Úgy néz ki, sajnos bejön ez.
Az ukránok most hivatalosan "csúsztatják" az F-16-os Falcon pilóták kiképzését, azzal az egyébként valós indokkal, hogy a légiforgalmi irányítás / katonai repülésirányitás nyelve az angol, zsargonja annyira speciális, hogy még angolról angolra is fordítani vagy magyarázni kell.
Azonban nem ez a legérdekesebb a cikkben, hanem a NATO légtérellenőrző repülők részvétele.
Initially, it was believed in Ukraine that 10-12 weeks would be enough, but this turned out not to be the case. One of the reasons: knowledge of special, "aviation" English is required — Ukrinform.
www.ukrinform.net
Ideally, our pilots and dispatchers (called combat control officers in the army) would have to communicate in English, because in this case they would receive targeting instructions from NATO radar aircraft that are actively flying over Poland and Romania and the Black Sea. This is likely to happen, because we have to become a component of the NATO air defense system. And all the conversations there are exclusively in English.
Feketén - fehéren leírják, NATO felderítő és légtérellenőrző repcsik fognak céladatokat adni és vezetni az "ukrán" F-16-osokat.
Képzeljük el, amiről a cikkíró ír.
"Ukrán" F-16-osok NATO AWACS segítségével telibevernek egy orosz katonai bázist 200 bakával, és mellette a repteret is súlyosan megrongolják, mindegy, hogy a Krím, vagy Fehéroroszország, akkor a NATO-s vadászrepülő kíséret ide vagy oda, a légvédelem letakarítja őket, elsődlegesen a légtérellenőrző repülőt, mert életek százait mentik meg így.
És akkor mi lesz, mert hiába indokolt a lelövés, NATO repülőt durrantanak le, nem mintha az "ukrán" F-16-os pilóták ukránsága is eléggé megkérdőjelezhető dolog lenne ...
Annak ellenére, hogy a hangulatkeltésben az oroszok is tudnak remekelni, az ukránokat sem kell félteni, olyan baromságokat böfögnek be ők is a nemzetközi sajtóba, hogy az már fáj, és veszélyes is...