Gerald R. Ford osztály (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Pontosan, ezt hozzá sem tettem, tizenvalahány éve műholdat szedtek le Standardal, és azóta THAAD, S-400 és más vasak is megjelentek a HS fegyók inkább pont, hogy reakciók az egyre keményebb AA védelemre, nem valami forradalmi áttörő eszközök. Szóval a hordozó továbbra is egy platform, nem eszköz, eszerint kell szemlélni.
(BTW pont a Zumwaltnál volt hír pár hete, hogy egy ugyanilyen kategóriás BM-et akarnak rápakolni - vagyis egyrészt a NAVY counter már létezik, másrészt a platform lehetőségeit növeli, nemhogy a létezését veszélyyeztetné - hajóra pont azért teszik gondolom, hogy közelebb lehessen vinni. Vagyis a hajók lehetőségeit csak növelik az új eszközök).



Összességében egy konfliktus megkezdése után (vagyis nincs meglepetés, full alert van), mi jelent nagyobb fenyegetést (indítóplatformot mos ne vegyük figyelembe) - a hypersonic nagy magasságú salvo vagy a subsonic sea skimmer stealth eszközök (azonos EW/stb állapotok mellett)?


Elmeletek vannak hogy milyen faszak vagyunk de a valosag altalaban mas szokott lenni. A subsonic szalvoval szemben teljesen magabiztos vagyok. Vettem reszt olyan elesloveszeten ahol KOMOLY szamu subsonic es kevesebb min10 supersonic volt inditva egy vedendo hajora ( celhajo) es problema nelkul sok sok tavolsagi / idotartalekkal oldotta meg lotte le a TF oket.

Igazabol szerintem sok muik a szemelyzeten. Mit tud kihozni a rendszerebol . Mennyire hulye vagy elkeszult.
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan, ezt hozzá sem tettem, tizenvalahány éve műholdat szedtek le Standardal, és azóta THAAD, S-400 és más vasak is megjelentek a HS fegyók inkább pont, hogy reakciók az egyre keményebb AA védelemre, nem valami forradalmi áttörő eszközök. Szóval a hordozó továbbra is egy platform, nem eszköz, eszerint kell szemlélni.
(BTW pont a Zumwaltnál volt hír pár hete, hogy egy ugyanilyen kategóriás BM-et akarnak rápakolni - vagyis egyrészt a NAVY counter már létezik, másrészt a platform lehetőségeit növeli, nemhogy a létezését veszélyyeztetné - hajóra pont azért teszik gondolom, hogy közelebb lehessen vinni. Vagyis a hajók lehetőségeit csak növelik az új eszközök).

Összességében egy konfliktus megkezdése után (vagyis nincs meglepetés, full alert van), mi jelent nagyobb fenyegetést (indítóplatformot mos ne vegyük figyelembe) - a hypersonic nagy magasságú salvo vagy a subsonic sea skimmer stealth eszközök (azonos EW/stb állapotok mellett)?
Ez a hiperszonikus mizéria teljesen elszállt. Az orosz propaganda eredménye.
Basszus A Quora-tól kezdve úgy dobálóznak a fogalommal, mint amilyen mágikus az Sz-300/400. Mintha valami magic lenne. Úgy, hogy ha ma materizálódna egy M5 sebességű ramjet ASM akkor is mi lenne? A US Navy számára kb. semmi. Mivel FFG már nincs, csak AEGIS képes hajók kb. nem kőkorszaki SM rakétával bármelyik hajó képes magát megvédeni ellene. A kérdés az, hogy a CVN-hez mennyire közel kell menni a (távolság) paraméter miatt. De kb. ennyi,

Közben k*rvára nem értem, hogy a levegővel működő hajtóműves erőlködésnek mi értelme van méregdrágán? Tegyenek egy szilárd tüzelőanyagú BM-et a gépekre és csá. 6-10 km magasságból indítva bődületes égésvégi sebességet érnek el fillérekért. Mi a búbánatnak vacakolnak a méregdrága ramjet-tel...? Hogy egy picit könnyebb legyen a rakéta és erre lehessen verni, hogy de hát kijött 600 kg-ból 900 kg helyett. Kerekítési hiba, ha egy üzemanyaggal 25 tonnás gép viszi.

Nem kell messzire menni...
forum.htka.hu/threads/l%C3%A9gv%C3%A9delemi-radarokr%C3%B3l-%C3%A1ltal%C3%A1ban.973/page-20#post-538228

Tessék ezt megcsinálni ASM kategóriában és ennyi.
Bakker a 1,9 tonnás 48N6 család égésvégdi sebessége a földről indulva M6.5 és kb. 450 km a ballisztikus hatótávolsága. 100 kg harci rész van benne. A hajó nem süllyed el tőle, de az antennáknak annyi. Utána meg a béna hajó elsüllyeszti két sea skimming H-35. Jenki oldalról ugyanez SM-3/6 ER méretű rakéta és AGM-84.

Ezt tudja az Sz-300/400 rakéta földről. Nagy magasságba emelkedve 30 km fölé a világból kirepül. Egy AGM-84 HMZ az ma legfeljebb 300 km. Ennyit vígan tud.
PFmFNwB.png


Erre bohóckodnak itt ramjettel. Magyarázza meg már valaki, mert én nem értem.
Egy repülőgépről indított 2000 fontos rakéta lazán eléri az M8 égésvégit is, tehát a teljes röppályát nézve az átlagsebessége min. M6 és végfázisban M4.

Mindezt úgy, hogy lassan nagyítóval kell keresni az olyan közepes hatótávolságú légvédelmi rendszert, aminek a célsebessége 1500 m/s alatt van. Akkor meg hova erőlködnek...?

A meglepetés nem úgy működik,hogy háború előtt van közben pedig nincs.
Ez értelmezhetetlen. A háború nem úgy tör ki, hogy kávézol és 5 perc múlva full alert és jön az ASM salvo...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 343
113
Ez a hiperszonikus mizéria teljesen elszállt. Az orosz propaganda eredménye.
Basszus A Quora-tól kezdve úgy dobálóznak a fogalommal, mint amilyen mágikus az Sz-300/400. Mintha valami magic lenne. Úgy, hogy ha ma materizálódna egy M5 sebességű ramjet ASM akkor is mi lenne? A US Navy számára kb. semmi. Mivel FFG már nincs, csak AEGIS képes hajók kb. nem kőkorszaki SM rakétával bármelyik hajó képes magát megvédeni ellene. A kérdés az, hogy a CVN-hez mennyire közel kell menni a (távolság) paraméter miatt. De kb. ennyi,

Közben k*rvára nem értem, hogy a levegővel működő hajtóműves erőlködésnek mi értelme van méregdrágán? Tegyenek egy szilárd tüzelőanyagú BM-et a gépekre és csá. 6-10 km magasságból indítva bődületes égésvégi sebességet érnek el fillérekért. Mi a búbánatnak vacakolnak a méregdrága ramjet-tel...? Hogy egy picit könnyebb legyen a rakéta és erre lehessen verni, hogy de hát kijött 600 kg-ból 900 kg helyett. Kerekítési hiba, ha egy üzemanyaggal 25 tonnás gép viszi.

Nem kell messzire menni...
forum.htka.hu/threads/l%C3%A9gv%C3%A9delemi-radarokr%C3%B3l-%C3%A1ltal%C3%A1ban.973/page-20#post-538228

Tessék ezt megcsinálni ASM kategóriában és ennyi.
Bakker a 1,9 tonnás 48N6 család égésvégdi sebessége a földről indulva M6.5 és kb. 450 km a ballisztikus hatótávolsága. 100 kg harci rész van benne. A hajó nem süllyed el tőle, de az antennáknak annyi. Utána meg a béna hajó elsüllyeszti két sea skimming H-35. Jenki oldalról ugyanez SM-3/6 ER méretű rakéta és AGM-84.

Ezt tudja az Sz-300/400 rakéta földről. Nagy magasságba emelkedve 30 km fölé a világból kirepül. Egy AGM-84 HMZ az ma legfeljebb 300 km. Ennyit vígan tud.
PFmFNwB.png


Erre bohóckodnak itt ramjettel. Magyarázza meg már valaki, mert én nem értem.
Egy repülőgépről indított 2000 fontos rakéta lazán eléri az M8 égésvégit is, tehát a teljes röppályát nézve az átlagsebessége min. M6 és végfázisban M4.

Mindezt úgy, hogy lassan nagyítóval kell keresni az olyan közepes hatótávolságú légvédelmi rendszert, aminek a célsebessége 1500 m/s alatt van. Akkor meg hova erőlködnek...?


Ez értelmezhetetlen. A háború nem úgy tör ki, hogy kávézol és 5 perc múlva full alert és jön az ASM salvo...

Igen, ez igaz de általaban békeidőben másfajta készültsegben vannak a haderők mint háborúban és ez igaz a háború előtti feszült időszakra is amikor még csak készülnek a felek a haborúra.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ez a hiperszonikus mizéria teljesen elszállt. Az orosz propaganda eredménye.
Basszus A Quora-tól kezdve úgy dobálóznak a fogalommal, mint amilyen mágikus az Sz-300/400. Mintha valami magic lenne. Úgy, hogy ha ma materizálódna egy M5 sebességű ramjet ASM akkor is mi lenne? A US Navy számára kb. semmi. Mivel FFG már nincs, csak AEGIS képes hajók kb. nem kőkorszaki SM rakétával bármelyik hajó képes magát megvédeni ellene. A kérdés az, hogy a CVN-hez mennyire közel kell menni a (távolság) paraméter miatt. De kb. ennyi,

Közben k*rvára nem értem, hogy a levegővel működő hajtóműves erőlködésnek mi értelme van méregdrágán? Tegyenek egy szilárd tüzelőanyagú BM-et a gépekre és csá. 6-10 km magasságból indítva bődületes égésvégi sebességet érnek el fillérekért. Mi a búbánatnak vacakolnak a méregdrága ramjet-tel...? Hogy egy picit könnyebb legyen a rakéta és erre lehessen verni, hogy de hát kijött 600 kg-ból 900 kg helyett. Kerekítési hiba, ha egy üzemanyaggal 25 tonnás gép viszi.

Nem kell messzire menni...
forum.htka.hu/threads/l%C3%A9gv%C3%A9delemi-radarokr%C3%B3l-%C3%A1ltal%C3%A1ban.973/page-20#post-538228

Tessék ezt megcsinálni ASM kategóriában és ennyi.
Bakker a 1,9 tonnás 48N6 család égésvégdi sebessége a földről indulva M6.5 és kb. 450 km a ballisztikus hatótávolsága. 100 kg harci rész van benne. A hajó nem süllyed el tőle, de az antennáknak annyi. Utána meg a béna hajó elsüllyeszti két sea skimming H-35. Jenki oldalról ugyanez SM-3/6 ER méretű rakéta és AGM-84.

Ezt tudja az Sz-300/400 rakéta földről. Nagy magasságba emelkedve 30 km fölé a világból kirepül. Egy AGM-84 HMZ az ma legfeljebb 300 km. Ennyit vígan tud.
PFmFNwB.png


Erre bohóckodnak itt ramjettel. Magyarázza meg már valaki, mert én nem értem.
Egy repülőgépről indított 2000 fontos rakéta lazán eléri az M8 égésvégit is, tehát a teljes röppályát nézve az átlagsebessége min. M6 és végfázisban M4.

Mindezt úgy, hogy lassan nagyítóval kell keresni az olyan közepes hatótávolságú légvédelmi rendszert, aminek a célsebessége 1500 m/s alatt van. Akkor meg hova erőlködnek...?


Ez értelmezhetetlen. A háború nem úgy tör ki, hogy kávézol és 5 perc múlva full alert és jön az ASM salvo...


Akar ssub akar supersonic tamadasnal van egy feloldhatatlan ellentet.

Regebben meg a HH idejen az volt a taktika lenyege hogy tobb iranybol erkezzeneka raketak egy egy celpontra hogy ellehetetlenitsek lassitsak a korlatozott tuzvezeto lokatorok munkajat. Mara ez foleg a "interrupted" illetve a MCG uzemmoddal mar atvaltott az egyiranybol terheljuk tul es torjuk at a rendszerre. Azonban ehez a raketaknak kozel kell repulniuk egymashozmivel ha teszem azt akar 5 masodperc kulonbseg van ket raketa kozott azt a rendszer meg regebbi rendszerek is nevetve lerendezik. Kvazi egyes celoknak szamitanak.Ha meg kozel repulnek egymashoz akkor meg egy talalat leviheti a szomszedos raketat is sot ha el is talalja a hajot nnak detonacioja elindu=ithatja a kovetkezo beerkezo raketat meg a levegoben.

Nem konyu dolog ezt masodpercre megszervezni marpedig cca 1 masodperc a hibakapu amin tul vagy konyu a legvedelem dolga vagy ha nehezebb is de egy talalat vihet tobb raketat is.


A supersonicoknal ez a problema meg hatvanyozottan jelentkezik. teszem azt 6 subonic amikor erkezik akkor ok sokkal jobban egyben egy csoportban vannak de LASSUAK. A supersonicoc meg rohadt gyorsak de szetvalva jol megkulonboztethetoen erkeznek es koonyu rajuk a rendszernek tamadasi tervet felallitani es tuzetvezetni.

Ma a legnehezebb ASM celpont a subsonic lopakodo celpont.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Akar ssub akar supersonic tamadasnal van egy feloldhatatlan ellentet.

Regebben meg a HH idejen az volt a taktika lenyege hogy tobb iranybol erkezzeneka raketak egy egy celpontra hogy ellehetetlenitsek lassitsak a korlatozott tuzvezeto lokatorok munkajat.
Ezt a részt nem vágom. A kezdetek óta CW sugárzók vannak a jenki hajókon. Gyakorlatilag 360 fokban szabadon osztják a tűzívet. A felépítmény olyannyira kevéssé korlátoz, hogy ez soha nem volt faktor. A szovjetek csak a GIUK felől tudtak jönni...

Mara ez foleg a "interrupted" illetve a MCG uzemmoddal mar atvaltott az egyiranybol terheljuk tul es torjuk at a rendszerre. Azonban ehez a raketaknak kozel kell repulniuk egymashozmivel ha teszem azt akar 5 masodperc kulonbseg van ket raketa kozott azt a rendszer meg regebbi rendszerek is nevetve lerendezik. Kvazi egyes celoknak szamitanak.Ha meg kozel repulnek egymashoz akkor meg egy talalat leviheti a szomszedos raketat is sot ha el is talalja a hajot nnak detonacioja elindu=ithatja a kovetkezo beerkezo raketat meg a levegoben.
Juj...
Mi ez a Hollywood? Soha nem repülnek annyira közel az ASM-ek, hogy egy célnak látszódjanak. Mert, ameddig nincs rajintelligencia és pozíció (honnan a búbánatból lenne koordináta a másikról), addig közel sem tudnak egymáshoz repülni. Nem, még a P-700 sem. Az csak I/N alapon emelte fel rajvezérré a következő P-700-at, ami vitte a többit. Azok helyéről fogalma nem volt.

A supersonicoknal ez a problema meg hatvanyozottan jelentkezik. teszem azt 6 subonic amikor erkezik akkor ok sokkal jobban egyben egy csoportban vannak de LASSUAK. A supersonicoc meg rohadt gyorsak de szetvalva jol megkulonboztethetoen erkeznek es koonyu rajuk a rendszernek tamadasi tervet felallitani es tuzetvezetn
i.
A mai kétutas data linkkel lehetne azt kb. megoldni, hogy indítás után a szubszonikus ASM-ek bevárják egymást és egymástól pár száz méterre kezdik meg az robotpilótás repülést. De autonóm módba egyik sem tudja, hogy hol a másik ASM.

Ma a legnehezebb ASM celpont a subsonic lopakodo celpont
Én is így látom. Ennek fényében még viccesebb ez a hiperszonikus őrület. Tisztára, mint a balfasz csatahajó építés 100 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 597
12 631
113
Szerintem meg szimplán előremenekülés a hi-tech irányába - minden oldalon.
Most komolyan; a fajlagosan olcsó rakéta sorozatvető területfegyverek után mi szükség volt/van méregdrága precíziós föld-föld rakétákra/lövedékekre?

A mérnökökben/fejlesztőkben/gyártókban mindig dolgozik a szakmai kihívás/presztízs, no meg a vastagon fogó tollak lehetősége, a megrendelők részéről meg a vélt/valós lehetőség a fölényre. Aki kimarad - lemarad. Kinek hiányzik az, hogy ha nem vesz komolyan egy lépcsőfokot, akkor bajban lesz, ha pont ez a lépcsőfok fog hiányozni egy még újabb (még akár pont nem látható) fejlődési fok meglépéséhez?
A kínaiak - ezer és egy okból tettek nagyot az elmúlt ötven évben a gázturbina fejlesztésre, most meg még a harminc éves szovjet/orosz hajtóműfejlesztést sem képesek utolérni...
A Szovjet/orosz polgári felhasználású gázturbina iparról nem is beszélve; hirtelen kéne a legújabb nyugati fejlesztéseknek üzembiztos alternatíváját piacra dobni.
Itt off, de két hete hallottam Svédországban ill. Norvégiában - eddig - dolgozó repülőgép szerelőtől, hogy a V2500-sokkal igen-igen sok a baj. Akkor hol tartanak az oroszok!?
Most találtam:
https://airportal.hu/at-kell-vizsgalni-az-a320-csalad-v2500-as-hajmuveinek-egy-reszet/
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 835
113
Ez a hiperszonikus mizéria teljesen elszállt. Az orosz propaganda eredménye.
Basszus A Quora-tól kezdve úgy dobálóznak a fogalommal, mint amilyen mágikus az Sz-300/400. Mintha valami magic lenne. Úgy, hogy ha ma materizálódna egy M5 sebességű ramjet ASM akkor is mi lenne? A US Navy számára kb. semmi. Mivel FFG már nincs, csak AEGIS képes hajók kb. nem kőkorszaki SM rakétával bármelyik hajó képes magát megvédeni ellene. A kérdés az, hogy a CVN-hez mennyire közel kell menni a (távolság) paraméter miatt. De kb. ennyi,

Közben k*rvára nem értem, hogy a levegővel működő hajtóműves erőlködésnek mi értelme van méregdrágán? Tegyenek egy szilárd tüzelőanyagú BM-et a gépekre és csá. 6-10 km magasságból indítva bődületes égésvégi sebességet érnek el fillérekért. Mi a búbánatnak vacakolnak a méregdrága ramjet-tel...? Hogy egy picit könnyebb legyen a rakéta és erre lehessen verni, hogy de hát kijött 600 kg-ból 900 kg helyett. Kerekítési hiba, ha egy üzemanyaggal 25 tonnás gép viszi.

Nem kell messzire menni...
forum.htka.hu/threads/l%C3%A9gv%C3%A9delemi-radarokr%C3%B3l-%C3%A1ltal%C3%A1ban.973/page-20#post-538228

Tessék ezt megcsinálni ASM kategóriában és ennyi.
Bakker a 1,9 tonnás 48N6 család égésvégdi sebessége a földről indulva M6.5 és kb. 450 km a ballisztikus hatótávolsága. 100 kg harci rész van benne. A hajó nem süllyed el tőle, de az antennáknak annyi. Utána meg a béna hajó elsüllyeszti két sea skimming H-35. Jenki oldalról ugyanez SM-3/6 ER méretű rakéta és AGM-84.

Ezt tudja az Sz-300/400 rakéta földről. Nagy magasságba emelkedve 30 km fölé a világból kirepül. Egy AGM-84 HMZ az ma legfeljebb 300 km. Ennyit vígan tud.
PFmFNwB.png


Erre bohóckodnak itt ramjettel. Magyarázza meg már valaki, mert én nem értem.
Egy repülőgépről indított 2000 fontos rakéta lazán eléri az M8 égésvégit is, tehát a teljes röppályát nézve az átlagsebessége min. M6 és végfázisban M4.

Mindezt úgy, hogy lassan nagyítóval kell keresni az olyan közepes hatótávolságú légvédelmi rendszert, aminek a célsebessége 1500 m/s alatt van. Akkor meg hova erőlködnek...?


Ez értelmezhetetlen. A háború nem úgy tör ki, hogy kávézol és 5 perc múlva full alert és jön az ASM salvo...

A reakcióidő gyorsaságában látom a HS dolog értelmét - gyorsreagálású képességre nagyon vágynak a haderők, szerintem az igazi oka ebben keresendő. De semmiképpen sem valami lelőhetetlenségben. Csak a propaganda ugye ma már szabadon száguld a neten, nincs bezárva a pravda lapjaira.

Mindenesetre szerintem nem hülyeség, megvan a helye - de hogy egy többcélú harci repülőgépekkel megpakolt úszó szigetet nem vált ki, az fix. Mert hogy a Föld 2/3-át víz borítja, azon pedig szabadon tologathatsz 50+ F-35C-t AWACS meg tengóvadász cuccokkal egyetmben.... na az egy csúnya képesség. Akarja is mindenki, szenvednek emiatt a Kuznyecovval, kalapálják az új hajókat Pekingben, de úgy mindenki más is szögel egy párat, aki hozzájuthat az F-35B-hez...

Ma a legnehezebb ASM celpont a subsonic lopakodo celpont.

Erre gondoltam én is - a gond itt az indító platform hatótávolsága lehet. Mondjuk itt lesz érdekes a stealth bomber, ami elég közelről ki tud oldani egy nagy rakás ilyet viszonylag közel a hajóhoz...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ezt a részt nem vágom. A kezdetek óta CW sugárzók vannak a jenki hajókon. Gyakorlatilag 360 fokban szabadon osztják a tűzívet. A felépítmény olyannyira kevéssé korlátoz, hogy ez soha nem volt faktor. A szovjetek csak a GIUK felől tudtak jönni...


Csak nagy kulonbseg van ha "all the way" modban dolgoznak vagy eppen "interrupted" Az elsonel meg kell vilagitania a celt vegig a rakta becsapodasanal, vagy a nem olyan regi genraconal a terminal szakaszban kell megvilagitani FOLYAMATOSAN a legutobbi verzioknal mar ha pl jon egy salvo es benne vannak a nyalabban akkor mondjuk a harom raketa erkezhet TOK EGYSZERRE is a celpontjukhoz akkor is megtudja vilagitani MINDEGYIKET EGY FCR.

Juj...
Mi ez a Hollywood? Soha nem repülnek annyira közel az ASM-ek, hogy egy célnak látszódjanak. Mert, ameddig nincs rajintelligencia és pozíció (honnan a búbánatból lenne koordináta a másikról), addig közel sem tudnak egymáshoz repülni. Nem, még a P-700 sem. Az csak I/N alapon emelte fel rajvezérré a következő P-700-at, ami vitte a többit. Azok helyéről fogalma nem volt.

Tanits mester! Milyen kozel repulnek szerinted egymashoz? Mondjuk terkoz tavkozben? Ja es mikor? No meg miert? Ez a Hollywoodi dolog kicsit meredek meg toled is es legalabb annyi szakmai alazat elvarhato lenne hogy ha valamiben esetleg nem vagy biztos akkor kerdezel es nem gunyolodsz. Amugy mar a legosibb EXOCET/HAPOON tudja azt hogy egyszerre es egymashoz kozel repulve erjen a celponthoz.

No mester vajon hogy kepesek erre???


i.
A mai kétutas data linkkel lehetne azt kb. megoldni, hogy indítás után a szubszonikus ASM-ek bevárják egymást és egymástól pár száz méterre kezdik meg az robotpilótás repülést. De autonóm módba egyik sem tudja, hogy hol a másik ASM.

Sem ketutas sot meg egyutas data link sem kell hozza.


Én is így látom. Ennek fényében még viccesebb ez a hiperszonikus őrület. Tisztára, mint a balfasz csatahajó építés 100 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A reakcióidő gyorsaságában látom a HS dolog értelmét - gyorsreagálású képességre nagyon vágynak a haderők, szerintem az igazi oka ebben keresendő. De semmiképpen sem valami lelőhetetlenségben. Csak a propaganda ugye ma már szabadon száguld a neten, nincs bezárva a pravda lapjaira.

Mindenesetre szerintem nem hülyeség, megvan a helye - de hogy egy többcélú harci repülőgépekkel megpakolt úszó szigetet nem vált ki, az fix. Mert hogy a Föld 2/3-át víz borítja, azon pedig szabadon tologathatsz 50+ F-35C-t AWACS meg tengóvadász cuccokkal egyetmben.... na az egy csúnya képesség. Akarja is mindenki, szenvednek emiatt a Kuznyecovval, kalapálják az új hajókat Pekingben, de úgy mindenki más is szögel egy párat, aki hozzájuthat az F-35B-hez...



Erre gondoltam én is - a gond itt az indító platform hatótávolsága lehet. Mondjuk itt lesz érdekes a stealth bomber, ami elég közelről ki tud oldani egy nagy rakás ilyet viszonylag közel a hajóhoz...
A supersonic raketaknak a nagy elonye ha ugy tudod meglepni elkapni az ellenfeledet hogy az nem szamit ra alacsonyabb harckeszultsegben van. Ebben az esetben kerdeses hogy kepes e 30-40 masodpercen belul olyan szinten emelni a harckeszultseget hogy eredmenyesen tudjon inditani legvedelmi raketakat plane tobb celpontra. Ha az AEGIS akar automata akar felautomata uzemmodban van akkor eselytelen mert vagy magatol indit vagy ket gombnyomas utan. Lehet meg ugy tamadast tervezni hogy akkor erje az ASM a celpontot amikoraz egy sziget szoros foldnyelv takarasaban van es amogul bukkanjon fel lehetoleg minnel kisebb tavolsagon a celhajohoz.

Az Indiaiak a nemzetkozi vasarokon azzal reklamozzak a BRAHMOS-t hogy maximum 9 raketaval barmely legvedelmet attornek. Amikor ezt az arcunkba mondtak anno Dubajban akkor szinte parancsra egyszerre kezdtunk el kajanul mosolyogni. " Hat persze picinyem"
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Csak nagy kulonbseg van ha "all the way" modban dolgoznak vagy eppen "interrupted" [/QUOTE]
Ebből egy mukkot sem értek. Az életben nem találkoztam még ilyen kifejezéssel.

Az elsonel meg kell vilagitania a celt vegig a rakta becsapodasanal, vagy a nem olyan regi genraconal a terminal szakaszban kell megvilagitani FOLYAMATOSAN a legutobbi verzioknal mar ha pl jon egy salvo es benne vannak a nyalabban akkor mondjuk a harom raketa erkezhet TOK EGYSZERRE is a celpontjukhoz akkor is megtudja vilagitani MINDEGYIKET EGY FCR.
Teljesen mindegy. A lényeg az, hogy nem számított, ha 3 db rakéta 1 irányból vagy 3 db jön 3 irányból. A Long Beach is leszedte volna már mindet. 1961-ben. Ez alapvető tervezés el volt közepes és nagy HMZ esetén. Mert ez nem szárazföld, ahol a fő irány sejthető és a tömeg kb. "whatever" kategória. Lásd az AEGIS vs Sz-300V párhuzamot.

Tanits mester! Milyen kozel repulnek szerinted egymashoz? Mondjuk terkoz tavkozben? Ja es mikor? No meg miert? Ez a Hollywoodi dolog kicsit meredek meg toled is es legalabb annyi szakmai alazat elvarhato lenne hogy ha valamiben esetleg nem vagy biztos akkor kerdezel es nem gunyolodsz. Amugy mar a legosibb EXOCET/HAPOON tudja azt hogy egyszerre es egymashoz kozel repulve erjen a celponthoz.
Kérlek vázold már fel, hogy hogyan. Nem dumát, a műszaki hátteret kérném.
Tehát, honnan tudja egy Exocet vagy az AGM-84 azt, hogy a többi körülötte hol van?

  • Még a saját helyüket is csak annyira pontosan tudják INS-sel, hogy mikor kapcsolják fel a radarjukat a végfázisban.
  • GPS akkoriban nem volt.
  • A radarjuk csak előre látott.
  • Hol vannak az antennák a kommunikációhoz ezeken? Még, ha van is, akkor is a saját pontos helyzetüket honnan is tudnák?

No mester vajon hogy kepesek erre???
Mester, ezt neked kéne bizonyítani...
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Csak nagy kulonbseg van ha "all the way" modban dolgoznak vagy eppen "interrupted"
Ebből egy mukkot sem értek. Az életben nem találkoztam még ilyen kifejezéssel.

Es lehet hogy megis leteznek ezek a fogalmak? Meg az is lehet hogy meg HPASP is ismeri es hasznalja oket?

"all the way" azt jelenti hogy a felaktiv radaros raketanak a kilovestol gyakorlatilag vegig szuksege van celmegvilagitasra. "all the way"

Az "interrupted" meg azt jelenti hogy a tuzvezeto radar kepes szakaszosan megvilagitani a celokat de olyan gyorsan valt a megvilagitasi fazisok kozott hogy azt a raketa folyamatosnak erzekeli. Egy kicsitaz egyik celt vilagitom meg egy kicsit a masikat,\majd a harmadikat. Mindezt rohadt gyorsan masodpercenkent tobb ezerszer valtogatva megszakitva (interrupted) a sugarzast.


Teljesen mindegy. A lényeg az, hogy nem számított, ha 3 db rakéta 1 irányból vagy 3 db jön 3 irányból. A Long Beach is leszedte volna már mindet. 1961-ben. Ez alapvető tervezés el volt közepes és nagy HMZ esetén. Mert ez nem szárazföld, ahol a fő irány sejthető és a tömeg kb. "whatever" kategória. Lásd az AEGIS vs Sz-300V párhuzamot.

Az nem mindegy hogy egy FCR el hany celt tudsz egyszerre "kezelni" es itt az egyszerre alatt valoban egyszerre van ertve.


Kérlek vázold már fel, hogy hogyan. Nem dumát, a műszaki hátteret kérném.
Tehát, honnan tudja egy Exocet vagy az AGM-84 azt, hogy a többi körülötte hol van?

  • Még a saját helyüket is csak annyira pontosan tudják INS-sel, hogy mikor kapcsolják fel a radarjukat a végfázisban.
  • GPS akkoriban nem volt.
  • A radarjuk csak előre látott.
  • Hol vannak az antennák a kommunikációhoz ezeken? Még, ha van is, akkor is a saját pontos helyzetüket honnan is tudnák?
Mester, ezt neked kéne bizonyítani...[/QUOTE]

Fogalmad sincs? Segitek. Nem kell hozza GPS, nem kell hozza data link sem egyoldalas sem ketoldalas. Gondolkodj egy kicsit nem bonyolult. Ha nem megy elarulom.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ebből egy mukkot sem értek. Az életben nem találkoztam még ilyen kifejezéssel.

Es lehet hogy megis leteznek ezek a fogalmak? Meg az is lehet hogy meg HPASP is ismeri es hasznalja oket?

"all the way" azt jelenti hogy a felaktiv radaros raketanak a kilovestol gyakorlatilag vegig szuksege van celmegvilagitasra. "all the way"

Az "interrupted" meg azt jelenti hogy a tuzvezeto radar kepes szakaszosan megvilagitani a celokat de olyan gyorsan valt a megvilagitasi fazisok kozott hogy azt a raketa folyamatosnak erzekeli. Egy kicsitaz egyik celt vilagitom meg egy kicsit a masikat,\majd a harmadikat. Mindezt rohadt gyorsan masodpercenkent tobb ezerszer valtogatva megszakitva (interrupted) a sugarzast.


Teljesen mindegy. A lényeg az, hogy nem számított, ha 3 db rakéta 1 irányból vagy 3 db jön 3 irányból. A Long Beach is leszedte volna már mindet. 1961-ben. Ez alapvető tervezés el volt közepes és nagy HMZ esetén. Mert ez nem szárazföld, ahol a fő irány sejthető és a tömeg kb. "whatever" kategória. Lásd az AEGIS vs Sz-300V párhuzamot.

Az nem mindegy hogy egy FCR el hany celt tudsz egyszerre "kezelni" es itt az egyszerre alatt valoban egyszerre van ertve.


Kérlek vázold már fel, hogy hogyan. Nem dumát, a műszaki hátteret kérném.
Tehát, honnan tudja egy Exocet vagy az AGM-84 azt, hogy a többi körülötte hol van?

  • Még a saját helyüket is csak annyira pontosan tudják INS-sel, hogy mikor kapcsolják fel a radarjukat a végfázisban.
  • GPS akkoriban nem volt.
  • A radarjuk csak előre látott.
  • Hol vannak az antennák a kommunikációhoz ezeken? Még, ha van is, akkor is a saját pontos helyzetüket honnan is tudnák?
Mester, ezt neked kéne bizonyítani...

Fogalmad sincs? Segitek. Nem kell hozza GPS, nem kell hozza data link sem egyoldalas sem ketoldalas. Gondolkodj egy kicsit nem bonyolult. Ha nem megy elarulom.[/QUOTE]
Egy kis segitseg. Kozvetve meg Kopp Karcsi is ir rola bar fogalma sincs mirol is pontosan.
https://www.ausairpower.net/TE-ASuW-AAW-ASMD.html
 
M

molnibalage

Guest
Fogalmad sincs? Segitek. Nem kell hozza GPS, nem kell hozza data link sem egyoldalas sem ketoldalas. Gondolkodj egy kicsit nem bonyolult. Ha nem megy elarulom.
Egy kis segitseg. Kozvetve meg Kopp Karcsi is ir rola bar fogalma sincs mirol is pontosan.
https://www.ausairpower.net/TE-ASuW-AAW-ASMD.html[/QUOTE]
  1. Wall of text
  2. Találn megjelölhetnéd a részt.
  3. Mivel csesztél ezt elolvastam. Pontosan azt állítja, amit én. Nincs semmi mása. Ha minden ASM számára programoznád az útvonalad kb. akkor tudnának összehangoltan repülni, de az is csak virtuális lenne. Mert egymástól függetlenül teszik úgy, hogy ELŐRE beléjük programozták. Nem azért, mert tudnák hol van a másik.
Bocs, de ennek kicsit fuss még neki újra...
Érvelést vártam tőled. Ne egy beböfögést.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Egy kis segitseg. Kozvetve meg Kopp Karcsi is ir rola bar fogalma sincs mirol is pontosan.
https://www.ausairpower.net/TE-ASuW-AAW-ASMD.html
  1. Wall of text
  2. Találn megjelölhetnéd a részt.
  3. Mivel csesztél ezt elolvastam. Pontosan azt állítja, amit én. Nincs semmi mása. Ha minden ASM számára programoznád az útvonalad kb. akkor tudnának összehangoltan repülni, de az is csak virtuális lenne. Mert egymástól függetlenül teszik úgy, hogy ELŐRE beléjük programozták. Nem azért, mert tudnák hol van a másik.
Bocs, de ennek kicsit fuss még neki újra...
Érvelést vártam tőled. Ne egy beböfögést.[/QUOTE]


Okos es kepzett is vagy. Neked nem Kopp karcsi kell hanem egy kicsit gondolkozni a teman.
Segitek mert meg tudod oldani szerintem. Szoval ASM ek egyszerre a celpontnal adatkapcsolat es GPS nelkul.

Es a segitseg : PZH 2000
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Egy kis segitseg. Kozvetve meg Kopp Karcsi is ir rola bar fogalma sincs mirol is pontosan.
https://www.ausairpower.net/TE-ASuW-AAW-ASMD.html
  1. Wall of text
  2. Találn megjelölhetnéd a részt.
  3. Mivel csesztél ezt elolvastam. Pontosan azt állítja, amit én. Nincs semmi mása. Ha minden ASM számára programoznád az útvonalad kb. akkor tudnának összehangoltan repülni, de az is csak virtuális lenne. Mert egymástól függetlenül teszik úgy, hogy ELŐRE beléjük programozták. Nem azért, mert tudnák hol van a másik.
Bocs, de ennek kicsit fuss még neki újra...
Érvelést vártam tőled. Ne egy beböfögést.[/QUOTE]
Azert egy kicsit ( nagyon) megprobalhatnal csiszolni a modorodon. Ehiszem hogy frusztral a dolog de lesz ez igy meg az eletben. Nem vagyunk tokeletesek.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
  1. Wall of text
  2. Találn megjelölhetnéd a részt.
  3. Mivel csesztél ezt elolvastam. Pontosan azt állítja, amit én. Nincs semmi mása. Ha minden ASM számára programoznád az útvonalad kb. akkor tudnának összehangoltan repülni, de az is csak virtuális lenne. Mert egymástól függetlenül teszik úgy, hogy ELŐRE beléjük programozták. Nem azért, mert tudnák hol van a másik.
Bocs, de ennek kicsit fuss még neki újra...
Érvelést vártam tőled. Ne egy beböfögést.
Azert egy kicsit ( nagyon) megprobalhatnal csiszolni a modorodon. Ehiszem hogy frusztral a dolog de lesz ez igy meg az eletben. Nem vagyunk tokeletesek.[/QUOTE]
Ha nem megy a megoldas holnap cca ilyenkor megmondom a megoldast.