Hiánypótló hírcsokor - fehérorosz Jak-130-asok, orosz Szu-30SzM-ek, indiai P-8I-k és F-35-ösök Japán

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 696
113
joker

Nem ezen keresztül látja a világot csak a HUD funkcióját vette át a sisak+az eddigi holttereket is belátod DE nem a display teljes felületén így kicsi a látótér.
http://1.bp.blogspot.com/_BPOCxDs7Ypg/TBT94NuODZI/AAAAAAAAAaA/WmfBC_0Eaxw/s640/f-35-demon.jpg valahogy így kell elképzelni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 696
113
Qualit

A SZU-30SZM kétüléses így inkább csapásmérő míg a SZU-35SZ,SZ-27SZM széria együléses azaz inkább vadász.Ne felejtsük el ezek nem 5.gen. gépek így kevésbé megoldott a rendszer integráció ár azt nem tudom,hogy az F-35-nél hogy akarják megoldani azt egy pilótával amihez elvileg kettő kell.Vegyünk egy egyszerű esetet:támadsz egy célpontot aminek ismeretlen a helye(CAS feladat és nincs légi irányító aki megjelölje neked a célt) ezért neked kell a radar NCTR üzemmódjával képet készíteni(nem egy gombnyomásos feladat),majd azon meg is kell találnod(ha meg van akkor be kell pötyögnöd a GPS koordinátákat a bombád memóriájába) amit számítógép el nem végez helyetted(pl nincs két egyforma géppuskafészek)miközben keresgélsz a képen illik a gép vezetésére is figyelni(főleg ha alacsonyan vagy hegyek közt)meg a csapatlégvédelem sem egy elhanyagolható veszély(nincs az a rendszer ami egy 0 kisugárzással üzemelő Panchirt vagy Lora G-t zavarni tud) és teszem azt mind ezt éjszaka kell végrehajtanod.Hát ember legyen a talpán aki ezt egy akármilyen F-35-el jobban megcsinálja mint egy F-15E vagy F-16 Block52 két emberrel.
 

igla

Member
2010. június 20.
80
0
6
Joker, már az Euro gépen is van olyan sisakkijelző, amivel a pilóta maga alá tud nézni, mintha nem lenne a gépnek alja.
De nyilván az ember ember, igényli a személyességet, a technika meg technika, amit zavarni lehet, vagy tönkremegy. Ezért nem utaznak zárt dobozban.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
"iglaJoker, már az Euro gépen is van olyan sisakkijelző, amivel a pilóta maga alá tud nézni, mintha nem lenne a gépnek alja."

Tévedés, nincsen.

Dudi, az NCTR üzemmód nem az, amire Te gondolsz. Az a nagy távolságban lévő légi célok
passzív azonosítására szolgál.
 

igla

Member
2010. június 20.
80
0
6
aerophyl, Joker, bocs, még csak tesztelik azt a sisakot. Kicsit elnéztem, úgy emlékeztem, már bevezették a rendszert.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 696
113
aerophly

A radar az egy aktív eszköz nem nagyon van neki passzív üzemmódja(talán csak a mai AESA radarok de nem csak ezeknek van NCTR képessége).Az NCTR tudtommal úgy működik,hogy a radarba visszaérkező(tehát aktív üzemmódról van szó)jelekből generál egy képet radar számítógépe és ez alapján megy a típusazonosítás.Ez ma már ott tart,hogy akár hajtóműveket is lehet így azonosítani a lapátokról visszaérkező jelek alapján.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
Igazad van, rosszul fogalmaztam. A passzívot én úgy értettem , hogy a célnak nem kell kisugároznia ahhoz, hogy ennek alapján azonosíthassák.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 558
113
Igla nem is azt furcsáltam, hogy egyes modelek aljába kamerákat építenek, amivel "át tud látni" a pilóta a gépen, hanem inkább azt, hogy az előre nézésre is van ilyen. Mert ott ugy-e egy "ablak" van előtte, amin egyszerűbb, közvetlenebb, természetesebb, stb ha csak egyszerűen kinéz.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 961
5 895
113
Valaki mèg tudná mondani, vagy egyáltalán valaki tudja, vagy csak az isten a gyártó és a CIA ismeri hogy mi a különbség a 27 SM és az SM3 között?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 696
113
Chris

Ebben a sorrendben de a CIA nem biztos.Amúgy Az SzM3 jobb elektronikával és elvileg erősebb hajtóművel készült amellett,hogy a kabin műszerezettsége is más.

Joker

A kamerák az F-35-nél a MAWS(rakétaindtásra figyelmeztető rendszer) rendszer részei, elsődlegesen nem azért vannak,hogy a pilóta a gép alá is lásson.A kis pukli a kabin alatt pedig egy beépített lézer célmegjelölő azért,hogy ne kelljen POD(Sniper vagy Lightning) és ne rontsa a gép "lopakodó"képességét.
 

Qualit

Member
2010. május 20.
50
6
6
A Szu-27SzM és az SzM3 között csak annyi a különbség, hogy az SzM a régi Sz-ek midlife upgrade-je míg az SzM3 ugyanaz a felszereltség, csak új gyártású.
http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-27sm.htm
Régebben volt ez téma, ott valaki említette, hogy nem egységes a modernizált gépek felszereltsége...
 

Qualit

Member
2010. május 20.
50
6
6
Áh még egy kis ráadás amit most sikerült előásni: 55 Szu-27Sz lett modernizálva SzM-re és 12 SzM3 lett legyártva,a poén, hogy azon Szu-27SK-knak az alkatrészeiből amiket nem sikerült eladni Kínának...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 387
93
http://htka.hu/2011/12/27/az-uj-orosz-szu-27-esek-leszallitva/comment-page-1/#comments
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
video erröl az F35 lefele nézről.
http://www.youtube.com/watch?v=BHoVQA1_PGM

ha kell megnyom egy gombot és "átlát a gépen", célt tud megjelölni... akár nem log be a megosztott kabintető....


jut eszembe a kabintető F22nél a rendszeres, tartós 1.6mach+ miatt volt problémás.