Hajók elleni rakéták

M,MA,MP -t miért ne lehetne használni?
Mindenhol ezeket írták eddig, a mostani és megelőző használatkor is.

Szerintem azoknak az inerciális vezérlése annyira pontatlan volt, hogy értelmetlen volt atomtöltet nélkül alkalmazni. Eleve légi indítású, amikor akkoriban a fix indítású rakéták is több 100 m-es szórásúak voltak.
 
Szerintem azoknak az inerciális vezérlése annyira pontatlan volt, hogy értelmetlen volt atomtöltet nélkül alkalmazni. Eleve légi indítású, amikor akkoriban a fix indítású rakéták is több 100 m-es szórásúak voltak.
Pont ezért gagyik szárazföldön.
Atomra úgy tudom az N-esek vannak.
 
+info a Kh-22 szföldi szerepléséhez

Jó szokás szerint orbitális butaságokat firkálnak.

But since they have a Circular Error Probable of 3 miles, they are missing their Targets​

Aha. Persze. Akkor kb. lottó 5-öss szintű szerencse kéne ahhoz, hogy lássuk, amit láttunk valóságban. Ha ez a CEP, akkor a teljes szóráskép ennek kb. négyszerese és km-ben ez 15 km.

Nagyon kérek mindenkit, hogy ezt a foshalom oldalt felejtsük el. Örökre.
 
Jó szokás szerint orbitális butaságokat firkálnak.

But since they have a Circular Error Probable of 3 miles, they are missing their Targets​

Aha. Persze. Akkor kb. lottó 5-öss szintű szerencse kéne ahhoz, hogy lássuk, amit láttunk valóságban. Ha ez a CEP, akkor a teljes szóráskép ennek kb. négyszerese és km-ben ez 15 km.

Nagyon kérek mindenkit, hogy ezt a foshalom oldalt felejtsük el. Örökre.
Máshol 300m -t írnak. Az nekem validnak tűnik (szárazföldre).
Gondolom vmi elírás stb lehet a 3mi, de nyilván bullshit.
 
Máshol 300m -t írnak. Az nekem validnak tűnik (szárazföldre).
Gondolom vmi elírás stb lehet a 3mi, de nyilván bullshit.
300 méteres CEP mellett már reális az, hogy akkor egy középponthoz képest 600 méterrel ment mellé az egyik a másik meg ott landolt, ahol.
De kb. mindent elmond az oldalról, hogy ilyen hülyeségeket senki nem gyomlál ki. Vagy nincs lektor, vagy nem ért hozzá.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az Atmaca első tesztje az IIR Seeker segítségével útmutatásként az utolsó szakaszban.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Állítólag a KTJ3200 ebben a hónapban lép be a sorozatgyártásba
Lássuk, lesz-e teljesítménykülönbség a robotrepülőgéppelben az új motorokkal.

FYrOEUIWQAc2HfO

FYrOEUJXgAMxfp9
FYrOEUOXwAEvQh9
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ezek még továbbra is a turbó-feltöltő-turbinák felhasználásával épült hajtóművek?

Körülbelül milyen műszaki adatai vannak (régi/új)?

.
Ha az afterburner gondolsz, tudom, hogy ennek a motornak van ilyen tulajdonsága.

KTJ-3200

Súly: 48 kg
Átmérő: 33 cm
Magasság: 0 – 5.000 m
Sebesség: 900 km/h (Mach 0.95)
Hosszúság : 63 cm
Élettartam: 17 óra
Meghajtási erő: 3,2 kN és akár 3,5 kN [787lbf/357kgf]
Használandó rendszerek: SOM, ATMACA...
Üzemanyag: JP8 és JP10 liquid jet
Működési elv: Négyfokozatú axiális
Villamosenergia-termelés: 6 kVA teljesítményű generátor

TR40

Típus: egy orsós turbóhajtómű
Hossz: 680 mm (26,77 hüvelyk)
Átmérő: 280 mm (11,02 hüvelyk)
Száraz tömeg: 44 kg (97 font)
Összetevők
Kompresszor: 4 fokozatú axiális
Égitestek: gyűrű alakú
Turbina: egyfokozatú
Üzemanyag típusa: JP8, JP10
Teljesítmény
Maximális tolóerő: 2,5-3,3 kN (560-750 lbf)
Turbina bemeneti hőmérséklete: 1010 °C (1850 °F)
Fajlagos üzemanyag-fogyasztás: < 32,7 mg/N (<2,65 lb/óra*lb)
Tolóerő/tömeg arány: 5,7 - 7,3

Érdemes megemlíteni, hogy a TR40-nek különböző változatai is vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Lássuk, lesz-e teljesítménykülönbség a robotrepülőgéppelben az új motorokkal.

FYrOEUIWQAc2HfO

FYrOEUJXgAMxfp9
FYrOEUOXwAEvQh9

Ezek még továbbra is a turbó-feltöltő-turbinák felhasználásával épült hajtóművek?

Körülbelül milyen műszaki adatai vannak (régi/új)?

.

Ha az afterburner gondolsz, tudom, hogy ennek a motornak van ilyen tulajdonsága.

KTJ-3200

Súly: 48 kg
Átmérő: 33 cm
Magasság: 0 – 5.000 m
Sebesség: 900 km/h (Mach 0.95)
Hosszúság : 63 cm
Élettartam: 17 óra
Meghajtási erő: 3,2 kN és akár 3,5 kN [787lbf/357kgf]
Használandó rendszerek: SOM, ATMACA...
Üzemanyag: JP8 és JP10 liquid jet
Működési elv: Négyfokozatú axiális
Villamosenergia-termelés: 6 kVA teljesítményű generátor

TR40

Típus: egy orsós turbóhajtómű
Hossz: 680 mm (26,77 hüvelyk)
Átmérő: 280 mm (11,02 hüvelyk)
Száraz tömeg: 44 kg (97 font)
Összetevők
Kompresszor: 4 fokozatú axiális
Égitestek: gyűrű alakú
Turbina: egyfokozatú
Üzemanyag típusa: JP8, JP10
Teljesítmény
Maximális tolóerő: 2,5-3,3 kN (560-750 lbf)
Turbina bemeneti hőmérséklete: 1010 °C (1850 °F)
Fajlagos üzemanyag-fogyasztás: < 32,7 mg/N (<2,65 lb/óra*lb)
Tolóerő/tömeg arány: 5,7 - 7,3

Érdemes megemlíteni, hogy a TR40-nek különböző változatai is vannak.

Nem az utánégetőre vonatkozott a kérdés, hanem hogy a kompresszor a turbófeltöltők centrifugális részének a felhasználásával készült-e?

A második hajtómű esetében sem egyértelmű, mert csak 4 axiális fokozat nem elegendő a gazdaságos működéshez. A A gazdaságos működéshez szükséges legkevesebb hatszoros sűrítési arány, a nyugati és orosz gyártók a megfizethetó árú, megbízható hajtóműveiknél 15-ös sűrítési arány körül vannak. Az amerikai hajtóművek 25 körül. A jővő hajtóműveik 45 körül! : o
Nagyon drága, különleges anyagokat, különleges technológiákat használva elég (talán) négy axiális fokozat, de ez esetben nagyon drága és lassan gyártható last a hajtómű.
...vagy nagyon sokat üzemanyagot fogyaszt.



.
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad
Nem az utánégetőre vonatkozott a kérdés, hanem hogy a kompresszor a turbófeltöltők centrifugális részének a felhasználásával készült-e?

A második hajtómű esetében sem egyértelmű, mert csak 4 axiális fokozat nem elegendő a gazdaságos működéshez. A A gazdaságos működéshez szükséges legkevesebb hatszoros sűrítési arány, a nyugati és orosz gyártók a megfizethetó árú, megbízható hajtóműveiknél 15-ös sűrítési arány körül vannak. Az amerikai hajtóművek 25 körül. A jővő hajtóműveik 45 körül! : o
Nagyon drága, különleges anyagokat, különleges technológiákat használva elég (talán) négy axiális fokozat, de ez esetben nagyon drága és lassan gyártható last a hajtómű.
...vagy nagyon sokat üzemanyagot fogyaszt.



.
Bruh, sajnos nincs annyi információm. Ha megérti ezeket a dolgokat, akkor kutatást végezhet, általában a török termékekkel kapcsolatos információk bőségesen megtalálhatók az interneten.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Roketsan vezérigazgatója Murat İkinci és a Kale Group alelnöke az igazgatóság Osman Okyay, kiterjed a fejlesztés és szállítás a KTJ-1750 turbojet motor kell használni a Robotrepülőgép ÇAKIR.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
China is developing a new supersonic anti-ship missile ...

The 16.4-foot missile will be able to fly at more than twice the speed of sound at an altitude of about 10 kilometers (6.2 miles) before diving underwater, where it will be able to swim another 20 kilometers (12 miles)...

When the missile is within 10 kilometers (6.2 miles) of its target, it will switch to torpedo mode and charge at about 100 meters per second (200 knots), forming an air bubble that significantly reduces resistance,..
 
Last edited:
China is developing a new supersonic anti-ship missile ...

The 16.4-foot missile will be able to fly at more than twice the speed of sound at an altitude of about 10 kilometers (6.2 miles) before diving underwater, where it will be able to swim another 20 kilometers (12 miles)...

When the missile is within 10 kilometers (6.2 miles) of its target, it will switch to torpedo mode and charge at about 100 meters per second (200 knots), forming an air bubble that significantly reduces resistance,..
Én már egy ilyenről álmodozok régóta ! a komoly légvédelem ellen hírtelen a víz alá bújnának és ott tennék meg a távolságot
 
Én már egy ilyenről álmodozok régóta ! a komoly légvédelem ellen hírtelen a víz alá bújnának és ott tennék meg a távolságot
Valóban érdekes koncepció, bár annyira azért nem megoldhatatlan a megtámadott hajó szempontjából: az előtt kell lelőni, hogy víz alá bukna. A legtöbb ilyen rakétát azért 40-50 km-en már bőven látják: kb. 70km a radarhorizont, ahol föld görbülete miatt már nem nagyon látni alacsonyan repülő célokat föld felszíni radarokkal. 2 Machnál kb. 1-1,5 perc van reagálni...
Ami érdekes, hogy a legtöbb nyugati hadihajón használt RAM rakétaelhárító-rendszer hatótávolsága is pont 10km - talán nem véletlen választották azt a távot a víz alá bukásra...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni