Véletlenül...pont most megy egy cikksorozat az Alba NG-ről az Aero magazinban,az illusztrációhoz pedig véletlenül pont egy (virtuális) magyar festésű NG-t használnak...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezen a két éves L39 user group - l39 használók csoport találkozó videón is szerepel már Magyarország mint l39 member/tag olyan ilusztris társaságban mint Uganda, Mozambik, Nigéria, Banglades, Grúzia, Lettország, Litvània, Thai és Tunézia.
Esetleg felismeri valaki, hogy tőlünk kik voltak kint?
Ezen a két éves L39 user group - l39 használók csoport találkozó videón is szerepel már Magyarország mint l39 member/tag olyan ilusztris társaságban mint Uganda, Mozambik, Nigéria, Banglades, Grúzia, Lettország, Litvània, Thai és Tunézia.
Esetleg felismeri valaki, hogy tőlünk kik voltak kint?
Ezen a két éves L39 user group - l39 használók csoport találkozó videón is szerepel már Magyarország mint l39 member/tag olyan ilusztris társaságban mint Uganda, Mozambik, Nigéria, Banglades, Grúzia, Lettország, Litvània, Thai és Tunézia.
Esetleg felismeri valaki, hogy tőlünk kik voltak kint?
Nekem különben Tombor eddigi munkásságát látva nagyon olyan érzésem van, hogy ezt ő leboltolta valakinek. És nem véletlenül lett a cseh lapokban a HM Arzenal előszedve.
Ahogy így felsorolod a dolgokat, totális összefonódás van a magyar-cseh pénzügyi elit között.Szerintem az is benne van a pakliban, hogy Tombort majd végül egy cseh cég fogja kivásárolni. Mátrai erőművet is először egy cseh céggel kooperálva vette meg az Opus amiből végül a cseheket kivásárolták majd végül az egész állami tulajdonba került. Itt még bármi megtörténhet az AV-vel is. Én nem tartom valószínűnek hogy Tombor sokáig tulaj lesz. A cseh Frobes cikk azt írja egyébként a reptér is eladó és azt majd Peter Kellner PPF csoportja fogja megvenni. Övé a magyar telenor is amire viszont sokan pályáznak, egy ideje már beszélnek róla hogy telekommunikációban is akarnak egy magyar céget és szeretne ilyet akvirálni az OPUS. Csak annyit akarok mondani hogy ez az egész simán lehet egy nagyobb deal része is. Semmi sem tudunk...
Ennek talán a legnagyobb akadálya az lehetett hogy a gépnek nem volt légi alkalmasságija.A M345 2005-ben repült először, akkor még M311 néven. 15 év alatt nem adtak el belőle egyet sem.
Egész konkrétan 18 atAz olaszoknak nem nagyon kellett a típus az M346 mellé, de kitalálták hogy vesznek néhányat és lecserélik a Frecce Tricolori gépeit.
Fontos tudni hogy a szándék és a konkrét megrendelés között elég nagy a szakadék...A Wikipedia ezeket sorolja még fel NG vagy upgrade rendelési szándéknak:
Tombor valószinüleg egy stroman.Nézd egyértelmű a helyzet ő csak egy név semmi több nem véletlen,hogy ugyanazon a napon lett az üzlet bejelentve amikor Viktor Babišal találkozott.Itt Tombornál nagyobb gazdasági erők vannak a háttérben,de a fentebbi hozzászólásomban ott van a lényeg,hivatkozva a cseh Forbes cikkére az Aero megvásárlása az első lépés volt.
A lényeg a következő:
"Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal"
Már most ítéletet lehet mondani az Aero-val kapcsolatban:Úgy,hogy ha igaz amit írnak,akkor ez a vásárlás csak az első lépés volt,meg kell várni amíg az összes bábu a helyére kerül a sakktáblán,utána lehet ítéletet mondani.
https://www.forbes.cz/aero-s-novymi-pany-zbrojarsky-obchod-dekady-spoji-havu-s-kellnerem-a-madary/
Tombor valószinüleg egy stroman.
Hiltenbergernek van olyan termékpalettája,ami piacképes,hasznos és szükséges a seregnek.És a gyártást könnyebb Mo-ra áthelyezni.
Aerora ebből egyik sem igaz.
Ezt a V3/4 együttműködést szerintem nagyon túltoljátok.Lengyelek egy szintel feljebb vannak.Csehek is másféllel.Csak akkor V hivők,mikor éppen érdekükben áll.
Kb úgy nézz ki,hogyha nekik jó,van V,ha nekünk(illetve a kormányhatalomnak nálunk) de nekik nem érdekük,nincs.
Szerintem az nem nemzeti hadiipar,ami nincs idehaza.
Szerintem mi,Mo,jobban járnánk,ha valamelyik ferihegyi cégbe szállna be az állam,és annak szakembergárdájára alapozva itthon lépésenként fejlesztenénk fel a hazai repipart.És legalább részben valós üzleti alapon.
Már most ítéletet lehet mondani az Aero-val kapcsolatban:
Nem gyárt semmit, amire szükségünk van, nincs olyan gyártókapacitása, amire szükségünk van, nincs rá szükségünk.
Az Aero is csak egy,felejthető kategóriás beszállitó a nagyoknak.Igazán korszerű technológiája meg nincs.És kinek fogsz beszállitani?A nagyok nem fognak tőled semmit sem venni max csavaralátétet,egy példával ilusztrálva te odamész az összegrundolt ferihegyi cégeddel az Airbushoz,hogy mostantól nagyon szívesen beszállnál pl az A400-s gyártásába,szerinted az Airbus lecseréli az egyik beszállítóját (akivel már régóta együtt dolgozik és a kisujjában van ez a szakma) egy olyan cégre akinek semmilyen múltja és semmilyen referenciája nincsen.Persze elkezdhetunk saját magunknak repülőgépeket fejleszteni csak győzzük pénzel.
Az Aero is csak egy,felejthető kategóriás beszállitó a nagyoknak.Igazán korszerű technológiája meg nincs.
És nem beszállitással kezdeném,hanem karbantartással.Legyen elösször újra egy hazai karbantartási képesség.Mai,modern technológiás gépeknél még az is csak lépésenként épithető ki,nemhogy a gyártás.
Ahogy az Aeronak se.Azokat a javítási és karbantartási munkákat amelyekkel te komolyan eltudnád indítani a magyar fejlesztéseket,a gyártók nem adják oda nekünk,csak abban az esetben jöhet esetleg ez szóba ha nagy mennyiségű gépet veszel a gyártótól,de még akkor sem biztos.
Mindent tudunk arról, hogy az Aero egy értéktelen cég.Szerintem elhamarkodottan itélkezel nem tudunk semmit az üzlet hátteréről.Ha megvalósulnak a tervezett cégvásárlások tisztábban lehet látni,ha újjabb hadiipari cégeket vesznek azok nem találomra lesznek kiválasztva,simán benne van a pakliban,hogy ennek az üzletnek a későbbi vásárlások adják meg az értelmét.
De egy határainkon kivűli üzem,az semmiképpen nem hazai hadiipar.
Ezzel teljesen egyetértek, ha nem itthon lesz valami komoly harc és hozzáadott értékű termelés akkor az annyira lesz magyar mint a Mol.
De nyilván nem repcsibe gondolkodok, ha egy APC gyártósorunk, esetleg rá min egy gépágyút gyártanák, vagy Spikeot mint a lengyelek, abban lenne magyar munkahely, haszon, önellátás....
Épp ezért ahogy írtad a Hirtenbergbe sokkal nagyobb pontenciált látok én is.
Ja, és igen jók lennének a szövetségesek, de én se bízok hosszútávon a csehekbe, a szolvákba meg annyira se ....
Én sem pártolom túlzottan ezt az ügyletet, de ebből a mindentudásból azért egy lehelletnyivel lehetne szerényebben is, mivel baromi kevés valós információval rendelkezünk az egészről és megint beindult a fantazmagóriagyár.Mindent tudunk arról, hogy az Aero egy értéktelen cég.
Na,azért nem igy nézzük.A MOL a legnagyobb magyar multi, ne tekintsük külföldinek. Most a koronaválságban, elsőként állt át fertőtlenítőszer gyártására segitve a hazai védekezést.
Sztem rossz szemüvegen át nézitek.
Nem csak az a magyar, ami állami tulajdon. Ha meg állami, akkor biztos xar az egész, mert nem a szabad piacon él és csak politikai kifizetőhely.
Ha tőzsdén jegyzett magyar multi, az megint xar mert van benne külföldi részesedés.
Ha magánszemélyé, akkor NER lovag, aki a zsebét tömi csak állami pénzből.
Ennél differenciáltabban kell nézni!!!