Papiron export verziót kaptak gyakorlatilag meg senki nem monja meg hogy melyik verzió becsapódás,lelövés után a maradványokból hogy melyik verzió(gyakorlatilag csak abban különbözik kevesebb benne a hajtóanyag).És így az 560 km-es változatot lehet "kényelmesen" indítani a front mögött 100-150 km-re levő célpontokra.Szerintem az nem jó indikátor, hogy az őshülye britek mit adtak át.
A Storm Shadow legjobb esetben is csak egy drága HIMARS-pótlék a maga 250 km-es hatótávjával. Igazából szar is, mert az ezt hordozó gépeket az oroszok ki fogják szedni.
Ha JASSM-ER-t kapnának, na az más ügy lenne (kb egy hete mutattam példákat, az ukránok vidáman tudnák használni az orosz légierő és légvédelem hatókörén kívülről).
Csakhogy ott van a szutyok ukrán repterek problémája - az F-16-nak minőségi repterek kellenek, azt nem fogják autópályáról használni. Ha meg elkezdenek felújítgatni reptereket, az elég világos jelzés lesz az oroszoknak, hogy oda kell csapniuk.
nato gép a Krím alatt
Ciprusról elindult az RRR9951 United Kingdom - Royal Air Force (RAF) 4.Eurofighter Typhoon FGR.4, Konstancánál a Fekete-tenger fölé lépett ki, majd a transpondert kikapcsolta.
FORTE10 United States - US Air Force (USAF) Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk Fekete-tenger fölött
DREAD011 United Kingdom - Royal Air Force (RAF) Eurofighter Typhoon FGR.4 Ciprusról jött, kikapcsolva kolbászolt egy kicsit a román légtérben, majd kimnt a tenger fölé.
RC–135 rádióelektronikai felderítő repülőgép is megjött Angliából. Fekete-tenger fölött kukkol.
Vajon mi lehetett alájuk függesztve?Kiváncsi leszek lessz-e hamarosan újjabb "storm shadow" csapás