Hadgyakorlatok magyar részvétellel (Magyarországon és külföldön)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
17 728
24 315
113
Az Ural pótalaktrészekkel való problémát *+KSW&@-t (nevet nem írhatok mondta), authentikus forrásnak minősítem.
bürokratikus probléma mint anno a 72 eseknél állt fent.
M zárolt készletek meg nem nyitása napi müködéshez való készletek fogyása.
de mivel kifutó teknika nagy valószínüséggel rá fognak jönni hogy nyugodtan meg lehet nyitni az m zárolt készleteket és azzal üzemeltetni a meglévő lecsökkent db számú teknikát. mert örültség lenne újra eljátszani mint nagyon sok járműnél csiálták hogy a mindenapos készletek fogyásával kivonták adott teknikát majd értékesítették vagy bezúzták majd csak ezek után nyitották meg az M zárolt készleteket amik így szintén szemétté váltak de 10+ éves üzemeltetést tett vólna lehetővé az alkatrészhiány miatt kivont teknikának....
a megoldás egyszerű kikell venni az M zár alól az alkatrészeket és 10-15 akár 20 évig is elpöfögnek az uralok (bár remélhetőleg annyi ideig nem lessz rájuk szükség) kivonandó a teknika ki kell pörgetni az M zárat majd ha az M zár is kifogy mehet... ez költséghatékony. kg ba úgysem adnának 5 új tgknál többet az alkatrészekért... (max 10) mert kg ra vennék és ötvözet és stb...
 
  • Tetszik
Reactions: bel and vasszekely

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
17 728
24 315
113
72 nél is nem vólt alkatrész mert anno M zároltak. többszázas flotta húzamos háborús üzemeltetésének a készleteivel a jelenlegi hetvenpár db több mint egy évtizedig elpöcögtethető kanibalizáció nélkül. de mivel hetvenx körüli sincs üzembe....
2016 ba még osztottak párszáz km es nagyon patika uralt ...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 794
7 666
113
bürokratikus probléma mint anno a 72 eseknél állt fent.
M zárolt készletek meg nem nyitása napi müködéshez való készletek fogyása.
de mivel kifutó teknika nagy valószínüséggel rá fognak jönni hogy nyugodtan meg lehet nyitni az m zárolt készleteket és azzal üzemeltetni a meglévő lecsökkent db számú teknikát. mert örültség lenne újra eljátszani mint nagyon sok járműnél csiálták hogy a mindenapos készletek fogyásával kivonták adott teknikát majd értékesítették vagy bezúzták majd csak ezek után nyitották meg az M zárolt készleteket amik így szintén szemétté váltak de 10+ éves üzemeltetést tett vólna lehetővé az alkatrészhiány miatt kivont teknikának....
a megoldás egyszerű kikell venni az M zár alól az alkatrészeket és 10-15 akár 20 évig is elpöfögnek az uralok (bár remélhetőleg annyi ideig nem lessz rájuk szükség) kivonandó a teknika ki kell pörgetni az M zárat majd ha az M zár is kifogy mehet... ez költséghatékony. kg ba úgysem adnának 5 új tgknál többet az alkatrészekért... (max 10) mert kg ra vennék és ötvözet és stb...
Elképzetlhető, sőt én repülőgépekkel kapcsolatban tudom ugyanezt, hogy a 21BiSZ, UM-es kivonása után, még mennyi- de mennyi pótalkatrész maradt a típushoz.. De a Mi-8-ast sem kellett volna leállítani, mert bár műszakilag öreg, de megbízható, nagyjavítható és fél évtizede még három polgári repülésre épített használt példányt vettünk, amelyek szintén nagyjavíthatóak lettek volna. Azoknak a gépeknek még simán a levegőben a helye, akár más, nem katonai üzemeltetéssel.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
23 454
90 757
113
az üzemanyag pont nem lett drágább mert a még olcsón vásárólt készletekből történik a feltőltés.
Kivétel ezalól a vidéki csupán HTI k el rendelkező körletek... ahol ugyanis kártyása tankolás. (hatalmas hiányosság hogy nincsenek normális helyörségek az ország teljes területén így üzemanyagtőltő állomások sem) ezért ezen járművek tankolása most drága... de a nagyfogyasztású teknika tankolása nem a civil kutakon történik...

A többi igaz.
Konkrétan már korlàtozva van a nem kiképzési célú járműhasználat...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 538
35 798
113
Sziasztok! A BW22-s posztom végre elkészült
Brave Warrior 2022 ahogy Én láttam
Megint van benne hiba sajnos:
  • Biztos az a 17 magyar alakulat? Nem vagyok benne biztos, hogy annyit fel tudnék sorolni.!
  • Biztos vagyok benne, hogy az LMV 1 a 6,5 tonnájával sosem volt Stanag 4 -es ballisztikus fenyegetések ellen védett.
De szerintem az újabb fejlesztett verzió sem tudja ezt a 8,1 tonnájával.
  • Ez csak egy kis pontosítás, nem feltétlen hiba! A 101-est vicces Vijjogó Sasoknak hívni. A rikoltó talán egy kicsit idevalóbb fordítás. De a "légi-támadó" tükörfordítása sem pontos szerintem. Ezt magyarul inkább légimozgékony vagy légiroham hadosztálynak fordítanám.
  • úgy veszem észre a kerekes járművek kerékképletével hadilábon állsz. Ezt több helyen is elrontottad.
Az F-MTV 4 kerekű, és minden kereke hajtott (ez terepjáró eszközöknél elkerülhetetlen). Ezért 4x4-es. Nem pedig 2x2-es. Olyan nincs! :D
Esetleg 2 kerék meghajtású motorok...
- Az UH-60M-re még nem pévastem sehol olyat, hogy "roham szállító helikopter"
Az egy szimpla közepes többfeladatú (utility) helikopter.
- A Mi-24P-n nem UB-32-57 van 32db S-5-tel, hanem a 20db S-8-as rakéta hordozására alkalmas B-8V20 (elég megszámolni a rakétaindító csövek számát! aföldön piheno gépen könnyebb)
Lehet, hogy már ezek a szerbektől vannak?
  • A Centauro B1 meg továbbra is 8x8-as. (Elképzelésem sincs, hogy a 3x2 hogy jött ki... :rolleyes: )
  • A növénnyel való álcázást valamelyest alkalmas a hőkamerák ellen is, ugyanis a növény nem olyan hőmérsékletű, mint a páncél test. Természetesen egy élő embert az így összehozott hőkép nem fog átverni, de ha egy Ai alapú mesterséges képelemző szoftver fogja figyelni az adott területet, akkor az nem biztos, hogy harckocsiként azonosíja az így kapott kontúrt. Megjegyzem, hogy a tataiak nem nagyon erőltették meg magukat az ágak mennyiségével.
Leopard-2A6-807_R-800x534.jpg


  • Az Iveco LMV nem a NMS-nek megfelelő kategória. Ha már török megfelelőt keresel, akkor a megfelelője az Ilgaz II . Az olaszok 6,1 tonnás járműve és az NMS között lévő 3 tonna különbség már nem engedi meg, hogy egy kategóriát említsünk.
  • azon a képen, ami így lett kommentálva:
BTR-80 és gyalogos szakasz a védelmi terepszakaszon.
nem szakasz van, hanem raj.
- Az Ural 4320-as is 6x6-os jármű! :rolleyes:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
17 039
55 503
113
Megint van benne hiba sajnos:
  • Biztos az a 17 magyar alakulat? Nem vagyok benne biztos, hogy annyit fel tudnék sorolni.!
  • Biztos vagyok benne, hogy az LMV 1 a 6,5 tonnájával sosem volt Stanag 4 -es ballisztikus fenyegetések ellen védett.
De szerintem az újabb fejlesztett verzió sem tudja ezt a 8,1 tonnájával.
  • Ez csak egy kis pontosítás, nem feltétlen hiba! A 101-est vicces Vijjogó Sasoknak hívni. A rikoltó talán egy kicsit idevalóbb fordítás. De a "légi-támadó" tükörfordítása sem pontos szerintem. Ezt magyarul inkább légimozgékony vagy légiroham hadosztálynak fordítanám.
  • úgy veszem észre a kerekes járművek kerékképletével hadilábon állsz. Ezt több helyen is elrontottad.
Az F-MTV 4 kerekű, és minden kereke hajtott (ez terepjáró eszközöknél elkerülhetetlen). Ezért 4x4-es. Nem pedig 2x2-es. Olyan nincs! :D
Esetleg 2 kerék meghajtású motorok...
- Az UH-60M-re még nem pévastem sehol olyat, hogy "roham szállító helikopter"
Az egy szimpla közepes többfeladatú (utility) helikopter.
- A Mi-24P-n nem UB-32-57 van 32db S-5-tel, hanem a 20db S-8-as rakéta hordozására alkalmas B-8V20 (elég megszámolni a rakétaindító csövek számát! aföldön piheno gépen könnyebb)
Lehet, hogy már ezek a szerbektől vannak?
  • A Centauro B1 meg továbbra is 8x8-as. (Elképzelésem sincs, hogy a 3x2 hogy jött ki... :rolleyes: )
  • A növénnyel való álcázást valamelyest alkalmas a hőkamerák ellen is, ugyanis a növény nem olyan hőmérsékletű, mint a páncél test. Természetesen egy élő embert az így összehozott hőkép nem fog átverni, de ha egy Ai alapú mesterséges képelemző szoftver fogja figyelni az adott területet, akkor az nem biztos, hogy harckocsiként azonosíja az így kapott kontúrt. Megjegyzem, hogy a tataiak nem nagyon erőltették meg magukat az ágak mennyiségével.
Leopard-2A6-807_R-800x534.jpg


  • Az Iveco LMV nem a NMS-nek megfelelő kategória. Ha már török megfelelőt keresel, akkor a megfelelője az Ilgaz II . Az olaszok 6,1 tonnás járműve és az NMS között lévő 3 tonna különbség már nem engedi meg, hogy egy kategóriát említsünk.
  • azon a képen, ami így lett kommentálva:

nem szakasz van, hanem raj.
- Az Ural 4320-as is 6x6-os jármű! :rolleyes:
Plusz a D-20 nem veszti el a vontathatóságát, ha az Ural elfáradna. Rá lehet szépen akasztani másra. Nem is értettem, csak nem akartam megszólalni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
17 728
24 315
113
Konkrétan már korlàtozva van a nem kiképzési célú járműhasználat...
konkrétank korlátozva vólt a fűtés a melegedősátorba le vólt tíltva persze az ei embere ennek ellenére mindenap megjött a dizelkocsival hogy újratőltse az elhasznált fűtőolajat... arról nem is beszélve hogy az ei nek még mindig 5 külön brigád 5 külön autóval kell ahhoz hogy 1 olajkályhát beüzemeljen (és azt is szarul mert a hőálló textíliát nem rögzítették rendesen és beázott a sátor..
értelmetlen dolgok mindig is vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 538
35 798
113
Plusz a D-20 nem veszti el a vontathatóságát, ha az Ural elfáradna. Rá lehet szépen akasztani másra. Nem is értettem, csak nem akartam megszólalni.
Fizikailag így néz ki az ügy.
A gond a lepapírozással van.
Egyedül az Uralok vannak erre "levizsgáztatva".
Különben szerintem borzalmas ez a bürokratikus katyvasz, ami egy-egy rendszeresítéssel lemegy. Idézzük fel csak a friss, a PZH-k hoz rendelt Puch/G Merci mizériát.
Tudtommal még az sem elég a hazai hatóságoknak, ha mar más országokban már van rendszeresítve.
A D-20 esetén is meg lehet oldani, csak gondolom a Honvédség nem akar időt, pénzt, energiát fektetni a D-20-akba.
Hamarabb fogják kivonni őket, minthogy elfogyjanak az Uralok. Ha meg elő kell kapni majd őket a naftalinból, akkor meg mindenki leszarja, hogy mi mihez van engedélyezve.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
17 039
55 503
113
Fizikailag így néz ki az ügy.
A gond a lepapírozással van.
Egyedül az Uralok vannak erre "levizsgáztatva".
Különben szerintem borzalmas ez a bürokratikus katyvasz, ami egy-egy rendszeresítéssel lemegy. Idézzük fel csak a friss, a PZH-k hoz rendelt Puch/G Merci mizériát.
Tudtommal még az sem elég a hazai hatóságoknak, ha mar más országokban már van rendszeresítve.
A D-20 esetén is meg lehet oldani, csak gondolom a Honvédség nem akar időt, pénzt, energiát fektetni a D-20-akba.
Hamarabb fogják kivonni őket, minthogy elfogyjanak az Uralok. Ha meg elő kell kapni majd őket a naftalinból, akkor meg mindenki leszarja, hogy mi mihez van engedélyezve.
Finoman szólva is elkéne már az aktatológatók közt egy tizedelés. Ez a baj a bürokráciával. A benne tevékenykedők karriert akarnak befutni, hogy megmaradjon a munkájuk, így ötleteket valósítanak meg. Mivel ez csak újabb elméleti szabályozásokra tud kitérni, ezért szükségszerűen minden bürokrata újabb ilyen szabályozásokat bocsát ki, hogy megveregessék a vállát, hogy mekkorát alkotott, a fizika meg úgy egyáltalán a valóság meg bassza meg magát.

Nekem ettől a civil életben is hányingerem van. Mármint a legvadabb parasztlegény is tudja, hogy Zetor mit tud, egy Ural mit tud, egy általánosan használt kibaszot teherautó mit tud, mind tudjuk, hogy egy Rába vagy M.A.N. is el tudja csak úgy, az ócska szánalmas vizsgáztatásuk nélkül vontatni, de nem lehet. Ez ejti csapdába az egész világunkat, közben a sok fogyatékos politikus 'nem érti', hogy mivel van tele a fasza az embereknek, mikor ők olyan jó renccert csinálnak.

És ebben az a vicces, hogy jön a háború esetleg és kapkodva lesz Rábára akasztva még a nem használt D-20 is, mert a tevékenységhez nincs és soha nem is volt szükség az irodában baszódó kreténekre, akiknek az egyetlen eredménye, hogy mindenre rátapad a szar és minden sokkal nehezebbé válik. És tudjuk ezt, ahogy azt is, hogy kb. egy iroda kellene meghagyva, egy komoly apparátussal, akik egyszerű rendszabályi kötetbe összeszedik aminek van értelme és elégetik a kitalálójával együtt aminek nincs.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
1 580
2 833
113
Fizikailag így néz ki az ügy.
A gond a lepapírozással van.
Egyedül az Uralok vannak erre "levizsgáztatva".
Különben szerintem borzalmas ez a bürokratikus katyvasz, ami egy-egy rendszeresítéssel lemegy. Idézzük fel csak a friss, a PZH-k hoz rendelt Puch/G Merci mizériát.
Tudtommal még az sem elég a hazai hatóságoknak, ha mar más országokban már van rendszeresítve.
A D-20 esetén is meg lehet oldani, csak gondolom a Honvédség nem akar időt, pénzt, energiát fektetni a D-20-akba.
Hamarabb fogják kivonni őket, minthogy elfogyjanak az Uralok. Ha meg elő kell kapni majd őket a naftalinból, akkor meg mindenki leszarja, hogy mi mihez van engedélyezve.
Ahogy már harcjárművet, akár BTR-t is vezethetsz B-s jogsival, csak szándék kérdése az egész.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
1 580
2 833
113
Háát, ha te B-s jogsival beülnél egy BTR-be, - biztosíthatlak, hogy - el se tudnál indulni vele.
Már, ha nem magyarázza el valaki neked legalább alap szinten.
Félreértettél!
Nem a sofőr, hanem a kormány, a jogszabály alkotójának a szándékán múlik, hogy mit lehet, mit nem!
Nyilván repülőgépet sem tudok vezetni, ha arra szánnám magam!
Egyébként van hivatásos teher jogsim is, de nyilván nem ezen múlik csak, hogy milyen honvédségi gépet vezethetek!
Ha jól emlékszem, osztályozó vizsgának hívták azt, ami után az adott gépjárművet vezethettem anno.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 794
7 666
113
Megint van benne hiba sajnos:
  • Biztos az a 17 magyar alakulat? Nem vagyok benne biztos, hogy annyit fel tudnék sorolni.!
  • Biztos vagyok benne, hogy az LMV 1 a 6,5 tonnájával sosem volt Stanag 4 -es ballisztikus fenyegetések ellen védett.
De szerintem az újabb fejlesztett verzió sem tudja ezt a 8,1 tonnájával.
  • Ez csak egy kis pontosítás, nem feltétlen hiba! A 101-est vicces Vijjogó Sasoknak hívni. A rikoltó talán egy kicsit idevalóbb fordítás. De a "légi-támadó" tükörfordítása sem pontos szerintem. Ezt magyarul inkább légimozgékony vagy légiroham hadosztálynak fordítanám.
  • úgy veszem észre a kerekes járművek kerékképletével hadilábon állsz. Ezt több helyen is elrontottad.
Az F-MTV 4 kerekű, és minden kereke hajtott (ez terepjáró eszközöknél elkerülhetetlen). Ezért 4x4-es. Nem pedig 2x2-es. Olyan nincs! :D
Esetleg 2 kerék meghajtású motorok...
- Az UH-60M-re még nem pévastem sehol olyat, hogy "roham szállító helikopter"
Az egy szimpla közepes többfeladatú (utility) helikopter.
- A Mi-24P-n nem UB-32-57 van 32db S-5-tel, hanem a 20db S-8-as rakéta hordozására alkalmas B-8V20 (elég megszámolni a rakétaindító csövek számát! aföldön piheno gépen könnyebb)
Lehet, hogy már ezek a szerbektől vannak?
  • A Centauro B1 meg továbbra is 8x8-as. (Elképzelésem sincs, hogy a 3x2 hogy jött ki... :rolleyes: )
  • A növénnyel való álcázást valamelyest alkalmas a hőkamerák ellen is, ugyanis a növény nem olyan hőmérsékletű, mint a páncél test. Természetesen egy élő embert az így összehozott hőkép nem fog átverni, de ha egy Ai alapú mesterséges képelemző szoftver fogja figyelni az adott területet, akkor az nem biztos, hogy harckocsiként azonosíja az így kapott kontúrt. Megjegyzem, hogy a tataiak nem nagyon erőltették meg magukat az ágak mennyiségével

  • Az Iveco LMV nem a NMS-nek megfelelő kategória. Ha már török megfelelőt keresel, akkor a megfelelője az Ilgaz II . Az olaszok 6,1 tonnás járműve és az NMS között lévő 3 tonna különbség már nem engedi meg, hogy egy kategóriát említsünk.
  • azon a képen, ami így lett kommentálva:

nem szakasz van, hanem raj.
- Az Ural 4320-as is 6x6-os jármű! :rolleyes:
Köszönöm a segítséget. A 17. alakulatot nem én találtam ki, forrása a HM. A LMV járműcsaládhoz írták, I-4 STANAG változattól függően. A "Vijjogó sasok" a bevett magyar név több regényben is így fordították, ezért hagytam. A srceaming tényleg inkább rikoló, visító stb. Az UH-60-asra több helyen olvastam, típukusan a katonák harctérre szállítására gyártott "légi"roham helikopter.. A sima utility a nekem pld. a Superpuma, Coguár, Mi-17 stb. A tatai álcázásra ismét Páncél Matyit idéztem..Többit javítom, köszönöm.
üdv
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
17 039
55 503
113
Háát, ha te B-s jogsival beülnél egy BTR-be, - biztosíthatlak, hogy - el se tudnál indulni vele.
Már, ha nem magyarázza el valaki neked legalább alap szinten.

Félreértettél!
Nem a sofőr, hanem a kormány, a jogszabály alkotójának a szándékán múlik, hogy mit lehet, mit nem!
Nyilván repülőgépet sem tudok vezetni, ha arra szánnám magam!
Egyébként van hivatásos teher jogsim is, de nyilván nem ezen múlik csak, hogy milyen honvédségi gépet vezethetek!
Ha jól emlékszem, osztályozó vizsgának hívták azt, ami után az adott gépjárművet vezethettem anno.
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
1 580
2 833
113
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
Persze, csak a jogi oldalról nézve.
A gyakorlat az egész más!
Sokszor egy falun nevelkedő, 17 év alatti gyereknek jobb érzéke, nagyobb gyakorlata van, mint egy olyan hétvégi autósnak, akinek már több mint 10 éve jogsija van!
Én már 8-9 évesen csettegőt vezettem, aztán nem sokkal később az öreg Skoda S100-ast. Persze szigorúan csak földesúton, illetve mezőgazdasági, alacson forgalmú úton.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
1 580
2 833
113
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
Persze, de gondolom a honvédségnél örülnek neki, ha van jelentkező. Pláne ha még érzéke is van hozzá, miért ne mutatanák meg, tanítanák be?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
17 039
55 503
113
Persze, de gondolom a honvédségnél örülnek neki, ha van jelentkező. Pláne ha még érzéke is van hozzá, miért ne mutatanák meg, tanítanák be?
Persze, nem is a gyakorlati részen puffogok. :D Pont arról beszélek, hogy ennyire van szükség. Megy a katona, no akarsz-é vezetni járművet, mert kell vezetni járművet. És megmutatják neki és vezeti és elmondják, hogy mire figyeljen és vezeti sokat és rutinos vezető lesz.

Aztán jön valamelyik nagyon fontos kretén az irodából és nyolcszáz óra levezetett mindenféle gyakorlat után nem hiszi el, hogy el tudja vezetni, mert nincs meg róla a retkes kibaszott papír amiből véletlen pont az ő irodája keresett volna kis baksist. És végső soron minden téren ez hatja át a társadalmat és vet rabigába egész embertömegeket, mert hiába megy random Jóska akármit csinálni és csinálja évekig, ha rajtakapják ahogy jól csinálja mert hozzáértőktől terepen megtanulta, akkor megbasszák. De ha van papírja, amihez éveket kúrt el a terepen csinálás előtt az életéből, hogy megtanulja ahogyan a valóságban nem csinálják a gyakorlottak és közben valahogy pénzt keresett rá olyannal amit nem akart azok alatt az évek alatt csinálni, hogy odaadhassa a papírért, akkor az se baj, ha nem olyan jól csinálja aztán mert mire odaért tele lett a fasza az egésszel.