Akkor minek veszik?https://www.dsca.mil/press-media/ma...igh-mobility-artillery-rocket-system-himars-0
Külön hangsúlyozták, hogy a beszerzés nem befolyásolja a környező országok közöt fennálló erőegyensúlyt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor minek veszik?https://www.dsca.mil/press-media/ma...igh-mobility-artillery-rocket-system-himars-0
Külön hangsúlyozták, hogy a beszerzés nem befolyásolja a környező országok közöt fennálló erőegyensúlyt.
Szállíthatott lőszert is.Ööö nem!
A kabin geometriája nem határoz meg semmit.
Az FMTV-nek több generációja volt. Az M1083A1 így nézett ki:
Később meg megjelent az A1P2 variáns:
Nézd, HIMARS-ból is volt több altípus. Még sima A1-re is felkerült.
A kabin formájából ne akarj következtetéseket levonni. Mindenesetre a videóban - csak túl rossz minőségű - a P2 variáns látható, csak a sötétzöld festés mellett nem üvölt a képről a kabin döntött szögei.
Mindenesetre az sokat elmond, hogy teljesen eltűnt a plató rész.
Ha valami logisztikai járműről lenne szó, akkor azért a platóból valaminek csak kellett volna maradnia, nem?
Tehát még egyszer.Ami pedig a videón van, az nem M1140, hanem M1083A1P2, amire legjobb tudomásom szerint nem applikáltak a jenkik rakétavetőt.
Oké, akkor másképp fogalmazok. Ami a képen van az M1140-nek megépített járgány, nem pedig M1083-nak. Máshogy néz ki a kettő kabinja. Tudtommal a generációk közötti egyik fontos különbség, de cáfolj meg ha rosszul tudom, a páncélozott kabin, mint új követelmény megjelenítése. De más alakú páncélozott kabint kapnak az M1140-é vedlő jószágok és mást az M1083 sorsára jutók.Tehát még egyszer.
Mindkét szám 1-1 FMTV típusszám, ami nem azt jelenti, hogy 2 féle alap van, hanem hogy van egy FMTV alap, amit ha HIMARS-sá építenek fel, akkor az M1140-es típusszámot kapja, ha meg általános logisztikai járműnek, akkor meg M1083-nak.
Az A1P2 azt jelenti, hogy melyik generáció, mert ugye az évek során ezt is folyamatosan fejlesztik.
Különben nem értem, hogy mit erölködsz itt a bizonyítgatáson. Ettől jobb lesz az ukránoknak?
Továbbra is ugyan azt hajtogatod.Oké, akkor másképp fogalmazok. Ami a képen van az M1140-nek megépített járgány, nem pedig M1083-nak. Máshogy néz ki a kettő kabinja. Tudtommal a generációk közötti egyik fontos különbség, de cáfolj meg ha rosszul tudom, a páncélozott kabin, mint új követelmény megjelenítése. De más alakú páncélozott kabint kapnak az M1140-é vedlő jószágok és mást az M1083 sorsára jutók.
A képen látható pórul járt páciens, pedig nem azzal a kabinnal rendelkezik, amire a jenkik az ukránoknak küldött HIMARS-ot rakták. Erőlkdni meg azért erőlködök, mert volt @Roni -tól egy kérdés, hogy az van-e a videón, amit állítanak, amire véleményem szerint továbbra is nemleges a válasz. Ettől meg nem lesz sem jobb sem rosszabb az ukránoknak, és ez számomra teljesen másodlagos is.
Te is ugyanazt hajtogatod. Egyelőre Ukrajnában csak egyfajta HIMARS kabint láttunk. De szívesen várom az ellenpéldádat. Sőt páncélozott HIMARS kabinból is csak egyfajta geometriát láttam eddig világszerte. Persze ha tudsz ellenpéldát hozni, szívesen veszem. Az, hogy volt régen nem páncélozott kabin is az egy másik dolog. Amúgy tudtommal azok is át lettek építve vagy esetleg tudsz közelmúltból is hozni képet nem páncélozott HIMARS kabinról?Továbbra is ugyan azt hajtogatod.
Kb. Most azt bizonygatod, hogy ha látsz egy 3-as Golf orrot (és csak azt!), akkor te ezer százalékosan megmondod, hogy az csakis kombi lehet. Mert szerinted 3-as golfból csak és kizárólag kombit csináltak.
És ha látsz egy 4-es golfot akkor az tutifix, hogy az nem lehet kombi, mert szerinted olyanból kombi nem is volt
A kabintól simán lehet HIMARS. A szöget bezáró kabimból is létezik jobban és kevésbé jól (egészen nagy ablakos) FMTV.
A HIMARS a jobban páncélozott verziót kapta. De a HIMARS páncélozott kabinjának is van többféle variánsa, ahigy a fentebb berakott képeim bizonyítják...
A páncélozattlan kabint nem arra hoztam példának, hogy olyat kaptak, hanem hogy nem a kabin milyensége határozza meg, hogy milyen plató van rászerelve.Amúgy itt van a hír az átépítésről:
Army Guide - BAE Systems Awarded U.S. Army AMCOM Contract for Up-Armored HIMARS Cabs
HOUSTON, Texas -- BAE Systems announced today the award of a $13.97 million contract from the Army Aviation and Missile Life Cycle Management Command (AMCOM), to manufacture 64 Increased Crew Protection (ICP) cab upgrade kits for the High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS).www.army-guide.com
Szerintem azok a képek amiken a páncélozatlan kabin van mind elég régiek, csak nyilván fennmaradtak a neten és keringenek. De attól még az nem jelenti, hogy használatban vannak. Azt meg erősen kétlem, hogy különböző geometriában gyártják ezeket a kabinokat a HIMARS-hoz, semmi értelme vagy praktikus oka nincs, csak arra jó, hogy agyvérzést kapjanak tőle a karbantartók. De ha még lenne is több különböző aktív geometria, nem gondolom azt, hogy a jenkik kicseszésből szépen mindegyikből összeállítottak volna egy csomagot és azt küldték volna. Fontos a logisztikához a sztenderdizáció, ez nem valami virágosüzlet, ahol szép és esztétikus a különböző, csokorba rendezve.
De pont ez a lényeg. Nincs két külön sztederd. Senki nem kúrja magát seggbe annyira, hogy két teljesen különböző járművet gyártson a saját hadseregének HIMARS platform céljából. Egy gyártósor, egy szabvány. A kabin milyensége pontosan meghatározza, hogy mi van rászerelve, ugyanis a jenkik sem annyira gazdagok, hogy poénból egy rendszerhez két különböző kabinnal integráljanak minden olyan alrendszert, ami a HIMARS működéséhez kell, de nem szigorúan a kabin (elektronika, műszerek stb). Más alakú páncélozott kabinja van a HIMARSnak és más alakú páncélozott kabinja van egy sima M1083nak. A kettőt nem keverik, mert senki nem akar agyvérzést kapni.A páncélozattlan kabint nem arra hoztam példának, hogy olyat kaptak, hanem hogy nem a kabin milyensége határozza meg, hogy milyen plató van rászerelve.
A videón egy páncélozott kabinu FMTV van, aminek a zöld festése és a videó rossz minősége azt mondatja veled, hogy az márpedig nem lehet HIMARS, mivel te azt kabin formája alapján jelentetted ki teljes bizonyossággal. Pedig lehet.
Mellesleg nem nagyon tudok elképzelni másik olyan katonai rakományt, amelyik ilyen csöves alakú lenne.
Ha esetleg nem is HIMARS (bár nagyon eltűnt a plató!), de talán HIMARS kazettákat szállíthatott.
Biztosat egy másik szögből készített felvétel után mondhatunk.
Elképesztő, hogy még mindig nem érted.De pont ez a lényeg. Nincs két külön sztederd. Senki nem kúrja magát seggbe annyira, hogy két teljesen különböző járművet gyártson a saját hadseregének HIMARS platform céljából. Egy gyártósor, egy szabvány. A kabin milyensége pontosan meghatározza, hogy mi van rászerelve, ugyanis a jenkik sem annyira gazdagok, hogy poénból egy rendszerhez két különböző kabinnal integráljanak minden olyan alrendszert, ami a HIMARS működéséhez kell, de nem szigorúan a kabin (elektronika, műszerek stb). Más alakú páncélozott kabinja van a HIMARSnak és más alakú páncélozott kabinja van egy sima M1083nak. A kettőt nem keverik, mert senki nem akar agyvérzést kapni.
Ettől függetlenül simán el tudom képzelni, hogy valamifélre rakétákat szállított a páciens, de a roncsok darabszámából egyértelmű, hogy nem 6 darabot, mint egy HIMARS tenné. Attól még lehettek GMLRS rakéták vagy rakéták más rakétatüzérséghez. Az, hogy eltűnt a plató semmire nem bizonyíték, BÁRMILYEN robbanóanyagot szállítana, eltűnne a plató. Az valószínű, hogy lőszert szállított, azt nem tudom biztosra mondani, hogy GMLRS vagy valami más.
Tehát az M1083-nak és az M1140-nek is létezett azonos kabinos verziója. Mégpedig az A1, illetve a A1R.M1140 A1/A1R HIMARS High Mobility Artillery Rocket System, launcher chassis
De pont ez a lényeg. HIMARS kabinból csak A1 és A1R van, míg M1083-ból van A0/A1/A1R/A1P2. Tudtommal a gyakorlatban pedig már csak A1R van. Az, hogy más cég gyártja, nem feltétlen jelenti, hogy másképp néz ki. Nem láttam még A1P2 geometriájú HIMARS-ot, mert tudtommal nem létezik. A videón meg A1P2 geometriájú kabin van. Amiből, ha jól tudom, nem raktak M1140-re, HIMARS-hoz. Ukrajnába meg főleg nem szállítottak. De nagyon-nagyon szívesen veszem, ha tudsz nekem A1P2 kabinú HIMARS-ot mutatni. Abban az esetben természetesen igazat adok neked. Addig fenntartom, hogy mint ahogy a Wikipédián is látod, HIMARS-hoz nem készült olyan kabin, mint ami a videón van.Elképesztő, hogy még mindig nem érted.
Nézd a wikin ez az FMTV oldala.
Idézek neked:
Tehát az M1083-nak és az M1140-nek is létezett azonos kabinos verziója. Mégpedig az A1, illetve a A1R.
És ahogy látod, ez két külön standard.
De ezeket nem egy időben gyártották, hanem amikor éppen HIMARS-ot rendeltek, akkor éppen az A1 vagy az A1R szériájú FMTV -ket rendelte a Pentagon.
Ugyanis a Pentagonnak van egy olyan hülye szokása, hogy csomagban rendel.
Olvasd el figyelmesen a szócikket, különösen a Development and Production részt.
Abban le van írva, hogy nem elég, hogy nem voltak azonos típusok az egyes megrendelési LOT-ok, de még előfordult, hogy tök különböző cégek is gyártották őket.
Ugyanis a Pentagon mindig megveszi a kész fejlesztést, majd onnantól tetszőleges gyártóval is le tudja szállíttatni.
És nem, nem voltak az évek során változatlanok sem az FMTV LOT-ok. '92 óta folyamatosan gyártásban van az FMTV, amit közben folyamatosan korszerűsítettek.
Egy kicsit jobban beleásva: a HIMARSból is készült A1P2-es csak a wiki rosszul tudja.De pont ez a lényeg. HIMARS kabinból csak A1 és A1R van, míg M1083-ból van A0/A1/A1R/A1P2. Tudtommal a gyakorlatban pedig már csak A1R van. Az, hogy más cég gyártja, nem feltétlen jelenti, hogy másképp néz ki. Nem láttam még A1P2 geometriájú HIMARS-ot, mert tudtommal nem létezik. A videón meg A1P2 geometriájú kabin van. Amiből, ha jól tudom, nem raktak M1140-re, HIMARS-hoz. Ukrajnába meg főleg nem szállítottak. De nagyon-nagyon szívesen veszem, ha tudsz nekem A1P2 kabinú HIMARS-ot mutatni. Abban az esetben természetesen igazat adok neked. Addig fenntartom, hogy mint ahogy a Wikipédián is látod, HIMARS-hoz nem készült olyan kabin, mint ami a videón van.
Köszi az anyagot, ezek szerint van A1R utáni HIMARS is. De ha jól látom a HIMARS-okat az általad linkelt anyag szerint LSAC-nak nevezett kabinnal látták el. Én legalábbis egy darabot sem láttam még az LTAC kabinos teherautókból HIMARS-sal és továbbra is valószínűtlennek tartom, hogy össze-vissza küldözgették volna őket Ukrajnába. Mivel az anyagod szerint az LSAC az A1R-ig bezáróan került fel jármvekre, és mivel eddig csak és kizárólag LSAC alakú kabinokat láttam HIMARS-ként, ezért továbbra is valszínűtlennek tűnik számomra, hogy a képen HIMARS indító van.Egy kicsit jobban beleásva: a HIMARSból is készült A1P2-es csak a wiki rosszul tudja.
Hogy tisztába tegyük a variánsokat itt egy képes slideshow pdf-ben.
Tehát az A1R-nek nincs a klasszikus döntött oldalú kabinja. Sem LSAC, sem LTAS. A kettőt a hűtőmaszkról könnyen megkülönböztethető.
Tehát egyértelműen A1P2 vagy azutáni alvariáns van a videón.
Ezekből van különböző páncélozású. De a videón egyértelműen egy "lőrésszerű szélvédős" nagyobb védettségű variáns látható, ami simán megegyezik a HIMARS kabinjával.
Most már értem mire gondolsz. Eddig azt hittem, hogy a kabin oldalának dőlését kevesled. De az a videón nem igazán látszik.Köszi az anyagot, ezek szerint van A1R utáni HIMARS is. De ha jól látom a HIMARS-okat az általad linkelt anyag szerint LSAC-nak nevezett kabinnal látták el. Én legalábbis egy darabot sem láttam még az LTAC kabinos teherautókból HIMARS-sal és továbbra is valószínűtlennek tartom, hogy össze-vissza küldözgették volna őket Ukrajnába. Mivel az anyagod szerint az LSAC az A1R-ig bezáróan került fel jármvekre, és mivel eddig csak és kizárólag LSAC alakú kabinokat láttam HIMARS-ként, ezért továbbra is valszínűtlennek tűnik számomra, hogy a képen HIMARS indító van.
De ha tudsz mutatni olyan páncélozott kabinú HIMARS-ot aminek a kabinja oldalról nem ilyen:
hanem olyan ami a videón van, azaz:
akkor közelebb kerülünk annak lehetőségéhez, hogy tényleg HIMARS van a képen.
De eddig az összes létező páncélozott kabinú HIMARS amit láttam, olyan geometriájú kabinnal rendelkezik, mint az LSAC kabin. De továbbra is szívesen veszem, ha tudsz mutatni ellenpéldát, annak meg méginkább örülk, ha ezt az ukránoknak szállított jármvek esetében is meg tudod tenni.
Azt nagyon megköszönném. Mert jelenleg ez a legjobb módszerünk arra, hogy vitás esetben eldöntsük, hogy milyen járműről van szó. Ha tényleg van ilyen hibrid, az problémás, főleg ha Ukrajnába is jutott, mert akkor újra kell kategorizálni pár járművet a veszteséglistákon (ismertről ismeretlenre vagy ha van elég bizonyíték HIMARS-ra). Szóval nagy szopás lenne, de akkor is jó tudni rla, mintsem hogy faszságot állítani valamiről hiányos infó alapján. Szóval tényleg várom, ha találsz, én is kerestem, de nem jártam sikerrel.Most már értem mire gondolsz. Eddig azt hittem, hogy a kabin oldalának dőlését kevesled. De az a videón nem igazán látszik.
Majd próbálok nézni.
Egészségükre! Nekünk jó lesz a PULS isHollandia is HIMARS-okat vásárol.
- 20 db M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) launchers;
- 39 db M30A2 Guided Multiple Launch Rocket System (GMLRS) Alternative Warhead (AW) Missile Pods
- 38 db M31A2 GMLRS Unitary (GMLRS-U) High Explosive (HE) Missile Pods with IMPS;
- 80 db M57 Army Tactical Missile System (ATACMS) Missile Pods;
- ismeretlen számú M28A2 Reduced Range Practice Rocket (RRPR) pods
Üzlet becsült értéke: 670 millió USD - ez elég sok ahhoz képest milyen kevés rakétát vesznek - nem jön ki az indítónként két újra töltés az alaprakétából, viszont 300km-esből relatíve meg jó sokat vettek!
The Netherlands – M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) | Defense Security Cooperation Agency
www-dsca-mil.translate.goog
Egészségükre! Nekünk jó lesz a PULS is
Indítónként közel 8 konténert vesznek. Összesen 542 db rakéta. + a gyakorló Ez nem olyan kevés.Hollandia is HIMARS-okat vásárol.
- 20 db M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) launchers;
- 39 db M30A2 Guided Multiple Launch Rocket System (GMLRS) Alternative Warhead (AW) Missile Pods
- 38 db M31A2 GMLRS Unitary (GMLRS-U) High Explosive (HE) Missile Pods with IMPS;
- 80 db M57 Army Tactical Missile System (ATACMS) Missile Pods;
- ismeretlen számú M28A2 Reduced Range Practice Rocket (RRPR) pods
Üzlet becsült értéke: 670 millió USD - ez elég sok ahhoz képest milyen kevés rakétát vesznek - nem jön ki az indítónként két újra töltés az alaprakétából, viszont 300km-esből relatíve meg jó sokat vettek!
The Netherlands – M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) | Defense Security Cooperation Agency
www-dsca-mil.translate.goog