http://index.hu/kulfold/2016/10/09/orosz_kemet_fogtak_az_ukran_elharitok/
"Tettenértek és őrizetbe vettek az ukrán kémelhárítók egy férfit a nyugat-ukrajnai Rivnében, aki alapos gyanú alapján az orosz katonai hírszerzésnek dolgozott - hozta nyilvánosságra vasárnap az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) sajtóosztálya.
Az SZBU tájékoztatása szerint az ukrán állampolgárságú, de Oroszországban élő férfi azt a feladatot kapta, hogy szervezze be az ukrán fegyveres erők szárazföldi csapatainak egy magas rangú tisztjét, írja az MTI..."
http://www.karpatinfo.net/cikk/belfold/barkit-lehallgathat-nemzeti-korrupcioellenes-iroda-ukrajnaban
"A Nemzetközi Valutaalap (IMF) azt szeretné, hogy a Nemzeti Korrupcióellenes Iroda számára engedélyezzék a lehallgatásokat. Ezen kívül az IMF-nél úgy gondolják, hogy az Korrupcióellenes Irodának meg kell adni azt a jogot is, hogy önállóan végezhessen különböző műveleteket, és szabad hozzáférést kell adni számukra a számítógépes és levelezési adatokhoz is..."
Ha jól értem, lehetséges hogy az IMF közvetlenül akar titkosszolgálati információkhoz jutni, illetve közvetetten akar titkosszolgálati műveleteket irányítani Ukrajnában. És mindezt hivatalosan. Mert abban az esetben, ha az IMF egy Ukrán nem erőszakszervezet és nem tirkosszolgálatot olyan jogosítványokkal és eszközökkel ruháztatna fel, mely lényegében azoktól függetlenül is működhet, akkor az ennek a folyamatnak a létrejöttekor keletkezett kapcsolati hálóját (is) érvényesítheti nála. Mert a legtutibb irányítani egy szervezetet, ha te határozod meg a szervezet felépítését, működési módszereit, a folyamatait, és ráadásul te irányítod valamilyen módon a kinevezéseket..
(És persze most is előjön az a kérdés, vajon mekkora befolyása van az USA-nak az IMF működésére.) Ugyanakkor egy szervezet legalább még egy ideig egy kormány vagy rendszerváltás után is szokott működni, addig pedig hozzáfér a szóban forgó információkhoz is.