[HUN] AERO L-39 Skyfox

A majdani magyar L-39 Skyfox látványterve...

skyfox-5.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Egy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...

The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.

Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.


 
Egy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...

The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.

Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.


A Jetfly is innen él.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy sokkal részletesebb cseh írás ugyanerről...

The first aircraft will thus arrive at the base in Kecskemét only in the first half of 2025. However, the first Hungarian pilots are already being retrained on the initial Hungarian aircraft with production number 7019, which received the temporary hull number 0539 within the framework of the current legislation, entered in the Czech military register. They will form the basis of the new training squadron of the Hungarian Air Force, and in total, eight pilot-instructors plus approximately 50 members of the ground staff should be retrained for the new aircraft.

Although the manufacturer did not share any details about the entire project, it will probably involve adapting the symbology display on the PDU-159-01 view display from the Czech company SPEEL PRAHA and the multi-function displays so that it comes as close as possible to the pilot environment in the Gripen.

Az első magyar pilótákat Vodochodyban képezik át Engéčekre

A vodochodyi gyári repülőtéren a napokban fejezték be első átképző repüléseiket a kecskeméti légibázis magyar pilótái az L-39NG-n, amely a Magyar Légierő részeként üzemelteti majd az új gépet. Elsőként Csák Sándor őrnagy fejezte be a premierrepülést az L-39NG-n, őt követték további olyan pilóták, akik már rendelkeznek Albatros repülési tapasztalattal. A Magyar Légierő számára is fontos mérföldkő, mert az új vadászgépek érkezésével több év után visszatér Magyarországra a taktikai légierő pilótáinak hazai körülmények között történő teljes kiképzésének képessége.

Magyarország 2022 márciusában összesen 12 új L-39NG kiképzőgépet rendelt a légierejének. Nyolc repülőgépet használnak majd klasszikus kiképzési konfigurációban, amelyet az L-39NG.T1 változat képvisel, amelyet NATO-pilóták 4. és 5. generációs repülőgépekre való kiképzésére alakítottak ki. Az NG.T1 már teljes körű tanúsítvánnyal rendelkező módosítása kifejezetten a csehországi és magyarországi repülési kiképzésre készült, és a vietnami NG.A1 kezdeti változatához képest számos módosításon esett át. Jelentős és azonnal látható újítás a repülőgép NVG-vel (Night Vision Goggles) történő üzemeltetésre való adaptálása, amikor a gép belső és külső világítását a szigorú előírásoknak megfelelően kellett beállítani. További fejlesztések történtek az ITS-ben (Integrated Training System), ahol javult a rendszer kompatibilitása a küldetéstervező eszközökkel és a földi szimulációs központtal (szimulátorral). A repülőgépek első pilótafülkéjében új és nagyobb HUD, vagy más elrendezésű HOTAS elemek is találhatók. A repüléselektronikai rendszer "nyugati" megjelenítése magától értetődő. Magyarország a maradék négy megrendelt L-39NG repülőgépet konkrét felderítő változatban kívánja használni.

A Magyar Légierő eredetileg 2024 második felében kellett volna átvenni az első repülőgépet, és mind a nyolc tisztán kiképzőgépet a következő ütemezés szerint kellett volna átadni: az első pár 2024 augusztusában, a második pár 2024 szeptemberében. , a harmadik pár 2025 januárjában és a negyedik pár 2025 májusában, míg négy felderítő verziójú repülőgép szállítása csak januárban és februárban volt várható 2028. Magyarország azonban közös megegyezéssel a kezdeti, 7017-es és 7018-as repülőgép-sorozatszámú gyártási rését a cseh LOM PRAHA sp. üzemeltetőre hagyta, így elegendő ideje volt az összes infrastruktúra előkészítésére és a teljes képzési folyamat hazai körülmények között történő elindítására. Az első gép így csak 2025 első felében érkezik meg a kecskeméti bázisra. Az első magyar pilóták átképzése azonban már folyamatban van az eredeti, 7019- es gyártási számú magyar gépen, amely a 0539-es ideiglenes törzsszámot kapta a cseh katonai nyilvántartásba bejegyzett hatályos jogszabályok . Ezek képezik majd a Magyar Légierő új kiképző századának alapját, és összesen nyolc pilóta-oktatót, valamint hozzávetőleg 50 fős földi állományt kellene átképezni az új gépekre.

Az új gépet a 101. Kecskeméti Repülődandár (MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár) használja majd a magyar harcászati légierő pilótáinak alap- és továbbképzésére, akik ezt követően szuperszonikus Gripenekre lépnek át. A magyarok ezt az alapkiképzést eredetileg hazai körülmények között végezték, amikor az akkori Szolnoki Repülotiszti Fóiskola fiatal pilótái a Yak-52 kiképző légcsavaros alapkiképzésen vettek részt, majd a 3. századnál váltottak át L-39ZO sugárhajtású gépekre. Kecskeméten . Magyarország ezeket az Albatrosokat 1993 végén szerezte meg Németországtól, és 1978-tól a Keletnémet Légierő által használt repülőgépek voltak. Az 1998-2000-es években 12-en estek át javításon és műszaki élettartam meghosszabbításon a tököli Duna-javító cégnél, és ezek a gépek is új „magyar” álcázást kaptak. A 2004-2005-ös években az utolsó nyolc L-39ZO műszaki élettartamát meghosszabbították a kecskeméti bázison működő javítóműhelyekben, amelyek működése 31 év szolgálat után 2009-ben végleg megszűnt.
 
Az első magyar pilótákat Vodochodyban képezik át Engéčekre

A vodochodyi gyári repülőtéren a napokban fejezték be első átképző repüléseiket a kecskeméti légibázis magyar pilótái az L-39NG-n, amely a Magyar Légierő részeként üzemelteti majd az új gépet. Elsőként Csák Sándor őrnagy fejezte be a premierrepülést az L-39NG-n, őt követték további olyan pilóták, akik már rendelkeznek Albatros repülési tapasztalattal. A Magyar Légierő számára is fontos mérföldkő, mert az új vadászgépek érkezésével több év után visszatér Magyarországra a taktikai légierő pilótáinak hazai körülmények között történő teljes kiképzésének képessége.

Magyarország 2022 márciusában összesen 12 új L-39NG kiképzőgépet rendelt a légierejének. Nyolc repülőgépet használnak majd klasszikus kiképzési konfigurációban, amelyet az L-39NG.T1 változat képvisel, amelyet NATO-pilóták 4. és 5. generációs repülőgépekre való kiképzésére alakítottak ki. Az NG.T1 már teljes körű tanúsítvánnyal rendelkező módosítása kifejezetten a csehországi és magyarországi repülési kiképzésre készült, és a vietnami NG.A1 kezdeti változatához képest számos módosításon esett át. Jelentős és azonnal látható újítás a repülőgép NVG-vel (Night Vision Goggles) történő üzemeltetésre való adaptálása, amikor a gép belső és külső világítását a szigorú előírásoknak megfelelően kellett beállítani. További fejlesztések történtek az ITS-ben (Integrated Training System), ahol javult a rendszer kompatibilitása a küldetéstervező eszközökkel és a földi szimulációs központtal (szimulátorral). A repülőgépek első pilótafülkéjében új és nagyobb HUD, vagy más elrendezésű HOTAS elemek is találhatók. A repüléselektronikai rendszer "nyugati" megjelenítése magától értetődő. Magyarország a maradék négy megrendelt L-39NG repülőgépet konkrét felderítő változatban kívánja használni.

A Magyar Légierő eredetileg 2024 második felében kellett volna átvenni az első repülőgépet, és mind a nyolc tisztán kiképzőgépet a következő ütemezés szerint kellett volna átadni: az első pár 2024 augusztusában, a második pár 2024 szeptemberében. , a harmadik pár 2025 januárjában és a negyedik pár 2025 májusában, míg négy felderítő verziójú repülőgép szállítása csak januárban és februárban volt várható 2028. Magyarország azonban közös megegyezéssel a kezdeti, 7017-es és 7018-as repülőgép-sorozatszámú gyártási rését a cseh LOM PRAHA sp. üzemeltetőre hagyta, így elegendő ideje volt az összes infrastruktúra előkészítésére és a teljes képzési folyamat hazai körülmények között történő elindítására. Az első gép így csak 2025 első felében érkezik meg a kecskeméti bázisra. Az első magyar pilóták átképzése azonban már folyamatban van az eredeti, 7019- es gyártási számú magyar gépen, amely a 0539-es ideiglenes törzsszámot kapta a cseh katonai nyilvántartásba bejegyzett hatályos jogszabályok . Ezek képezik majd a Magyar Légierő új kiképző századának alapját, és összesen nyolc pilóta-oktatót, valamint hozzávetőleg 50 fős földi állományt kellene átképezni az új gépekre.

Az új gépet a 101. Kecskeméti Repülődandár (MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár) használja majd a magyar harcászati légierő pilótáinak alap- és továbbképzésére, akik ezt követően szuperszonikus Gripenekre lépnek át. A magyarok ezt az alapkiképzést eredetileg hazai körülmények között végezték, amikor az akkori Szolnoki Repülotiszti Fóiskola fiatal pilótái a Yak-52 kiképző légcsavaros alapkiképzésen vettek részt, majd a 3. századnál váltottak át L-39ZO sugárhajtású gépekre. Kecskeméten . Magyarország ezeket az Albatrosokat 1993 végén szerezte meg Németországtól, és 1978-tól a Keletnémet Légierő által használt repülőgépek voltak. Az 1998-2000-es években 12-en estek át javításon és műszaki élettartam meghosszabbításon a tököli Duna-javító cégnél, és ezek a gépek is új „magyar” álcázást kaptak. A 2004-2005-ös években az utolsó nyolc L-39ZO műszaki élettartamát meghosszabbították a kecskeméti bázison működő javítóműhelyekben, amelyek működése 31 év szolgálat után 2009-ben végleg megszűnt.
A Magyar Légierő ezt követően az Albatros nyugdíjba vonulása után kereste a módját, hogy biztosítsa pilótái képzését, és végül megoldást talált a kanadai Cold Lake-i NTFS (NATO Flying Training in Canada) repülőiskola formájában, ahol kezdetben csak Hawk sugárhajtású gépeken (CT-155 Hawk), majd később, beleértve az alapkiképzést a turboprop Beechcraft T-6-on (CT-156 Harvard), kiképezik pilótáikat. Ennek a rendszernek a sok éves működése után azonban Magyarország – valószínűleg a hatalmas anyagi költségek miatt – a kanadai képzés befejezését és hazai viszonyokra való áthelyezését tervezi, amit már az elfogadott „ZRÍNYI 2026” korszerűsítési program is előirányzott. évvel ezelőtt. Ezt a célt szolgálja majd nyolc oktatórepülőgép, amelyek a modern repüléselektronikának és szimulációs technológiáknak köszönhetően a magyar pilóták költséghatékony képzését és a következő évtizedben a Magyar Légierő gerincét képező, szuperszonikus Gripenekre való átállást biztosítják majd. is.

Ennek a képzésnek a minél hatékonyabbá tétele érdekében az Aero Vodochody gyártó a svéd Saabbal együttműködve megvalósíthatósági tanulmányt készít az L-39NG repülőgép módosítására, amely a magyar pilóták képzését az alaptól a továbbképzés a jövőben. A tanulmány alapján megkezdődik a Magyar Légierő L-39NG kiképzőgépéhez egy új pilóta interfész és avionikai rendszer fejlesztése, hogy az a lehető legjobban kompatibilis legyen a Magyar Légierő JAS-39 Gripen vadászrepülőgépeivel. . Bár a gyártó nem közölt részleteket a teljes projektről, valószínűleg a cseh SPEEL PRAHA cég PDU-159-01 nézetkijelzőjének szimbolikus kijelzőjének és a többfunkciós kijelzőknek a szimbolikus megjelenítéséről lesz szó, oly módon, hogy a a lehető legközelebb a pilóta környezethez a Gripenben.

Hasonló fejlesztés alatt áll a Magyar Légierő számára az L-39NG felderítő változatának módosítása is, melynek keretében a földi álló és mozgó objektumok azonosítását és nyomon követését szolgáló EO/IR rendszer tervezett integrálása, valamint az ún. amely egy közös cseh-magyar kutatás-fejlesztési projekt keretében zajlik. Valószínűleg a Wescam MX-15 optoelektronikai rendszer gömbfejének megvalósítása lesz, amelyet a törzs alsó részébe építettek be. A cseh gyártó ugyanakkor igyekszik meggyőzni a magyar felet arról, hogy a felderítő változat is rendelkezik a "Light Attack" változat képességeivel, és így képes használni az irányított és nem irányított lőszerek alapkínálatát. Ez a verzió tehát a felderítési célok mellett a JTAC kezelőinek képzésében is használható lenne a közeli légi támogatás CAS (Close Air Support) megvalósításában a Gripenhez képest összehasonlíthatatlanul olcsóbban. Az azonban, hogy milyen lesz a felderítő L-39NG valódi formája, csak a következő hónapokban derül ki.

news_3221_huaf_pilot_vodochody4-1344x1536.jpg


Maga a típusképzés Vodochodyban zajlott az első magyar L-39NG gyártáson. C. A 7019, amely a rajtaütések részeként 0539-es hajótestszámot kapott, bekerült a katonai nyilvántartásba, és erre a célra cseh zászlójelzést is visel. Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld elszíneződés alapján megjósolható, hogy a magyar Engéchka a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az eredeti L-39ZO-hoz nagyon hasonló álcázást kap. . Maguk az átképző repülések tapasztalt Aero Vodochody gyári pilóták felügyelete alatt zajlanak. Egyikük a "Stejsy" becenevű egykori és régóta ACR pilóta, aki a 322. taktikai osztagnál kezdte pályafutását Náměšt nad Oslavouban, ahol 2002-ben képezte át magát az akkor új L-159A-ra. Čáslavba érkezése után is az Alcán folytatta, 2008-ban pedig szuperszonikus Gripenekre választották át, amelyeken a časlavi bázison repült egészen 2014-ig, amikor a hadseregnél kötött ki. 2016-tól a pardubicei CLV-nél dolgozott L-39C oktatóként, és onnan vezetett az út az Aero Vodochodyhoz. (fotó: Aero Vodochody via MH vítez Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár)
 
Hasonló fejlesztés alatt áll a Magyar Légierő számára az L-39NG felderítő változatának módosítása is, melynek keretében a földi álló és mozgó objektumok azonosítását és nyomon követését szolgáló EO/IR rendszer tervezett integrálása, valamint az ún. amely egy közös cseh-magyar kutatás-fejlesztési projekt keretében zajlik. Valószínűleg a Wescam MX-15 optoelektronikai rendszer gömbfejének megvalósítása lesz, amelyet a törzs alsó részébe építettek be. A cseh gyártó ugyanakkor igyekszik meggyőzni a magyar felet arról, hogy a felderítő változat is rendelkezik a "Light Attack" változat képességeivel, és így képes használni az irányított és nem irányított lőszerek alapkínálatát. Ez a verzió tehát a felderítési célok mellett a JTAC kezelőinek képzésében is használható lenne a közeli légi támogatás CAS (Close Air Support) megvalósításában a Gripenhez képest összehasonlíthatatlanul olcsóbban. Az azonban, hogy milyen lesz a felderítő L-39NG valódi formája, csak a következő hónapokban derül ki.
Erre nagyon kíváncsi leszek. Mondjuk ha csak 2028-tól kell leszállítsák akkor nem hiszem hogy "hónapokon belül" kiderül...

Egy MX-15 nagyon kevés lenne felderítésre. SAR-radaros konténer meg egy önvédelmi rendszer lenne a minimum, amitől valamennyire használható lenne ez a "felderítő Skyfox"...

Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld elszíneződés alapján megjósolható, hogy a magyar Engéchka a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az eredeti L-39ZO-hoz nagyon hasonló álcázást kap. .
Nálunk már semmilyen légi járművet nem festenek "terepszínűre", még a földközelben repkedő helikoptereinket sem, szóval tévednek valószínűleg.
Annál is inkább mert az ősszel kijött gyári prosiban ott a magyar L-39NG látványterve...eléggé Gripenesnek néz ki.

A majdani magyar L-39 Skyfox látványterve...

skyfox-5.jpg
 
Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld elszíneződés alapján megjósolható, hogy a magyar Engéchka a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az eredeti L-39ZO-hoz nagyon hasonló álcázást kap. .

Anyám borogass!
 
  • Tetszik
Reactions: dzsoniboj
Na, közben már át is javították...
"Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld színezésből arra lehet következtetni, hogy a magyar Engé a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az L-39ZO-khoz hasonló álcázást kaphat, bár a gyártó vizualizációi klasszikus szürke színben vannak. "
 
Na, közben már át is javították...
"Ennek a gépnek még nincs végleges festése, de a szívócsatorna körüli zöld színezésből arra lehet következtetni, hogy a magyar Engé a tököli javítóműhelyben végzett felülvizsgálatok után az L-39ZO-khoz hasonló álcázást kaphat, bár a gyártó vizualizációi klasszikus szürke színben vannak. "

Gondolom szólt valaki. De hogy képes azt feltételezni valaki egy zöldes árnyalatú lemezből, hogy PG-s festést kap? Őrület!
 
Egyébként én szívesen megnézném akár valamelyik új albát, akár valamelyik új helikoptert PG-s feszéssel. Csak valamelyik repülőnap alkalmából, mondjuk.

Szürke minden, mint Gazdagrét Vágási Feri nélkül.