Akkor te még nem jártál hetényegyházán ezekszerint.Ne beszélj marhaságot, nincs tárolókapacitása a cégnek, folyamatosan vesszük az üzemanyagot a MOL-tól piaci áron!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor te még nem jártál hetényegyházán ezekszerint.Ne beszélj marhaságot, nincs tárolókapacitása a cégnek, folyamatosan vesszük az üzemanyagot a MOL-tól piaci áron!
Csak az nem úgy működik, hogy van még benne, használjuk azt. Amit kitárolnak onnan azt azonnal vissza is kell tárolni, pont azért, mert az tartalék nem pedig a mindennapi élet biztosítására van. És amúgy sem akkor mennyiség van ott, hogy elég legyen a cégnek huzamosabb ideig.Akkor te még nem jártál hetényegyházán ezekszerint.
az nem nyilvános hogy mennyi üzemanyag van ott betárólva.Csak az nem úgy működik, hogy van még benne, használjuk azt. Amit kitárolnak onnan azt azonnal vissza is kell tárolni, pont azért, mert az tartalék nem pedig a mindennapi élet biztosítására van. És amúgy sem akkor mennyiség van ott, hogy elég legyen a cégnek huzamosabb ideig.
Mind1 a mennyiség ( földalatti tárolók vannak, tehát olyan óriasi mennyiség nem lehet), vissza kell tárolni mindent amit kitárolnak.az nem nyilvános hogy mennyi üzemanyag van ott betárólva.
van ott napi müködési készlet és m zárolt készlet is de van M záárólt máshol is tárólva.
a tervezett müködéshez szükséges készleteket nem kell azonnal pótólni azok arra a célra vannak fenntartva.
Minden, ami üzemanyag - Honvédelem
A Magyar Honvédség szervezeteinek hajtó-, kenő- és karbantartó anyagokkal, üzemanyag-technikai eszközökkel, hűtőfolyadékkal történő ellátásáért az MH Anyagellátó Raktárbázis hetényegyházi bázisparancsnoksága a felelős. A zászlóaljszintű alakulat tevékenysége azonban ennél lényegesen...honvedelem.hu
jó csávók az ARB sek az ARbsek jó csávók jó-jó csávók az ARBsek
elöbbutobb vissza kell persze. 1954 be 3400 m3 es es üa tároló vólt amit fejlesztettek aztbtudjukhogy azóa a telep a többszörösére nőlt és hogy 30m3 üzemanyag kivétel a mérési hibahatár alatt van a tartályokba.Mind1 a mennyiség ( földalatti tárolók vannak, tehát olyan óriasi mennyiség nem lehet), vissza kell tárolni mindent amit kitárolnak.
d20 hoz Ural van dögivel nincs színte olyan alakulat ahol ne lenne még a mai napig fellelhető. alkatrész is van még dögivel hozzájuk sokszorta de nagyobb flottára vólt tervezve anno a raktárkapacitás. (egyébként szudán is gyárt uralokat a mai napig nem ellenséges ország és gondolom fillérekért dolgoznak.)D20-ból valószínűleg leporoltak még párat, már nem 12 van --- valószínű, ágyú van elég, vontatójármű és kezelő, műszaki állomány nem tudom.. (mennyit írjak ???
H145m
Amióta itt vannak, csak 1-2 nyílvános gèpágyus lövészetük volt, talán még tavaly. Idén volt velük èleslövészet? Arra emlékszek, hogy február -marciusra volt tervezve rakétás tesztlövèszet, de arról semmit nem hallani, miért maradt el.
--- szerintem nincs fegyverzetm a tavalyi éleslövészetre sem sok skulot "pazaroltunk" el.
Gidrán
A most használt Gidránok fegyverrel együtt jöttek a törököktól.A navigaciot, rádiókat szereltèk be itthon. Jó eséllyel ebben a hónapban kezdődik meg a kaposvári vègszerelése a második 40 Gidrannak.De hogy ez mennyivel lesz több, az nekem kérdéses. Talán ezek kapnak már RM fegyvereket?
---- Köszönöm, javítom.
T72
A februári háború előtt, tavaly, rég nem látott számban ráztak gatyába 72-eseket. Elég sokat, nagyobb számban is mozogtak. Még idén tavasszal is Ez a hadrafoghatósági pletyka, probléma nyári, őszi fejlemèny? Az anyagi források hiányát nem értem, mert idén is rekordköltsègvetèsük van. --- Szerintem nem az probléma, hogy ne lehetne hadrafogható, hanem, hogy kevés a műszaki és a kezelő. Kell a LeoA4 és lassan az A7HU-hoz is, kell a Pzh-khoz is, ezért nincsenek se müszakiak, se kezelők a 72-esehez.. (de zez szvsz..)
pzh 2000
ezekkel is lőttek vagy csak a D20-asokkal?
... Jó kérdés. Én nem láttam tűzkiváltást, viszont a reggeli Kőrös hegyi akcióknál meg hallottam lövegeket, amelyek biztos, hogy nem D-20-asok voltak. A kérdés csak, hogy a Panzerhaubitz vagy a vontott olasz lövegek voltak...
Ennek örülök
A BTR-ek nagy pontossággal lőtték az ellenséges célokat.
A LeopardokA4-esek, mikori gyártásúak, hogy oregebbek a T-72-eseknèl???
-
A kérdés megválaszolására a talán magyar harckocsiállományhoz legjobban értő Pánczél Matyi tudja a választ a ki a Közszolgálatin tanít. Ő mondta, hogy alvázszámok szerint vannak a jelenelgi T-72 állománynál régebbi Leo2A4-esek jelenleg nálunk.
Drón témában én ősszel több előrelépést is beharangoztak. ---- az megint egy kis lépés az haderőnek, amelynek már most kéne. Remélem izraeli és Baytar, hiszen ez lett beharangozva. Ha ez is RM lesz tökönszurom magam..
Az egyéni felszerelèsek megújítása idén és jövőre extra forrásból megy... hiszem ha látom. Meglátjuk, jelenleg pang a kassza, ami az extra befizetéseket illeti.
Az Ural pótalaktrészekkel való problémát *+KSW&@-t (nevet nem írhatok mondta), authentikus forrásnak minősítem.d20 hoz Ural van dögivel nincs színte olyan alakulat ahol ne lenne még a mai napig fellelhető. alkatrész is van még dögivel hozzájuk sokszorta de nagyobb flottára vólt tervezve anno a raktárkapacitás. (egyébként szudán is gyárt uralokat a mai napig nem ellenséges ország és gondolom fillérekért dolgoznak.)
kezszem a kiáramlás miatt jelentős a létszám csak mivel nincs tartalékos tüzérség csak könnyűlövész sok nem igen látja értelmét visszajönni. de visszaránthatóak. tüzértiszt altiszt szakosodott rengeteg van szerte szét alakulatoknál minden évbe van tüzér tiszt és tüzér altiszt kibocsáljtás...
bürokratikus probléma mint anno a 72 eseknél állt fent.Az Ural pótalaktrészekkel való problémát *+KSW&@-t (nevet nem írhatok mondta), authentikus forrásnak minősítem.
Elképzetlhető, sőt én repülőgépekkel kapcsolatban tudom ugyanezt, hogy a 21BiSZ, UM-es kivonása után, még mennyi- de mennyi pótalkatrész maradt a típushoz.. De a Mi-8-ast sem kellett volna leállítani, mert bár műszakilag öreg, de megbízható, nagyjavítható és fél évtizede még három polgári repülésre épített használt példányt vettünk, amelyek szintén nagyjavíthatóak lettek volna. Azoknak a gépeknek még simán a levegőben a helye, akár más, nem katonai üzemeltetéssel.bürokratikus probléma mint anno a 72 eseknél állt fent.
M zárolt készletek meg nem nyitása napi müködéshez való készletek fogyása.
de mivel kifutó teknika nagy valószínüséggel rá fognak jönni hogy nyugodtan meg lehet nyitni az m zárolt készleteket és azzal üzemeltetni a meglévő lecsökkent db számú teknikát. mert örültség lenne újra eljátszani mint nagyon sok járműnél csiálták hogy a mindenapos készletek fogyásával kivonták adott teknikát majd értékesítették vagy bezúzták majd csak ezek után nyitották meg az M zárolt készleteket amik így szintén szemétté váltak de 10+ éves üzemeltetést tett vólna lehetővé az alkatrészhiány miatt kivont teknikának....
a megoldás egyszerű kikell venni az M zár alól az alkatrészeket és 10-15 akár 20 évig is elpöfögnek az uralok (bár remélhetőleg annyi ideig nem lessz rájuk szükség) kivonandó a teknika ki kell pörgetni az M zárat majd ha az M zár is kifogy mehet... ez költséghatékony. kg ba úgysem adnának 5 új tgknál többet az alkatrészekért... (max 10) mert kg ra vennék és ötvözet és stb...
Konkrétan már korlàtozva van a nem kiképzési célú járműhasználat...az üzemanyag pont nem lett drágább mert a még olcsón vásárólt készletekből történik a feltőltés.
Kivétel ezalól a vidéki csupán HTI k el rendelkező körletek... ahol ugyanis kártyása tankolás. (hatalmas hiányosság hogy nincsenek normális helyörségek az ország teljes területén így üzemanyagtőltő állomások sem) ezért ezen járművek tankolása most drága... de a nagyfogyasztású teknika tankolása nem a civil kutakon történik...
A többi igaz.
Megint van benne hiba sajnos:Sziasztok! A BW22-s posztom végre elkészült
Brave Warrior 2022 ahogy Én láttam
nem szakasz van, hanem raj.BTR-80 és gyalogos szakasz a védelmi terepszakaszon.
Plusz a D-20 nem veszti el a vontathatóságát, ha az Ural elfáradna. Rá lehet szépen akasztani másra. Nem is értettem, csak nem akartam megszólalni.Megint van benne hiba sajnos:
De szerintem az újabb fejlesztett verzió sem tudja ezt a 8,1 tonnájával.
- Biztos az a 17 magyar alakulat? Nem vagyok benne biztos, hogy annyit fel tudnék sorolni.!
- Biztos vagyok benne, hogy az LMV 1 a 6,5 tonnájával sosem volt Stanag 4 -es ballisztikus fenyegetések ellen védett.
Az F-MTV 4 kerekű, és minden kereke hajtott (ez terepjáró eszközöknél elkerülhetetlen). Ezért 4x4-es. Nem pedig 2x2-es. Olyan nincs!
- Ez csak egy kis pontosítás, nem feltétlen hiba! A 101-est vicces Vijjogó Sasoknak hívni. A rikoltó talán egy kicsit idevalóbb fordítás. De a "légi-támadó" tükörfordítása sem pontos szerintem. Ezt magyarul inkább légimozgékony vagy légiroham hadosztálynak fordítanám.
- úgy veszem észre a kerekes járművek kerékképletével hadilábon állsz. Ezt több helyen is elrontottad.
Esetleg 2 kerék meghajtású motorok...
- Az UH-60M-re még nem pévastem sehol olyat, hogy "roham szállító helikopter"
Az egy szimpla közepes többfeladatú (utility) helikopter.
- A Mi-24P-n nem UB-32-57 van 32db S-5-tel, hanem a 20db S-8-as rakéta hordozására alkalmas B-8V20 (elég megszámolni a rakétaindító csövek számát! aföldön piheno gépen könnyebb)
Lehet, hogy már ezek a szerbektől vannak?
- A Centauro B1 meg továbbra is 8x8-as. (Elképzelésem sincs, hogy a 3x2 hogy jött ki... )
- A növénnyel való álcázást valamelyest alkalmas a hőkamerák ellen is, ugyanis a növény nem olyan hőmérsékletű, mint a páncél test. Természetesen egy élő embert az így összehozott hőkép nem fog átverni, de ha egy Ai alapú mesterséges képelemző szoftver fogja figyelni az adott területet, akkor az nem biztos, hogy harckocsiként azonosíja az így kapott kontúrt. Megjegyzem, hogy a tataiak nem nagyon erőltették meg magukat az ágak mennyiségével.
- Az Iveco LMV nem a NMS-nek megfelelő kategória. Ha már török megfelelőt keresel, akkor a megfelelője az Ilgaz II . Az olaszok 6,1 tonnás járműve és az NMS között lévő 3 tonna különbség már nem engedi meg, hogy egy kategóriát említsünk.
- azon a képen, ami így lett kommentálva:
nem szakasz van, hanem raj.
- Az Ural 4320-as is 6x6-os jármű!
konkrétank korlátozva vólt a fűtés a melegedősátorba le vólt tíltva persze az ei embere ennek ellenére mindenap megjött a dizelkocsival hogy újratőltse az elhasznált fűtőolajat... arról nem is beszélve hogy az ei nek még mindig 5 külön brigád 5 külön autóval kell ahhoz hogy 1 olajkályhát beüzemeljen (és azt is szarul mert a hőálló textíliát nem rögzítették rendesen és beázott a sátor..Konkrétan már korlàtozva van a nem kiképzési célú járműhasználat...
Fizikailag így néz ki az ügy.Plusz a D-20 nem veszti el a vontathatóságát, ha az Ural elfáradna. Rá lehet szépen akasztani másra. Nem is értettem, csak nem akartam megszólalni.
Finoman szólva is elkéne már az aktatológatók közt egy tizedelés. Ez a baj a bürokráciával. A benne tevékenykedők karriert akarnak befutni, hogy megmaradjon a munkájuk, így ötleteket valósítanak meg. Mivel ez csak újabb elméleti szabályozásokra tud kitérni, ezért szükségszerűen minden bürokrata újabb ilyen szabályozásokat bocsát ki, hogy megveregessék a vállát, hogy mekkorát alkotott, a fizika meg úgy egyáltalán a valóság meg bassza meg magát.Fizikailag így néz ki az ügy.
A gond a lepapírozással van.
Egyedül az Uralok vannak erre "levizsgáztatva".
Különben szerintem borzalmas ez a bürokratikus katyvasz, ami egy-egy rendszeresítéssel lemegy. Idézzük fel csak a friss, a PZH-k hoz rendelt Puch/G Merci mizériát.
Tudtommal még az sem elég a hazai hatóságoknak, ha mar más országokban már van rendszeresítve.
A D-20 esetén is meg lehet oldani, csak gondolom a Honvédség nem akar időt, pénzt, energiát fektetni a D-20-akba.
Hamarabb fogják kivonni őket, minthogy elfogyjanak az Uralok. Ha meg elő kell kapni majd őket a naftalinból, akkor meg mindenki leszarja, hogy mi mihez van engedélyezve.
Ahogy már harcjárművet, akár BTR-t is vezethetsz B-s jogsival, csak szándék kérdése az egész.Fizikailag így néz ki az ügy.
A gond a lepapírozással van.
Egyedül az Uralok vannak erre "levizsgáztatva".
Különben szerintem borzalmas ez a bürokratikus katyvasz, ami egy-egy rendszeresítéssel lemegy. Idézzük fel csak a friss, a PZH-k hoz rendelt Puch/G Merci mizériát.
Tudtommal még az sem elég a hazai hatóságoknak, ha mar más országokban már van rendszeresítve.
A D-20 esetén is meg lehet oldani, csak gondolom a Honvédség nem akar időt, pénzt, energiát fektetni a D-20-akba.
Hamarabb fogják kivonni őket, minthogy elfogyjanak az Uralok. Ha meg elő kell kapni majd őket a naftalinból, akkor meg mindenki leszarja, hogy mi mihez van engedélyezve.