Hát nem tudom. Én simán mechanikai sérülést látok, ahol fém folyásnak tűnő dolog van az egyedül a forgózsámoly alatt van amire rázoomol az elején. Majd 30 éve tanultam anyagismeretet, az acél olvadás pontja 1536 celsius fokon van. A sínek nagy szilárdságú acélból készülnek, és eléggé vastagok is mellé. Kéne nekik pár óra folyamatos hevítés, hogy megolvadjon. A forgózsámoly se gyengébb anyagból van, vékonyabb de azon sincs olvadás nyom. Max olyan alkatrész olvadt meg ami gyengébb, vékonyabb. Pl aluminium, kábelek, réz, stb. A sínek mellett lévő korláton se látszik olvadás nyom, csak fizikai sérülés, az amúgy is gyengébb vékonyabb (2-3 mm vastag) vasból készült. Annak aztán tényleg megkellett volna olvadnia ha akkora hőterhelés érte a környéket, hogy a durvább sín megolvadt volna.
Inkább a robbanás során, a lökésnyomás hatására elmozdult a szerelvény ami ezt okozta. Tippre azt mondom, hogy megemelkedett a szerelvény és mellé volt egy kis oldal irányú elmozdulás is. Pár száz tonna okozhat ilyen sérüléseket. Nézd meg pl egy vonat kisiklást, ne azt ami pár hete volt itthon mikor a tehervonat egyik kocsija ugrott le a sínről, tényleges kisiklást.
A javítás így se egy hét lesz, kb olyan 3 hét, max egy hónap. Persze ha nem sérült komolyabban maga a hid szerkezete.
De szerintem ez jobban eltudja magyarázni egy szakember.
@ozymandias pl?