[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

H

Hummen23

Guest
A H145M esetében az integrációt hátráltató tényező, hogy a dedikált felfüggesztési pontjain nem nagyon bírja el azt a kevéske függesztményt.
A 12.7-es konténer már kikezdi, pedig annak sem a hatótávja, sem a tűzereje, sem a javadalmazása nem épp elegendő.
Az egyetlen rakétablokk is elég karcsú fegyverzet.
A 20mm-es gépágyú meg már komolyabb gond.

Ennél nagyobb baj, hogy a jóval nagyobb H225M is csak ennyit fog tudni vinni.

A gépek önmagukban jók, de a feladatköreiket kell tisztázni.
Sanszos, hogy kb tíz éven belül, ha csak nem jön valami ábrándos széplelkekből álló kormányzat közbe, a dedikált harci helikopter típus is meg fog jelenni.
Az így feleslegessé váló H145M-ek egy valamekkora részét pedig átadják a TEK-nek és a rendőröknek az NOTAR gépek helyett.
A tek jelenleg vásárol új heliket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A H145M esetében az integrációt hátráltató tényező, hogy a dedikált felfüggesztési pontjain nem nagyon bírja el azt a kevéske függesztményt.
A 12.7-es konténer már kikezdi, pedig annak sem a hatótávja, sem a tűzereje, sem a javadalmazása nem épp elegendő.
Ezt honnan veszed? :eek:
2018 óta van integrálva a jelenlegi fegyverzet.
 
H

Hummen23

Guest
Milyet terveznek?
Ennél többet nem tudok. Üzemeltetési szempontból biztosan jó volna a 145, de mindig is külön utasok voltak a teknél. Igaz, a legutóbbi beszerzéseknél még a kanyarban sem volt a Zrínyi. Talán megjelennek ott is a honvédségi típusok (cz, ua, 145, gidrán, nms? )
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
A H145M esetében az integrációt hátráltató tényező, hogy a dedikált felfüggesztési pontjain nem nagyon bírja el azt a kevéske függesztményt.
Ennek mi az oka?? Nem lehet megerősíteni vagy az komolyabb beavatkizást igényelne, ami nem éri meg?
Hogy a H145 alapkivitelben alkalmatlan rá,az nem meglepó.Egy tisztán polgári célra tervezett helikopter,nem volt szempont.Dehogy a katonai M változat nem lett megerősitve ehez,na az olyan balfaxság,hogy valami eszméletlen.Komolyan,annyire idióta az Airbus?Hát ez döbbenetes.Hihetetlen....o_O
Hát,én eddig sem volta olyan nagyon elragadtatva a géptől,mint katonai mindenes tipustol-de ezt azért nem gondoltam volna. :(
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 224
24 324
113
A H145M esetében az integrációt hátráltató tényező, hogy a dedikált felfüggesztési pontjain nem nagyon bírja el azt a kevéske függesztményt.
A 12.7-es konténer már kikezdi, pedig annak sem a hatótávja, sem a tűzereje, sem a javadalmazása nem épp elegendő.
Próbáltam ezekre a "kevés teherbirás" kijelentésre ill. "kikezdi" jelenségre valami forrást találni, angol, német, francia nyelven...de nem jártam sikerrel. Van erről valami konkrét forrással megosztható infód?...

Mert nekem úgy tűnik, hogy mig a régi vasaknál akár örökkön örökké fent lóghatott volna pl. egy blokk a fegyvertartón, addig a mai "szerelvényeknek" mindig ketyeg a digit-óra aszerint, hogy mennyit lóg a szeren - ezt pedig hajlamosak egyesek úgy értelmezni, hogy a gép a terhelést hosszú távon "nem birja"...pedig csak egy üzemeltetési szemléletváltásról van csak szó.
Az egyetlen rakétablokk is elég karcsú fegyverzet.
A 20mm-es gépágyú meg már komolyabb gond.
Mindig arra gondolok, hogy pl. egy Tiger (csak hogy Airbus-nál maradjunk) mennyivel is tud többet, mint egy kimaxolt HForce-s H145M-nél, és persze hogy ezt milyen áron.
Az hogy az Airbus gépei megjelenjenek a jövőben más szektorokban is (akár újonnan vagy a honvédségtől megörökölve), mint pl. mentők, rendőrség, TEK, stb. szerintem ezek után már "rendszerszintű" elvárás és teljesen logikus.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
Ezt honnan veszed? :eek:
2018 óta van integrálva a jelenlegi fegyverzet.
Az hogy lőttek vele néhányszor egy teszt során és hogy a többszöri rendszeres használatból adódóan később nem várt anyagfáradás, repedés léphett fel, az két külön dolog. Előfordult már ilyen más típusnál is. Hogy ki használt eddig legtöbbször fegyvereket a H145M-en? Szerintem a szerbek...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az hogy lőttek vele néhányszor egy teszt során és hogy a többszöri rendszeres használatból adódóan később nem várt anyagfáradás, repedés léphett fel, az két külön dolog. Előfordult már ilyen más típusnál is. Hogy ki használt eddig legtöbbször fegyvereket a H145M-en? Szerintem a szerbek...
Tehát honnan is vesszük, hogy létezik ez a probléma?o_O
Ha létezne, akkor lenne értelme ezekkel a fegyverekkel akár kiképző repülést is végrehajtani? Csak mert a terhelést akkor is megkapja, és a különben tökéletes gépeket ezzel kitesszük a struktúrális károsodásnak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
Tehát honnan is vesszük, hogy létezik ez a probléma?o_O
Ha létezne, akkor lenne értelme ezekkel a fegyverekkel akár kiképző repülést is végrehajtani? Csak mert a terhelést akkor is megkapja, és a különben tökéletes gépeket ezzel kitesszük a struktúrális károsodásnak.
Más a terhelés ha csak hordozzák és más amikor a visszarúgó fegyver hat a bekötési pontokra. A szerbek sokat lőnek vele, de ott más a fegyver és más a rakéta is. Magyarországon lőttek már vele? Vagy csak Belgiumban az a néhány kiképzett pilóta előző év végén?
A Gripen szárnyvégi AIM-9 problémát honnan tudtuk meg? Először a csehektől. Azt hogy a magyar gépeken ideiglenesen és tartósan hogyan oldották meg ezt a problémát, azt honnan tudjuk? Azon kívül, hogy 15 éve ugyanúgy a szárnyvégen hordják a rakétát, mert máshol nem tudják a hűtés/felfüggesztő miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and borisz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 284
113
A H-145M-et is szereti mindenki, ültem benne én is, ég és föld a műszerezettség, de megint csak általános vélemény, hogy kicsi, gyenge, felderítésen kívül igazából még nem nagyon tudta megmondani nekem senki, hogy mire lehet majd valójában szerintük használni. Az hogy van egy könnyű helikopterünk nagyon jó műszerezettséggel, szuper, csak kéne némi tűzerő is mellé. Na annak van jelenleg híján, viszont a méretei, terhelhetősége, elég komolyan behatárol mindent.
Ez a különbség harci övezetben egy harci-csata helikopter, meg egy katonásított civil gép között...

De bakker, a H145M kb. a Mi-2-t váltja.

Ez konkrétan az AH-64E és semmi más.

Szerencse, hogy pont illeszkedne a meglévő típusok közé... :D

főleg már kiöregedett különleges katonák akik most már máshol szolgálnak

Mondjuk az szerintem tök jó, hogy nem veszik el a tudásuk.

Sanszos, hogy kb tíz éven belül, ha csak nem jön valami ábrándos széplelkekből álló kormányzat közbe, a dedikált harci helikopter típus is meg fog jelenni.
Az így feleslegessé váló H145M-ek egy valamekkora részét pedig átadják a TEK-nek és a rendőröknek az NOTAR gépek helyett.

Én nem passzolnám le, inkább mindig konzerválva tartanék néhányat, és forgatnám a gépeket. Nem baj az, ha belefér pár gép elvesztése.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 597
113
A H145M esetében az integrációt hátráltató tényező, hogy a dedikált felfüggesztési pontjain nem nagyon bírja el azt a kevéske függesztményt.
A 12.7-es konténer már kikezdi, pedig annak sem a hatótávja, sem a tűzereje, sem a javadalmazása nem épp elegendő.
Az egyetlen rakétablokk is elég karcsú fegyverzet.
A 20mm-es gépágyú meg már komolyabb gond.

Ennél nagyobb baj, hogy a jóval nagyobb H225M is csak ennyit fog tudni vinni.

A gépek önmagukban jók, de a feladatköreiket kell tisztázni.
Sanszos, hogy kb tíz éven belül, ha csak nem jön valami ábrándos széplelkekből álló kormányzat közbe, a dedikált harci helikopter típus is meg fog jelenni.
Az így feleslegessé váló H145M-ek egy valamekkora részét pedig átadják a TEK-nek és a rendőröknek az NOTAR gépek helyett.
Na, Te is beszéltél ezek szerint kompetens emberrel... Ugyan ez volt az én benyomásom is, hogy a HM-nél vagy jönnie kell mellé minimum harci drónnak, de inkább harci helinek, vagy ha nem, akkor ez egy szuper határvadász gép lesz a rendőrségnek az MD902 után/mellé, mert ez egy szuper kis fürkész kopter, de más nem lesz mint egy nagy vizslató szem az égben...

S igen, én tudom hogy a Mi-2 váltótípusa, az a büdös nagy helyzet, Nforce pakkok ide-oda...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 907
4 665
113
Miért is kell összehasonlítani, versenyeztetni két tök más kategóriás gépet??
Szia,

Leginkabb azert, mert lathatoan a MiHu-kat nemsokara kivonjak, es mivel nem lesz mas, mint a H145M, H225M, ezert ezekkel kell potolni.
Amugy ezzel reklamoztak: "A H145M egy kifejezetten sokoldalú helikopter: képes ellátni 80%-át azoknak a harci feladatoknak, mint amelyeket a Tiger harci helikopter is el tud látni"

Ugyanugy "kell" osszehasonlitani ezeket, mint amikor a BMP-1-eseket kivontak, akkor a BTR-80A-val ossze kellett hasonlitani, hiaba annyival gyengebb a valtotipus, hogy egy (vagy 2) teljes kategoriaval lejebb van.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and zsolti

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Szia,

Leginkabb azert, mert lathatoan a MiHu-kat nemsokara kivonjak, es mivel nem lesz mas, mint a H145M, H225M, ezert ezekkel kell potolni.
Amugy ezzel reklamoztak: "A H145M egy kifejezetten sokoldalú helikopter: képes ellátni 80%-át azoknak a harci feladatoknak, mint amelyeket a Tiger harci helikopter is el tud látni"

Ugyanugy "kell" osszehasonlitani ezeket, mint amikor a BMP-1-eseket kivontak, akkor a BTR-80A-val ossze kellett hasonlitani, hiaba annyival gyengebb a valtotipus, hogy egy (vagy 2) teljes kategoriaval lejebb van.
Tulajdonképpen elméletileg ez igaz.Tiger eredetileg egy 8db harckész iptr-val felszerelt páncélvadász helikopter
Csak a valóság,az mindkét tipusnál bizonytalan
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 644
5 640
113
Én is beszéltem ilyen emberekkel és ismerek is nem egyet. ( De mindjárt megidézem neked @tindalos -t aki helikopter műszaki)

Van egy volt osztálytársam aki átnyergelt pilótának lövészből, repülte mindkét típust (most H145-ön van) és eszébe sem jutna a régi gépet preferálni. Az az általános tapasztalatom, (na mondjuk a tatai harckocsizók nem mondtak ilyet, szóval ellenpélda is van) hogy az új helyett mindenki azt fogja jobbnak mondani amit évtizedekig hajtott és ismeri. Aztán ha mondjuk pár év után visszaülne a régibe akkor esélyes, hogy másképp látná a helyzetet.

Illetve almát körtével. A H145M sosem volt dedikált harci helikopter és nem is annak szánják.
Ööö...mi a kérdés?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 224
24 324
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
211631033_4132982843423084_1440542642570492530_n.jpg