Hát... azért vegyes a kép.
Ha hinni lehet a megadott adatoknak, szimpla autóskártyás összevetéssel, szigorúan házon belül maradva, tehát L-39C/ZA/ZO - L-59 - L-139/159 - L-39NG...
...nos, ez nem is rossz kis gép!
Az összes fenti gépet összevetve, az L-39NG szerkezeti tömege a legkisebb, ha igaz, ezzel együtt ennek van a legkedvezőbb alaktényezője.
A maximális felszállótömege ehhez képest a második helyen van, de a 8000 kg-os ALCA szerkezeti tömege is jóval nagyobb.
Igaz, ez utóbbinak van így is a legnagyobb tömegtartaléka.
Az ALCA szerkezeti tömegénél mintegy 3,7 tonnával nehezebb a max felszállója, ez az egykori L-59-esnél 3 tonnát, a mostani L-39NG-nél 2.7 tonnányi játékot enged, míg a klasszikus, általunk is ismert L-39-eseknél csupán 1.7 tonnányi keret volt a személyzetre és az és/vagy kerozinra, illetve fegyverzetre.
Sebességben és szolgálati csúcsmagasságban az ALCA mindent visz, cserébe az utolsó helyen kullog hatótávban és repülési időben.
Az L-39NG fegyverzete a második legtöbb a családban, de ha ezt is kerozinra váltjuk be, a repült idő, illetve hatótáv tekintetében toronymagasan ez a kis gép nyer.
Ha nincsenek póttartályok, még akkor is!
Az emelkedő képessége az ALCA-nak a legjobb, a 62m/sec közel 2,5x nagyobb az NG és a klasszik L-39-esekéhez képest, de az új NG is kicsivel jobb, mint amit mi a klasszikus L-39-esektől idáig láttunk. Az NG-re 23 m/sec-et adnak meg, ez az L-39-esen 21 volt, az L-59-esen pedig 28 m/sec.
Ami az NG konstrukcióját illeti.
Nos, itt nekem szembeötlött, hogy ennek a kis hajszárító Williams FJ-44-4M-nek hol lakik az igazi előnye.
Először is, tolóerőben grammra annyit tud, mint a klasszikus L-39-es AI-25TL-je, 16-17kN-t.
Ez kevesebb, mint a néhai L-59-es néhai DV-2-esének 21kN-a, jóval kevesebb az ALCA F124-esének 28kN-nál.
De ugye az NG esetében beszélünk a legkisebb szerkezeti tömegről és ebben bizony a Williams FJ-44-4M-nek is komolyan szerepe van.
Ugyanis egy repülőgépben a hajtómű az egy szükséges rossz. A tolóerejének örülünk, de a holt tömegének és a beépítési méreteinek már nem annyira.
Ebben pedig ez a kis miniatűr Williams egy igen jó választás volt.
298kg, 1340mm hosszú és 640mm az átmérője.
Az L-39-es régi ukrán AI-25TL-je ugyanekkora tolóerőt 350kg-ból, hosszabbítóval 3300mm hosszból és 611mm-es átmérőből hozott ki.
Az L-59-es ugye erősebb volt, de a DV-2-es már közel fél tonnás tömeggel bírt, 1720mm-es hossz és 820mm-es átmérő mellett.
Az ALCA Honeywell/ITEC F124-ese 521kg mellett 2590mm hosszal és 910mm-es átmérővel bír.
Bár fúvócső hosszabbító az NG-ben is van, ebben a gépben van a legkisebb tömegű és majdnem a legkisebb átmérőjű, de mindenképpen a legrövidebb hajtómű.
Ennek azért a belső rendszerek tervezésénél mindenképpen volt előnye.