a távolabb ülők is lássák-értsék az előadást. A mozihoz viszont sokkal életszerűbb színészi játék szükséges, hiszen a kamera közel van.90 után?
Egyetértek veled, de kérlek mondj nem ripacsokat 1990 után, akiknek odaadtad volna II. András vagy Hadik András, esetleg Hunyadi János szerepét úgy, mint mondjuk egy Bessenyei Ferenc, Koncz Gábor szintet!
Az oké, hogy a felsorolt régi filmek a Kádár rendszer alatt születtek, de kevésbé a rendszer érdeme, hisz az azt alkotók még pont nem abban szocializálódtak. Ennek is volt köszönhető a minőség, de persze az is igaz, hogy legalább hagyták megszületni azokat a filmeket. Aztán ahogy azok az alkotók kihaltak és átvette helyüket a már Kommunizmus termelte alkotói réteg a hanyatlás is érezhető lett a színvonalban.Ezek jók:
Egri csillagok (1968)
80 huszár (1978)
Koppányi aga testamentuma (1967)
Rákóczi hadnagya (1953)
Tenkes kapitánya (1963)
Komáromi fiú 1(987)
Valahol Európában (1947)
Kőszívű ember fiai (1965)
Dunai hajós (1976)
Tizedes meg a többiek,
Szabadság, szerelem alig fájt mikor megnéztem, az lehet egyetlen 90 utáni film amit mondjuk a saját kölkömnek megmutatnék a magyar történelemről.
Toldi rajzfilm - nekem tetszett
Jé, a hülye komcsik többet, jobbat forgattak a hazaszeretetről, hazáról, történelmünkről mint az elmúlt 30+ év, abban 17 év jobboldali(nak mondott) kormányzással. Biztos kimaradt néhány Jókai regény megfilmesítése.
Ha elbasszák a Hadikot, aki gyerekkorom rajongott hőse, kurva dühös leszek rájuk.
Kőszeg, Szigetvár vagy Nándorfehérvár ostromáról is lehetne film, kurva jó kalandfilm készülhetne bármelyikről ,de az egész várháborús időszakról lehetne még mit megmutatni.
Branyiszkói ütközet, filmre kívánkozik.
Hegyi dandárok harcai a szovjetek ellen a Kárpátokban, simán lehetne filmet csinálni róla.
De nem így, félhülyén mint az Aranybulla, fél részt bírtam, de ez egy szar. Ne csináljak többet ilyet, lehet simán vinni földet meg a pénzt, nem kell kirakni a kirakatba hogy az embernek még jobban elmenjen az életkedve hogy ezek mennyire bénák. isten látja lelkemet, nézni akartam. A Honfoglalás egy szar film, a Hídember, Kincsem sem tetszett semennyire. A Kossuth kiflit nem láttam, de lehet egyszer megpróbálom-
Ne már hogy Toldiról, Kinizsiről, Thury Györgyről vagy pláne Vak Bottyánról (aki fogadásból beosont a törökök megszállta Érsekújvárra, kibaszta müezzint a minaretből, agyoncsapott pár janicsárt és meglógott, harcolt a törökök, labancok és franciák ellen) nem tudunk mondjuk egy Vaják szintű sorozatot leforgatni, ez katasztrófa a magyar filmiparra nézve. Igen, kiskirályt meg politikust nem kell a forgatókönyv és a forgatás közelébe engedni. Fene, utolag is felbaszom magamat rajta.
Nem muszáj csak háborúsdisat, szerintem.Ezek jók:
Egri csillagok (1968)
80 huszár (1978)
Koppányi aga testamentuma (1967)
Rákóczi hadnagya (1953)
Tenkes kapitánya (1963)
Komáromi fiú 1(987)
Valahol Európában (1947)
Kőszívű ember fiai (1965)
Dunai hajós (1976)
Tizedes meg a többiek,
Szabadság, szerelem alig fájt mikor megnéztem, az lehet egyetlen 90 utáni film amit mondjuk a saját kölkömnek megmutatnék a magyar történelemről.
Toldi rajzfilm - nekem tetszett
Jé, a hülye komcsik többet, jobbat forgattak a hazaszeretetről, hazáról, történelmünkről mint az elmúlt 30+ év, abban 17 év jobboldali(nak mondott) kormányzással. Biztos kimaradt néhány Jókai regény megfilmesítése.
Ha elbasszák a Hadikot, aki gyerekkorom rajongott hőse, kurva dühös leszek rájuk.
Kőszeg, Szigetvár vagy Nándorfehérvár ostromáról is lehetne film, kurva jó kalandfilm készülhetne bármelyikről ,de az egész várháborús időszakról lehetne még mit megmutatni.
Branyiszkói ütközet, filmre kívánkozik.
Hegyi dandárok harcai a szovjetek ellen a Kárpátokban, simán lehetne filmet csinálni róla.
De nem így, félhülyén mint az Aranybulla, fél részt bírtam, de ez egy szar. Ne csináljak többet ilyet, lehet simán vinni földet meg a pénzt, nem kell kirakni a kirakatba hogy az embernek még jobban elmenjen az életkedve hogy ezek mennyire bénák. isten látja lelkemet, nézni akartam. A Honfoglalás egy szar film, a Hídember, Kincsem sem tetszett semennyire. A Kossuth kiflit nem láttam, de lehet egyszer megpróbálom-
Ne már hogy Toldiról, Kinizsiről, Thury Györgyről vagy pláne Vak Bottyánról (aki fogadásból beosont a törökök megszállta Érsekújvárra, kibaszta müezzint a minaretből, agyoncsapott pár janicsárt és meglógott, harcolt a törökök, labancok és franciák ellen) nem tudunk mondjuk egy Vaják szintű sorozatot leforgatni, ez katasztrófa a magyar filmiparra nézve. Igen, kiskirályt meg politikust nem kell a forgatókönyv és a forgatás közelébe engedni. Fene, utolag is felbaszom magamat rajta.
Most végiggondoltam, és talán a Gyula Vitéz kivételével Koncz sose vágott filmen grimaszokat, Bessenyei meg pláne, pedig ők színpadi színészek voltak a javából.Én nem értek ehhez (sem), de egyszer valahol, valaki azt nyilatkozta, hogy a magyar filmgyártás egyik rákfenéje, hogy színházi színészeket alkalmaznak, akik közül kevesen jók a mozivászonra, mert ahhoz vannak szokva, hogy széles gesztusokkal, szinte grimaszokat vágva, nagy hangerővel játszanak a színpadon, hogy a távolabb ülők is lássák-értsék az előadást. A mozihoz viszont sokkal életszerűbb színészi játék szükséges, hiszen a kamera közel van.
Aztán vagy így van vagy nem, de szerintem van benne igazság.
Én nem értek ehhez (sem), de egyszer valahol, valaki azt nyilatkozta, hogy a magyar filmgyártás egyik rákfenéje, hogy színházi színészeket alkalmaznak, akik közül kevesen jók a mozivászonra, mert ahhoz vannak szokva, hogy széles gesztusokkal, szinte grimaszokat vágva, nagy hangerővel játszanak a színpadon, hogy a távolabb ülők is lássák-értsék az előadást. A mozihoz viszont sokkal életszerűbb színészi játék szükséges, hiszen a kamera közel van.
Aztán vagy így van vagy nem, de szerintem van benne igazság.
Írtam, hogy vagy igaz vagy nem.Magyarán az a ripacskodás ami elmegy élőben a színházban, nem működik amikor kicsit közelebbről is megnézed. Több viszont nem megy..
Amcsi filmekben rengeteg színházi színész van, szuperjók, sőt a legmenőbb dolog nem is a film hanem a színház.
Az oké, hogy a felsorolt régi filmek a Kádár rendszer alatt születtek, de kevésbé a rendszer érdeme, hisz az azt alkotók még pont nem abban szocializálódtak. Ennek is volt köszönhető a minőség, de persze az is igaz, hogy legalább hagyták megszületni azokat a filmeket. Aztán ahogy azok az alkotók kihaltak és átvette helyüket a már Kommunizmus termelte alkotói réteg a hanyatlás is érezhető lett a színvonalban.
Én nem látom, hogy egri csillagok volumenű produkciót mai minőségi színvonalon meg tudnánk valósítani, nem azért mert szakmailag ne lenne rá ember, hanem mert kurva drága lenne.
Ezert születnek a szégyenteljes kompromisszumos megoldások amikor 10 lovas alkot egy sereget, egy csatajelenetben meg röhejes pár kardozó alakot látni.
A történelmi főleg a több száz éves eseményeket pedig nem szabad gagyi keretek között vászonra vinni, mert pont a kor varázsából a monumentalitásból és a kor misztikumából veszik ki a lelket.
Én ezért is javasoltam, hogy stilizált művészi jellegű animációban látnám a lehetőséget. Sokkal nagyobb az alkotói szabadság, a monumentális sokezer szereplős jelenetek is megvalósíthatóak, és dramaturgiailag is nagyobbak a lehetőségek.
Nem Avatar szerű fotó-realisztikus 3Dre, hanem művészi animációval lehetne hangulatot teremteni, ami szerintem elengedhetetlen a letünt korok hangulatának megidézéséhez.
És ha tényleg az a cél, hogy a fiatalokat megismertessük a törtenelemmel, arra is kiváló formátum.