Na végigrágtam magam ezen a csodás reporton, hát nem vagyok elájulva tőle...
Röviden, tömören semmit sem sikerült megállapítani, még az sincs benne, hogy rakéta találat érte volna a gépet, csak annyi, hogy "nagy számú nagy energiájú tárgy (még a repesz szót sem használja)" csapódott be a pilóta fülke környékén, melytől az még a levegőben leszakadt a gép többi részéről.
Ami még érdekes lehet a 30 oldalnyi maszlagból:
A gép a személyzet kérésére tért el eredeti útjától, egy viharzóna kikerülése miatt, valamint szintén az ő kérésükre repült az előzetesen leadott 35000 lábas repülési magasság helyett 33000 lábon. Egyébként kérték az emelkedést 34000 lábra, ezt azonban a légi irányítás a forgalmi helyzet miatt megtagadta (egyébként teljesen jogosan).
A légi irányítás és a személyzet párbeszédjének egy részletét nyilvánosságra hozták (ez csak a balesetet közvetlenül megelőző rész) de csak írásban, hanganyagot nem. Eszerint UTC idő szerint 13:19:56-13:19:59-között a személyzet beszélt a légi irányítással, de a 13:20:00-13:20:05-nél adott utasításra már nem válaszolt.
A fedélzeti hang és adatrögzítő (fekete doboz) egyaránt 13:20:03-kor kapcsolt le, a hangrögzítőn állítólag semmi különös nem hallatszik, egyszerűen lekapcsol (ezt kicsit furának tartom mivel általában legalább a robbanás hangját még rögzíteni szokta, az elektromos ellátása nem egyből szokott elszállni) de ezt sem írásos forrásban, sem a hanganyagot nem tették közzé. A fedélzeti adatrögzítő szintén nem mutat semmi különöset, ennek adatainak egy részletét nyilvánosságra hozták de teljesen fölösleges volt.
Az utaslista alapján nem tudom miről beszéltek az amcsik, mert hivatalosan egy amerikai állampolgár sem utazott a gépen...
A végleges jelentés kb. egy év múlva várható...