Szerintem azért lebecsülöd annak a nehézségeit, hogy vasúttal kell idegen kikötökbe szâllitani az ukrân gabonát stb. A háború elött évi 20 mio tonnát exportáltak saját kikötökböl. ez Ez bizony sok vonat ( kb 10-13000 vonat) olyan pályákon, ahol mâs forgalom is van.Dansk pl jóval messzebb van az észak-afrikai piacoktól, mint Odessa vagy Mariuopol.Távol álljon tőlem, hogy ezt érdemben ki tudom elemezni.
A vetési területek olyan 80%-a az Ukránok kezén van (még vagy marad). Pár évvel ezelőtt ennek nem tulajdonított volna nagyobb jelentőséget senki (illetve néha fel-fel bukkant egy hír, hogy a kínaiak elég nagy területek felett szereztek befolyást és pár hír, hogy a nyugatiak is elég nagy területek felett rendelkeznek), de a mai állapot szerint ennek nagyon nagy jelentőssége van. Olyan ~ 32 millió hektárról van szó, ráadásul a világ legjobb termőterületéről. Valószínűleg a tengeri kikötők nem fognak rendelkezésre állni, így marad a vasút, kamion. Az Eu-ba szállítás Lo-felé megoldott, de az Eu-nak nem nagy szüksége van gabonára. Így marad hajókkal a harmadik világba történő szállítás. Az északi részekről történő behajózás, picit költséges lesz az út hossza miatt. Marad a Záhony, mint a déli részek felé történő szállítás. Pár hónappal ezelőtt volt egy aprócska hír, amely jelentéktelennek tűnt és értelmetlennek is egy picit. Záhony fejlesztése, elég komoly pénzekkel. Hát itt lehet a magyarázat. Az iparral kapcsolatos részeket (vas, szén, szénhidrogén, stb...) Ukrajna elfelejtheti, de marad neki az aranynál is értékesebbé váló élelmiszer (gabona).
Mellékesen mütrâgya hiâny is vârható. Mindez 2023-ra durva gabona hiânyt jelez elöre. 2023 ra talân beugrik Kanada stb.