- Az NG-k közül legkorábban 2024 őszétől érkezik az első négy példány, az utána következő évben megint 4, aztán úgy hiszem, kimarad egy év, majd landol a maradék négy többfunkciós felderítő-kiképzőgép is Kecskeméten.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
- Az NG-k közül legkorábban 2024 őszétől érkezik az első négy példány, az utána következő évben megint 4, aztán úgy hiszem, kimarad egy év, majd landol a maradék négy többfunkciós felderítő-kiképzőgép is Kecskeméten.
Tobbfunkcios felderito-kikepzogep......- Az NG-k közül legkorábban 2024 őszétől érkezik az első négy példány, az utána következő évben megint 4, aztán úgy hiszem, kimarad egy év, majd landol a maradék négy többfunkciós felderítő-kiképzőgép is Kecskeméten.
Típusátképzésen a repülődandár pilótái
Az L-39NG típusú katonai kiképző repülőgéppel elsőként Csák Sándor őrnagy szállt fel. Vele egyidőben az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár további pilótái is megkezdték a típusra való átképzésüket.honvedelem.hu
Egy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...
The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.
Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.
Az első magyar pilótákat Vodochodyban képezik át EngéčekreEgy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...
The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.
Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.
A Magyar Légierő ezt követően az Albatros nyugdíjba vonulása után kereste a módját, hogy biztosítsa pilótái képzését, és végül megoldást talált a kanadai Cold Lake-i NTFS (NATO Flying Training in Canada) repülőiskola formájában, ahol kezdetben csak Hawk sugárhajtású gépeken (CT-155 Hawk), majd később, beleértve az alapkiképzést a turboprop Beechcraft T-6-on (CT-156 Harvard), kiképezik pilótáikat. Ennek a rendszernek a sok éves működése után azonban Magyarország – valószínűleg a hatalmas anyagi költségek miatt – a kanadai képzés befejezését és hazai viszonyokra való áthelyezését tervezi, amit már az elfogadott „ZRÍNYI 2026” korszerűsítési program is előirányzott. évvel ezelőtt. Ezt a célt szolgálja majd nyolc oktatórepülőgép, amelyek a modern repüléselektronikának és szimulációs technológiáknak köszönhetően a magyar pilóták költséghatékony képzését és a következő évtizedben a Magyar Légierő gerincét képező, szuperszonikus Gripenekre való átállást biztosítják majd. is.Az első magyar pilótákat Vodochodyban képezik át Engéčekre
A vodochodyi gyári repülőtéren a napokban fejezték be első átképző repüléseiket a kecskeméti légibázis magyar pilótái az L-39NG-n, amely a Magyar Légierő részeként üzemelteti majd az új gépet. Elsőként Csák Sándor őrnagy fejezte be a premierrepülést az L-39NG-n, őt követték további olyan pilóták, akik már rendelkeznek Albatros repülési tapasztalattal. A Magyar Légierő számára is fontos mérföldkő, mert az új vadászgépek érkezésével több év után visszatér Magyarországra a taktikai légierő pilótáinak hazai körülmények között történő teljes kiképzésének képessége.
Magyarország 2022 márciusában összesen 12 új L-39NG kiképzőgépet rendelt a légierejének. Nyolc repülőgépet használnak majd klasszikus kiképzési konfigurációban, amelyet az L-39NG.T1 változat képvisel, amelyet NATO-pilóták 4. és 5. generációs repülőgépekre való kiképzésére alakítottak ki. Az NG.T1 már teljes körű tanúsítvánnyal rendelkező módosítása kifejezetten a csehországi és magyarországi repülési kiképzésre készült, és a vietnami NG.A1 kezdeti változatához képest számos módosításon esett át. Jelentős és azonnal látható újítás a repülőgép NVG-vel (Night Vision Goggles) történő üzemeltetésre való adaptálása, amikor a gép belső és külső világítását a szigorú előírásoknak megfelelően kellett beállítani. További fejlesztések történtek az ITS-ben (Integrated Training System), ahol javult a rendszer kompatibilitása a küldetéstervező eszközökkel és a földi szimulációs központtal (szimulátorral). A repülőgépek első pilótafülkéjében új és nagyobb HUD, vagy más elrendezésű HOTAS elemek is találhatók. A repüléselektronikai rendszer "nyugati" megjelenítése magától értetődő. Magyarország a maradék négy megrendelt L-39NG repülőgépet konkrét felderítő változatban kívánja használni.
A Magyar Légierő eredetileg 2024 második felében kellett volna átvenni az első repülőgépet, és mind a nyolc tisztán kiképzőgépet a következő ütemezés szerint kellett volna átadni: az első pár 2024 augusztusában, a második pár 2024 szeptemberében. , a harmadik pár 2025 januárjában és a negyedik pár 2025 májusában, míg négy felderítő verziójú repülőgép szállítása csak januárban és februárban volt várható 2028. Magyarország azonban közös megegyezéssel a kezdeti, 7017-es és 7018-as repülőgép-sorozatszámú gyártási rését a cseh LOM PRAHA sp. üzemeltetőre hagyta, így elegendő ideje volt az összes infrastruktúra előkészítésére és a teljes képzési folyamat hazai körülmények között történő elindítására. Az első gép így csak 2025 első felében érkezik meg a kecskeméti bázisra. Az első magyar pilóták átképzése azonban már folyamatban van az eredeti, 7019- es gyártási számú magyar gépen, amely a 0539-es ideiglenes törzsszámot kapta a cseh katonai nyilvántartásba bejegyzett hatályos jogszabályok . Ezek képezik majd a Magyar Légierő új kiképző századának alapját, és összesen nyolc pilóta-oktatót, valamint hozzávetőleg 50 fős földi állományt kellene átképezni az új gépekre.
Az új gépet a 101. Kecskeméti Repülődandár (MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár) használja majd a magyar harcászati légierő pilótáinak alap- és továbbképzésére, akik ezt követően szuperszonikus Gripenekre lépnek át. A magyarok ezt az alapkiképzést eredetileg hazai körülmények között végezték, amikor az akkori Szolnoki Repülotiszti Fóiskola fiatal pilótái a Yak-52 kiképző légcsavaros alapkiképzésen vettek részt, majd a 3. századnál váltottak át L-39ZO sugárhajtású gépekre. Kecskeméten . Magyarország ezeket az Albatrosokat 1993 végén szerezte meg Németországtól, és 1978-tól a Keletnémet Légierő által használt repülőgépek voltak. Az 1998-2000-es években 12-en estek át javításon és műszaki élettartam meghosszabbításon a tököli Duna-javító cégnél, és ezek a gépek is új „magyar” álcázást kaptak. A 2004-2005-ös években az utolsó nyolc L-39ZO műszaki élettartamát meghosszabbították a kecskeméti bázison működő javítóműhelyekben, amelyek működése 31 év szolgálat után 2009-ben végleg megszűnt.
Erre nagyon kíváncsi leszek. Mondjuk ha csak 2028-tól kell leszállítsák akkor nem hiszem hogy "hónapokon belül" kiderül...Hasonló fejlesztés alatt áll a Magyar Légierő számára az L-39NG felderítő változatának módosítása is, melynek keretében a földi álló és mozgó objektumok azonosítását és nyomon követését szolgáló EO/IR rendszer tervezett integrálása, valamint az ún. amely egy közös cseh-magyar kutatás-fejlesztési projekt keretében zajlik. Valószínűleg a Wescam MX-15 optoelektronikai rendszer gömbfejének megvalósítása lesz, amelyet a törzs alsó részébe építettek be. A cseh gyártó ugyanakkor igyekszik meggyőzni a magyar felet arról, hogy a felderítő változat is rendelkezik a "Light Attack" változat képességeivel, és így képes használni az irányított és nem irányított lőszerek alapkínálatát. Ez a verzió tehát a felderítési célok mellett a JTAC kezelőinek képzésében is használható lenne a közeli légi támogatás CAS (Close Air Support) megvalósításában a Gripenhez képest összehasonlíthatatlanul olcsóbban. Az azonban, hogy milyen lesz a felderítő L-39NG valódi formája, csak a következő hónapokban derül ki.
Nálunk már semmilyen légi járművet nem festenek "terepszínűre", még a földközelben repkedő helikoptereinket sem, szóval tévednek valószínűleg.Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld elszíneződés alapján megjósolható, hogy a magyar Engéchka a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az eredeti L-39ZO-hoz nagyon hasonló álcázást kap. .
A majdani magyar L-39 Skyfox látványterve...
Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld elszíneződés alapján megjósolható, hogy a magyar Engéchka a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az eredeti L-39ZO-hoz nagyon hasonló álcázást kap. .
A szerző azt hiszi hogy még létezik a PG? Vagy be lett vonva még valami civil cég?Anyám borogass!
http://www.danubian.hu/hu/index.htmlA szerző azt hiszi hogy még létezik a PG? Vagy be lett vonva még valami civil cég?
Tudod, hogy értettem... 30 éve volt hogy üzembe állították a kelet-német L-39ZO gépeket. 20 éve, 2005-ben az üzemidő-hosszabbítást már a kecskeméti Légijármű Javítóban csinálták. Ha még léteznének a korábbi jogosultságaikkal, akkor valószínűleg nem a LOM Praha-val kellenne életben tartani a megmaradt Mi-17/24 gépeinket se.
Na, közben már át is javították...Anyám borogass!
Na, közben már át is javították...
"Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld színezésből arra lehet következtetni, hogy a magyar Engé a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az L-39ZO-khoz hasonló álcázást kaphat, bár a gyártó vizualizációi klasszikus szürke színben vannak. "
Minden frissen elkészült repülőgép ezt a zöldes sárgás alapszínt/alapozó szint kapja - még az F-35 is...Gondolom szólt valaki. De hogy képes azt feltételezni valaki egy zöldes árnyalatú lemezből, hogy PG-s festést kap? Őrület!
Volt egy elképzelése, amit megpróbált ráeröltetni a valóságra. Előfordult már mással is.Minden frissen elkészült repülőgép ezt a zöldes sárgás alapszínt/alapozó szint kapja - még az F-35 is...
Nem túl profi a cikkíró.
A baj ott van az ilyenekkel, ha ez sikerül is nekik...Volt egy elképzelése, amit megpróbált ráeröltetni a valóságra. Előfordult már mással is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..