[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 157
36 663
113
Csak ez az ábrán nem látszik. Ott csak az NG szerepel az összes képzési szintnél, ami nyilvánvalóan nem így történik, csak jól hangzó marketing, hogy 4 típus helyett egy géppel oldanak meg mindent.
Tök nulláról induló embereket pár tíz vagy száz óra szimlumátor után azért nem kellene egyből sugárhajtású gépekre ültetni. Szóval az Aero koncepciója sántít.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 910
22 455
113
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került. o_O
Falcon-ra.

"Kanadában közel másfél évet töltöttem. A kanadai iskola nagyon erős, világviszonylatban is az elsők között tartják számon. Szigorú követelmények vannak, nagyok az elvárások az oktatók részéről, illetve a zord időjárás sem könnyíti meg a helyzetet. Szakmailag Kanadában sokat fejlődtem, az eredeti vezénylésemet meg is hosszabbították, hogy maradjak a következő fázisra vadászpilóta irányon, de nekem mindig az volt az álmom, hogy szállítógépre kerüljek. "

- nem akarom azt írni, h talán azért mert nem volt alkalmas tovább lépni, mert örülök, h odáig eljutott,...De...
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
Nem írtam okyat, hogy "helyet vett el".

"Helikopteren már voltak előttem katonai pilótanők, ők jelenleg nincsenek a rendszerben, egy másik pilótanő jelenleg az Airbus A319-en repül, és reméljük a jövőben egyre több lány fogja majd választani ezt a gyönyörű hivatást."

- akinek pl. minden lehetősége meg lett volna a Gripenre...
 
  • Hűha
Reactions: Katica

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 447
31 861
113
Viszont cserébe ugye a körforgalom, meg közlekedési lámpa ugyan olyan mindkét járműből kinézve.
Persze, hogy nem ugyan az a kettő, de ha nem lehetne valamelyest kompenzálni a repidőt alacsonyabb kategóriás géppel, akkor elég nagy bajban lenne az összes F-35-öt alkalmazó ország. Ugyebár ott egyből az egyedül repülésre kell váltani, mert nincs kétüléses.
Szerinted a T7 Red Hawk mi a pérának készült?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod... :cool:
Mert az ingyen kapott exNDK L-39esekkel annyit repültek a pilóták, hogy ráuntak a repülésre és elmentek nyugdíjba... :)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
Tök nulláról induló embereket pár tíz vagy száz óra szimlumátor után azért nem kellene egyből sugárhajtású gépekre ültetni. Szóval az Aero koncepciója sántít.
Egyedül semmiképp. Megfelelő fly-by-wire software-el viszont sokféle repülőtulajdonságot lehetne szimulálni a levegőben. Lesz ilyen az L-39NG-ben?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 229
4 588
113
Viszont cserébe ugye a körforgalom, meg közlekedési lámpa ugyan olyan mindkét járműből kinézve.
Csak nem ugyanúgy közeledik.
Írtam már, ha nagyon erőltetjük, el tudok képzelni 4 gépet, magyar tulajdonú külsős cégtől bérelve. Ennek így nem látom értelmét, főleg nem holmi nem létező felderítő-változattal nyakonöntve.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 662
46 664
113
Na,ezt fejsd már ki-had röhögjünk egy jót.
Ok, F-35 helyére behelyettesítve a Gripent? Úgy sincs sok.

T7 Red Hawk:
MTOW: 5.,5t ,
Max speed: 1,06Mach
Max power (aft): 75kN

F35:
MTOW: 31,7t
Max Speed: 1,6+Mach
Max power (aft): 191kN

Az emelkedési sebessége meg 1,5-es (10km/min vs 15km/min)

Ezek referencia értékek, de azért látszik, hogy semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
T7 Red Hawk:
MTOW: 5.,5t ,
Max speed: 1,06Mach
Max power (aft): 75kN

F35:
MTOW: 31,7t
Max Speed: 1,6+Mach
Max power (aft): 191kN

Az emelkedési sebessége meg 1,5-es (10km/min vs 15km/min)

Ezek referencia értékek, de azért látszik, hogy semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz.
Na akkor L-39 NG
General characteristics

Performance

  • Maximum speed: 775 km/h (482 mph, 418 kn) TAS at 6,000 m (20,000 ft)
  • Range: 2,590 km (1,610 mi, 1,400 nmi) (internal fuel)
  • Endurance: 4 hours 30 minutes (internal fuel)
  • Service ceiling: 11,500 m (37,700 ft)
  • Rate of climb: 23 m/s (4,500 ft/min)
A Gripen adatait most nem keresem elő.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Jól van gyerekek, ha vissza mentetek az elejére, akkor csináljuk és pörgessük le ugyan azt a vitát ezeregyszáztizenegyedjére!

A Gripen repülési karakterisztikájához legközelebb álló kiképző gép az a GripenD. És erről szerintem ne vitatkozzunk! Sem a Hawk, sem más kiképző státuszt kapó gép nem közelíti meg ennyire. A repüléshez jobban értő fórumlakókat amikor kérdeztük, ők azt mondták, hogy teljesen a nulláról is ki lehet egy tökéletesen profi pilótát képezni ezzel a géppel -nem teljesen releváns példa, de Maróth és Bocskor is ült az ülésében és nem zuhant le, szóval korrigálni lehet minden baklövést is-, de viszont ez óránként mondjuk tízszer többe kerül, mint az Alba.
Innen indulva ha nekünk csak ez a gyökkettő kritériumunk van, akkor 8 darab Gripen D-t kellett volna vásárolnunk és nem sírni Alca meg faszom tudja mi után.

Ámde ugyan ez a fórumtárs mondta azt, hogy a szintezős pilótaképzés is tökéletesen alkalmas a leendő pilóták felkészítésére, csak annyival jóval olcsóbb, hogy hosszútávon a gépek árának többszörösét spóroljuk meg. Nem azért, mert annyival jobb harci tulajdonságai vannak egy alacsonyabb szinten lévő kiképzőgépnek, hanem mert az L-39NG ára és repköltsége ennyivel kevesebb egy GripenE-nél. Nem az aranyárban lévő gép órája ketyeg nagyjavításig.
Innentől kezdve lépkedhetek lefelé. Meg lehet oldani a pilótaképzést csak AJT és GripenD bázisán? Csodálkoznék azon, ha nem lehetne, ha már a GripenD egyedül elvinné a hátán. Meg lehet oldani BJT+AJT+GripenD-vel? Igen. Nem szeretnék senkit untatni, hogy melyik olcsóbb.

Lehet érvelni egyik vagy másik koncepció mellett. De legyetek már szívesek a szakmai elvárásokat nem átlépni a vitában, mert én nem vagyok képzett repülésoktató, mint az a fórumtárs, aki ezt kijelentette, és követhetetlen az a vita, hogy a Ferrari kurva szar tehergépjárműnek és egyébként is kidobott pénz ennyit kifizetni egy kamionért! Eddig minden magyar vadászpilóta a hagyományos rendszerben tanult, amit pár éve lecseréltünk a Zlin+BJT+AJT+GripenD koncepcióra. Amit idén lecseréltünk a Zlin+L-39NG+AJT+GripenD koncepcióra. Annyi változott, hogy eddig nem a saját tulajdonunkban volt a BJT, hanem béreltük más államoktól/cégektől. Attól tettük függővé, hogy épp hol milyen NATO keretben szerveződik majd az új pilótaképzés. A fő kérdés, hogy az AJT-t továbbra is bérelni akarjuk-e (itt jön olyan szempont, hogy az AJT kategóriához elégséges-e a kis légtér, hogy bízunk-e egy tisztán magyar képzési programban vagy a Gripen D előtti utolsó szintet azt nemzetközi keretekben akarjuk-e megtartani)? És itt én erős kétségeket tartok fenn a miniszter személyével kapcsolatban, hogy ha ez eldöntendő kérdés még, akkor tud-e pártatlan döntést hozni.

És innen kezdve hagylak titeket érvényesülni. Mondjátok el, hogy szerintetek miért nem kell BJT, ami nem az én kitalációm, hogy a szintjének megfelelő tudást olcsóbban adja át, mintha azt is AJT vagy egyből GripenD-vel oktatnák!
De még egyszer kérném, hogy ne lépjetek túl a szakma keretein túlra, mert ha nem bármilyen repülési szakemberként elkezditek, hogy én egy BJT-től megkövetelem még az űrbe való kijutást... mielőtt valaki poénnak gondolná, Elon Musk megoldja jó pénzért kiképző vadászgépünkbe, akkor ugyan azt a meddő kört tesszük meg még egyszer.
 
  • Tetszik
Reactions: Lokkancs

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 229
4 588
113
Eddig minden magyar vadászpilóta a hagyományos rendszerben tanult, amit pár éve lecseréltünk a Zlin+BJT+AJT+GripenD koncepcióra. Amit idén lecseréltünk a Zlin+L-39NG+AJT+GripenD koncepcióra. Annyi változott, hogy eddig nem a saját tulajdonunkban volt a BJT, hanem béreltük más államoktól/cégektől. Attól tettük függővé, hogy épp hol milyen NATO keretben szerveződik majd az új pilótaképzés. A fő kérdés, hogy az AJT-t továbbra is bérelni akarjuk-e (itt jön olyan szempont, hogy az AJT kategóriához elégséges-e a kis légtér, hogy bízunk-e egy tisztán magyar képzési programban vagy a Gripen D előtti utolsó szintet azt nemzetközi keretekben akarjuk-e megtartani)?
De azon a szépgrafikán kicsit fentebb pont nem ez van, hanem hogy a Zlin-BJT/L-39NG-AJT-Gripen D vonalat le lehet cserélni L-39NG-Gripen D kombóra. Nekünk mondjuk adott a Zlin, nyilván benne marad a rendszerben, főként, mert a helikopteresek és teherszállítók alap repülési alkalmasságija/képzése is azon történik.
Az újra és újra fellángoló vita arról szól inkább, hogy szükség van-e, és főleg a vadászokhoz képest ilyen mennyiségben BJT-re. Ha repült időt akarunk olcsósítani vele, akkor biztos, de a már kiképzett pilótáknak miért jobb a több repülés BJT-n, kevesebb a harci típuson, mint mondjuk (kevesebb L-39NG vásárlása esetén, amit a kezdők képzésére használunk) emelt óraszámban szimulátor+a mostani óraszám a harci típuson. Mert én ettől tartok igazán, hogy repkedjünk sokat az L-39-el, mert az olcsóbb, nem kell annyi Gripen-repidő.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and gafzhu

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 074
6 681
113
Nem értem, hogy az L39NG és a Hawk 115 összehasonlításakor miért mondják egyesek, hogy de a Hawk 200-ban van radar. A Hawk 200 ugyanarra és ugyanakkor lett kitalálva, mint az L159 ALCA és az ALCA-ban is van radar, olasz Grifo F.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Nemerson

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 910
22 455
113
Miért kéne nekünk női vadászpilóta?? o_O
Tudom nem illik kérdésre kérdéssel válaszolni, de miért is nem kell(ene) nekünk "a női" vadászpilóta...?
Embereket képzünk ki kemény pénzen, első osztályú helyeken, a képességeik szerint, azaz nem mehet oda bárki, bemondásra és még igy is képesek vagyunk a sok rosta és képesités után a kiképzett tehetségeket "a katapult ülés helyett fotelba ültetni".
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
De azon a szépgrafikán kicsit fentebb pont nem ez van, hanem hogy a Zlin-BJT/L-39NG-AJT-Gripen D vonalat le lehet cserélni L-39NG-Gripen D kombóra. Nekünk mondjuk adott a Zlin, nyilván benne marad a rendszerben, főként, mert a helikopteresek és teherszállítók alap repülési alkalmasságija/képzése is azon történik.
Az újra és újra fellángoló vita arról szól inkább, hogy szükség van-e, és főleg a vadászokhoz képest ilyen mennyiségben BJT-re. Ha repült időt akarunk olcsósítani vele, akkor biztos, de a már kiképzett pilótáknak miért jobb a több repülés BJT-n, kevesebb a harci típuson, mint mondjuk (kevesebb L-39NG vásárlása esetén, amit a kezdők képzésére használunk) emelt óraszámban szimulátor+a mostani óraszám a harci típuson. Mert én ettől tartok igazán, hogy repkedjünk sokat az L-39-el, mert az olcsóbb, nem kell annyi Gripen-repidő.

Fentebb linkelt grafikáról már kifejtettem fentebb a véleményemet... hogy szar. Abszolút nem tudok benne hinni, hogy marketing szöveg mellett bármi használhatót adna.
A darabszámmal viszont azért nem tudok vitatkozni, mert abszolút nem értek hozzá. Azért az furcsa, hogy úgy tudom a Zlinből is ugyan ennyit vettünk. Senki fel nem háborodik, hogy mekkora pénzkidobás volt, mert egy világháborús színvonalú gép aztán tényleg nem sokat tesz hozzá a Gripenek repteljesítményének és harci értékének megismeréséhez.
És ezzel minden borul, amit a fórumozók nagy része hinni szeretne. Lehet bennem van a hiba. Nem oktatok vadászpilótákat. Nem tudom, hogy miért kell több Zlin, mint sugárhajtású a pilótaképzéshez és az miért jó. Ilyen részletekről olyanoknak kéne írnia, aki csinálja is és hanyagolni az itt elharapódzó nekem úgy tűniket.

Tudom nem illik kérdésre kérdéssel válaszolni, de miért is nem kell(ene) nekünk "a női" vadászpilóta...?
Embereket képzünk ki kemény pénzen, első osztályú helyeken, a képességeik szerint, azaz nem mehet oda bárki, bemondásra és még igy is képesek vagyunk a sok rosta és képesités után a kiképzett tehetségeket "a katapult ülés helyett fotelba ültetni".

Elég nagy baj, hogy olyan pilóta növendéket küldtünk oda, főleg ha ez folyamatosan ismétlődik valamilyen %-ban, akik alkalmatlannak bizonyulnak. Ebből a szempontból egyetérthetünk, hogy ne egy Zlinből, ami körülbelül egy II. vh-s gép képességeivel van megáldva, próbáljunk meg jósolni, hogy az illető képes lenne-e sugárhajtású gépen szolgálni.
Ilyen szinten logikus, hogy a jelölt legyen túl legalább az élete első bombavetésén, stb.
 
  • Vicces
Reactions: alali77
Status
Not open for further replies.