Sajna a H145 helik érzékenyek a jegesedésre.
According to Norway’s Accident Investigation Board, ice-clogged inlet barrier filters likely caused the dual flameout on an Airbus H145 helicopter.
www.ainonline.com
An H145 HEMS helicopter experienced two engine failures in the same mission due to icing in the inlet barrier filters. We take a look at the learning points.
pilotswhoaskwhy.com
De úgy tudom, hogy az összes kisebb helikopternél komoly probléma a jegesedés lehetősége, ezért korlátozva is van a jegesedést okozó időjárási körülmények közötti repülésük.
És rotorlapát-jégtelenítő rendszer a mai napig nincs egyetlen könnyű, vagyis 4-4.5 tonnásnál könnyebb helikoptertípuson sem. Szóval ha valaki olyan időjárási körülmények között akar biztonságosan repkedni, amikor a jegesedés erősen valószínű, akkor az AW139 talán a legkisebb tömegű típus jelenleg, amivel ezt megteheti.