[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Harmadannyi embert lehet vele menteni, fektetni, meg ellátni, mivel eleve a személyzet - felcser létszám és EÜ. felszerelés is rögtön limitálva van a jóval kisebb méret, és hasznos terhelhetősége miatt. Csörlőt jóval erősebbet is lehet rá tenni, mert megbírja jobban mint a picur.

Egy nagy előnye van, jóval komplexebb helyeken is meg tud függeni/leszállni valóban, mivel kisebb 50x50 helyett 25x25 is elég neki, illetve kisebb a rotorszele, ami azért jó dolog.

Ettől függetlenül ha ki kell szedni egy rommá lőtt rajt jó pár sebesülttel, egy Mi-17 elviszi azt amit 3-4 H-145M.
Pár órája írtad, hogy tudod, hogy nem a Minyóval egy kategória, hanem a Mi-2-vel.
Ne csinálj már bohócot magadból!
 
Pár órája írtad, hogy tudod, hogy nem a Minyóval egy kategória, hanem a Mi-2-vel.
Ne csinálj már bohócot magadból!
Nem is az a kategória, nyugalom! Leírtam pusztán hogy ha mennyiséget kell vinni akkor a Mi17 ebben jobb. Azért ezzel hasonlítom, mert eddig és most ez volt/van ebben a feladatkörben.
 
De miért a Mi-17hez hasonlítod? Azt még mindig a H225M váltja majd,és nem a 145M. Almát a körtével. Épp ez a lényeg,hogy lesz egy közepes és egy könnyű típus,tehát akár SAR feladatnál azt küldheted,ami adott esetben idális. Ha egy raj kimentéséről van szó,akkor mehet a Mi-17/H225,ha meg a mátrában egy balesetet szenvedett sziklamászót kell összekaparni egy zsebkendőnyi területről,akkor meg ott van a H145M.
Pont ezt írtam le, nyugalom! Azért hasonlítom ezeket össze, mert ezek vannak!
 
Nem is az a kategória, nyugalom! Leírtam pusztán hogy ha mennyiséget kell vinni akkor a Mi17 ebben jobb. Azért ezzel hasonlítom, mert eddig és most ez volt/van ebben a feladatkörben.
Csak értelmetlen, mert Mi-17 legkésőbb '23-ban elköszön. És onnantól nincs tovább.Semmilyen formában nem lehetséges ez.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Csak értelmetlen, mert Mi-17 legkésőbb '23-ban elköszön. És onnantól nincs tovább.Semmilyen formában nem lehetséges ez.
Így van. Ezért írtam le hogy azért bár a 145 jó dolog, sem a 24-est mint harci, sem a 17-est pótolni mindenben nem fogja tudni. A 225 - el együtt majd fogják tudni a Medevac, SAR feladatokat. Spike integrációval és valami harci drón/harci helivel együtt harci feladatokra is alkalmasak lesznek érdemben. A kérdés, hogy mikorra.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Így van. Ezért írtam le hogy azért bár a 145 jó dolog, sem a 24-est mint harci, sem a 17-est pótolni mindenben nem fogja tudni. A 225 - el együtt majd fogják tudni a Medevac, SAR feladatokat. Spike integrációval és valami harci drón/harci helivel együtt harci feladatokra is alkalmasak lesznek érdemben. A kérdés, hogy mikorra.
Ez miért szempont per pillanat? Amire Magyarországnak kell békeidőben, arra elegendő a H145M is. Igazság szerint a Mi-k jelenleg is csak minimálisan tudnak többet. Ott is csak a teheremelő képesség lesz az, ami a Mi-17-tel hiányozna, de elvileg a H225M-ek beérkezése ezt orvosolja.
Az, hogy ezek után megjelennek újabb képességek, az már csak plusz lesz.
 
Harmadannyi embert lehet vele menteni, fektetni, meg ellátni, mivel eleve a személyzet - felcser létszám és EÜ. felszerelés is rögtön limitálva van a jóval kisebb méret, és hasznos terhelhetősége miatt. Csörlőt jóval erősebbet is lehet rá tenni, mert megbírja jobban mint a picur.

Egy nagy előnye van, jóval komplexebb helyeken is meg tud függeni/leszállni valóban, mivel kisebb 50x50 helyett 25x25 is elég neki, illetve kisebb a rotorszele, ami azért jó dolog.

Ettől függetlenül ha ki kell szedni egy rommá lőtt rajt jó pár sebesülttel, egy Mi-17 elviszi azt amit 3-4 H-145M.

A MI-17-et nem a H-145-el kell összehasonlítani hanem inkább a H-225-el :-).
 
A Mi-17 SAR feladatokra alkalmatlan! Ezt bizonyította a tavalyi ejtőernyős baleset is.
Nálunk csak azért alkalmazzák, mert nincs más.
Itt van egy félreértés.
A Mi-17 kiváló SAR gép, de főleg evakuálásra, illetve repülő kórházként (volt, illetve lehetne) jó.
Ez utóbbira még a H225M se lesz olyan jó, hiába azt szánják váltótípusnak.

Amire te gondolsz, az a konkrét ejtőernyős mentése. Fán fennakadt emberhez szakszerűtlenül és koncepció nélkül kötelet dobni, felette többször alacsonyan megfüggeni száraz időben, hogy jól letörjenek az ágak… na erre akkor már inkább a H145M lenne a jobb, de méginkább az alpinista technológia.

Szóval a tavalyi ernyős tragédia nem a Mi-17-es SAR alkalmatlanságát, hanem az akkori rendszer csődjét bizonyította.
 
Itt van egy félreértés.
A Mi-17 kiváló SAR gép, de főleg evakuálásra, illetve repülő kórházként (volt, illetve lehetne) jó.
Ez utóbbira még a H225M se lesz olyan jó, hiába azt szánják váltótípusnak.

Amire te gondolsz, az a konkrét ejtőernyős mentése. Fán fennakadt emberhez szakszerűtlenül és koncepció nélkül kötelet dobni, felette többször alacsonyan megfüggeni száraz időben, hogy jól letörjenek az ágak… na erre akkor már inkább a H145M lenne a jobb, de méginkább az alpinista technológia.

Szóval a tavalyi ernyős tragédia nem a Mi-17-es SAR alkalmatlanságát, hanem az akkori rendszer csődjét bizonyította.
Így van. Oda a kisebb rotorszél miatt pont jobb lett volna a H-145M, de mivel el volt korhadva a fa, lehet hogy az is pont úgy letörte volna a szerencsétlenül járt felakadt siklóernyőst. Egyszerűen zárt koronára nem szabad ledobni kötelet, életveszély a helikopterre nézve is, meg a mentendő személyre is.

Ott alpinista módszer lett volna a megfelelő, persze mindenki utólag okos már csak, sajnos.
 
Így van. Oda a kisebb rotorszél miatt pont jobb lett volna a H-145M, de mivel el volt korhadva a fa, lehet hogy az is pont úgy letörte volna a szerencsétlenül járt felakadt siklóernyőst. Egyszerűen zárt koronára nem szabad ledobni kötelet, életveszély a helikopterre nézve is, meg a mentendő személyre is.

Ott alpinista módszer lett volna a megfelelő, persze mindenki utólag okos már csak, sajnos.

Annyiban nem, hogy a szerencsétlen siklóernyős hiába kérlelte őket, hogy nem kell helikopter már úton van a segítség.Nem hallgattak rá,amúgy már volt előzménye a dolognak egy korábbi pilisi mentésnél a MI-17-es rotorszele komoly problémát okozott és ezt követően volt is egyeztetés arról, hogy ilyen esetekben nem küldik a MI-17-t.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Annyiban nem, hogy a szerencsétlen siklóernyős hiába kérlelte őket, hogy nem kell helikopter már úton van a segítség.Nem hallgattak rá,amúgy már volt előzménye a dolognak egy korábbi pilisi mentésnél a MI-17-es rotorszele komoly problémát okozott és ezt követően volt is egyeztetés arról, hogy ilyen esetekben nem küldik a MI-17-t.
Azért nem hallgattak rá, mert ha a palira idő közben ráesteledik, és megjön a civil alpinista aki mondjuk a sötétben valamit eltol, akkor azt senki sem szerette volna megmagyarázni. Most már tudjuk hogy jobb megoldás lett volna. Én úgy tudom a fent rekedt áldozat is képzett alpinista/kötéltechnikai szakember volt, neki akartak lejuttatni kötelet.

Utólag és messziről mindenki marha okos, én nem voltam ott, illetve azt sem lehet ám sokszor kívülről látni, hogy mennyire van belülről elkorhadva egy fa! Egészséges fa nem törik el ennyitől!

Baleset volt.
 
Nyilvánvaló, hogy a világ legjobb kórházhelikoptere az MCsSz Mi-26-osa.
Kétség nem fér hozzá.
Mégis, mit használ az MCsSz légimentésre? Ka-226-ost és BO-105-öst!
Nyilván egy tömegszerencsétlenséghez ezek a kis gépek egyenként kevesek, de ha a helyszínen megjelenik a Mi-26-os, akkor tökmindegy, hogy mennyi ágy, meg mekkora műtő van benne, ha egyszer kő kövön nem marad, ha leszáll.
Hiába lennének amúgy jobbak a túlélési esélyei egy sérültnek, mintha az amúgy kiváló és gyors BO-105-össel vinnék el a kórházba.
A mentőhelikopter és a kórházhelikopter között ez a nagy különbség.

A Mi-17-es Medevac/SAR jellege másfajta bevetéseket tesz csak lehetővé.

A különféle spec feladatok, különféle megoldásokat igényelnek. Nekünk az a bajunk, hogy nincs elég pénzünk a kellően diverz helikopterflottára.
Így vonódnak össze - nem feltétlen szerencsésen - feladatkörök és képességek.
 
Azért nem hallgattak rá, mert ha a palira idő közben ráesteledik, és megjön a civil alpinista aki mondjuk a sötétben valamit eltol, akkor azt senki sem szerette volna megmagyarázni. Most már tudjuk hogy jobb megoldás lett volna. Én úgy tudom a fent rekedt áldozat is képzett alpinista/kötéltechnikai szakember volt, neki akartak lejuttatni kötelet.

Utólag és messziről mindenki marha okos, én nem voltam ott, illetve azt sem lehet ám sokszor kívülről látni, hogy mennyire van belülről elkorhadva egy fa! Egészséges fa nem törik el ennyitől!

Baleset volt.
Annyiban nem értek veled egyett, hogy ha az ürge kijelenti, hogy köszi,de jön a segítség és megoldják akkor mi a f.... vonul fel a fél katasztrófavédelem azt pedig végképp nem értem, hogy az első sikertelen kísérlet után miért erőltették tovább a helikopteres mentést, hollott már az első kísérletnél is látszott, hogy nagyon veszélyes a dolog.Nem véletlen, hogy húzzák a nyomozást mint a rétestésztát.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and gepard145
A magyar igényeknek normálisan az Apache - Black Hawk - Chinook triumvirátus lenne megfelelő.
Van erre pénz?
Nincs.

Ha megnézzük ezt a fenti hármast és erősen hunyorítunk, belenézünk a pénztárcánkba, kitekintünk a politikai széljárásra és a piaci-gazdasági viszonyrendszerekre, akkor elég hamar beleláthatjuk a dologba a német-francia H145M/H225M párost, meg esetleg némi drónt.
Ez a realitás.
 
Itt van egy félreértés.
A Mi-17 kiváló SAR gép, de főleg evakuálásra, illetve repülő kórházként (volt, illetve lehetne) jó.
Ez utóbbira még a H225M se lesz olyan jó, hiába azt szánják váltótípusnak.

Amire te gondolsz, az a konkrét ejtőernyős mentése. Fán fennakadt emberhez szakszerűtlenül és koncepció nélkül kötelet dobni, felette többször alacsonyan megfüggeni száraz időben, hogy jól letörjenek az ágak… na erre akkor már inkább a H145M lenne a jobb, de méginkább az alpinista technológia.

Szóval a tavalyi ernyős tragédia nem a Mi-17-es SAR alkalmatlanságát, hanem az akkori rendszer csődjét bizonyította.
Nem! A SAR az search and rescue.
Search EO torony nélkül? Rescue normális csörlő nélkül?
A Mi-17 személyszállítónak készült az orosz anyácska kebelére. Mind polgári, mind katonai célra.
Jelenleg egy Ikarusz busszal próbálunk mentőautó feladatokat ellátni.
Szerintem nagyon nem arra kell méretezni egy mentőautót, hogy 20 évente előfordul egy ipari katasztrófa, ahol egyszerre több sérültet kell kezelni. Idehaza a legtöbb SAR feladatot kiválóan el fogja tudni látni a H145M is.
Nincsen olyan, hogy repülő kórház.
Az ellátást nem lehet a levegőben elvégezni. Különösen nem egyszerre több betegen.
Az, hogy a hodály Mi-17-esben sok hely van, az nem áll ok-okozati összefüggésben az itthoni feladataival.
Kicsit úgy érzem, hogy csak azért pakoltak minden elérhető mentő eszközt bele, mert volt benne bőven hely.
A SAR feladatokhoz nem kell ám rengeteg dolog. Nálunk gyakorlatilag minden esetben pillanatokon belül olyan helyre tudják szállítani a sérültet, ahol egy rohammentő elláthatja. De ha spéci berendezések kellenek egy mentéshez, akkor a katasztrófa védelem eszközei is elérhetőek.
Amire itthon alkalmasnak mondanám a mi-17-et, az a kijuttatás, és a csapatszállítás, meg a külső teher emelés. De ezekre a H225M is alkalmas lesz. A kérdés a lépték.
Egy könnyűlövész szakasz teljes felszereléssel való elvitelére már alkalmatlan a Mi-17 is.
Azért írtam, hogy MÁR, mert lehet, hogy a tervezésekor még megoldotta ezt. Ma már túl sok a felszerelés.
Onnantól meg mindegy, hogy most 2, vagy 3 rajt visz el egy helikopter. Ezért lesz nálunk megfelelő a H225M.