[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Szerintem a vadiúj gépeken a még igénybe se vett pilonok biztos, hogy nem repedeztek meg.

Hogy a helikoptereknél mennyire nem gyerekjáték a csöves tűzfegyver, arra jó példa az AH-64-es. Az eleve harci típusnak kigondolt gép tervezésének már a korai szakaszában számoltak az M230-as Chain Gun-al.
Ezt egy megerősített törzskeretre, speciális konzollal, csőszájfékkel és külön hidraulikus energiaelnyelő rendszerrel együtt installálták a sárkányra.
Még így is akkora a vibráció, hogy amikor megy a sorozat, a pilóták szemgolyói ugrálnak a szemüregeikben!

Egy 20mm-es gépágyú konténer merev konzolos függesztése egy eredendően civil feladatú és emellett kisebb méretű gép oldalára, az már komolyabb probléma lehet.
Az 50-es nehézgéppuska az pont egy nagyságrenddel kisebb reakcióerő, mint a jelenlegi NATO 20mm-es gépágyúé, de az se kevés.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 722
113
Mindig is egy szánalmas ócskaságnak gondoltam a H145M, H225M párost, és minél többet tudok meg róluk, annál inkább csak megerősödik e meggyőződésem. Nyugodtan állíthatom, hogy a heikopterbeszerzések (és a Mi-24 felújítása) a Z2026 leginkább elcseszett területe.
Itt már csak a piócásember segíthet!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Szerintem a vadiúj gépeken a még igénybe se vett pilonok biztos, hogy nem repedeztek meg.

Hogy a helikoptereknél mennyire nem gyerekjáték a csöves tűzfegyver, arra jó példa az AH-64-es. Az eleve harci típusnak kigondolt gép tervezésének már a korai szakaszában számoltak az M230-as Chain Gun-al.
Ezt egy megerősített törzskeretre, speciális konzollal, csőszájfékkel és külön hidraulikus energiaelnyelő rendszerrel együtt installálták a sárkányra.
Még így is akkora a vibráció, hogy amikor megy a sorozat, a pilóták szemgolyói ugrálnak a szemüregeikben!

Egy 20mm-es gépágyú konténer merev konzolos függesztése egy eredendően civil feladatú és emellett kisebb méretű gép oldalára, az már komolyabb probléma lehet.
Az 50-es nehézgéppuska az pont egy nagyságrenddel kisebb reakcióerő, mint a jelenlegi NATO 20mm-es gépágyúé, de az se kevés.
Nade az Airbus mérnökei erre az apróságra nem gondoltak,mikor mundérba álmodták a tipust?Nekem azért ez baromi meglepő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 208
113
Szerintem a vadiúj gépeken a még igénybe se vett pilonok biztos, hogy nem repedeztek meg.
Akkor ez még csak egy olyan "lehetséges hibaforrás" mint az "oroszos porkiválasztó hiánya" volt? Más típusokból levont tapasztalatok alapján egy következtetés? És nem a szerbeknél, nálunk vagy a gyári gépeken előjött tényleges probléma, ami megoldásra vár a gyártótól?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Én ennyire messzire nem gondolnék.
A gép létezik, repül, mint civil típus, jól teszi a dolgát, szerte a világon.
A militarizációja inkább olyasmi, hogy hozzá hasonló civil típusok is öltöttek már mundért (Jetranger, MD500, Gazelle), illetve a BO105 is katonai feladatkörben kezdte.
Fel kell szerelni megfelelő technikával, ki kell választani azt, amit be lehet vele vállalni és nem lesz semmi gond. Csak túl sokat ne lássunk bele!

Csak azt ne feledjük, hogy a BO105-nél a gép a HOT rakéták pilonjaival együtt lett megálmodva, miközben komoly reakcióerejű tűzfegyvert nem is hordozott sohasem.
Az OH-6 és a Gazelle egyes változatain volt ugyan 20mm-es gépágyú, a Jetranger-re már inkább csak a Minigun és az 50-es ment fel, amikor Kiowa lett belőle.

Itt az a kérdés, hogy a gép huzamosabb ideig tudja-e hordozni a Spike-ot, a NIR konténert, elbírja-e viselni a nehézgéppuska, illetve a gépágyú terheléseit?
Kell-e állandóra úgy megerősíteni ezeket a pontokat, ami netán a gépek univerzalitásának rovására megy? Értsd: szerkezeti tömeg növekedése - hasznos teher csökkenése.

Akkor lehet baj, ha a gép szerkezetének tervezésekor nem számoltak külső teherviselő pontokkal, vagy ha igen, akkor nem számoltak ott jelentős, dinamikusan jelentkező torkolati energiával.
Az egész sárkányra fárasztó igénybevételnek hat egy gépágyú konténer, még akkor is, ha amúgy a statikus tömegét elviselné a szerkezet.

Ezzel nem azt mondom, hogy a H145M erre mind nem képes, hanem azt, hogyha erre eredendően nem volt képessé téve, akkor egy színes brossúra, infógrafika vagy egy látványvideó önmagában még nem teszi megfelelő platformá a típust.
Akkor a fegyverintegráció több lesz, mint extra kábelezés, vagy szoftverápdét.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Én ennyire messzire nem gondolnék.
A gép létezik, repül, mint civil típus, jól teszi a dolgát, szerte a világon.
A militarizációja inkább olyasmi, hogy hozzá hasonló civil típusok is öltöttek már mundért (Jetranger, MD500, Gazelle), illetve a BO105 is katonai feladatkörben kezdte.
Fel kell szerelni megfelelő technikával, ki kell választani azt, amit be lehet vele vállalni és nem lesz semmi gond. Csak túl sokat ne lássunk bele!

Csak azt ne feledjük, hogy a BO105-nél a gép a HOT rakéták pilonjaival együtt lett megálmodva, miközben komoly reakcióerejű tűzfegyvert nem is hordozott sohasem.
Az OH-6 és a Gazelle egyes változatain volt ugyan 20mm-es gépágyú, a Jetranger-re már inkább csak a Minigun és az 50-es ment fel, amikor Kiowa lett belőle.

Itt az a kérdés, hogy a gép huzamosabb ideig tudja-e hordozni a Spike-ot, a NIR konténert, elbírja-e viselni a nehézgéppuska, illetve a gépágyú terheléseit?
Kell-e állandóra úgy megerősíteni ezeket a pontokat, ami netán a gépek univerzalitásának rovására megy? Értsd: szerkezeti tömeg növekedése - hasznos teher csökkenése.

Akkor lehet baj, ha a gép szerkezetének tervezésekor nem számoltak külső teherviselő pontokkal, vagy ha igen, akkor nem számoltak ott jelentős, dinamikusan jelentkező torkolati energiával.
Az egész sárkányra fárasztó igénybevételnek hat egy gépágyú konténer, még akkor is, ha amúgy a statikus tömegét elviselné a szerkezet.

Ezzel nem azt mondom, hogy a H145M erre mind nem képes, hanem azt, hogyha erre eredendően nem volt képessé téve, akkor egy színes brossúra, infógrafika vagy egy látványvideó önmagában még nem teszi megfelelő platformá a típust.
Akkor a fegyverintegráció több lesz, mint extra kábelezés, vagy szoftverápdét.
Az általad felsorolt tipusok mind katonai gépek,felderitő,könnyű támogató és páncélvadász tipusoknak lettek tervezve.Mókus viszont polgári gépnek indult,és utólag lett mundérba bújtatva.20milis gá hordozására képes,és nem tudok róla,hogy problémás lenne.Hogy a katonai változat kapott e,vagy milyen szerkezeti megerősitést,azt nem tudom.AH6rol tudjuk,hogy még az M230 bevetésére is képes-de az erősebb szerkezetű mint az alap MD500.
Szóval,nekem továbbra is hihetetlen,hogy a H145M szerkezetileg problémás egy rendszeresitésre ajánlott fegyverzettel o_O Ez qrvanagy balfaxság,ha igaz.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 600
113
Én ennyire messzire nem gondolnék.
A gép létezik, repül, mint civil típus, jól teszi a dolgát, szerte a világon.
A militarizációja inkább olyasmi, hogy hozzá hasonló civil típusok is öltöttek már mundért (Jetranger, MD500, Gazelle), illetve a BO105 is katonai feladatkörben kezdte.
Fel kell szerelni megfelelő technikával, ki kell választani azt, amit be lehet vele vállalni és nem lesz semmi gond. Csak túl sokat ne lássunk bele!

Csak azt ne feledjük, hogy a BO105-nél a gép a HOT rakéták pilonjaival együtt lett megálmodva, miközben komoly reakcióerejű tűzfegyvert nem is hordozott sohasem.
Az OH-6 és a Gazelle egyes változatain volt ugyan 20mm-es gépágyú, a Jetranger-re már inkább csak a Minigun és az 50-es ment fel, amikor Kiowa lett belőle.

Itt az a kérdés, hogy a gép huzamosabb ideig tudja-e hordozni a Spike-ot, a NIR konténert, elbírja-e viselni a nehézgéppuska, illetve a gépágyú terheléseit?
Kell-e állandóra úgy megerősíteni ezeket a pontokat, ami netán a gépek univerzalitásának rovására megy? Értsd: szerkezeti tömeg növekedése - hasznos teher csökkenése.

Akkor lehet baj, ha a gép szerkezetének tervezésekor nem számoltak külső teherviselő pontokkal, vagy ha igen, akkor nem számoltak ott jelentős, dinamikusan jelentkező torkolati energiával.
Az egész sárkányra fárasztó igénybevételnek hat egy gépágyú konténer, még akkor is, ha amúgy a statikus tömegét elviselné a szerkezet.

Ezzel nem azt mondom, hogy a H145M erre mind nem képes, hanem azt, hogyha erre eredendően nem volt képessé téve, akkor egy színes brossúra, infógrafika vagy egy látványvideó önmagában még nem teszi megfelelő platformá a típust.
Akkor a fegyverintegráció több lesz, mint extra kábelezés, vagy szoftverápdét.
Nagyon egyszerű ez, ennek a helikopternek onnantól lesz valós haszna a Honvédség kötelékein belül, ha rajta lesz a Spike, és/vagy lesz mellé dedikált harci teher hordozó drón/támadó helikopter.

Jelenlegi formájában én egy nagyon jó határvadász, felderítő-Hunter a Killer képesség nélkül, vagy TEK/SF szállító gépnek gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 159
130 445
113
Az általad felsorolt tipusok mind katonai gépek,felderitő,könnyű támogató és páncélvadász tipusoknak lettek tervezve.Mókus viszont polgári gépnek indult,és utólag lett mundérba bújtatva.20milis gá hordozására képes,és nem tudok róla,hogy problémás lenne.Hogy a katonai változat kapott e,vagy milyen szerkezeti megerősitést,azt nem tudom.AH6rol tudjuk,hogy még az M230 bevetésére is képes-de az erősebb szerkezetű mint az alap MD500.
Szóval,nekem továbbra is hihetetlen,hogy a H145M szerkezetileg problémás egy rendszeresitésre ajánlott fegyverzettel o_O Ez qrvanagy balfaxság,ha igaz.
Eléggé szürreálisnak hangzik nekem a dolog. A 20 milisnél még csak csak látok mögötte lehetőséget, de egy 12,7-es nem hiszem, hogy bármiféle probléma legyen.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 600
113
De jól leírtad a feladatokat amire megvettük.
Tisztában vagyok vele. A kulcs ott van a mondandómban, hogy Spike nélkül minimum kérdéses számomra a Honvédségi valós hasznosulás. Ez így egy rendőrségi helikopter, a szuper érzékeny hőkamerája kb. a határon mint határvadász tökéletes, tudom - láttam hogy mire képes. Ettől még ez jelenleg egy MD-902+, ha őszinte akarok lenni akár mehetett volna direktben a TEK-hez is...
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Eléggé szürreálisnak hangzik nekem a dolog. A 20 milisnél még csak csak látok mögötte lehetőséget, de egy 12,7-es nem hiszem, hogy bármiféle probléma legyen.
Fenetudja.Ha a sárkányt nem készitették fel a terhelésre,bizony lehetséges a dolog.Valamilen szintű felkészitést biztosan kellet kapnia a sárkánynak,hogy egyáltalán legyen hova rögziteni a pilonokat.És volt már olyan baleset,hogy elszámolták magukat a mérnökök....Gripen A példul nem véletlen tünt el olyan gyorsan....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
297
1 043
93
Na álljunk meg egy pillanatra,mert úgy érzem,nagyon kezd kisiklani a topic. Nehányan itt tényként kezelik és írják azt,hogy a H145M nem bírja el a fegyverrendszereket,nem elég erősek a bekötési pontok,stb... nem mondom,hogy ez alaptalan,de én sehol nem találtam erről infót,szóval ha bárki rendelkezik hiteles forrással ezzel kapcsolatban,akkor ossza már meg,mert szerintem sokan kíváncsiak lennénk rá. Ha viszont csak valakinek a képzelgése,akkor ne kezeljük már tényként... A másik,hogy megint a mihukhoz van mérve a típus. Sehol nem hangzott el olyan,hogy a H145öt (vagy a 225öt) bárki dedikalt harci helikopternek szánná,a felfegyverezhetőség egy pluszt ad csak az alap képességek mellé,ettől még mind a két típus szállító helikopter,nem meglepő módon tehát ha valaki arra kíváncsi,hogy mire tudja őket használni a honvédség,hát szállításra... A H145 esetében meg ez a civil eredet állandó emlegetése is érdekes,alapból rengeteg katonai helikopternek van civil eredete,másrészt a több százas darabszámban,évtizedes üzemeltetési múltal rendelkező Lakota is egy H145 variáns,és az amerikaiak rohadtul meg vannak vele elégedve. Amúgy a fegyverzetre visszatérve,a H145M esetében ugye 5db,ami dedikáltan a könnyű harctámogató szerepkörre van szánva(ami ugye rohadtul nem azonos a harci helikoper feladat körével),a többi gép pedig a Hforce csatlakozókkal rendelkezik,tehát opcionálisan rakható rájuk fegyver,ha a szükség úgy hozza. Szóval én még mindig nem értem,hogy miért olyan dolgokért vannak folyamatosan fikázva a gépek,ami amúgy nem is a feladatuk? Mindkét típus szállító helikopter,plusz kiképzés, felderítés, határellenőrzés,SAR,katasztrófavédelem a fő feladatköreik... Nem mondom,hogy a létező legjobb típusokat szereztük be,hogy ne lennének hibáik,vagy hogy ne lenne szükség mellettük csapásmérő képességre,legyen az akár dedikált harcihelikopter,vagy amit én mondjuk jobban preferálok az a felfegyverezhető drón,de amit ez a két típus itt néhányaktól kap,azért az szerintem eléggé nonszensz...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 600
113
Na álljunk meg egy pillanatra,mert úgy érzem,nagyon kezd kisiklani a topic. Nehányan itt tényként kezelik és írják azt,hogy a H145M nem bírja el a fegyverrendszereket,nem elég erősek a bekötési pontok,stb... nem mondom,hogy ez alaptalan,de én sehol nem találtam erről infót,szóval ha bárki rendelkezik hiteles forrással ezzel kapcsolatban,akkor ossza már meg,mert szerintem sokan kíváncsiak lennénk rá. Ha viszont csak valakinek a képzelgése,akkor ne kezeljük már tényként... A másik,hogy megint a mihukhoz van mérve a típus. Sehol nem hangzott el olyan,hogy a H145öt (vagy a 225öt) bárki dedikalt harci helikopternek szánná,a felfegyverezhetőség egy pluszt ad csak az alap képességek mellé,ettől még mind a két típus szállító helikopter,nem meglepő módon tehát ha valaki arra kíváncsi,hogy mire tudja őket használni a honvédség,hát szállításra... A H145 esetében meg ez a civil eredet állandó emlegetése is érdekes,alapból rengeteg katonai helikopternek van civil eredete,másrészt a több százas darabszámban,évtizedes üzemeltetési múltal rendelkező Lakota is egy H145 variáns,és az amerikaiak rohadtul meg vannak vele elégedve. Amúgy a fegyverzetre visszatérve,a H145M esetében ugye 5db,ami dedikáltan a könnyű harctámogató szerepkörre van szánva(ami ugye rohadtul nem azonos a harci helikoper feladat körével),a többi gép pedig a Hforce csatlakozókkal rendelkezik,tehát opcionálisan rakható rájuk fegyver,ha a szükség úgy hozza. Szóval én még mindig nem értem,hogy miért olyan dolgokért vannak folyamatosan fikázva a gépek,ami amúgy nem is a feladatuk? Mindkét típus szállító helikopter,plusz kiképzés, felderítés, határellenőrzés,SAR,katasztrófavédelem a fő feladatköreik... Nem mondom,hogy a létező legjobb típusokat szereztük be,hogy ne lennének hibáik,vagy hogy ne lenne szükseg mellettük csapasmérő képességre,legyen az akár dedikált harcihelikopter,vagy amit en mondjuk jobban preferálok az a felfegyverezhető drón,de amit ez a két típus itt néhányaktól kap,azért az szerintem eleggé nonszensz...
Tőlem semmi rosszat nem kapnak, annyit állítottam, hogy a tűzerő tekintetében sehol nincs a MiHu-val párban. Én tudom hogy nem is ez a dolga, de leírtam hogy bár páran a Hforce miatt ezt képzelik, a tűzerő/sérülékenység kérdésében nem ér fel a régi megköpködött 24-essel, mint MEDEVAC meg a jelenlegi 17-esekkel, mert nem tud annyi embert kiszedni, ellátni a fedélzetén mint a valóban nagyobb kategóriás közepes gép.

Szép, jó, új, korszerű, kiváló felderítő, de igen, a lényeg ott van, hogy dedikált harci heli, vagy harci drón nélkül ez honvédelmi szemüvegen keresztül nézve csűrhetjük csavarhatjuk, visszalépés lesz igen sok tekintetben.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 644
5 640
113
...meg úgy egyébként hogy vagy @tindalos , mert rég láttalak itt a fórumon. :)
Napjaim: "Jó napot kívánok!Oltásra jött? Pfizer? Első v második? A kezét szeretném lefertőtleníteni...köszönöm! ...36,3... Ezt töltse ki kérem!A fejlécet is! ..." (Szerencsére egyelőre vége.)
Egyébként Pápán új heli ügyben csend és hullaszag,lehet hogy a Caracal-ig nem is lesz itt új gép...
Ja és az új technikára nincs szakszóm,ha egyszer lesz itt valami akkor CAMO téren nyomulok (tervezetten),ami kicsit előre lépés,kicsit oldalra...de azért mégsem szerelő na... :( Bár ideális nyugger meló lesz! :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nem mondom,hogy a létező legjobb típusokat szereztük be,hogy ne lennének hibáik,vagy hogy ne lenne szükseg mellettük csapasmérő képességre,legyen az akár dedikált harcihelikopter,vagy amit en mondjuk jobban preferálok az a felfegyverezhető drón,de amit ez a két típus itt néhányaktól kap,azért az szerintem eleggé nonszensz...
Azt kell látni valóban, hogy ez a helikopter nem harci helikopter, de a nyilatkozatokból amúgy kiderül, hogy
  • nem annak vették
  • nem vetették végleg el a harci típust, csak távlati lehetőségként tartják számon
  • ez a kategória új a magyar katonai repülésben, ennek megfelelően korábban eddig nem repült feladatokat szánnak neki
Én teszem hozzá: a 20-as darabszám nem azt jelenti, hogy mindet a Honvédségenk kell használnia. Jelenleg ez még ugyan így van, de ebben bőven van potenciál. Én mondom azt, hogy funkcionalitása az olyan "félvilági" szervezetek számára teszi inkább alkalmassá, mint a TEK, amelyik egy militarizált, főleg könnyűfegyverzetű belügyi erőszakszervezet, konkrétan speciális, antiterrorista szerepkörrel.

Látni kell továbbá:
  • Az Airbus konzorciummal kötötték meg a stratégiai megállapodást, így nem is az a lényeg, hogy H145M, hanem H145M és H225M egyben, teljes gyártói támogatással, új építésű gépekkel.
  • A csomagban vásárolt technikára hazai háttéripari kapacitást lehetett felhúzni
  • Itt válik másodlagossá maga a konkrét "vas", mert itt csak az volt a kérdés, hogy ezt ki tudja így ajánlani
  • Politika: nekünk a francia-német tengellyel kell kokettálni. Máskülönben angol-olasz, vagy amerikai termékekről beszélnénk.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 600
113
Azt kell látni valóban, hogy ez a helikopter nem harci helikopter, de a nyilatkozatokból amúgy kiderül, hogy
  • nem annak vették
  • nem vetették végleg el a harci típust, csak távlati lehetőségként tartják számon
  • ez a kategória új a magyar katonai repülésben, ennek megfelelően korábban eddig nem repült feladatokat szánnak neki
Én teszem hozzá: a 20-as darabszám nem azt jelenti, hogy mindet a Honvédségenk kell használnia. Jelenleg ez még ugyan így van, de ebben bőven van potenciál. Én mondom azt, hogy funkcionalitása az olyan "félvilági" szervezetek számára teszi inkább alkalmassá, mint a TEK, amelyik egy militarizált, főleg könnyűfegyverzetű belügyi erőszakszervezet, konkrétan speciális, antiterrorista szerepkörrel.

Látni kell továbbá:
  • Az Airbus konzorciummal kötötték meg a stratégiai megállapodást, így nem is az a lényeg, hogy H145M, hanem H145M és H225M egyben, teljes gyártói támogatással, új építésű gépekkel.
  • A csomagban vásárolt technikára hazai háttéripari kapacitást lehetett felhúzni
  • Itt válik másodlagossá maga a konkrét "vas", mert itt csak az volt a kérdés, hogy ezt ki tudja így ajánlani
  • Politika: nekünk a francia-német tengellyel kell kokettálni. Máskülönben angol-olasz, vagy amerikai termékekről beszélnénk.
Egyet látunk.
 

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
El nem tudom képzelni,hogy az Airbus ekkora hibát vétene.Biztos,hogy megvizsgálták,hogy egyáltalán alkalmas-e a polgári változata katonai célú tovább fejlesztésre.Mivel fegyvereket terveztek rá egész biztos,hogy tudatában voltak annak,hogy ez milyen átépítéseket megerősítéséket igényel.Tökéletesen ki tudják számolni,le tudják modellezni,hogy milyen ébredő erők keletkeznek.A Szerbek már egy ideje tesztelik fegyverekkel. Spike meg lesz hozzá,csak idő kérdése és amire mi vettük arra meg tökéletesen megfelel.Ez nem dedikált harci helikopter.Én is úgy gondolom,hogy egy dedikált harci helikopter nekünk luxus,2 modern árán már egy vadászgépet is vehetünk,azoknak a számbeli bővítésére pedig nagyobb szükségünk lenne.A modern drónok pedig elvégzik egy dedikált harci heli feladata nagy részét.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 722
113
Csak az összehasonlítás végett, erre képes az MD-969 (valóság, nem ígéret):
969silo%20(2).png

MD-969-0392.jpg

2l-image-MD-969-Combat-Attack-Helicopter-1.jpg