Gerald R. Ford osztály (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Érdekes, hogy a kínai hajó elleni rakétától nem temetik. Ott mintha elfogadnák, hogy önmagában csak egy zavaró tényező.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Ez csak egy magánvélemény lesz a részemről, de szerintem ma egy repülőgép hordozóra a legnagyobb veszélyt egy tengeralattjáró jelenti, abból is egy D+E.
De ugye a D+E tengók nem rohangásznak a világtengereken , a hordozók meg nem hajókáznak a partok közelében így a találkozásuk elég valószínűtlen.
 
M

molnibalage

Guest
Annyira azért bőven közel azért vannak a partokhoz, hogy egy ilyen elérje őket.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Hát itt igazából szerintem az a kérés, hogy mekkora a tiszta elektromos hatótávolsága egy ilyen tengeralattjárónak.
Mert szerintem valós esélye akkor van ha tisztán csak az elektromos meghajtással halad, kavitáció mentes sebességgel.
Bár ha jól tudom, (talán a németeknek) van olyan tengeralattjárója ami hidrogén-üzemanyagcellás. Annak mivel nincs dízel géphangja lehet rá esélye.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Kicsit utána néztem, a német Type-212 biztosan elérne egy hordozó csoportot, a wikipedia szerint akár 3 hétig is elboldogul anélkül, hogy fel kellene jönnie a felszín közelébe. De ugye ez hidrogén-üzemanyagcellás járgány.
A Type-214 hasonló tudású.

Az orosz Lada/Amur párosnál is írnak egy AIP rendszerről, de nem tudom, hogy az mennyire hiteles. Ha jól emlékszem sok problémájuk volt vele.

A "klasszikus" D+E Kilo osztálynál érdekes adatokat találtam.
23.5 km-t képes megtenni 39 km/h-val csak elektromosan.
740 km-t 5.6 km/h-val ha tisztán elektromosan halad.
Ez utóbbi kicsit azért soknak tűnik, de ez alapján a régebbi D+E tengeralattjáróknak is van valós esélye arra, hogy a partoktól 100-200 km-re megtámadjanak egy hordozó csoportot tisztán elektromos módban.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 111
113
<blockquote rel="Wolfrick">A különböző fémek kapcsolata hogyan befolyásolja majd a korróziót? Vagy tettek köré szigetelést, csak én nem látom?
Ha az egyik vas, akkor sehogy. Ha más, akkor tuti korrodál.

</blockquote>

Nincs szigetelès, hanem
<blockquote rel="Wolfrick">A különböző fémek kapcsolata hogyan befolyásolja majd a korróziót? Vagy tettek köré szigetelést, csak én nem látom?
Ha az egyik vas, akkor sehogy. Ha más, akkor tuti korrodál.

</blockquote>
Hajóépitésnél anódàkat hasznàlnak, amik " áldozatként" elfogynak. Működési elv: làsd Wiki.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
12,9 milliárd dollárba, vagyis 3547 milliárd forintba került a világ valaha volt legdrágább hadihajója, a USS Gerald R. Ford (CVN 78), amerikai repülőgép-hordozó – derült ki a szenátus fegyveres erőkért felelős bizottságának ülésén, ahol Sean J. Stackley helyettes államtitkár számolt be a hajó építésének előrehaladásáról.
http://vs.hu/kozelet/osszes/szeptemberben-all-szolgalatba-a-vilag-legdragabb-hadihajoja-0408
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Vízen!!!
Bocsi, nagy képek lesznek!
170408-N-WZ792-070.JPG

170408-N-WZ792-167.JPG
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ez a normális repülőgéphordozó építési mód - szerintem.
A dupla tornyos/hidas/szigetes dizájn felfoghatatlan számomra.
 
M

molnibalage

Guest
Ide teszem, mert kb ez a célcsoport

Egész jó kis cikk a hordozók elleni hadviselés témában.

https://www.gizmodo.com.au/2017/04/what-it-would-really-take-to-sink-a-modern-aircraft-carrier/
Hát, túl sokat nem állít és több helyen is téved. Az ASM-ek nagy része rohadtul nem sea skimming módban érkezett és érkezne, mert olyankor olyan kicsi HMZ adódna, ami lehetetlen indítási pozíciót feltételez. Ez kb. a Grántinál volt igaz, ami viszont már asszem kivontak szinte mindenről. Tengóról a legesélyesebb ez, mert az tud közel menni, mert a nem érkeli sem az E-2 sem a BARCAP, viszont 50-60 km-en túl nincs ASW.

A toperdók hatótávolságát totálisan túlbecsüli, ez még futásteljesítménynek is sok. Ha a célpont meghallja a tengót vagy torpedót és fordul, akkor AAM terminológával a NEZ 15 km táján, ha van tudtommal.

A szuperkavitáció szép, csak nuki nélkül szart sem ér, mert a torp sem hall semmit. Ha lassít, akkor meg "csak" annyit tud, hogy a megközelítési fázis gyors, de a végfázisban semmivel sem gyorsabb, mint egy átlag torp.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Trumpnak tele van a töke az új EMALS katapult rendszerrel (gondolom a költségeivel)
"Trump is insisting that the service return to installing steam catapults in place of the state-of-the-art Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS) that were developed for the Gerald R. Ford–class super carriers. The president is explicit in his directive—all future U.S. Navy carriers will revert to steam catapults."
http://nationalinterest.org/blog/th...-navy-carriers-will-use-goddamned-steam-20611

Mondjuk én nehezen tudom elképzelni hogy tényleg visszatérnek a gőzkatapulthoz...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Gondolom nem ugyanannyi hely kell a kettőnek, más bekötésekkel, vezetékekkel, formával stb. Elég fontos része a hordozónak ahoz, hogy valamilyen szinten köré legyen építve, de a médiában jól hangzik hogy drágállja és talán leveri kicsit az EMALS árát mint az F-35-ösökét.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz