[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Ha jól értem ruszki vast akartak szakmailag?? Ahhoz el kell hagyni a NATOt.
Az hangzott el, hogy ár/érték arányban a Mi-8/17 családnál nincs jobb a világpiacon, és igen, NEKÜNK nem lehet ilyet venni, viszont pl. Kanada vehetett... Érdekes dolgokat hallottam, de lényegében az van, amit írsz, s ezt el is fogadták azok akikkel beszéltem, várják a H-225M-et.

A H-145M-et is szereti mindenki, ültem benne én is, ég és föld a műszerezettség, de megint csak általános vélemény, hogy kicsi, gyenge, felderítésen kívül igazából még nem nagyon tudta megmondani nekem senki, hogy mire lehet majd valójában szerintük használni. Az hogy van egy könnyű helikopterünk nagyon jó műszerezettséggel, szuper, csak kéne némi tűzerő is mellé. Na annak van jelenleg híján, viszont a méretei, terhelhetősége, elég komolyan behatárol mindent.

A MiHu köpködőknek mondanám, hogy a vele dolgozó műszakiak, pilóták SZERETIK a típust, és elég komoly történeteket hallottam arról a családról (Mi-35-ről is), Irakból, Afganisztánból, etc...
 
A Mi 24-nek meg nem ez a váltótípusa. Merthogy a harci heli hátrasorolódott, már ha vha lesz. Ha lesz is nem a mai formájában.
Így van. S ez nem csak szerintem szomorú, mindenki egyet értett abban, hogy ha a MiHu megy, akkor tök jó hogy lesz két korszerű helikopter típusunk, csak a harci kategóriának vége.
 
Mihunak ebben a semmirevaló formában jönnie is kár volt.....
Azt gondolom, oda kell ballagni azokhoz az emberekhez a hangárba akikkel én a bázison több napon volt hogy tudtam beszélgetni, és szintén beszélgetni velük. Megjárták ezekkel a vasakkal a harci zónákat, volt aki 5 lövésnyomot látott visszajött MiHu üvegén. Attól egy H-BÁRMI esélyesen lezuhan, ezt meg a visszajövetelnél vették kb. észre...

Ez a különbség harci övezetben egy harci-csata helikopter, meg egy katonásított civil gép között...
 
Azt gondolom, oda kell ballagni azokhoz az emberekhez a hangárba akikkel én a bázison több napon volt hogy tudtam beszélgetni, és szintén beszélgetni velük. Megjárták ezekkel a vasakkal a harci zónákat, volt aki 5 lövésnyomot látott visszajött MiHu üvegén. Attól egy H-BÁRMI esélyesen lezuhan, ezt meg a visszajövetelnél vették kb. észre...

Ez a különbség harci övezetben egy harci-csata helikopter, meg egy katonásított civil gép között...
Ez nem változtat azon,hogy európai körülmények között a mi elavult harcrendszerű Mihujaink bevethetetlen méregdrága gyakorlógépek.
Sőt,amelik bozotnégernek/papucsosnak van MANPAD a keze ügyében,az ellen is.
Méregdrága gyakorlógép.Egy század mókussal többre mentünk volna.
 
Ez nem változtat azon,hogy európai körülmények között a mi elavult harcrendszerű Mihujaink bevethetetlen méregdrága gyakorlógépek.
Sőt,amelik bozotnégernek/papucsosnak van MANPAD a keze ügyében,az ellen is.
Méregdrága gyakorlógép.Egy század mókussal többre mentünk volna.
Nyilván. Ha az a cél hogy véletlenül se lehessen lőni azzal ami helikopter, akkor egyértelműen.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and vilmoci
Szia,

Sajnos jelenleg igazad van, de az se lett volna ordogtol valo gondolat, hogy a MiHu-khoz legyen geppuskaheveder, iranyitatlan es iranyitott raketa. Ebben az esetben mar nagyon nem lenne igazad.
Egyöntetű vélemény volt, hogy a MiHu-khoz is pénzbe kerül a fegyver, meg a nálunk eddig még rendszerben sosem volt ÚJ helikopterekhez is pénzbe kerül a fegyver. Az orosz cuccokhoz nekem azt mondták, kicsit olcsóbb, és lehet kapni...
Ember azonnal volt hozzá aki tudja repülni, üzemeltetni, és használni a fegyvereit. AZONNAL. A H-145M-el most tartunk ott, hogy éjjel gyakorolnak, gépágyú poddal. A többiről semmi hírt nem kaptam. Ez a realitás. Gépágyú Pod.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány
Szia,

Sajnos jelenleg igazad van, de az se lett volna ordogtol valo gondolat, hogy a MiHu-khoz legyen geppuskaheveder, iranyitatlan es iranyitott raketa. Ebben az esetben mar nagyon nem lenne igazad.
De igen,akkor is értéktelen gyakorlógépek,ha beszerezzük hozzá a régi fegyverzetet.
Végigmentünk már párszor ezen a vitán.Katonai Logisztika újságban Keszthelyi tábornok egy 3 részes sorozatban végigveszi,hogy mi is a gond.Belinkeltem mindhárom részt-sziveskedjetek elolvasni. (mellesleg büszkén lehet tekinteni a cikkek végén a hivatkozások között a HTKA fórumra.....najó,föleg Molnijék HTÖ-je van kiemelve,de akkor is HTKA.....)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Azt gondolom, oda kell ballagni azokhoz az emberekhez a hangárba akikkel én a bázison több napon volt hogy tudtam beszélgetni, és szintén beszélgetni velük. Megjárták ezekkel a vasakkal a harci zónákat, volt aki 5 lövésnyomot látott visszajött MiHu üvegén. Attól egy H-BÁRMI esélyesen lezuhan, ezt meg a visszajövetelnél vették kb. észre...

Ez a különbség harci övezetben egy harci-csata helikopter, meg egy katonásított civil gép között...

Miért is kell összehasonlítani, versenyeztetni két tök más kategóriás gépet??.... Mihu tűzerő is érdekes, ami összvissz a P változat 30 milliméteréből áll... Arra nem kérdeztél rá, hogy ez mégis hogy? De ahogy írod, annyira elvakultak a személyzetek a típus iránt, hogy tényleg igaz lesz a pletyka, hogy ők sírták ki a feltámasztást, hogy repkedhessenek még kicsit nyugdíj előtt...
 
Jelenleg elég szűkös a Mi-24-es szóbajöhető alternatívája. Ez konkrétan az AH-64E és semmi más.
Sebességben, tűzerőben ugyanazt tudja, mint a Mi-24-es, páncélvédelem helyett másképp oldották meg az amúgy valamivel jobb harci túlélőképességét, manőverezőképessége jobb, az avionikája és a heliopterek szempontjából ma már kulcsfontosságú drón-kooperációja pedig érdemeben jelent előrelépést.

Minden más típus kehes ló.
A Tiger egy drága hibakomplexum, a török gép egy visszalépés az AH-1Z meg egy az egyben az AH-64D, de a kis adaranszám miatt annál jóval drágább.

Az orosz típusok egy külön törtnet.
 
Egyöntetű vélemény volt, hogy a MiHu-khoz is pénzbe kerül a fegyver, meg a nálunk eddig még rendszerben sosem volt ÚJ helikopterekhez is pénzbe kerül a fegyver. Az orosz cuccokhoz nekem azt mondták, kicsit olcsóbb, és lehet kapni...
Ember azonnal volt hozzá aki tudja repülni, üzemeltetni, és használni a fegyvereit. AZONNAL. A H-145M-el most tartunk ott, hogy éjjel gyakorolnak, gépágyú poddal. A többiről semmi hírt nem kaptam. Ez a realitás. Gépágyú Pod.
Csakhogy ezek a mundérba öltöztetett civilek egy FLIR toronnyal célozni is tudnak éjszaka,önállóan-nem csak imitálva egy gyakorlatban használhatatlan módon a dolgot.....
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
Jelenleg elég szűkös a Mi-24-es szóbajöhető alternatívája. Ez konkrétan az AH-64E és semmi más.
Sebességben, tűzerőben ugyanazt tudja, mint a Mi-24-es, páncélvédelem helyett másképp oldották meg az amúgy valamivel jobb harci túlélőképességét, manőverezőképessége jobb, az avionikája és a heliopterek szempontjából ma már kulcsfontosságú drón-kooperációja pedig érdemeben jelent előrelépést.

Minden más típus kehes ló.
A Tiger egy drága hibakomplexum, a török gép egy visszalépés az AH-1Z meg egy az egyben az AH-64D, de a kis adaranszám miatt annál jóval drágább.

Az orosz típusok egy külön törtnet.
AH60,mig mindig.....
 
Egyöntetű vélemény volt, hogy a MiHu-khoz is pénzbe kerül a fegyver, meg a nálunk eddig még rendszerben sosem volt ÚJ helikopterekhez is pénzbe kerül a fegyver. Az orosz cuccokhoz nekem azt mondták, kicsit olcsóbb, és lehet kapni...
Ember azonnal volt hozzá aki tudja repülni, üzemeltetni, és használni a fegyvereit. AZONNAL. A H-145M-el most tartunk ott, hogy éjjel gyakorolnak, gépágyú poddal. A többiről semmi hírt nem kaptam. Ez a realitás. Gépágyú Pod.
Azért azt ne feledjük, hogy akikkel beszéltél - jó eséllyel - fél életüket az orosz gépeken repülték. Mi mást vártál tőlük, hogy azt mondják a Mi-k szarok?
Ami a Spike integrációt illeti:
Nyilt titok, hogy folyik.
Semennyire nem vagyunk késésben.
/Még a lézeres rakétaindítasok sem voltak meg, holott azokra már kéoesek a gépeink/
De még maga a Spike típus sincs bejelentve, pedig szerintem ott is lesz talán valami ipari együttműködés.
 
fabianklima.at_FTK62713-von-11.jpg
fabianklima.at_FTK62864-von-11.jpg


Még júniusi hír volt... Magyar Honvédség parancsnoka osztrák partnerének meghívására június 16-án, szerdán, magyar katonai delegáció élén Ausztriába látogatott.
 
Az hangzott el, hogy ár/érték arányban a Mi-8/17 családnál nincs jobb a világpiacon, és igen, NEKÜNK nem lehet ilyet venni, viszont pl. Kanada vehetett... Érdekes dolgokat hallottam, de lényegében az van, amit írsz, s ezt el is fogadták azok akikkel beszéltem, várják a H-225M-et.

A H-145M-et is szereti mindenki, ültem benne én is, ég és föld a műszerezettség, de megint csak általános vélemény, hogy kicsi, gyenge, felderítésen kívül igazából még nem nagyon tudta megmondani nekem senki, hogy mire lehet majd valójában szerintük használni. Az hogy van egy könnyű helikopterünk nagyon jó műszerezettséggel, szuper, csak kéne némi tűzerő is mellé. Na annak van jelenleg híján, viszont a méretei, terhelhetősége, elég komolyan behatárol mindent.

A MiHu köpködőknek mondanám, hogy a vele dolgozó műszakiak, pilóták SZERETIK a típust, és elég komoly történeteket hallottam arról a családról (Mi-35-ről is), Irakból, Afganisztánból, etc...
Ez ugyan az a kategória, mint aki az AK-t isteníti minden más ellenében.... főleg ha sosem használt mást....
Akinek a kedvéért (az idősebb pilóták) lett végül is visszahozva a temetőből a Mihu, hogy repülhessenek szerinted mit fog mondani?
 
Azért azt ne feledjük, hogy akikkel beszéltél - jó eséllyel - fél életüket az orosz gépeken repülték. Mi mást vártál tőlük, hogy azt mondják a Mi-k szarok?
Ami a Spike integrációt illeti:
Nyilt titok, hogy folyik.
Semennyire nem vagyunk késésben.
/Még a lézeres rakétaindítasok sem voltak meg, holott azokra már kéoesek a gépeink/
De még maga a Spike típus sincs bejelentve, pedig szerintem ott is lesz talán valami ipari együttműködés.
Nos akikkel beszéltem, a fél életüket orosz gépeken repülték, és szép csodálatos H-145 M felvarró volt az összesnek a kezeslábas overall-ján. Most meg azt repülik, vagy épp képeznek ki rá másokat, esetleg tartják karban... Kivétel nélkül mindnek van köze az ÚJ géphez is. Volt aki konkrétan azt mondta név nélkül, hogy nagyon ügyes, nagyon jó, Ő jobban szereti a Mi-17-est, mert az még kell vezetni, és Ő izommemóriából függeszkedik, NEM jön be neki hogy beleugat a gép hogy tegye rá - vegye el a kezét a botról, etc...

Tény, nem volt fiatal egyik sem, és igen sokat repültek orosz típuson előtte MIND. De ez miért baj? Miért nem lehet az olyan emberek véleményére adni akiknek MINDKETTŐHÖZ van/volt köze? Nem ők lennének a legjobb mérce?!
 
Ez ugyan az a kategória, mint aki az AK-t isteníti minden más ellenében.... főleg ha sosem használt mást....
Akinek a kedvéért (az idősebb pilóták) lett végül is visszahozva a temetőből a Mihu, hogy repülhessenek szerinted mit fog mondani?
Mind repüli/karbantartja az új típust jelenleg akikkel beszéltem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Tény, nem volt fiatal egyik sem, és igen sokat repültek orosz típuson előtte MIND. De ez miért baj? Miért nem lehet az olyan emberek véleményére adni akiknek MINDKETTŐHÖZ van/volt köze? Nem ők lennének a legjobb mérce?!
Nem mert az idősebb korosztály általában a bezzeg a régi szép időkben és a régen minden jobb vót elven működik nagyon sok esetben. És az évtizedes megszokásból való váltás nagyon sokszor ellenérzéseket vált ki még általános jó vélemény mellett is.

pl: 2016-ban Slovak Shield gyakorlaton cseh katonákkal dolgoztam együtt, egy öreg főtörzs úgy volt vele, hogy az általuk használt optikás, stb bren 2-jükhöz képest a Vz 58. mennyivel jobb volt (csupaszon minden nélkül) mert hiányzik neki a 7,62x39 ereje. Ez sima nosztalgiafaktor. Én sem szeretem az újabb autókban a start-stop rendszert meg idegesít az esőszenzor, de attól még nem lesz jobb a 15 éves suzuki amit addig vezettem...