[HUN] Aerospatile AS-350B "Ecureuil"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 014
32 535
113
Aerospatile AS-350B "Ecureuil" (Mókus) típus rendszerbe állítása a Magyar Honvédségnél


http://legiero.blog.hu/2015/12/11/falat_kenyer_hasznalt_konnyuhelikopter


http://www.honvedelem.hu/cikk/57391_bovul_a_honvedsegi_helikopterflotta


http://mno.hu/belfold/ime-a-honvedseg-uj-helikopterei-1344062


http://iho.hu/hir/mokuskak-a-katonaknak-hordagyak-nelkul-160616


http://index.hu/tech/2016/06/16/sarga_mokusnak_orul_a_honvedseg/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 014
32 535
113


http://airbase.blog.hu/2016/08/04/a_mokusok_uj_ruhaja
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
22 524
24 945
113
Nocsak, ilyen színben nem repült honvédségi heli. Most akkor vagy ez volt raktáron és a sárga már elfogyott, vagy ha egyszer le lesz cserélve az oldtimer MI-8/17 flotta akkor netán az újak is ilyen színben pompáznak majd? Amúgy szvsz jó szín. Ez a halványzöld lenn is fenn is rejt valamennyire.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
591
1 303
93
Ma a két Ecureuil Siófoknál repült 100-200 méteren. Először kb Pápa irányába, majd vissza.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 734
5 690
113
Kis lépés, de nagyon is szükséges, ha egy nyugati fejlett típust szereznénk be, megöregedett és talán már eléggé elavult egykori orosz gépek helyett. Nem beszélve az üzemeltetési kultúráról, ami fényévnyire van egymástól.

http://airbase.blog.hu/2016/10/10/ismerkedes_a_mokusokkal

Boki épp nem ér rá, úgyhogy én védeném most az oroszokat. :)
Írnak ilyeneket, hogy ezeken már nincs összerohadt csavar, meg nem papír alapú dokumentáció, meg stb., milyen jó és mennyire nyugati, a gyártó fogja a kezüket, ezt az oroszok nem teszik meg.
Ezt honnan veszik?
Az oké, hogy nem egy korszakot tükröz a szállítókkal, de évtizedes különbség van a két típus közt. De most, ha vennénk akármit, ami új, vagy újabb, ahhoz honnan veszi a cikk írója, hogy nem járna, vagy nem lenne előfizethető ugyan ez orosz részről?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 912
8 531
113
Boki épp nem ér rá, úgyhogy én védeném most az oroszokat. :)
Írnak ilyeneket, hogy ezeken már nincs összerohadt csavar, meg nem papír alapú dokumentáció, meg stb., milyen jó és mennyire nyugati, a gyártó fogja a kezüket, ezt az oroszok nem teszik meg.
Ezt honnan veszik?
Az oké, hogy nem egy korszakot tükröz a szállítókkal, de évtizedes különbség van a két típus közt. De most, ha vennénk akármit, ami új, vagy újabb, ahhoz honnan veszi a cikk írója, hogy nem járna, vagy nem lenne előfizethető ugyan ez orosz részről?

Nem mondom hogy nincs igazad. Azokat kellene kérdezni ,akik a MIG-29 alkatrész ellátásában szereztek tapasztalatot a rendszerváltás után. Ők talán tudnák miként érkeztek a meg, vagy nem, a megrendelt alkatrészek a gépekhez, mennyi idő alatt, stb. Hozzátartozik persze, az üzemeltető is mit és mennyit költ az üzemeltetésre.
Hozzá lehet mérni a Gripenek nyugati üzemeltetési kultúráját.
Biztosan a SZU óta ott is sok minden megváltozott, de inkább ebben a témában tapasztalatot szerzőket kellene megkérdezni.
Mindenesetre óvatosságra ad okot, hogy abban a kultúrkörben szocializálódott Ukránok mit sóztak a Horvátokra MIG-21 felújítás címén, hát lehetünk kicsit kritikusak :)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 734
5 690
113
Nem mondom hogy nincs igazad. Azokat kellene kérdezni ,akik a MIG-29 alkatrész ellátásában szereztek tapasztalatot a rendszerváltás után. Ők talán tudnák miként érkeztek a meg, vagy nem, a megrendelt alkatrészek a gépekhez, mennyi idő alatt, stb. Hozzátartozik persze, az üzemeltető is mit és mennyit költ az üzemeltetésre.
Hozzá lehet mérni a Gripenek nyugati üzemeltetési kultúráját.
Biztosan a SZU óta ott is sok minden megváltozott, de inkább ebben a témában tapasztalatot szerzőket kellene megkérdezni.
Mindenesetre óvatosságra ad okot, hogy abban a kultúrkörben szocializálódott Ukránok mit sóztak a Horvátokra MIG-21 felújítás címén, hát lehetünk kicsit kritikusak :)

A 29-esekről én ezt hallottam:
Alaptézis: az oroszok nem küldenek alkatrészt.
Rossz nyelvek hozzá teszik, hogy ingyen.
Van, aki meg azt is: főleg, ha meg sem rendelik.

Láttam már pár vitát más fórumokon, meg az Arckönyvben, a MiG-ek körül. Ha valaki egy kritikus szót is mert szólni, már küldték a kurva anyjába a nagy "szakértők". Mert hogy ő szerelte. Igazából nagyon érveket nem tudtak, csak annyit, hogy a Gripen szar és nem manőverezik úgy, bezzeg a Váriék milyen jó díjat hoztak Fairfordból.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 014
32 535
113
Olyanokat is írtak más fórumokon, hogy az oroszok mindig előnyben részesítették a többet fizető vevőket. Ha megrendeltünk valamit, de valaki több minden mást is rendelt tőlük vagy többet tudtak vele fizettetni ugyanazért, akkor ő kapta meg hamarabb, mi pedig vártunk, amíg újra lett ilyen alkatrész. Az alkatrészekre rövidebb üzemidőt állapítottak meg nekünk, mint pl. a saját gépeiknél, így az üzemidő hamarabb lejárt és csak sok pénzért adtak egy pecsétet, ezzel meghosszabbítva az üzemidőt valamennyivel stb. Hogy az oroszellenes lengyelek miért tudják ilyen hosszan üzemeltetni a típust, a bolgárok és a szlovákok pedig miért nem, arra a lengyel ipar felkészültsége és a sok ex-német pótalkatrész lehet a válasz, a megfelelő politikai elkötelezettség mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 872
11 756
113
A HM logisztikai és beszerzési képessége finoman szólva nem a jobbak közé tartozik, illetve régebben sem volt ott.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 450
2 255
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz