Nem tudom, hogy bárki tud-e bármit levonni belőle, de gondoltam közre adom, hogy este beszélgettem az egyik barátommal a GoogleMap képiről a Popasnába vezető felszedett nyomvágányon. Mivel a vasútnál dolgozik, valamennyire releváns lehet a véleménye, azt figyelembe véve, hogy a felvételek nem a mai háborús helyzetet mutatják. Nem tudhatjuk, hogy az ukrán térkép mennyire pontos, de az alapján Zolotye és Katerinivka még mindig ukrán kézen van az egykori útvonal mentén, mielőtt Mikolajivkánál befordul a régi szaki területekre, de érdekelt, hogy a harcok messzebb tolódásával milyen kihívásokra lehet számítani a vasúti utánpótlásszállítás kapcsán.
Az ő első reakciója:
"Végigpörgettem a vasutat Popasnától Zolotéig... Olyan, mintha több helyen is át lenne vágva a töltés. Hogy ebből mennyi felhagyott mg föld út, s mennyi a valid régi átvágás, de van olyan ami tuti az. Az erdő is megirtva. Máshol meg az ürszelvény tele van zölddel.... Buja vegetáció felütötte a fejét."
Amit még kiszedtem belőle:
Másik dolog, hogy szerinte kézi erővel napi 1-2 km-t tudna haladni a helyreállírás, ha gépláncot kapnak, akkor ennél jelentősen gyorsabban be tudnák fejezni.
Harmadik, hogy jelenleg neki a leglogikusabb az lenne, ha Alcsevszkben rendezik be a ruszkik a fő ellátási központot. Ha ezt veszem alapul, akkor már most is jelentősek az útvonal hosszak, szerintem. Én logikusan arra számítanék, hogy ha meg tudnák nyitni a vasúti szállítást a város felé, az jótékonyan dinamizálná az egyre távolabb tolódó frontvonalat. Ezzel párhuzamosan persze kielemeztük már ebben a topicban, az ukrán logisztikai útvonalak is elnehezülnek, egyre több helyen el lettek vágva. Jelenleg erre direkt nem tértem ki.