Srácok! Szálljatok már le a dilibicikliről!
Milyen jogalap mentén. A szerződésünk 2026-ig szól. Ráadásul, jelenleg abban a konstrukcióban, hogy a futamidő végén a miénk marad az összes gép.
A gépek az országon belül vannak. Hogy tervezed ezt az "elvételt"?
Eljönnek értük svéd katonai rendőrök, hogy einstand...?
Mi lesz addigra ebből a konfliktusból?
A svédek annyit vállaltak, hogy kiképzik az ukránokat. Valószínűleg nekik van csupán fölös kapacitásuk egész Európában nyugati harci KIKÉPZÉSRE. Ráadásul nekik ehhez komoly méretű 2 üléses gépparkjuk is van a Gripen B/D képében.
A vadászpilóta képzés 4. szintjére jelenleg a NATO-n belül iszonyú kicsi kapacitások vannak. Mindenki próbálja kihúzni az ősöreg gépeivel a váltótípusig, csakhogy szinte senki nem rendelt újat. A franciák kivonják az Alpha Jeteket. Az angoloknál alig maradt repképes Hawk. A kanadai pilóta képzés ugyannezzel a problémával küzd. Az olaszok csak most kezdték el beindítani a saját képzést, és mindenki hozzájuk akar menni. A németeknek nincs is saját képzésük. Privát cégekkel csinálják, meg szintén ahol éppen találnak szabad kapacitást.
Ha valakitől kaphatnak is egy pár gépet, akkor az valószínűleg a svéd flotta pár letárolt régebbi A frameje lehet. Esetleg pár C. De nem kell nagy mennyiségre gondolni.
Aktív szolgálatból kivenni sehonnan nem fogják az üzemeltetők. A csehek még mindig nem döntötték el, hogy megveszik-e az F-35-öt. Ráadásul az ő gépeikre ott van szükség, ahol jelenleg vannak. A szlovákok légiereje le van nullázva. Nekünk, a cseheknek, meg a lengyeleknek kell Szlovákia légterének légirendészetét ellátni.
Mi ugyan ebben a cipőben járunk. Nem elég, hogy Orbán inkább a karját vágatná le, minthigy Ukrajnának odaadja a Gripeneket, de jelenleg a sajátunk mellett Szlovénia, Horvátország és most már Szlovákia légirendészetét is mi adjuk (részben).
Szóval ez az egész hír arról szól, hogy advanced fighter traininget kapnak kezdő ukrán pilóták kétüléses Gripeneken, úton az F-16 felé.
Ha kapnak is a svédektől bevethető gépeket, akkor is, az nem lesz komoly hatással a konfliktus kimenetelére.
Egyszerűen nincs emögött (nem csak a Gripen, de az F-16-os ötlet mögött sem) komoly mennyiség.
A megállapodásnak bármire is max. fél-egy év múlva lesz bármilyen hatása.
Dél-Afrika, ha az utolsó falatot is kell árvák szájából kivennj, akkor sem fogja Ukrajnának odaadni a gépeit. Ne feledjük, a dél-afrikai küldött volt, aki azonnal cáfolta a látogatásukhoz kapcsolódó támadást. Dél-Afrika egész végig az Oroszok mellett állt.Pár éve volt hír, hogy Dél-Afrika kukázná a Gripenjeit, 1-2 századot, mert nem tudják őket üzemeltetni. Még itt is ment az agyalás, hogy szarár-húggyér meg kéne venni őket, aztán felújítani és magyarosítani. Most lehet ha visszavásároltatják a svédekkel vagy harmadik féllel megvetetik, aztán felújítás után átadják Ukrajnának.
Valahonnan biztosan látnak lehetőséget, hogy Gripeneket kapjanak az ukránok, hanem nem fognának bele a pilótaképzésbe, hacsak nem kamu a hír.
Ezt mégis hogy gondolod?Persze, nem fogja átadni.
Mert a nyugat mindig is a szavahihetőségéről volt híres.
No. először csak sisakot küldött és esküdött, hogy semmi halálosat, aztán most már a tankoknál jár.
Egy szó mint száz, készülhet a magyar légierő a gépek elvételére és az ukriknak történő átadására, ugyanis csak lizingeljük. Egy esély van a megtartásukra, ha a NATO csatlakozás fejében, aláíratunk egy adásvételi szwrződést, plusz még egy század gép! Különben ugrik a légierőn.
Lehet, hogy nem volt véletlen, hogy blokkoljuk a svédek NATO csatlakozását.
Milyen jogalap mentén. A szerződésünk 2026-ig szól. Ráadásul, jelenleg abban a konstrukcióban, hogy a futamidő végén a miénk marad az összes gép.
A gépek az országon belül vannak. Hogy tervezed ezt az "elvételt"?
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)
Eljönnek értük svéd katonai rendőrök, hogy einstand...?
Dehogy állnak be. Saját vadászgép gyártásuk van, miközben benne vannak Tempestben is. Ha lepasszolják a rendszerben lévő gépeiket, akkor mi marad nekik? Egyik pillanatról másikra hogy tervezed egy egész ország légierejég átállítani F-35-re? Milyen gépekkel? Ha most elkezdenek nekik gépeket gyártani jó ha 2030-ra összejönne egy századra való. Ne őrülj már meg te is!Svédek és csehek a legesélyesebbek, beállnak az F-35 klubba miután átadták.
Te megint nem vetted be a paranoia elleni tablettákat. Milyen kormányváltásról beszélsz? 2026-ban van a következő választás! Halló!Na gyerekek, kormányváltás után úgy fogjuk odaadni az ukránoknak a légierőnket, mint ha kötelező lenne...
Mondjuk kb. az is lesz.
Mi lesz addigra ebből a konfliktusból?
A svédek annyit vállaltak, hogy kiképzik az ukránokat. Valószínűleg nekik van csupán fölös kapacitásuk egész Európában nyugati harci KIKÉPZÉSRE. Ráadásul nekik ehhez komoly méretű 2 üléses gépparkjuk is van a Gripen B/D képében.
A vadászpilóta képzés 4. szintjére jelenleg a NATO-n belül iszonyú kicsi kapacitások vannak. Mindenki próbálja kihúzni az ősöreg gépeivel a váltótípusig, csakhogy szinte senki nem rendelt újat. A franciák kivonják az Alpha Jeteket. Az angoloknál alig maradt repképes Hawk. A kanadai pilóta képzés ugyannezzel a problémával küzd. Az olaszok csak most kezdték el beindítani a saját képzést, és mindenki hozzájuk akar menni. A németeknek nincs is saját képzésük. Privát cégekkel csinálják, meg szintén ahol éppen találnak szabad kapacitást.
Ha valakitől kaphatnak is egy pár gépet, akkor az valószínűleg a svéd flotta pár letárolt régebbi A frameje lehet. Esetleg pár C. De nem kell nagy mennyiségre gondolni.
Aktív szolgálatból kivenni sehonnan nem fogják az üzemeltetők. A csehek még mindig nem döntötték el, hogy megveszik-e az F-35-öt. Ráadásul az ő gépeikre ott van szükség, ahol jelenleg vannak. A szlovákok légiereje le van nullázva. Nekünk, a cseheknek, meg a lengyeleknek kell Szlovákia légterének légirendészetét ellátni.
Mi ugyan ebben a cipőben járunk. Nem elég, hogy Orbán inkább a karját vágatná le, minthigy Ukrajnának odaadja a Gripeneket, de jelenleg a sajátunk mellett Szlovénia, Horvátország és most már Szlovákia légirendészetét is mi adjuk (részben).
Szóval ez az egész hír arról szól, hogy advanced fighter traininget kapnak kezdő ukrán pilóták kétüléses Gripeneken, úton az F-16 felé.
Ha kapnak is a svédektől bevethető gépeket, akkor is, az nem lesz komoly hatással a konfliktus kimenetelére.
Egyszerűen nincs emögött (nem csak a Gripen, de az F-16-os ötlet mögött sem) komoly mennyiség.
A megállapodásnak bármire is max. fél-egy év múlva lesz bármilyen hatása.