[HUN] AERO L-39 Skyfox

Azért ezt ilyen őszintén még kevesen merték leírni én maxi egyet értek de én amatőr vagyok csak !
????
Igen sokszor leírtam már ezt pedig.
Konkrétan a 8 éves F-15 írásban is benne van. És kétlem, hogy egyedül csak én látnám ezt, mert a realitásokkal a NATO is tisztában volt...
Meg mindenki, aki nem tökhülye.
Szu 25? A10? Az alca a mai vilag ezen kategoriaja pl.
Ha szerinted az A-10 és Szu-25 az light attack, akkor gyorsan józanodjál ki...
És igen, ezért van az, hogy az A-10 léte kb. lassan indokolhatatlan.
Értem én, hogy a grunt odalent imádja a Brrrrrrrrrrrrrrrrrt...
...csak nem ő fizeti, hanem az USAF.
És arról sok fogalma nincs, hogy egy valódi ellenfél ellen nem lenne Brrrrrrrrrrrrrrt, mert az első félkomoly légvédelem is felcakkozná a gépet. F-35 lenne meg SDB. Vagy sok lelőtt USAF gép, vagy 2 db A-10-re jutna SEAD gép és 2 rácsapásra esetleg telne az A-10-től, de kb. ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Na és annak a tükrében mi lenne ha mint már tudjuk saját a gyár ?
őleg ha "miénk a gyár" alapon még beleszólás is van vastagon !
És a L159 ? Az már sok mindent tud ezekből is tudtommal ?

Öööö...nem biztos hogy pontosan értem a kérdést.
Mi lenne a sorrend?
Nem hiszem hogy a sorrenden a gyár tulajdonjoga változtat.

Ha az a kérdés hogy most, hogy már van 51%-unk a gyárban mit fejlesztenék akkor szerintem:
1.) végeznék egy nagyon alapos piackutatást hogy a következő 10 évben milyen a gyár súlycsoportjába tartozó polgári vagy katonai gépekre lehet igény a piacon.
Ha megnézzük a Pilatust vagy a Dahert akkor látjuk hogy a kisebb - AV-val összemérhető nagyságrendű - gyártók is képesek megtalálni azt a piaci rést ahol több száz gépet képesek eladni.
2.) Maradva trainer / light attack vonalon. Ha az jön ki hogy ez egy ígéretes szegmens akkor lehet folytatni a gondolkodást hogy a meglévő könnyű, olcsó L39NG vonalat érdemes fejleszteni, vagy a még mindig "light" de már ütősebb (radarral, önvédelmi rendszerekkel, stb…) felszerelt L159 vonalat.
Ha az jön ki hogy az L159 vonal az ígéretesebb akkor lehet elgondolkozni hogy a meglévő konstrukció mely részeihez kell hozzányúlni és milyen mélyen hogy a konkurenciához képest valami olyan pluszt nyújtson ami kelendővé teszi a terméket.
3.) Szerintem az L39 / L159 legnagyobb hátránya jelenleg a kis sebességre optimalizált szárny, meg az az 50-es évekből örökölt megoldás hogy a hajtómű cseréhez szét kell szedni a törzset. Én ezeken fejlesztenék. Terveznék egy nyilazott, kompozit borítású szárnyat és újratervezném a törzset. Csinálnék egy együléses dedikált könnyű harci változatot, egy kétüléses harcit, és egy kétüléses kiképző változatot.

kb. ennyi, de hangsúlyozattan akkor ha a piackutatás azt mutatja hogy van fantázia ebben a szegmensben.

Lehet hogy az jön ki hogy mondjuk elekrromos repülőgépekre lesz igény 10 év múlva….akkor oda tolnám a fejlesztési pénzeket.
 
????
Igen sokszor leírtam már ezt pedig.
Konkrétan a 8 éves F-15 írásban is benne van. És kétlem, hogy egyedül csak én látnám ezt, mert a realitásokkal a NATO is tisztában volt...
Meg mindenki, aki nem tökhülye.

Ha szerinted az A-10 és Szu-25 az light attack, akkor gyorsan józanodjál ki...
És igen, ezért van az, hogy az A-10 léte kb. lassan indokolhatatlan.
Értem én, hogy a grunt odalent imádja a Brrrrrrrrrrrrrrrrrt...
...csak nem ő fizeti, hanem az USAF.
És arról sok fogalma nincs, hogy egy valódi ellenfél ellen nem lenne Brrrrrrrrrrrrrrt, mert az első félkomoly légvédelem is felcakkozná a gépet. F-35 lenne meg SDB. Vagy sok lelőtt USAF gép, vagy 2 db A-10-re jutna SEAD gép és 2 rácsapásra esetleg telne az A-10-től, de kb. ennyi.
Nem nem light attak de mivel mar nincs attk nagyon az alca attack szerintem. Szu 34 hez light. De az inkabb szu22 kategoria.

Alca brimostone raketat miyen messzire lenne kepes elhajotani?
Vagy szarnyas siklobombat?
Komolyan kerdem... Csapatlegvedelem zonajan kivurol ebben biztos vagyok.
 
Szerinted mi COIN bevetéseket akarunk repülni? NEM!
Utána kéne nézznem,de azthiszem Kolumbiában pont lőttek le tukánt MANPADdal.
És mit értesz COIN alat?Mert a FARC területet foglalt el,mint egy reguláris hadsereg.
Bell Valort 700km/h utazósebességre tervezték.Az ért "helikopter",mer ugye konvertiplán.
A mai közép ezrópai viszonyok között ponthogy nagyobb magasságban lesz nagy területű légvédelem.Pl szlovák S300,leendő román Patriot.Kis magasságon viszont nem lesz az hézagmentes.Akár a távolság,akár a terep miatt,pont hogy kis magasságon lesznek hézagok a légvédelmi rendszerben.A SHORADok a nagyobb harcértékű seregtesteket fogják védeni,mellékirányokban nem lesz az hézagmentes.A mi SEAD képességünk is kb annyi,hogy a bemért lokátorokat valahogy szétlőjük.Erre legtöbb esély pont a SHORADok és a frontvonalhoz közelebb lévő közel/alacsonyfelderitők esetében a leginkább lehetséges,messzehordó tüzérséggel.A mélyen lévő távolfelderitőket már nehezzen-de azok meg pont alacsonnyan lévő célokat követik nehezen.MANPADok meg ARV kapcsolat,előrejelzés nélkül nem valami hatékonyak a megfelelő taktikával alacsonyan támadó gépek ellen.
Megjegyzem,91ben az amcsik helikopteres alacsony magasságú támadással kezdte az iraki légvédelmi rendszer lebontását.
Az I.vh nyugat frontjában,meg a hh tömeghadseregeiben gondolkozol.Ma mifelénk kicsi hadseregek vannak.Beleértve a légierőt,és a légvédelmi rendszert is.Nem tudnak hiánytalan lefedést biztositani folyamatosan mindenhol.
 
Nem nem light attak de mivel mar nincs attk nagyon az alca attack szerintem. Szu 34 hez light. De az inkabb szu22 kategoria.

Alca brimostone raketat miyen messzire lenne kepes elhajotani?
Vagy szarnyas siklobombat?
Komolyan kerdem... Csapatlegvedelem zonajan kivurol ebben biztos vagyok.
Ez attól függ, hogy mit tekintesz csapatlégvédelemnek. A orosznál ugye ez Iglától az Sz-300VM-ig tart...
De Buk-ba máshol is belefutaszt. A 30+ éves Buk-M1 HMZ széle 35 km távolság és 10 km magasság így fejből, de ott a HTÖ.
 
Fejlonek. A fegyverek is a platformoknak gyengebb kepesseg is eleg bizonyos szegmensekbe hogy a felaatukat vegrehajtsak...

Ertem en 2 gripen kijon 8 a a rabol
10 gripen arabol 80 alca?
14 gripen arabol 96?
 
Ez attól függ, hogy mit tekintesz csapatlégvédelemnek. A orosznál ugye ez Iglától az Sz-300VM-ig tart...
De Buk-ba máshol is belefutaszt. A 30+ éves Buk-M1 HMZ széle 35 km távolság és 10 km magasság így fejből, de ott a HTÖ.
Tehat van a piacon bosegeen olyan fegyver amit az alca elvileg kepes parban hordozni es a kornyekunkon evo csptlegvedelem zonajan kivul kepes operalni. 35 km rol mar mar az alca kepes keglepni akar akar inditas utan is 30 rol is. Akar szet i tudja kpni a csapatlegvedelmet annak inditasi zonajan kivulrol. Persze ha minden klappol elvileg kepes ra. Ezen fehyverek integracioja eseten aktiv attacktiv onvedelemre is kepes lehet.
 
Csinálnék egy együléses dedikált könnyű harci változatot, egy kétüléses harcit, és egy kétüléses kiképző változatot.

kb. ennyi, de hangsúlyozattan akkor ha a piackutatás azt mutatja hogy van fantázia ebben a szegmensben.
Hát a gyakorlat azt mutatja,hogy az MB326K volt az utolsó sikeres sugárhajtású könnyűtámadó.Az MB339K,Hawk 100,taivani kiképző együléses változata egyaránt bukott.
 
1365265553_A-29-Super-Tucano-principais-configuraes-armadas-recorte-de-imagem-Embraer.jpg.8dd9761f19e65d6a1b27d9ff2552e0d9.jpg

És ezen a táblán nincs rajta az opciós lehetőségek.Ez az alap.De integrálható hozzá Hellfiere(vagy hasonló,pl Mokopan),amit akár önnálóan is bevethet,de Mk81/82 kategóriás LGB,sőt,akár SDB-t is.De IR AAM is(sőt,zsidók ajálják hozzá a Derbyt is,mert azt be lehet vetni radar nélküli gépekről is-bár ez nekem kicsit kérdéses)
Ezek a modern turbópopok nagyobb teherbirásuak,rugalmasabbak mint az L39.Egy hátrányuk van,lassabbak.Viszont ez látszólagos hátrány.Az L39 se elég gyors hozzá,hogy egy sima airlainert utolérjen,An2 jellegüeket meg utolérsz egy Tukánnal is.Vadászgéppel szemben meg esélytelen az NG is.Ami azt illeti,egy turbopop könnyebben bújkál fűnivóban a vadász elől,mint egy Albatros.
Erre még nem nagyon reagáltam, de szerintem nem is kell nagyon komolyan időt szánni rá.
Ez így elég látványos konfigurációs kavalkád, csak azt felejted el, hogy az NG megnövelt belső tartályainak hála szerintem még akkor is nagyobb hatótávval rendelkezik, ha a Tucano 2 szárnyalatti póttartállyal repül.
Tehát akkor vedd ki a képletből azokat a kofigurációkat, ahol póttartály van , meg azokat is, amelyeken logisztikai konténer van... :rolleyes:
Bár igaz lehet, hogy vadászgép ellen nem sok lehetőség marad egy NG szintű gépnek, de tegnap pont belefutottam (raktam is be anyagot belőle) a csehek osztrákoknak leadott prezentációjába. Namost ott simán belökték az Iris-T (!), mint opciót, sőt olyan opció is belekerült, hogy AA rakéta a törővégre is kerülhet, és ezzel szabaddá válnak a Pilonok.
Nem tudom, hogy ez mennyire alap dolog, de ha hazaérek, megkeresem és beteszem. Ezen nagyon felakadt a szemem, mert erről a gyári videó sem lelkendezik... :rolleyes:
 
Az MB339K,Hawk 100,taivani kiképző együléses változata egyaránt bukott.
Értem én hogy a bukás egy relatív kategória, de a Hawk különböző változataiból eddig több mint 1000 db-ot adtak el és még most is vannak rá rendelések.
Az együléses verzióból is eddig 62 db-ot adtak el három országnak (Malájzia, Omán és Indonézia)
Az MB339 ből is eladtak vagy 230 db-ot az alatt az idő alatt amíg gyártották, vagyis ha úgy nézzük akár még sikeresnek is lehetne hívni..
A "taivani kiképző együléses változata" alatt meg fogalmam sincs mit értesz o_O, de meglepne ha Taiwan egyetlen db repülőgépet is exportált volna a fennállása alatt.
 
Értem én hogy a bukás egy relatív kategória, de a Hawk különböző változataiból eddig több mint 1000 db-ot adtak el és még most is vannak rá rendelések.
Az együléses verzióból is eddig 62 db-ot adtak el három országnak (Malájzia, Omán és Indonézia)
Az MB339 ből is eladtak vagy 230 db-ot az alatt az idő alatt amíg gyártották, vagyis ha úgy nézzük akár még sikeresnek is lehetne hívni..
A "taivani kiképző együléses változata" alatt meg fogalmam sincs mit értesz o_O, de meglepne ha Taiwan egyetlen db repülőgépet is exportált volna a fennállása alatt.
Talán ez lehet, de ennél export fel sem merült, mert még fejlesztés alatt van. Nem tudom..
https://www.kalohirek.hu/phirek/8/katonai-tipusok/fotok-a-tajvani-aidc-f-ck-1-prototipusarol
 
Értem én hogy a bukás egy relatív kategória, de a Hawk különböző változataiból eddig több mint 1000 db-ot adtak el és még most is vannak rá rendelések.
Az együléses verzióból is eddig 62 db-ot adtak el három országnak (Malájzia, Omán és Indonézia)
Az MB339 ből is eladtak vagy 230 db-ot az alatt az idő alatt amíg gyártották, vagyis ha úgy nézzük akár még sikeresnek is lehetne hívni..
A "taivani kiképző együléses változata" alatt meg fogalmam sincs mit értesz o_O, de meglepne ha Taiwan egyetlen db repülőgépet is exportált volna a fennállása alatt.
Mb339K együléses verziója volt a bukta.
Hawk 100zal se voltak elégedettek,amennyire tudom.Bár az ománi vételről nem is tudtam.
Taivani AT-3 kiképzőgépnek is készűlt együléses könnyű támadó változata,de csak pár példányban.
aidc-at-3-5e9a977f-388f-4f6a-90b0-00a7cae2195-resize-750.jpeg

Dél afrikaiak meg akarták venni,de mire lett volna rá gyártókapacitás,vége lett a hh-nak.
 
Szu 25? A10? Az alca a mai vilag ezen kategoriaja pl.
Mindkét VALÓDI alacsonytámadó 2-hajtóműves (nem véletlenül!), és e mellett ráadásul rendesen fel is vannak páncélozva!! Szóval harcászatilag és túlélés szempontjából kb. akkora a különbség mint egy harckocsi és egy dzsip között!! Az ALCA kb. gerillák és kábítószer-csempész szintű ellenállás esetén vethető be harcigépként ... időnként még ott is lenne veszteség mert egy Kalasnyikovval is lelőhető, pláne MANPADS-al, és ugye addig jár az ALCA a tűzvonalba míg egyszercsak el nem találják ...
 
Mb339K együléses verziója volt a bukta.
Hawk 100zal se voltak elégedettek,amennyire tudom.Bár az ománi vételről nem is tudtam.
Az MB339 egy még az L39-nél is kisebb, könnyebb, lassabb repülőgép volt emiatt erős fantázia és / vagy lapos pénztárca kellett ahhoz valaki harci potenciált lásson benne.
COIN műveltekre valószínű megtette a kétüléses verzió is, de komolyan senkinek nem fordult meg a fejében hogy harci gépként alkalmazza.

A Hawk különböző változataiból eddig több mint 1000 db-ot adtak el.
Azon belül a 100 / 200-as szériából is több százat.
Önmagában az együléses 200-asból 62 db-ot.
Hogy ki és hol volt "elégedetlen" nem tudom, nem halottam ilyesmiről de remélem majd szolgálsz részletekkel (megfelelő hivatkozásokkal alátámasztva !!)...

Taivani AT-3 kiképzőgépnek is készűlt együléses könnyű támadó változata,de csak pár példányban.
Dél afrikaiak meg akarták venni,de mire lett volna rá gyártókapacitás,vége lett a hh-nak.
Ezt a taiwani gépet most látom és hallok róla először... Gratula...
bizonyára úgy van ahogy mondod, de talán a tipus sikertelenségébe erősen belejátszhatott hogy Taiwan politikai téren erősen elszigetelt ország, csakúgy mint annak idején az apartheid D.Afrika meg É. Korea mostanában.
 
Hacsak ez nem....
Mindenesetre Taiwan vagy magának gyárt gépet - kerül amibe kerül - vagy az USA tól vásárolnak, de arról még nem igazán hallottam hogy gépet exportáltak volna...
Taiwan azért gyárt magának harcigépet kerül amibe kerül alapon, mert az USA-tól venni nekik olyan meseszerű, vagy kapnak, vagy nem, hol kapnak hol nem ... de valami KELL nekik mert Kína ott van a nyakukon, aztán sokadik szempont hogy tudják-e exportálni!
 
Az MB339 egy még az L39-nél is kisebb, könnyebb, lassabb repülőgép volt emiatt erős fantázia és / vagy lapos pénztárca kellett ahhoz valaki harci potenciált lásson benne.
COIN műveltekre valószínű megtette a kétüléses verzió is, de komolyan senkinek nem fordult meg a fejében hogy harci gépként alkalmazza.

A Hawk különböző változataiból eddig több mint 1000 db-ot adtak el.
Azon belül a 100 / 200-as szériából is több százat.
Önmagában az együléses 200-asból 62 db-ot.
Hogy ki és hol volt "elégedetlen" nem tudom, nem halottam ilyesmiről de remélem majd szolgálsz részletekkel (megfelelő hivatkozásokkal alátámasztva !!)...


Ezt a taiwani gépet most látom és hallok róla először... Gratula...
bizonyára úgy van ahogy mondod, de talán a tipus sikertelenségébe erősen belejátszhatott hogy Taiwan politikai téren erősen elszigetelt ország, csakúgy mint annak idején az apartheid D.Afrika meg É. Korea mostanában.
Erősen foglalkoztatnak a dél afrikai harcok,mert szerintem ha háborúba keveredünk,pont olyan jellegű problémáink lesznek,hibridháború,csak földrajzilg kisebb léptékben.
A dél afrikaiak voltak az MB339 elődjének,az MB326 K,együléses támadóváltozatának legnagyobb felhasználói.
06fee51cb07cb899538385da3fd77bfa.jpg

Impala néven gyártották őket.Leghiresebb bevetésük az angolai Mihu vadászat volt.Mellesleg a kubai Oszák egy darabot se tudtak lelőni közölük.
Leváltásukra nézzték ki a taivani gépet,dejött az ottani gengszterváltás