[HUN] Aerospatile AS-350B "Ecureuil"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Magyarország-Budapest: Helikopterjavítási és -karbantartási szolgáltatások

2 db AS-350B típusú helikopter 144 havi karbantartása (nagyjavítás)

2017/S 218-453292

2018/S 016-033917

2018/S 023-049323

2018/S 027-059471

Tájékoztató az eljárás eredményéről:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:209274-2018:TEXT:HU:HTML&src=0


Helikopterjavítási és -karbantartási szolgáltatások

A nyertes ajánlattevő neve és címe
HeliControl Kft.
Lechner Ödön fasor 3.
Budapest
1095
Magyarország
Internetcím: http://www.helicontrol.hu

A szerződés/rész végleges összértéke: 603 329 133.00 HUF
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Tájékoztató az eljárás eredményéről:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:209274-2018:TEXT:HU:HTML&src=0


Helikopterjavítási és -karbantartási szolgáltatások

A nyertes ajánlattevő neve és címe
HeliControl Kft.
Lechner Ödön fasor 3.
Budapest
1095
Magyarország
Internetcím: http://www.helicontrol.hu

A szerződés/rész végleges összértéke: 603 329 133.00 HUF

Egy kicsit sok nak tűnik az összeg de át olvasva a linket lehet hogy reális.

"− hajtsa végre 2 darab AS-350B típusú helikopteren (gyári számok: 2607 és 2472) a típusra érvényes karbantartási terv szerinti terjedelemben a 144 havi karbantartási munkákat;
− a karbantartás során hajtsa végre a típusra a karbantartás befejezésének dátumakor érvényes bülletinekben kötelező jelleggel meghatározott munkákat, amelyek biztosítják a helikopter naptári és javításközi üzemidejének meghosszabbíthatóságát (minden elvégzett munka a helikopter dokumentációjában kerüljön rögzítésre). Ide értendők mind az EASA, mind a helikopter és a hajtómű gyártói által kiadott direktívák;
— a karbantartás magába foglalja helikopter sárkányának és rendszereinek karbantartását, a pilótafülke belső burkolatainak felújítását, a szervesüveg szélvédő panelek cseréjét víztiszta szervesüveg szélvédő panelre (A helikopterek oldalablakainak cseréje az aktuális műszaki állapot függvényében szükséges),
— a karbantartás során cserélje le mindazon berendezéseket és alkatrészeket, melyek üzemideje nem biztosítja a helikopter visszavételétől számított további 600 óra üzemidő teljesítését vagy naptári üzemideje 2019. március 31-ig biztosított, kivéve a hajtóművet (beleértve a készletébe tartozó berendezéseket), amely esetében annak üzemideje nem biztosítja a helikopter visszavételétől számított további 900 óra üzemidő teljesítését vagy naptári üzemideje 2020. június 30-ig biztosított. A hajtóművek tekintetében a repült óra szerinti üzemidő tartalékhoz álljon rendelkezésre a következő ciklusszám mennyiség: Gasgenerator cycle (GGC) 2,3 szoros szorzószámmal, illetve power turbine cycle (PTC) 1,1 szeres szorzószámmal.,
— a karbantartás során építse be külső súly szállításához szükséges fedélzeti eszközt, illetve az azt segítő kiegészítő tükröket. Ajánlatkérő a típushoz már integrált cargo hook-ot kér megajánlani. A cargo hook javításközi üzemidejének minimális időtartama 5 év / 1000 repült óra,
— a karbantartás során a repült órák vagy a naptári idők szerinti esedékességtől függetlenül, hajtsa végre a helikopter karbantartási tervében időszakonként előírt összes karbantartási munkapontot,
— amennyiben a karbantartási munkafolyamatok olyan mélységben kerülnek végrehajtásra, hogy indokolttá válik a helikopter újrafestése, vállalkozó vállalja a helikopter gyári technológia szerinti poliuretán alapú festékkel történő festését (külső/belső festés, az azonosító jelzések és emblémák, kiszolgálási, szintező és biztonsági, vagy veszélyes pontjait jelölő jelképek és vészjelölések feliratai festése) a Megrendelő által rendelkezésre bocsájtott festési vázlat alapján.
− a fődarabokra felépített, azokhoz készletezett segédberendezések javításközi és hátralévő teljes üzemideje nem lehet rövidebb az adott fődarab javításközi üzemidejénél;
− hajtsa végre a helikopterek üzemanyaggal, kenőanyagokkal történő feltöltését, utánpótlását a helikopter a karbantartási munkába adásától a visszavételig;
− a karbantartás folyamán készülő összes műszaki dokumentációt angol és/vagy magyar nyelven állítsa ki, továbbá az elvégzett munkákról a helikopterek eredeti egyedi kísérő dokumentációjában a bejegyzéseket angol nyelven tegye meg;
Nyertes Pályázó a helikopter műszaki állapotának vonatkozásában különleges követelményt nem támaszthat;
A részletes műszaki követelményeket a Kiegészítő Közbeszerzési Dokumentum (továbbiakban: KKD) tartalmazza."

"− Nyertes Ajánlattevő biztosítja, hogy a helikopterek belső, illetve műszer világítása kerüljön átalakításra a meglévő AN/AVS-9 típusú, vagy ezekkel egyenértékű éjjellátó készülék (NVG) eszköz használatához, beleértve az önálló belső megvilágítással rendelkező berendezések cseréjét (pl. InterCom);
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken lecserélésre kerülnek a rádió berendezések „8,33 kHz osztású” típusokra, melyek VHF sávú kommunikációt egyaránt biztosítanak. (Akár integrált rendszer részeként is) Nyertes Ajánlattevő kettő készlet 8.33. kHz isztású fedélzeti rádiót biztosít.;
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken beépítésre kerül egy darab UHF sávú kommunikációt biztosító rádió berendezés VAGY egy darab VHF/UHF frekvenciasávon működő rádió berendezés (Akár integrált rendszer részeként is);
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken lecserélésre kerülnek a transzponderek „S módú” típusokra; (Akár integrált rendszer részeként is).
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken modernizálásra kerülnek a navigációs berendezések, GPS alapú navigációs képesség kialakításával, vállalja továbbá a GPS rendszer adatbázis frissítést 2018 évre; (Akár integrált rendszer részeként is).
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken új gyártású eszközökkel lecserélésre kerülnek a jelenlegi rádió magasságmérők (a jelenlegitől eltérő típus elfogadható);
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a karbantartás végrehajtása során a helikoptereken új gyártású eszközökkel lecserélésre kerülnek a jelenlegi műhorizontok (a jelenlegitől eltérő típus elfogadható). Ajánlatkérő helikopterenként egy darab műhorizont cseréjét kéri.;
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy beépítésre kerül másodlagos („stand by” jellegű) műhorizont. Ajánlatkérő a stand-by jellegű műhorizonttal szemben az alábbi minimumkövetelményeket támasztja:
Nem kell állandóan üzemelnie („stand by). Képes üzemelni saját beépített akkumulátorról is. A beépített akkumulátor minimum 3 év „stand-by” élettartamot biztosítson, minimum 30 perc bekapcsolt üzemidőt. A beépített akkumulátor cserélhető legyen (leválasztható akkumulátor).
− Nyertes Ajánlattevő vállalja, hogy a helikoptereken végrehajtásra kerülő karbantartás során beépít ILS navigációt alkalmassá tevő berendezéseket; (Akár integrált rendszer részeként is);
AK a szerződéskötéskor él az opció esetleges lehívásának lehetőségével, melyről nyertes AT-t az összegezés megküldésével tájékoztatja. AK tájékoztatja AT-t, hogy AK az egyes opciós feladatok közül akár egynek, akár többnek a megrendelésére jogosult."
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Egy kicsit sok nak tűnik az összeg de át olvasva a linket lehet hogy reális.

A munka része, hogy a helikopterek még legalább 900 órát biztosító hajtóművekkel repüljenek, melyet a jelenlegiek nem garantálnak, ami miatt hajtóművet kell cserélni a gépekben. Így már nem is olyan nagy az az összeg...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Egy kicsit sok nak tűnik az összeg de át olvasva a linket lehet hogy reális."
Szerintem teljesen legális az összeg. 2005 környékén cikkeztek róla, hogy az akkori 144 havi asszem 230+280 millióba került a két gépen (akkor még mentősként)... Ahhoz képest most bruttóban kijön valami 760-ra a kettő.
És ebben most így lesz ILS-képesség, rádió-magasságmérő csere. stb.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113


45588459_1930802710290927_8636464880410427392_o.jpg



Ti milyen változást láttok a Mókuson?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Ti milyen változást láttok a Mókuson?

benne van a hírben, hogy mi volt a kiírásban

https://htka.hu/2019/02/06/elkeszult-a-magyar-as350-helikopterek-nagyjavitasa/

"A 144 hónapos karbantartás mellett a nyertes pályázó feladata volt a helikopterek szélvédőjének és oldalablakainak cseréje, a gépek újrafestése, teheremelő berendezés és kiegészítő tükrök felszerelése, a kért műszerek beépítése, valamint az összes olyan üzemidős berendezés, alkatrész lecserélése (beleértve a hajtóművet és annak berendezéseit is), mely nem éri megrendelő által meghatározott hátramaradó üzemidőt vagy naptári időt. (Részletek a kiírásban.)"

Lett bele végülis erősebb hajtómű?

Nem, a honvedelmibeszerzesek-en fent volt egy ideig a tenderkiírás (kozbeszerzes.hu-n még mindig fent van), a tendereztetési eljárás során kivették a teljesítmény-upgrade-t, hazai környezetben bőven elég a mostani teljesítmény nekik, brutál költség lett volna az upgrade (és asszem csak az Airbus csinálhatja most), így is alig tudtak opciókat lehívni, kicsi volt a keret.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
354
220
43
Ferencváros felett alacsonyan repked az egyik Mókus. Délután 16.00 és 16.30 között AS 350-es helikopter bemutató lesz a X. Ludovika Fesztivál kapcsán a Ludovika téren.