Haski-osztály

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 792
9 099
113
Ez nem vet fel biztonsági kérdéseket főleg, hogy a szovjet összeomlás után kb. semmilyen törődésre nem jutott zsé?

A K-44 például 2016-ban jött vissza a nagyjavításból, elvben a másik kettő is volt nagyjavításon. Persze, felvet kérdéseket, de az oroszok elég titkolódzósok a balesetek terén...

Egyébként ez a három Delta III-as a Csendes-óceáni flottában van, a Typhoonok és a Delta IV-ek mind az északiba, a Borej-osztályból az első az északiba, a második és harmadik a Csendes-óceániba (további 4 megy a Csendes-óceániba és 2 az Északiba, legalábbis jelenleg ennyi ismert). Feltehetően az új Borej-ek váltják majd a Delta III. és IV. egységeket.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
40 024
38 290
113
A reaktorokkal és a hajótesttel érdemben nem lehet egy idő után mit kezdeni. Ez olyan, minthogy egy atomreaktort nem lehet felújtani, a neutron és egyéb sugárzás teszi a magáét...

Ha megérkezik a másik két Borej-A az Alekszandr Nyevszkij és Vlagyimír Monomah mellé(Borej)a CSO-i flottához azután kezdik kivonni az öreg Kalmárokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
40 024
38 290
113
A K-44 például 2016-ban jött vissza a nagyjavításból, elvben a másik kettő is volt nagyjavításon. Persze, felvet kérdéseket, de az oroszok elég titkolódzósok a balesetek terén...

a Borej-osztályból az első az északiba, a második és harmadik a Csendes-óceániba (további 4 megy a Csendes-óceániba és 2 az Északiba, legalábbis jelenleg ennyi ismert). Feltehetően az új Borej-ek váltják majd a Delta III. és IV. egységeket.
8-at építenek összesen.4 lesz az ÉF-nál, 4 lesz a CSO-flottánál.
1. Jurij Dolgorukij (Borej) -ÉF-aktív szolgálatban
2. Alekszandr Nyevszkij(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
3. Vlagyimír Monomah(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
4. Knyaz Vlagyimír(Borej-A) -ÉF-vízen- tervezett átadás 2018 vége
5. Knyaz Oleg(Borej-A) -ÉF-építés alatt -tervezett átadás 2019-2020
6. Generalissimus Szuvorov - CSOF-építés alatt-tervezettt átadás 2020-2021
7. Imperator Alekszandr III-CSOF-építés alatt-tervezett átadás 2021-2022
8. Knyaz Pozsarszkij- ÉF-építés alatt-tervezettátadás 2022-2023

Ezenkívül tervben van még 4 darab Borej-B építése
4 Murenat(legújabb építésüeket) is aktív szolgálatban akarnak tartani még 2030-2035-ig)
összesen : 3 Borej, 5 Borej-A, 4 Borej-B és 4 Murena= 16 stratégiai tengeralattjáró
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 792
9 099
113
8-at építenek összesen.4 lesz az ÉF-nál, 4 lesz a CSO-flottánál.
1. Jurij Dolgorukij (Borej) -ÉF-aktív szolgálatban
2. Alekszandr Nyevszkij(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
3. Vlagyimír Monomah(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
4. Knyaz Vlagyimír(Borej-A) -ÉF-vízen- tervezett átadás 2018 vége
5. Knyaz Oleg(Borej-A) -ÉF-építés alatt -tervezett átadás 2019-2020
6. Generalissimus Szuvorov - CSOF-építés alatt-tervezettt átadás 2020-2021
7. Imperator Alekszandr III-CSOF-építés alatt-tervezett átadás 2021-2022
8. Knyaz Pozsarszkij- ÉF-építés alatt-tervezettátadás 2022-2023

Ezenkívül tervben van még 4 darab Borej-B építése
4 Murenat(legújabb építésüeket) is aktív szolgálatban akarnak tartani még 2030-2035-ig)
összesen : 3 Borej, 5 Borej-A, 4 Borej-B és 4 Murena= 16 stratégiai tengeralattjáró

Én úgy tudtam, hogy az 5. egység (Knyaz Oleg) is a Csendes óceáni flottába megy.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
40 024
38 290
113
Én úgy tudtam, hogy az 5. egység (Knyaz Oleg) is a Csendes óceáni flottába megy.

2017 november végén nyilatkozta Alekszej Rahmanov az OSzK vezérigazgatója, hogy problémák vannak a TA finanszírozásával. A 6. és 7.-nél nincsenek (CSOF)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 176
17 553
113
Ez a kép/ábra mennyire lehet pontos?

Link: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Sub_Noise_Comparison_ENG.svg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 792
9 099
113

A probléma az, hogy nincs megadva a sebesség, a haladási mélység, és így tovább.

Ilyen sorvezetőnek megteszi, nagyon nagy általánosságban így viszonyulhatnak egymáshoz kis sebességnél az egységek, de elég sok kérdőjelet húznék azért (pl. az 1984-ben hadrendbe állított Akula mit keres az 1980 előtti évnél).

A tengeralattjárók nagyon kis sebességnél (2-3--4-6 csomó, függően az időszaktól) leginkább a belső zajok terén generál hangot (gépészet (amit lehet pl. rugalmas rögzítésű "tutajokra" szerelni), a szovjet hajóegységek külön kis sebességű "lopakodó" hajócsavarokkal rendelkeztek erre), keringtető szivattyúk (ez lekapcsolható a 688i ill. a Viktor III / Sierra / Akula osztálytól kezdve), ~8-12 csomóig csendes, ha ennél gyorsabb, akkor kavitálni kezd és onnantól zajosnak számít.

Szóval amikor arról van szó, hogy egy tengó 30 csomóra képes, akkor leginkább arról van szó, hogy az első időkben képes elévágni / utolérni egy hadihajót is adott esetben (1950-es, 60-as évek), később már egyre inkább csak arról, hogy ha torpedót indítanak ellene, akkor el tudjon menekülni előle, illetve hogy amikor "fel-" és "el-vonul" nagy távolságra, akkor képes azt gyorsan teljesíteni (csak közben süket mint az ágyú, és viszonylag távolról meghallja egy részeg halász is...).
 

Faboo78

Active Member
2018. január 4.
60
128
33
Bocsánat, csak egy pontosítás: Projekt 667BDRM (Delta IV) szovjet/orosz neve Дельфин, azaz Delfin. A Delták szovjet/orosz megnevezései szerintem:

Project 667B Murena (Delta I)
Project 667BD Murena-M (Delta II)
Project 667BDR Kalmar (Delta III)
Project 667BDRM Delfin (Delta IV)