K
kamm
Guest
Megint a szokasos csaknem irrelevans rajzolgatas... Fogalmunk nincs sem az anyagrol, sem a hajtasrol, egyaltalan hogy van-e vagy sincs (HGV), meg ugy semmilyen mas parameterrol sem.Csak, hogy kontextusba helyezzük a dolgokat, megnéztem egy fullra húzott F-16 fordulást. A lenti diagramokon:
- egy kb. alig 11 tonnás F-16CJ.
- M0.95 táján indítottam tengerszinten a maximális túlterhelésű fordulót azért, hogy legyen elég felhajtóerő.
- 9G-re hamar felmegy a gép és tartani is tudja azt kemény 6 sec-ig. A nagy sebesség miatt 9G limitálja a fordulót, ahogy lassul úgy tő a turn rate, ameddig a 9G-re még képes a gép. Aztán pillanatok alatt bezuan a turn rate ahogy elfogyott a sebesség.
- Összesen asszem 230 fokot fordult a gép és ezalatt elvesztette a mozgási energiájának a 80+ százalékát úgy, hogy közel sem 9G volt végig. A sebesség a negyedére esett vissza.
Megmutassam M2.0 sebességgel haladó gépen ritka légkörben 12 km magasan? És itt olyan gépről van szó, aminek hatalmas szárnya van, ami arra van trenírozva, hogy eszement mennyiségű felhajtóerőt termeljen és a tolóerő is ehhez lett belőve, hogy a gép fenn tudja tartani ezt közepes magasságon. A gép légellenállása nem sokat játszott ilyen tételben, de azt is megmutathatom, hogy alapgázról hogyan lassult volna a gép...
De ez BM/HSGV vagy bármi az a lenedületéből sáfárkodik és kész ennyi. Látható, hogy ha nekiállnak fordulni, akkor igen hamar eldobják a sebességet, mert az centripetális gyorsítás tudja a dolgát. Szerény G forduló mellett a lassulás elviselhető, de akkor meg 300 km táji fordulósugarak jönnek ki. Ez kvázi egyenesen repülő cél...
Szóval az oldalirányú manőver ezeknél a minimum minimumára szorítkozik. És, ha nekiáll ezt csinálni, akkor frankón belassul a rakéta.
Valami ilyesmi lenne az oszinte valasz, pont ugy, ahogy @ozymandias is vilagosan leirta, hogy rengeteg ismeretlen van, mindenfele megfejtes lehetseges - azaz a te szokasos deklarativ kijelenteseidnek, mint ez is itt, valojaban nincs alapja, mindossze a sajat speci scenarioidrol szolnak.
A feltett kerdesre-problemara valasz helyett elohuzod a sok sablon egyiket - a kerdeshez ill a temahoz ugyan max tangencialisan van koze (repulo? F-16? what?), de sebaj. Ezt finomabban mar tobbszor is megirta mindenki neked, de lathatoan hiaba.
Hogy nemikepp frissitsem az ismert tenyek pooljat, itt a legfrissebb, 2021 aprilis 21-i update a Congressional Research Servicetol: https://fas.org/sgp/crs/weapons/R45811.pdf