K
kamm
Guest
Megint a szokasos csaknem irrelevans rajzolgatas... Fogalmunk nincs sem az anyagrol, sem a hajtasrol, egyaltalan hogy van-e vagy sincs (HGV), meg ugy semmilyen mas parameterrol sem.Csak, hogy kontextusba helyezzük a dolgokat, megnéztem egy fullra húzott F-16 fordulást. A lenti diagramokon:
- egy kb. alig 11 tonnás F-16CJ.
- M0.95 táján indítottam tengerszinten a maximális túlterhelésű fordulót azért, hogy legyen elég felhajtóerő.
- 9G-re hamar felmegy a gép és tartani is tudja azt kemény 6 sec-ig. A nagy sebesség miatt 9G limitálja a fordulót, ahogy lassul úgy tő a turn rate, ameddig a 9G-re még képes a gép. Aztán pillanatok alatt bezuan a turn rate ahogy elfogyott a sebesség.
- Összesen asszem 230 fokot fordult a gép és ezalatt elvesztette a mozgási energiájának a 80+ százalékát úgy, hogy közel sem 9G volt végig. A sebesség a negyedére esett vissza.
![]()
Megmutassam M2.0 sebességgel haladó gépen ritka légkörben 12 km magasan? És itt olyan gépről van szó, aminek hatalmas szárnya van, ami arra van trenírozva, hogy eszement mennyiségű felhajtóerőt termeljen és a tolóerő is ehhez lett belőve, hogy a gép fenn tudja tartani ezt közepes magasságon. A gép légellenállása nem sokat játszott ilyen tételben, de azt is megmutathatom, hogy alapgázról hogyan lassult volna a gép...
De ez BM/HSGV vagy bármi az a lenedületéből sáfárkodik és kész ennyi. Látható, hogy ha nekiállnak fordulni, akkor igen hamar eldobják a sebességet, mert az centripetális gyorsítás tudja a dolgát. Szerény G forduló mellett a lassulás elviselhető, de akkor meg 300 km táji fordulósugarak jönnek ki. Ez kvázi egyenesen repülő cél...
Szóval az oldalirányú manőver ezeknél a minimum minimumára szorítkozik. És, ha nekiáll ezt csinálni, akkor frankón belassul a rakéta.
Valami ilyesmi lenne az oszinte valasz, pont ugy, ahogy @ozymandias is vilagosan leirta, hogy rengeteg ismeretlen van, mindenfele megfejtes lehetseges - azaz a te szokasos deklarativ kijelenteseidnek, mint ez is itt, valojaban nincs alapja, mindossze a sajat speci scenarioidrol szolnak.
A feltett kerdesre-problemara valasz helyett elohuzod a sok sablon egyiket - a kerdeshez ill a temahoz ugyan max tangencialisan van koze (repulo? F-16? what?), de sebaj. Ezt finomabban mar tobbszor is megirta mindenki neked, de lathatoan hiaba.
Hogy nemikepp frissitsem az ismert tenyek pooljat, itt a legfrissebb, 2021 aprilis 21-i update a Congressional Research Servicetol: https://fas.org/sgp/crs/weapons/R45811.pdf