[HUN] AERO L-39 Skyfox

Fentebb linkelt grafikáról már kifejtettem fentebb a véleményemet... hogy szar. Abszolút nem tudok benne hinni, hogy marketing szöveg mellett bármi használhatót adna.
A darabszámmal viszont azért nem tudok vitatkozni, mert abszolút nem értek hozzá. Azért az furcsa, hogy úgy tudom a Zlinből is ugyan ennyit vettünk. Senki fel nem háborodik, hogy mekkora pénzkidobás volt, mert egy világháborús színvonalú gép aztán tényleg nem sokat tesz hozzá a Gripenek repteljesítményének és harci értékének megismeréséhez.
És ezzel minden borul, amit a fórumozók nagy része hinni szeretne. Lehet bennem van a hiba. Nem oktatok vadászpilótákat. Nem tudom, hogy miért kell több Zlin, mint sugárhajtású a pilótaképzéshez és az miért jó. Ilyen részletekről olyanoknak kéne írnia, aki csinálja is és hanyagolni az itt elharapódzó nekem úgy tűniket.



Elég nagy baj, hogy olyan pilóta növendéket küldtünk oda, főleg ha ez folyamatosan ismétlődik valamilyen %-ban, akik alkalmatlannak bizonyulnak. Ebből a szempontból egyetérthetünk, hogy ne egy Zlinből, ami körülbelül egy II. vh-s gép képességeivel van megáldva, próbáljunk meg jósolni, hogy az illető képes lenne-e sugárhajtású gépen szolgálni.
Ilyen szinten logikus, hogy a jelölt legyen túl legalább az élete első bombavetésén, stb.
Vogon te jó ég...
 
Édesjézusmáriaszentjózsef......Naszóval,az Alba NG egy alapfokú sugárhajtású kiképzőgép.Pont.Arra való,és semmi másra korszerű fegyvereket is felvonultató hadszintéren.Minden mást belelátni,ökörség.Kiképzett Gripen pilótáknak hót felesleges vele repkedni,mert nem helyetesiti a Gripennel való gyakorlatozást-inkább árt.Trabival nem lehet Formula 1-es autóvezetést gyakorolni,vegyük már tudomásul.
Önmagában az nem ördögtől való,hogy legyen hazai pilótaképzés,aminek egy lépcsőfoka lehet az Alba.Hogy egy ilyen kis méretű légierőnél ez anyagilag rentábilis e?Háááááát,nem igazán.Plusz az Alba és a Gripen között elég nagy ugrás van,ami indokolná egy nagyobb teljesitményű kiképzőgép közbeiktatását.
Harcászatilag az Albának semmi értelme nincs ma már,minden könnyűcsapásmérő/felderitő funkció belelátása értelmetlen.Kb ugynolyan propi marhaság,mint a Falcon és a Zlin esetén is ugyanez a már bedobott propi üres duma.Merthogy azokra is rá lett mondva,hogy felderitőgépek-no,kb ugyanannyira lesz felderitő az Alba is,mint ezek.Sőt,mig a Falconbol még lehet értelmes elektronikai felderitőt csinálni,az Albábol értelmesen nem.
 
Naszóval,az Alba NG egy alapfokú sugárhajtású kiképzőgép.Pont.Arra való,és semmi másra korszerű fegyvereket is felvonultató hadszintéren.Minden mást belelátni,ökörség.

És már megint ott tartunk, hogy ha rákérdezek a te "korszerű fegyvereket felvonultató hadszínteredre", akkor neki zavarnál egy BJT-t a szerb légvédelemnek reflexből. Mondjatok már olyan BJT gépeket, amelyek jó SEAD képességgel rendelkeznek egy modern légvédelmi üteg ellen!
Én egy ilyenről sem hallottam és a nyugati lapokban ha ez szóba kerül, akkor még Gripenből is nem darab-darab összehasonlításról beszélnek, hanem vadászszázadokat terveznek levegőbe emelni egyetlen Sz-300-as és köré épített védelem ellen.

Akkor miről beszélsz modern fegyverek ellen bevetni? Megint ökörségből indulunk ki, hogy egy BJT-től elvárjuk, hogy olyan képességei legyenek, mint egy Gripennek vagy még annak se. Az a trainer a GripenD és azt hittem, azt már átbeszéltük, hogy lehet olyan koncepció mellett érvelni, hogy csak ez legyen a pilóták képzésére, mert ez megfelel a minden harci körülmények között bevethető feltételnek, de annak olyan költségei vannak. (De még egy AJT sem arra való, hogy te földi védelem hatókörében cirkálj.)

Kiképzett Gripen pilótáknak hót felesleges vele repkedni,mert nem helyetesiti a Gripennel való gyakorlatozást

Megint a másik ökörség, amit csak itt olvasok, máshol nem, hogy kiképzett pilótáknak kellene repülniük ezekkel a gépekkel. A kiképzőgép fő funkciója, hogy még ki nem képzett pilóták repüljenek vele.

Plusz az Alba és a Gripen között elég nagy ugrás van,ami indokolná egy nagyobb teljesitményű kiképzőgép közbeiktatását.

Olvass vissza az AJT-ről mondottaknak! Hogy jelenleg is használunk tudtommal külön BJT-t és külön AJT-t a pilótanövendékek képzésénél, csak eddig mind a kettőt béreltük más országoktól, ha úgy fogjuk fel a külföldi taníttatást. És igen, attól még, hogy a kormány nem akar külföldre fizetni a BJT szintért, még nem szűnik meg az igény az AJT szintre sem.
És pont itt voltak észrevételem, hogy erről mintha süket meg vak lenne mindenki, mikor kérdésként felvetem, hogy van-e már döntés arról, hogy ennek a szintnek mi lesz a sorsa? Mert ha van és teljes mértékben az olasz kiképzés, akkor szerintem nincs gond. Idehaza megismerkednek a fiatalok a Zlin után egy modern sugárhajtású pilótafülkéjével (ami gyakorlatilag közel megegyezik leírás szerint egy F-16 vagy más modern vadász avionikájával, ledobja az első bombáját, mindent átvesz, ami a BJT-hez kapcsolódik. És megy nyugati oktatók keze alá tanulni AJT szinten lévő dolgokat, ahol már van radar meg minden.
De ha nincs még döntés arról, hogy mi NATO kiképzés keretében szeretnénk az AJT-nek megfelelő tudást igényelni..., na akkor olvass vissza, milyen félelmeim voltak.

Az Alba konténer hurcolását meg ne velem, hanem például @Szittya val beszéld meg, aki már a vásárlás bejelentése előtt is lelkesedett ezért! És megint vissza fogunk kanyarodni oda, hogy a koncepcióról senki nem beszél, csak arról, hogy "korszerű fegyverek ellen", aminek értelme nincs. Missziós környezetben nincs korszerű fegyver még egy kiképzőgép ellen sem. A NATO műveletben azzal kezdenék az egészet, hogy a vadászgépek letakarítanak minden ilyet. De amikor @Filter felveti ezt, akkor meg jön a mantra, hogy hát légvédelmi eszközök ellen védtelen.

Szerintem értelme nincs bele kezdeni ebbe újra.
 
És már megint ott tartunk, hogy ha rákérdezek a te "korszerű fegyvereket felvonultató hadszínteredre", akkor neki zavarnál egy BJT-t a szerb légvédelemnek reflexből. Mondjatok már olyan BJT gépeket, amelyek jó SEAD képességgel rendelkeznek egy modern légvédelmi üteg ellen!
Én egy ilyenről sem hallottam és a nyugati lapokban ha ez szóba kerül, akkor még Gripenből is nem darab-darab összehasonlításról beszélnek, hanem vadászszázadokat terveznek levegőbe emelni egyetlen Sz-300-as és köré épített védelem ellen.

Akkor miről beszélsz modern fegyverek ellen bevetni? Megint ökörségből indulunk ki, hogy egy BJT-től elvárjuk, hogy olyan képességei legyenek, mint egy Gripennek vagy még annak se. Az a trainer a GripenD és azt hittem, azt már átbeszéltük, hogy lehet olyan koncepció mellett érvelni, hogy csak ez legyen a pilóták képzésére, mert ez megfelel a minden harci körülmények között bevethető feltételnek, de annak olyan költségei vannak. (De még egy AJT sem arra való, hogy te földi védelem hatókörében cirkálj.)



Megint a másik ökörség, amit csak itt olvasok, máshol nem, hogy kiképzett pilótáknak kellene repülniük ezekkel a gépekkel. A kiképzőgép fő funkciója, hogy még ki nem képzett pilóták repüljenek vele.



Olvass vissza az AJT-ről mondottaknak! Hogy jelenleg is használunk tudtommal külön BJT-t és külön AJT-t a pilótanövendékek képzésénél, csak eddig mind a kettőt béreltük más országoktól, ha úgy fogjuk fel a külföldi taníttatást. És igen, attól még, hogy a kormány nem akar külföldre fizetni a BJT szintért, még nem szűnik meg az igény az AJT szintre sem.
És pont itt voltak észrevételem, hogy erről mintha süket meg vak lenne mindenki, mikor kérdésként felvetem, hogy van-e már döntés arról, hogy ennek a szintnek mi lesz a sorsa? Mert ha van és teljes mértékben az olasz kiképzés, akkor szerintem nincs gond. Idehaza megismerkednek a fiatalok a Zlin után egy modern sugárhajtású pilótafülkéjével (ami gyakorlatilag közel megegyezik leírás szerint egy F-16 vagy más modern vadász avionikájával, ledobja az első bombáját, mindent átvesz, ami a BJT-hez kapcsolódik. És megy nyugati oktatók keze alá tanulni AJT szinten lévő dolgokat, ahol már van radar meg minden.
De ha nincs még döntés arról, hogy mi NATO kiképzés keretében szeretnénk az AJT-nek megfelelő tudást igényelni..., na akkor olvass vissza, milyen félelmeim voltak.

Az Alba konténer hurcolását meg ne velem, hanem például @Szittya val beszéld meg, aki már a vásárlás bejelentése előtt is lelkesedett ezért! És megint vissza fogunk kanyarodni oda, hogy a koncepcióról senki nem beszél, csak arról, hogy "korszerű fegyverek ellen", aminek értelme nincs. Missziós környezetben nincs korszerű fegyver még egy kiképzőgép ellen sem. A NATO műveletben azzal kezdenék az egészet, hogy a vadászgépek letakarítanak minden ilyet. De amikor @Filter felveti ezt, akkor meg jön a mantra, hogy hát légvédelmi eszközök ellen védtelen.

Szerintem értelme nincs bele kezdeni ebbe újra.
Vogon sajnos a legsüketebb és vakabb ebben a témában te vagy.
 
Nem értem, hogy az L39NG és a Hawk 115 összehasonlításakor miért mondják egyesek, hogy de a Hawk 200-ban van radar. A Hawk 200 ugyanarra és ugyanakkor lett kitalálva, mint az L159 ALCA és az ALCA-ban is van radar, olasz Grifo F.
Mondjuk lehet, hogy azért, mert csak a Hawk 200-ra talált adatot a neten 115-re meg nem? Mert egy L-39 hívő szépen összehasonlította az 50 éves Hawk-ot a még fejlesztés alatt álló cseh légicsodával és még így sem mondhatjuk,hogy az L-39 többet tud? Arról nem beszélve, hogyha a Hawk 200-ban van radar akkor a 115-be is be lehet építeni amit az L-39-ról nem igazán lehet elmondani.
 
Fentebb linkelt grafikáról már kifejtettem fentebb a véleményemet... hogy szar. Abszolút nem tudok benne hinni, hogy marketing szöveg mellett bármi használhatót adna.
A darabszámmal viszont azért nem tudok vitatkozni, mert abszolút nem értek hozzá. Azért az furcsa, hogy úgy tudom a Zlinből is ugyan ennyit vettünk. Senki fel nem háborodik, hogy mekkora pénzkidobás volt, mert egy világháborús színvonalú gép aztán tényleg nem sokat tesz hozzá a Gripenek repteljesítményének és harci értékének megismeréséhez.
És ezzel minden borul, amit a fórumozók nagy része hinni szeretne. Lehet bennem van a hiba. Nem oktatok vadászpilótákat. Nem tudom, hogy miért kell több Zlin, mint sugárhajtású a pilótaképzéshez és az miért jó. Ilyen részletekről olyanoknak kéne írnia, aki csinálja is és hanyagolni az itt elharapódzó nekem úgy tűniket.



Elég nagy baj, hogy olyan pilóta növendéket küldtünk oda, főleg ha ez folyamatosan ismétlődik valamilyen %-ban, akik alkalmatlannak bizonyulnak. Ebből a szempontból egyetérthetünk, hogy ne egy Zlinből, ami körülbelül egy II. vh-s gép képességeivel van megáldva, próbáljunk meg jósolni, hogy az illető képes lenne-e sugárhajtású gépen szolgálni.
Ilyen szinten logikus, hogy a jelölt legyen túl legalább az élete első bombavetésén, stb.

Bakker, tényleg nem értesz ehhez sem.
Leírjam, hogy alapképzésre és válogatásra vannak a Zlinek, és minden pilóta ezen kezd, hogy kiderüljön, fából van-e a keze?
 

Újabb nagyszerű hír a cseh légiipar számára. Tizenkét vadonatúj L-39NG-vel együtt a leendő pilóták számára komplett földi kiképzési rendszert szállítunk Magyarországra partnerünkkel, a VR Group-mal együttműködve!
Tartalmazza az úgynevezett Full Mission szimulátort is. Repülési jellemzői megegyeznek egy igazi repülőgéppel. Ő is ugyanazt a szoftvert használja, beleértve az eszközeinek hű másolatait.
VR Group, a.s.
 
A "szimulátor" kijelzőrendszere egy kilenccsatornás vetítőrendszerből épül fel, amely 300°-os vízszintes, 120°-os függőleges tartományban képes képet vetíteni gömbfelületre. A minden időjárási viszonyok között történő repülés mellett lehetőség lesz például éjszakai repülési képzés szimulálására, beleértve a valódi NVG (Night Vision Goggles) használatát. A képzés valósághűségét kiegészíti például a katapult ülés másolata, vagy a valódi gép összes repülési jellemzőjének megőrzése a hajtóegység pontos modelljén keresztül.

Az L-39NG földi szimulációs képzési rendszere, amely a jelen szállítás kapcsolódó támogató szolgáltatásainak részét képezi, az európai előírásoknak megfelelően FTD (Flight Training Device) szintű 2. szintű tanúsítást kap. Az Aero végrehajtja a szerződést a " szimulátorok" a VR Group as-szal, amellyel hosszú ideje szorosan együttműködik, és amely Közép-Európa vezető szállítója a légi és szárazföldi fegyveres erők átfogó képzési megoldásaiban.

Az Aero Vodochody összesen tizenkét L-39NG sugárhajtású kiképzőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, amelyek közül az elsőt 2024-ben szállítják át. Nyolc repülőgépet kiképző, négyet felderítő konfigurációban szállítanak át. „Emellett a modern légierő pilótáinak teljes kiképzésére tervezett új L-39NG repülőgép a közelmúltban „teljes minősítést” kapott, és korlátozás nélkül regisztrálható a vásárlóknál a világ minden táján” – tette hozzá Vít Pavelec.
 
  • L-39 NG: teljes csomag alkatrdszek + kiképzés. 8 pilóta 48 műszaki

Egy kis kiegészítés ezzel kapcsolatban:

A 2022.03.31-én megrendelt 8 kiképző + 4 felderítő L-39NG repülőgépek beérkezésének ütemezése:

1-2. : 2024 augusztus
3-4.: 2024 szeptember
5-6. : 2025 január
7-8. : 2025 május

9-10. : 2028 január
11-12 : 2028 február

Az első gép összeszerelése már megkezdődött. Első repülés 2024 februárban várható. (?)

A gépek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát a gépek érkezéséig létre kell hozni. (hangár, műhely, szimulátor, stb.)
 
Egy kis kiegészítés ezzel kapcsolatban:

A 2022.03.31-én megrendelt 8 kiképző + 4 felderítő L-39NG repülőgépek beérkezésének ütemezése:

1-2. : 2024 augusztus
3-4.: 2024 szeptember
5-6. : 2025 január
7-8. : 2025 május

9-10. : 2028 január
11-12 : 2028 február

Az első gép összeszerelése már megkezdődött. Első repülés 2024 februárban várható. (?)

A gépek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát a gépek érkezéséig létre kell hozni. (hangár, műhely, szimulátor, stb.)
A felderítőről nem mondott valamit? Mi a felszereltsége, koncepciója?