[HUN] AERO L-39 Skyfox

Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
A kanadai képzést (NFTC) egy európai együttműködésben megvalósuló képzésre tervezi cserélni a Honvédség. A NATO Flight Training Europe (NFTE) nevezetű képzés 2023-ban indul el. Az NFTE több helyszínen nyújt majd több szintű képzést helikopterpilóták, vadászpilóták és drón-pilóták számra is [20] Az első két képzési helyszín: a csehországi Pardubice, a másik a Szardínia szigetén található Decimomannu. További képzési centrumok létrehozása várható szerte Európában.
 
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
Most kapaszkodj meg!!

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
Xar AV, L39NG....
 
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
nézd meg kikkel van légtérhasználati eggyezményünk.
Magyarország :) szlovákia szlovénia horvátország. Ehhez oktatógépekkel hozzá jön még cseh ország (bázisreptér funkció a gyárnak )
Ez egy igen nagy kifli... vagy egy szép nagy S betű. változatos terepviszonyok között... A helikopter ágat visszük program vezetőként.
 
A kanadai képzést (NFTC) egy európai együttműködésben megvalósuló képzésre tervezi cserélni a Honvédség. A NATO Flight Training Europe (NFTE) nevezetű képzés 2023-ban indul el. Az NFTE több helyszínen nyújt majd több szintű képzést helikopterpilóták, vadászpilóták és drón-pilóták számra is [20] Az első két képzési helyszín: a csehországi Pardubice, a másik a Szardínia szigetén található Decimomannu. További képzési centrumok létrehozása várható szerte Európában.
Akkor most alapfokú képzési centrumot szeretnénk Magyarországon?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Akkor most alapfokú képzési centrumot szeretnénk Magyarországon?
Olyasmi. A külföldi képzés már inkább harcászatról szól majd. Olyanokat küldünk akik már szereztek rutint sugárhajtású repülővel vagyis profin repülnek, navigálnak. Harcolni kötelékben, NATO rendszerben - ezt tanulják majd a NFTE-n.
 
Xar AV, L39NG....
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
 
Az L-39NG az első feledatra overkill (egy turboprop Embraer elég lett volna helyette az AV üzemében összeszerelve), a másodikra elégtelen (a gyenge hajtómű és a TESCO gazdaságos avionika miatt). A két szék között a földre tipikus esete. Helyette kellett volna az M346 Master drágábban, de fele ekkora mennyiségben, integrálva a cseh szimulátor rendszerbe.
Ha a turboprop olcsóbb, akkor igen. Ha drágább, akkor nem.
 
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
nem lehet olyan dolgot tálalni amibe mi csak 1 szereplő vagyunk a többi szereplő melett. pláne úgy hogy "harc" folyik adott témába... mert más is szeretne hasonlót a konkurenciát viszont nem szereti... könnyű fogás lenne a NATO hadseregezőknek... hogy most sem saját érdekeket tekintünk elsödlegesnek hanem natora fegyverkezünk... (ugysem értenék meg hogy attol hogy valami militáns még hozhat pénzt a konyhára sok egyéb hozadékával eggyütt.) mert ha oktatás zajlik müszakiak kiképzése magyarországon az azt jelenti hogy müszaki oktatóink is vannak/lesznek akik ha kell nem csak oktatni hanem ténylegesen javítani is tudnak... nem 1 oka van ezeknek a gépeknek nem csak pilotaképzés hanem müszaki is... és számos más tényező ami fontosabb vagy hasonlóan fontos mit az előző 2 és igen vannak olyan tényezők is a kalapba amik kevésbé potensek mint a felsorolt 2.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Sajnalom Pöcs, de nincs kedvem ragni a gittet veled. Ezek szerint neked a korrupcio az elet resze, szerintem meg ez nem elfogadhato. Vadaszrepulögepet is lehet korrupcio nelkul venni, de ha az neked rizsa, akkor menj ebedelni.
Hja nem vagyok éhes! :)
De neked mit mond az a tény, hogy a papíron erősebb, és a dolgában 1000%-ig biztos versenyző (a 2!!! lehetségesből ), IS korrupciós eszközökhöz nyúlt?
El kell, hogy keserítselek!
Nincs korrupciómentes fegyverüzlet!
Manapság kevésbé látványos a dolog, de ez egy ilyen ágazat

Ez az L-39 "uzlet" meg mindennek a teteje, mert itt semmifele valodi igeny nem volt, ezt meg kellett venni, es most utolag kell keresni ezeknek a gepeknek valami feladatot. Az meg a vilag vicce, hogy több kikepzögepunk van, mint vadaszpilotank összesen.
Ha jól számolom negyedszer írjuk le neked (@SilvioD , meg én is), hogy a program elindításakor alap elem volt a pilótképzési rendszer helyreállítása.
És Maróth is elmondta, hogy a kezdetektől a cseh gép volt a célkeresztben.
Aki egy kicsit is előregondolkodott az már jóval korábban rájöhetett, hogy nálunk nem lesz hangsebesség feletti kiképző gép.
Igen, lehet komolyabb paraméterekkel rendelkező trainer gépeket találni, csak itthonra egyszerűen felesleges.
A Gripen továbbüzeneltetés sem volt soha veszélyben. A gripen mögé meg felesleges egy M-346, vagy egy Golden Eagle. Mert akkor már tényleg inkább kell venni további Gripen D-ket.
 
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
Nem ismerjük a gyakorlatban az NG-t. Sztem erős kijelenteni, hogy xar. Oktatogép elsősorban, konkrétan arra vettük. Warum? Mert bővítve lesz a Gripen flotta. Másrészt igen, valszeg egy NATO képzési rendszer része leszünk.

Hogy milyen potenciál van még a gépben meglátjuk. Nézzük hogy alakul a 4 felderítő verzió fejlesztése magyar reszvétellel. Már megint uj, fadza dolgokba kezdünk. Sztem nem megijedni kell tőle, hanem a lehetőséget látni benne.
 
A helikopterpilótákat repültetik kiképzésük során valamennyit sugárhajtású oktatógéppel?
 
  • Tetszik
Reactions: hete
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
Ezek szerint le vagy maradva. ;)
1. Van! Az olaszhoz fogunk - várhatóan - csatlakozni.
2. Persze, nem véletlenül választották ezt a típust az elejétől. Ugrikék néha nosztalgiáznak is ezekkel kapcsolatban.
3. Beraktam korábban a cseh taktikai szimulátor központ képét, meg azt, hogy kimindenki jár oda.
4. Tudtommal ez a terv!
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
Nem ismerjük a gyakorlatban az NG-t. Sztem erős kijelenteni, hogy xar. Oktatogép elsősorban, konkrétan arra vettük. Warum? Mert bővítve lesz a Gripen flotta. Másrészt igen, valszeg egy NATO képzési rendszer része leszünk.

Hogy milyen potenciál van még a gépben meglátjuk. Nézzük hogy alakul a 4 felderítő verzió fejlesztése magyar reszvétellel. Már megint uj, fadza dolgokba kezdünk. Sztem nem megijedni kell tőle, hanem a lehetőséget látni benne.
Elnézést, ha úgy tűnt, hogy "xarozom" az Albát, csak azt akartam mondani, hogy a helyén kéne kezelni (oktató), és nem ábrándozni.
A felderítés dolgot továbbra sem értem, de egy ideig nem is fogom, mert titkos...
 
Az én véleményem (laikusként) a következő (a szakmában mozgók majd kijavítanak/ekéznek).
A gyakorlógépek piacán két kategória létezik, az ellátandó feladatok függvényében:

-kiképzőgép
-harci gyakorló gép

Az elsőt a repülési manőverek (orsó, leborítás, Immelman forduló stb) + egyszerűbb feladatok (pl. útvonalrepülés alacsonyan) begyakorlására használják. Ez többnyire légcsavaros (turboprop) az alacsony költségek miatt, ide ez is bőven elég.

A második nagy teljesítményű sugárhajtású a rendszerkezelés+harceljárások elsajátításához (képes utánozni a harci típus repülési jellemzőit, HUD szimbolikáját stb).

Az L-39NG az első feledatra overkill (egy turboprop Embraer elég lett volna helyette az AV üzemében összeszerelve), a másodikra elégtelen (a gyenge hajtómű és a TESCO gazdaságos avionika miatt). A két szék között a földre tipikus esete. Helyette kellett volna az M346 Master drágábban, de fele ekkora mennyiségben, integrálva a cseh szimulátor rendszerbe.
Ahogy Pöcs Úr :cool: is irta, bár nekem tetszik az M346, de nekünk F-35 nélkül felesleges. Bár nem sírnék ha jönne.

Viszont ha már Tucano. Ő még mindig itt köröz, vagyis az Embraer. Már biztis korábban kerdeztem, de hogy néz ki a brazil pilotaképzés? Milyen típusokat használnak a Gripen E-hez?
 
Nem lehetne ezt a szegény oktatógépet (vagy akár kezdő és taktikai oktatási rendszer részét) annak kielemezni ami és nem posztapokaliptikus felhasználhatóságán elmélkedni?
Oktató gép.Az a kategória,ami lassan kihal.A nagy teljesítményű turbopopok kiszorítják.A mai vadászoknak elokepzesul meg nagyobb teljesítményű oktató gépeket használnak.