Fuchs TPz / M93 Fox (Németország)

Amúgy bejelentették az ukránoknál az ascod meg a cv-90 gyártását is.
Most akkó melyik? Nehéz komolyan venni a dolgot...
Pedig logikus, ha megnézzuk ezeknek az IFV-nek a gyártási tempóját és oszevessuk azzal, milyen gyorsan kell az ukránoknak átfegverkezniuk. Egy model beszerzésével niminum tíz-tizenot évig hulyéskedni csak békeidoben lehet.

Lengyelek is ezért mennek bele két típusba, mert nekuk sincsen egy generációnyi idejuk az átfegyvekezésre.
 
Pedig logikus, ha megnézzuk ezeknek az IFV-nek a gyártási tempóját és oszevessuk azzal, milyen gyorsan kell az ukránoknak átfegverkezniuk. Egy model beszerzésével niminum tíz-tizenot évig hulyéskedni csak békeidoben lehet.

Lengyelek is ezért mennek bele két típusba.
Egyfélét is nehéz komolyan venni nemhogy mindet.
A Fuchs még oké, egyszerű mint a bot és viszonylag könnyű gyártani.
De a többi? Nem azért tart sokáig legyártani mert egyféle hanem mert nincs ipari kapacitás Európában.
 
Egyfélét is nehéz komolyan venni nemhogy mindet.
A Fuchs még oké, egyszerű mint a bot és viszonylag könnyű gyártani.
De a többi? Nem azért tart sokáig legyártani mert egyféle hanem mert nincs ipari kapacitás Európában.
Nekem teljesen illogikus a történet.

Mennyivel tud többet egy német fejlesztésű Fuchs mint egy ukrán áttervezésű és ukrán gyártású BTR-4? Ha nem tud többet, akkor miért akarnak Fuchs-ot gyártani? Miért nem BTR-4-et gyártanak ,amire elvileg van gyártókapacitásuk, alkatrészük, gyártósoruk? Mennyivel lesz egyszerűbb egy meglévő és rendszeresített típussal szemben egy új típust bevezetni, használni, és fenntartani?
 
nincs ipari kapacitás Európában.
Ez egy nagy marhaság.Bőven van ipari kapacitás Europában.Megrendelés nincs,hogy ráálljon a katonai eszközök tömeggyártására az europai ipar.EU simán tudna évi 5k hk-t gyártani,ha volna rá stabil,fix megrendelés.Persze kéne egy átállási időszak,de utána fosni tudná az európai ipar a hadianyagot.
Forumon elterjedt baromságokkal ellentétben,hatalmas ipari kapacitás van még mindig Europában.
 
Nekem teljesen illogikus a történet.

Mennyivel tud többet egy német fejlesztésű Fuchs mint egy ukrán áttervezésű és ukrán gyártású BTR-4? Ha nem tud többet, akkor miért akarnak Fuchs-ot gyártani? Miért nem BTR-4-et gyártanak ,amire elvileg van gyártókapacitásuk, alkatrészük, gyártósoruk? Mennyivel lesz egyszerűbb egy meglévő és rendszeresített típussal szemben egy új típust bevezetni, használni, és fenntartani?
Mert az ukrán ipar nagy része a Kelet-Ukrajnában volt és a BTR-4 beszállítói jelentős részben el lettek foglalva vagy szét lettek lőve, illetve szakmunkásaik leléptek nyugatra. A FUCHS-hoz meg vélhetően meg van komplett ellátási lánc - annál is inkább, mert nem kell már senki másnak, így van hozzá szabad ipari kapacitás a beszállítóknak.
 
Nekem teljesen illogikus a történet.

Mennyivel tud többet egy német fejlesztésű Fuchs mint egy ukrán áttervezésű és ukrán gyártású BTR-4? Ha nem tud többet, akkor miért akarnak Fuchs-ot gyártani? Miért nem BTR-4-et gyártanak ,amire elvileg van gyártókapacitásuk, alkatrészük, gyártósoruk? Mennyivel lesz egyszerűbb egy meglévő és rendszeresített típussal szemben egy új típust bevezetni, használni, és fenntartani?
Mert az az ukrán Fuchs gyártás éppen úgy csak összeszerelés lesz,mint a mi Lynx gyártásunk.Ugyanis nincs már meg az ukrán ipari háttérkapacitás.Szét lett lőve,bombázva,dronozva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses
Mert az ukrán ipar nagy része a Kelet-Ukrajnában volt és a BTR-4 beszállítói jelentős részben el lettek foglalva vagy szét lettek lőve, illetve szakmunkásaik leléptek nyugatra. A FUCHS-hoz meg vélhetően meg van komplett ellátási lánc - annál is inkább, mert nem kell már senki másnak, így van hozzá szabad ipari kapacitás a beszállítóknak.
Ne haragudj, de nem így van. A BTR4-et a Morozov harkivi iroda tervezte ez igaz, de az "Ukroboronprom" gyártotta, pl. Zsitomirban, ez semmiképpen sem kelet-Ukrajna. Ha pedig a gyártósort nyugat-Ukrajnában is szétlőtték, és a munkaerő lelépett nyugatra - ahogy állítod, akkor ki szereli össze a Fuch-ot, és hol, ahol nem lövik szét a gyárat ugyanúgy az oroszok?
 
Ez egy nagy marhaság.Bőven van ipari kapacitás Europában.Megrendelés nincs,hogy ráálljon a katonai eszközök tömeggyártására az europai ipar.EU simán tudna évi 5k hk-t gyártani,ha volna rá stabil,fix megrendelés.Persze kéne egy átállási időszak,de utána fosni tudná az európai ipar a hadianyagot.
Forumon elterjedt baromságokkal ellentétben,hatalmas ipari kapacitás van még mindig Europában.
Mivel nem lesz ekkora megrendelés a kapacitás nem jön létre így továbbra is marad a lassabb ütem. Szóval de faktó nincs.
 
Ne haragudj, de nem így van. A BTR4-et a Morozov harkivi iroda tervezte ez igaz, de az "Ukroboronprom" gyártotta, pl. Zsitomirban, ez semmiképpen sem kelet-Ukrajna. Ha pedig a gyártósort nyugat-Ukrajnában is szétlőtték, és a munkaerő lelépett nyugatra - ahogy állítod, akkor ki szereli össze a Fuch-ot, és hol, ahol nem lövik szét a gyárat ugyanúgy az oroszok?
Kárpátaljára kerül a gyártás vagy a nyugati csücsökbe lvov környékére. Btr-4-et pedig amennyire tudom (2022-ben még igen) 2023-ban egyet sem adtak át. Ott viszonylag nehezebb szétlőni.
 
Mert az az ukrán Fuchs gyártás éppen úgy csak összeszerelés lesz,mint a mi Lynx gyártásunk.Ugyanis nincs már meg az ukrán ipari háttérkapacitás.Szét lett lőve,bombázva,dronozva.
Értem ,tehát a Fuch gyárat mejd csillagrombolóval védik, hogy azt ne lőjjék szét.

Ezek szerint abból indulunk ki ,hogy minden gyártókapacitást szétlőnek az oroszok - ami szerintem hülyeség, mert az ukránok nem olyan hülyék, hogy ne telepítették volna szét a gyártást. Jelentős gyártási kapacitás kiesett, de távol sem minden szvsz. Lynx-hez ugyanúgy nem lesz meg a gyártókapacitás és plusz egy gond lesz a logisztika, majd közvetlenül utána a karbantartás-fenntartás, amihez szintén nem lesz háttér és megfelelő üzemeltetési tapasztalat-kultúra.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
Ne haragudj, de nem így van. A BTR4-et a Morozov harkivi iroda tervezte ez igaz, de az "Ukroboronprom" gyártotta, pl. Zsitomirban, ez semmiképpen sem kelet-Ukrajna. Ha pedig a gyártósort nyugat-Ukrajnában is szétlőtték, és a munkaerő lelépett nyugatra - ahogy állítod, akkor ki szereli össze a Fuch-ot, és hol, ahol nem lövik szét a gyárat ugyanúgy az oroszok?
Egy eszköznek számos beszállítója van - hogy hol szerleik össze az nem olyan fontos. Ha egy alkatrésze is hiányzik akkor már nincs mit összeszerelni.
Ha meg lelépnek a munkások akkor tudás is megy velük. Itt meg az RM hozza tudást: megmutatják hogy kell összeszerelni a cuccot, de kb. minden alkatrész import lesz hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Negan
Értem ,tehát a Fuch gyárat mejd csillagrombolóval védik, hogy azt ne lőjjék szét.

Ezek szerint abból indulunk ki ,hogy minden gyártókapacitást szétlőnek az oroszok - ami szerintem hülyeség, mert az ukránok nem olyan hülyék, hogy ne telepítették volna szét a gyártást. Jelentős gyártási kapacitás kiesett, de távol sem minden szvsz. Lynx-hez ugyanúgy nem lesz meg a gyártókapacitás és plusz egy gond lesz a logisztika, majd közvetlenül utána a karbantartás-fenntartás, amihez szintén nem lesz háttér és megfelelő üzemeltetési tapasztalat-kultúra.
No,ezért megtévesztő a gyártás szót használni egy helyi összeszerelésre.
Egy összeszerelő üzemet kell csak megvédeni,nem egy komplett ipari beszállitói hálózatot.És ezt a beszállitói hálózatot alkotó ipari kapacitás nincs már meg Ukrajnában.Pl a BTR4 3TD motorját Harkovban gyártották,egy ma termelésre képtelen üzemben.Viszont a TPZ beszállitói hálózata érintetlen,az oroszok számára elérhetetlen.Az algériai "gyártás" miatt ráadásul aktiv a hálózat.Az ukrajnai összeszerelés meg mehet akár több helyszinen is,manufakturális módszerekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A lényegen, hogy attól hogy az ukránok beharangoztak egyszerre 3 típust attól mèg nem fognak jelentősen gyorsabban hozzájutni nem vàltoztat.
Ez igazábol gyártásszervezés kérdése.Helyzet az,hogy valójában a háttéripar nagyon is tudna,és gyorsan alkatrészbázist szállitani.A probléma inkább az összeszerelő kapacitás.A specializált,nagy kapacitású összeszerelő üzemet nem érdemes a fix és legalább középtávon biztositott nagy volumenű gyártási szerződés nélkül megcsinálni.De a specializált gyártósor nélkül csak a kis kapacitású manufekturális módszer marad,ami elég rugalmas,hogy gazdaságilag rentábilis legyen kis db-számoknál.Magát az alkatrészbázist könnyen ki lehet osztani a beszállitó gépgyáraknak,egy adott alkatrészt akár több gyár is tudna szállitani párhuzamossan.
Sőt,egy rakat üzem van,amik manufakturális módszerekkel tudná gyártani a járgányokat Európában,igy elég jelentős mennyiséget előállitva-csak az úgy elég drága módja lenne a tömeggyártásnak.
Róka fogta csuka.Azért drágák a cuccok,mert nincs akkora megrendelés,hogy legyen olyan optimalizált tömegtermelés,ami csökkentené a fajlagos költségeket.De senki nem akar akkora megrendelést leadni,hogy érdemes legyen kialakitani azt az optimalizált tömegtermelést-mert sokba kerül.Nem is maga az adott eszköz,hanem az a hadsereg,aminek érdemes lenne megrendelni azt az optimalizált tömegtermelést.
 
Fuchs vs. Lynx gyártás. Azt ne felejtsük el, hogy a Fuchs az egy becsületesen megcsinált BTR annyival bonyolultabb a gyártása mint egy BTR 80-nak, amennyivel bonyolultabb bele legyártani a motort és az erőátviteli rendszer (azt meg úgy is a németek fogják gyártani). Senki se gondolja, hogy az ukrán Fuchs valami Kongsberg vagy Samson tornyos csoda lesz (már ha lesz egyáltalán), raknak rá max egy RCWS-t M2-vel és viszont látásra.
 
Fuchs vs. Lynx gyártás. Azt ne felejtsük el, hogy a Fuchs az egy becsületesen megcsinált BTR annyival bonyolultabb a gyártása mint egy BTR 80-nak, amennyivel bonyolultabb bele legyártani a motort és az erőátviteli rendszer (azt meg úgy is a németek fogják gyártani). Senki se gondolja, hogy az ukrán Fuchs valami Kongsberg vagy Samson tornyos csoda lesz (már ha lesz egyáltalán), raknak rá max egy RCWS-t M2-vel és viszont látásra.
main-qimg-2069a91fde75982332c744ce5861d31a-lq