Melyik részét nem érted annak, hogy legelső Harpoon változat HMZ-je 140 km volt?
250 m/s az útvonal sebesség és a végén egy picit gyorsít.
Hoznal kerlek erre a 140Km re egy elfogadhato forrast? En itt az osszes nyilt forras kozzul a legtekintejesebbre hivatkozok a JANE's re ami 50NM et mond.
Mi a te forrasod? Ezt a vegen meg gyorsit dolgot honnan vetted?
Az INS rendszereknek sodródása van. A repülőgépeken levő INS sodródása volt több km a '70-es években. Akkor szerinted az AGM-84-en...?
Legyunk tenyszeruek akkor. Szoval egy katonai repulesben hasznalatos gyronak a 70 es evekben mekkora volt a "sodrodasa" ? Es mi van akkor ha egy rendszerben ket gyro dolgozik ? Roviden szerinted lehetseges hogy katonai repulesben hasznalatos ket GYROa 70 es evek vegen 4-5 perc repules utan kilometereket vagy akarcsak par szaz metert "sodrodjanak" ??? Ugye ezt te sem gondolod komolyan? Emlekeim szerint az ezzel egyidos orosz gytoknak volt 100-200 meter a hibajuk cca 60 perc utan. Orosz es 60 perc utan vs amerikai es 5 perc
Szerinted?
Az Exocet ment a flotta mért sebessége alapján a számolt pont felé az INS-t használva. Aztán 10-20 km nagyságrendben radar felkapcs és célt keres maga előtt. Az tényleg közelről ment és rövidebb repülési idő.
- A vita arról indult, hogy te olyan közeli repülést haluztál be, hogy az ASM-eket egy célnak látja a radar. Ehhez az kéne, hogy olyan közel legyenek, hogy azonos nyalábban legyenek. Egy 1 fokos tűnyalábnál akkor ez mennyi is, ha mondjuk 10 km távolságban vannak? 90 méter. Ezt hogyan hozod össze, amikor még az általad igencsak alul számolt 90-20 km végfázis alatt 1 km-es a CEP értéke az INS sodrásának? A 97% kondfindcia meg 3*CEP
A fenti szosszenetben kovetkezok a tevedesek :
1 fokos tunyalabnal 10 km en a nayalabszelesseg nem 90 hanem 175m !!! De en ilyen nyalabszelessegu FC radarrol plane a 80 as elejerol nem tudok de te biztos megtudod nevezni a forrast ahonnan ezt vetted.
Az atlag FC radaroknak olyan 1.5 de inkabb 2.5 fok a nyalabszelesseguk. Ez a 70 es 80 as evekben meg inkabb volt 2.5 3 fok.
A salvoban inditott raketak nem azucso 10 km en fognak baromi kozel lenni egymashoz hanem mar a terminal szakasz KEZDETE elott felveszik ezta poziciot. Ez a JANE's szerint 20 km amikor a radar bekapcsol es elkezdi keresni a celt.
Ebbol kifolyolag a helyes alapkalkulacio a legnagyobb joindulattal a kovetkezo. 2 fokos tunyalab aminek 20km en 700 meter atmeroju a lefedett terulete. mig 10 km en pedig ennek a fele az az 350 metere kor!!! Raadasul ez csak a azimuth iranyu "erzekenysege" a nyalabnak mert van egy radialis is amikor is keptelen kulonbseget tenni ket egymas mogott repulo cel kozott. Tehat ha jon ket ASM es azok egymas utan repulnek . Es ez a radialis erzekenyseg is (radartol fuggoen) tobb szaz meteres.
Azt kellene megertened hogy a Harpoonnak ez a korai verziojat is lehetett ugy inditani TERVEZETTEN hogy a raketak ( nem raketa tudom) a celpont elott talalkoztak bekapcsoltak a radarjaikat es onnan egyutt repultek cel fele. Nem varazslat hanem szimpla egyszeru taktika amit nem hogy az amerikai de meg az orosz rendszereknel is hasznaltak mar JOVAL KORABBAN.
- Ez már önmagában vicces, amikor a rendszerek a nyalábon belüli céldiszkrimináció képességével is bírtak a '80-as években, a Buk-M1 is tudta ezt már. HTÖ. El kéne olvasni...Ezt ne nekem mond mert lathatoan neked nem esett le a tantusz illetve talan meg most sem.
- Ehhez az kéne, hogy pontosan tudják, hogy hol van a másik... Es ??? Mi akadalyozza meg az E2 vagy az F-18 vagy barmit hogy bemerje a celt? Eleve Harpoon Exocet akarmi ASM et ismert vagy legrosszabb esetben is radialisan ismert celra inditanak csak. De ez utobbi uzemmod amir csak bearinget tudnak de tavolsagot nem es igy inditanak csak annyira ritka hogy meg soha ilyen dokumentalt inditas nem tortent elesben.
- ...és nem a programozott útvonalrepülés, amit előtted már írtam, te meg játszottad it Rébusz bácsit... Latom hogy irtades be is irom a piros pontot neked de ez meg nem valtoztat azon ami a vitat elinditotta amiszerint en azt irtam hogy mar a Harpoon Exocet korai valtozatanal is megoldott volt hogy azok salvoban inditva egyszerre erkezzenek a celhoz data link es GPS nelkul. A megoldas meg egyszeru meg megadod a raketanak a celkoordinat es egyebb parametereket meg azt hogy mennyi a pontos ido es hogy mikorra kell ott lennie. Ter es ido pedig kiad egy "tortenelmi" pillanatot az igy elinditott raketaknak amikor is egymashoz rohadt kozel repulve erkeznek a celponthoz. Azon csodalkozom hogy ezt az egyszeru levezetest nem akarod megerteni .
Játszottad itt az okos fiút, amikor már 1
napja ott volt, hogy igen, tudok az útvonal repülésről, csak az nem működik az INS sodródása miatt. Ha ugyanazon gépről elindítasz 2 db Harpoont, akkor 70 km tökegyenes útvonalrepülés után sem lesznek egymás közelében sem, nemhogy 200 km után.
BAROMSAG !!!!! Mar az INS sodrodas. Ember nincs olyan nyugati gyro amelyik 5 perc mukodes utan tobb szaz meteres hibaval dolgozna! Plane nem ha egy rendszerben KET GYRO dolgozik.
Hallod, picit elszálltál a karib tengeri ötödikre úgy, hogy:
- nem sikerült észrevenni, amit írtam...
- majd, ha azután elolvastad, akkor értelmezni sem és összevetni saját állításoddal.
Ezek után megkérhetném, hogy kisebb lendülettel osszad az észt, bárhol is szolgáljál...? Mert simán inkoherens, amit állítasz és feltételezel...
Az a helyzet hogy a temaban nagyobb az egod mint a tudasod. Az egyetlen amiben igazad van hogy mar irtad a kozos megkozelitest amit en nem vettem eszre es ezt en ELISMEREM sot MEGKOVETLEK de ettol fuggetlenul a tobbiben szintiszta tudatlansagrol arulkodnak szavaid csakugy mint az "all the way" vagy az "interrupted" uzemmodoknal. Igen vannak dolgok amiket nem tuddsz nem ismersz es ezeket nem tagadni kene oszinten elismerni es plane nem azt kopkodni aki nem konyvbol internetrol ismeri a rendszert. Pl nem mond olyan baromsagot hogy 140 meg 300 km es hatotavval bir a rendszer csak azert mert a Wiki meg a tole atvett osszes oldal ezt mondja. ( keress ra a rendszerre a Jane's barmelyik katalogusaban mar online is elerhetok de ha akarod kuldok fotot az adot oldalrol.
Továbbra is tolod fullba az eredeti állításodhoz képest, ami arról szólt, hogy annyira közel repülnek, hogy egy célnak látszódnak...