Na ugye. Szép új világ.
Hírszerzési információk? Az csak valami ósdi, huszadik századi trükk. Ma már közösségi média és információ túltengés folyik. A bőség zavara visszavág.
A CNN és társai, akik a huszadik század utolsó két évtizedében azzal váltak ismerté, hogy "futószalagon gyártják a híreket", tehát gyakorlatilag ipari szinten elhivatottak az azonnali és teljeskörű informálás iránt, felállították az úgynevezett híripar standardjait, mára már lényegében tényleg csak gyártják a híreket. Igény szerint. Tőzsdei igény szerint. Háborúkat vizionálnak, karaktereket gyilkolnak, ideológiákat hirdetnek.
Támadási tervek? Szerinted azok hol készültek? CIA, Langley? Nem, hanem CNN, Atlanta!
Konvoj videók, műholdképek, inforgrafikák, direkt erre kitalált applikáción gyártott támadási tervek és a tűzsde szempontjából optimalizált dátumok.
Napjainkra már totál mindegy, hogy a még mindig létező valódi hírszerzés mit lát, mit elemez és mit jelent.
Az elnökök twitter üzenetben kommunkálnak, impulzusokkal operálnak, a tanácsadók az imázshoz gyártatják le a hírnek valót, ezek határozzák meg a tényleges politikai lépésket.
Gondolod, hogy Afganisztánból azért vonultak ki, mert a hírszerzés jelentéseből erre következtettek? Nem. Azért vonultak ki, mert a tanácsadók úgy látták jónak, ha egy gyors, impulzus szerű kivonulással aktuálisan pozitív képeket mutathatnak az elnökről a médián keresztül.
Aztán ez balul sült el.
Az ukrán konfliktust is a média fújja és a médiának szól, holott a katonák és a hírszerzés nem osztotta ezt a narratívát sose.