1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Aerospatile AS-350B "Ecureuil"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2016. június 18..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Aerospatile AS-350B "Ecureuil" (Mókus) típus rendszerbe állítása a Magyar Honvédségnél


    http://legiero.blog.hu/2015/12/11/falat_kenyer_hasznalt_konnyuhelikopter


    http://www.honvedelem.hu/cikk/57391_bovul_a_honvedsegi_helikopterflotta


    http://mno.hu/belfold/ime-a-honvedseg-uj-helikopterei-1344062


    http://iho.hu/hir/mokuskak-a-katonaknak-hordagyak-nelkul-160616


    http://index.hu/tech/2016/06/16/sarga_mokusnak_orul_a_honvedseg/
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    http://airbase.blog.hu/2016/08/04/a_mokusok_uj_ruhaja
     
    tindalos likes this.
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nocsak, ilyen színben nem repült honvédségi heli. Most akkor vagy ez volt raktáron és a sárga már elfogyott, vagy ha egyszer le lesz cserélve az oldtimer MI-8/17 flotta akkor netán az újak is ilyen színben pompáznak majd? Amúgy szvsz jó szín. Ez a halványzöld lenn is fenn is rejt valamennyire.
     
  4. Mike

    Mike Well-Known Member

    Ma a két Ecureuil Siófoknál repült 100-200 méteren. Először kb Pápa irányába, majd vissza.
     
  5. yrkon

    yrkon Active Member

    Balatonfüred kb. 15 óra kb. Pápa felé.
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. honved

    honved Well-Known Member

    Kis lépés, de nagyon is szükséges, ha egy nyugati fejlett típust szereznénk be, megöregedett és talán már eléggé elavult egykori orosz gépek helyett. Nem beszélve az üzemeltetési kultúráról, ami fényévnyire van egymástól.

    http://airbase.blog.hu/2016/10/10/ismerkedes_a_mokusokkal
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Boki épp nem ér rá, úgyhogy én védeném most az oroszokat. :)
    Írnak ilyeneket, hogy ezeken már nincs összerohadt csavar, meg nem papír alapú dokumentáció, meg stb., milyen jó és mennyire nyugati, a gyártó fogja a kezüket, ezt az oroszok nem teszik meg.
    Ezt honnan veszik?
    Az oké, hogy nem egy korszakot tükröz a szállítókkal, de évtizedes különbség van a két típus közt. De most, ha vennénk akármit, ami új, vagy újabb, ahhoz honnan veszi a cikk írója, hogy nem járna, vagy nem lenne előfizethető ugyan ez orosz részről?
     
    tindalos likes this.
  9. honved

    honved Well-Known Member

    Nem mondom hogy nincs igazad. Azokat kellene kérdezni ,akik a MIG-29 alkatrész ellátásában szereztek tapasztalatot a rendszerváltás után. Ők talán tudnák miként érkeztek a meg, vagy nem, a megrendelt alkatrészek a gépekhez, mennyi idő alatt, stb. Hozzátartozik persze, az üzemeltető is mit és mennyit költ az üzemeltetésre.
    Hozzá lehet mérni a Gripenek nyugati üzemeltetési kultúráját.
    Biztosan a SZU óta ott is sok minden megváltozott, de inkább ebben a témában tapasztalatot szerzőket kellene megkérdezni.
    Mindenesetre óvatosságra ad okot, hogy abban a kultúrkörben szocializálódott Ukránok mit sóztak a Horvátokra MIG-21 felújítás címén, hát lehetünk kicsit kritikusak :)
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    A 29-esekről én ezt hallottam:
    Alaptézis: az oroszok nem küldenek alkatrészt.
    Rossz nyelvek hozzá teszik, hogy ingyen.
    Van, aki meg azt is: főleg, ha meg sem rendelik.

    Láttam már pár vitát más fórumokon, meg az Arckönyvben, a MiG-ek körül. Ha valaki egy kritikus szót is mert szólni, már küldték a kurva anyjába a nagy "szakértők". Mert hogy ő szerelte. Igazából nagyon érveket nem tudtak, csak annyit, hogy a Gripen szar és nem manőverezik úgy, bezzeg a Váriék milyen jó díjat hoztak Fairfordból.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Olyanokat is írtak más fórumokon, hogy az oroszok mindig előnyben részesítették a többet fizető vevőket. Ha megrendeltünk valamit, de valaki több minden mást is rendelt tőlük vagy többet tudtak vele fizettetni ugyanazért, akkor ő kapta meg hamarabb, mi pedig vártunk, amíg újra lett ilyen alkatrész. Az alkatrészekre rövidebb üzemidőt állapítottak meg nekünk, mint pl. a saját gépeiknél, így az üzemidő hamarabb lejárt és csak sok pénzért adtak egy pecsétet, ezzel meghosszabbítva az üzemidőt valamennyivel stb. Hogy az oroszellenes lengyelek miért tudják ilyen hosszan üzemeltetni a típust, a bolgárok és a szlovákok pedig miért nem, arra a lengyel ipar felkészültsége és a sok ex-német pótalkatrész lehet a válasz, a megfelelő politikai elkötelezettség mellett.
     
    borisz likes this.
  12. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A HM logisztikai és beszerzési képessége finoman szólva nem a jobbak közé tartozik, illetve régebben sem volt ott.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    érdekes, hogy a csillapítást a nagy és nehéz buszternek tulajdonítja a szállítógépeken. Arra inkább a dempfer nevű szerkezet szolgál, annál is inkább, hogy a starflex rendszernél ez el van hagyva, viszont buszterek az As-350-en is vannak.
     
    antigonosz likes this.
  17. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    zsolti likes this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

  20. Sharid

    Sharid Well-Known Member

Ezen oldal megosztása