[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 042
113
Nincs még ATGM integrálva a helikopterre.Egyedüli irányított fegyvere a 70mm lézervezérlésű rakéta.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Na molni, ezt kb. egyszerre kezdtük írni, csak amire leformáztam a lényeget...! ;) :p :)

Tessenek parancsolni:

A Zrínyi 2026 terv keretében elindított fejlesztések sorában újabb fontos lépésre került sor június végén, amikor bejelentették, hogy a légierő 20 darab Airbus Helicopters H145M típusú könnyű helikoptert rendszeresít.
A Zlin kiképző és futár gépek, az Airbus A319-es többcélú szállítógépek beszerzése után rövid időn belül a harmadik új program indul el, ami természetesen több évre elhúzódó folyamat lesz.
Nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy a Mi-8/17 flotta a nagyjavítást követően további 7-8 évig biztosítja a forgószárnyas légi szállítási képességet, és párhuzamosan újra rendszerbe kerülnek az üzemidő hosszabbításon és nagyjavításon átesett Mi-24-es harci helikopterek is. Utóbbi lépés létjogosultsága ugyanakkor vitatható, hiszen páncéltörő fegyverzetet az érvényben lévő korlátozások miatt nem szerezhetünk be az oroszoktól. Szeretnénk remélni, hogy a gépek reaktiválása mögött reális koncepció van, és nem csak néhány a típus iránt elkötelezett befolyásos főtiszt hatásos lobbi tevékenységének köszönhető a költséges program végrehajtása.
Mindegyik fejlesztéssel kapcsolatban megemlítendő, hogy egyelőre nem teljesen látni, hogyan biztosítják majd az ugrásszerű mennyiségi növekedés humán hátterét, vagyis hogyan lesz elegendő hajózó és műszaki a gépek üzemeltetéséhez.
A H145M könnyű helikopter új kategóriát jelent légierőnkben, természetesen nem számítva a kettő AS-350 „Mókust”. Régebben a Mi-2-esek szolgáltak könnyű szállítási, kiképzési és futár feladatokra, de ezeket annak idején utód nélkül vonták ki a szolgálatból. Az új típus azonban sokoldalúbban alkalmazható, és minden bizonnyal megvan a létjogosultsága. Mérete és tömege miatt a H145M egy könnyű fegyverzetű lövész raj szállítására képes, vagy hasonló tömegű felszerelést, és részben külső felfüggesztésű fegyverzetet is hordozhat.
Légierőnk új típusa, a H145M


A H145M fejlesztése még most is folyik, elsősorban a fegyverzettel és fegyver-elektronikával kapcsolatos rendszerekre koncentrálva. Az elmúlt év során éppen Magyarországon a hajmáskéri lőtéren folytak a fegyver tesztek, pontosabban azok egy része, a külső függesztményként hordozott géppuska konténert, valamint a nem irányított rakéták és a fedélzeti célzó rendszerek alkalmazásának lehetőségeit tesztelték.

A gép kialakítása még nem végleges, ugyanis jelenleg nincs megoldva a porkiválasztás, a mostani konfigurációnál nagy mennyiségű szennyeződés juthat be a hajtóművekhez és az egyéb rendszerekhez. Ugyancsak szükséges a hajtóművek fúvócsövének álcázása is. 2013-ban le Bourget-ban már bemutatták a gép egyik példányát a módosított hajtómű fúvócsövekkel, amelyek eltakarták a forró részeket, és felfelé a rotorszélbe terelték az égésgázokat.

A legkomolyabb fegyver, ami szóba jött a H145M esetében az az izraeli Rafael Spike ER. Ennek makettjét ugyancsak 2013-ban a párizsi kiállításon szerelték fel a helikopterre, de azóta érdemi előrelépésről ez ügyben nem jött hír. Nyilván megrendelésre várnak, és akkor végzik el a nem éppen olcsó integrációs munkát, ha megéri. A 34 kg-os elektro-optikai vezérlésű rakéta többféle rávezetési metódust alkalmazhat. Létezik „fire and forget” üzemmódja, ez esetben az indítás előtt számára kijelölt célt automatikusan közelíti meg. Ha az a nagy távolság miatt nem látható jól, akkor a rakétatestből lecsévélődő száloptikás huzalon közvetíti vissza a helikopter képernyőjére a fegyver orrában lévő kamera képét, ami alapján az operátor pontosítani tudja a becsapódás helyét, maximálisan 8 km távolságban.

A Spike ER vagy más irányított páncéltörő rakéta integrációja tehát még nem történt meg a H145M fedélzetén, de hát nem kimondottan harci helikopterről van szó, hanem többcélú, szükség esetén tűztámogató feladatkörre is alkalmas típusról. A fentiekből kiderül, hogy részben még fejlesztésre, módosításra szoruló gépről beszélünk, amelynek még több paramétere nem végleges. A tömeg adatokon például változtathatnak a szükséges porszűrők, a pilótafülke ballisztikai védelme, a radar, lézer besugárzásjelző rendszer, a közeledő rakétákat érzékelő elektro-optikai berendezések, az infracsapda szóró kazetták, stb. Ezen eszközök megrendelése természetesen opcionális, és nem tudjuk, hogy mennyi valósul meg belőlük.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Németországban, Olaszországban, sőt Lengyelben meg Amerikai csapatok. Akkor azokat meg az USA tartja megszállás alatt. Nem beszélve a folyamatos US Army turnékról egész Európában. Ne legyél elfogult, Oroszország semmivel nem jobb vagy roszabb mint Amerika (és persze vica-versa), a kis környező, vagy Európai országok számukra csak gyalogok a sakktáblán ennyi. Egyébként az embargó csak Oroszország ellen él. És Belarusz nem Oroszország, ahogy Németország sem USA. Az embargó papírja nem tér ki ilyenekre tudtommal
Ezt miert ide kell? Es mit nem lehet felfogni azon, hogy elobb voltak orosz csapatok Belaruszban mint amcsik Kecskemeten vagy mint Lo-ban? Es ha nem latod a kulonbseget Mo/Lo es Belarusz kozott akkor egyszeruen csak nem ismered a helyzetet. Tudod hany iskola van Minszkben (!) ahol belarusz nyelvu az oktatas? 6 darab. Kepzeld el ha Budapesten lenne 6 iskola ahol magyar nyelven tanulhatsz, a maradekban meg orosz nyelven. Amugy hihetetlen ilyenen rugozni, amikor maguk az oroszok sem tagadjak, hogy Belarusziaban vannak:
http://englishrussia.com/2007/08/07/above-woods-of-belarus/#more-1207
https://www.dw.com/en/putin-moves-to-establish-russian-military-base-in-belarus/a-18724911
"The idea of setting up an airbase in the ex-Soviet republic had initially been revealed by Russian Defense Minister Sergei Shoigu in 2013, and followed a 2009 agreement under which Russia and Belarus agreed to defend their common external frontier and airspace."

Miert tagadjatok azt amit az oroszok buszken hirdetnek? Inkabb hiszek egy altalam tisztelt orosz professzornak, mint internetes trolloknak. Nekem ugyanis nem faj, hogy o buszke a hazajara, es is az vagyok az enyemre. De attol meg nyilvan hulye nem vagyok es nem fogom azt mondani neki, hogy hazudsz, Belarusz egy teljesen fuggetlen orszag es nincsenek ott orosz csapatok vagy ha vannak akkor annak en orulok es hude jol erzem magam tole.
Ami meg a nyugati oldalt illeti: meg a valoban vazallus Romania is 100-szor szabadabb mint Belarusz: kepzeld el ha Bukarestben lenne 6 darab iskola ahol romanul tanulhatnak az emberek, a tobbiben csak angolul lehetne...

De jobb lenne ha visszaternenk az eredeti temahoz: Belaruszbol nem lesz ATGM az tuti.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Az air to airt hiszem a lâtom :) a guided air to ground az viszont lehet a kis 70mmes iranyitott is, szóval még mindig ott vagyunk, hogy a gunpod, és a két 70mm a biztos eddig. Az első gép csomag biztos, h ezekkel jön, jövő őszig nem készül el az atgm integrálás. Reméljük, minél előbb kiszivárog a megvett fegyverzet csomag ;)
Ha az Airbus ceg hazudna a honlapjan azert nagyon mergesek lennenek a reszvenyesek... akik valszeg a Fro-No allam, bar nem neztem utana a tulajdonosi strukturanak.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Na molni, ezt kb. egyszerre kezdtük írni, csak amire leformáztam a lényeget...! ;) :p :)

Tessenek parancsolni:

A Zrínyi 2026 terv keretében elindított fejlesztések sorában újabb fontos lépésre került sor június végén, amikor bejelentették, hogy a légierő 20 darab Airbus Helicopters H145M típusú könnyű helikoptert rendszeresít.
A Zlin kiképző és futár gépek, az Airbus A319-es többcélú szállítógépek beszerzése után rövid időn belül a harmadik új program indul el, ami természetesen több évre elhúzódó folyamat lesz.
Nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy a Mi-8/17 flotta a nagyjavítást követően további 7-8 évig biztosítja a forgószárnyas légi szállítási képességet, és párhuzamosan újra rendszerbe kerülnek az üzemidő hosszabbításon és nagyjavításon átesett Mi-24-es harci helikopterek is. Utóbbi lépés létjogosultsága ugyanakkor vitatható, hiszen páncéltörő fegyverzetet az érvényben lévő korlátozások miatt nem szerezhetünk be az oroszoktól. Szeretnénk remélni, hogy a gépek reaktiválása mögött reális koncepció van, és nem csak néhány a típus iránt elkötelezett befolyásos főtiszt hatásos lobbi tevékenységének köszönhető a költséges program végrehajtása.
Mindegyik fejlesztéssel kapcsolatban megemlítendő, hogy egyelőre nem teljesen látni, hogyan biztosítják majd az ugrásszerű mennyiségi növekedés humán hátterét, vagyis hogyan lesz elegendő hajózó és műszaki a gépek üzemeltetéséhez.
A H145M könnyű helikopter új kategóriát jelent légierőnkben, természetesen nem számítva a kettő AS-350 „Mókust”. Régebben a Mi-2-esek szolgáltak könnyű szállítási, kiképzési és futár feladatokra, de ezeket annak idején utód nélkül vonták ki a szolgálatból. Az új típus azonban sokoldalúbban alkalmazható, és minden bizonnyal megvan a létjogosultsága. Mérete és tömege miatt a H145M egy könnyű fegyverzetű lövész raj szállítására képes, vagy hasonló tömegű felszerelést, és részben külső felfüggesztésű fegyverzetet is hordozhat.
Légierőnk új típusa, a H145M


A H145M fejlesztése még most is folyik, elsősorban a fegyverzettel és fegyver-elektronikával kapcsolatos rendszerekre koncentrálva. Az elmúlt év során éppen Magyarországon a hajmáskéri lőtéren folytak a fegyver tesztek, pontosabban azok egy része, a külső függesztményként hordozott géppuska konténert, valamint a nem irányított rakéták és a fedélzeti célzó rendszerek alkalmazásának lehetőségeit tesztelték.

A gép kialakítása még nem végleges, ugyanis jelenleg nincs megoldva a porkiválasztás, a mostani konfigurációnál nagy mennyiségű szennyeződés juthat be a hajtóművekhez és az egyéb rendszerekhez. Ugyancsak szükséges a hajtóművek fúvócsövének álcázása is. 2013-ban le Bourget-ban már bemutatták a gép egyik példányát a módosított hajtómű fúvócsövekkel, amelyek eltakarták a forró részeket, és felfelé a rotorszélbe terelték az égésgázokat.

A legkomolyabb fegyver, ami szóba jött a H145M esetében az az izraeli Rafael Spike ER. Ennek makettjét ugyancsak 2013-ban a párizsi kiállításon szerelték fel a helikopterre, de azóta érdemi előrelépésről ez ügyben nem jött hír. Nyilván megrendelésre várnak, és akkor végzik el a nem éppen olcsó integrációs munkát, ha megéri. A 34 kg-os elektro-optikai vezérlésű rakéta többféle rávezetési metódust alkalmazhat. Létezik „fire and forget” üzemmódja, ez esetben az indítás előtt számára kijelölt célt automatikusan közelíti meg. Ha az a nagy távolság miatt nem látható jól, akkor a rakétatestből lecsévélődő száloptikás huzalon közvetíti vissza a helikopter képernyőjére a fegyver orrában lévő kamera képét, ami alapján az operátor pontosítani tudja a becsapódás helyét, maximálisan 8 km távolságban.

A Spike ER vagy más irányított páncéltörő rakéta integrációja tehát még nem történt meg a H145M fedélzetén, de hát nem kimondottan harci helikopterről van szó, hanem többcélú, szükség esetén tűztámogató feladatkörre is alkalmas típusról. A fentiekből kiderül, hogy részben még fejlesztésre, módosításra szoruló gépről beszélünk, amelynek még több paramétere nem végleges. A tömeg adatokon például változtathatnak a szükséges porszűrők, a pilótafülke ballisztikai védelme, a radar, lézer besugárzásjelző rendszer, a közeledő rakétákat érzékelő elektro-optikai berendezések, az infracsapda szóró kazetták, stb. Ezen eszközök megrendelése természetesen opcionális, és nem tudjuk, hogy mennyi valósul meg belőlük.
Jetplanes-rol annyit, hogy ok irtak a "forgoszarnyas kavalkad" nevu ubergagyi propagandacikket: leirtak benne, hogy kb. mindnehol Airbusok lesznek majd az egyesz cikk arrol sirt, hogy miert kell 1000 fele gep, mert igy tul bonyolult es sokkal jobb volt amikor kevesebb fele volt. Persze manipulativ modon a Mokusok eseteben a regi nevet hasznaltak, hogy a tajekozatlan olvaso ne lassa, hogy az is airbus, a mentok gepei is airbusok lettek, de persze a cikkbol ugy jot le mintha azok is total mas lenne, stb... szoval ha ok irnak X-t akkor biztosak lehetunk benne hogy a valosag Y.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 039
80 779
113



Na molni, ezt kb. egyszerre kezdtük írni, csak amire leformáztam a lényeget...! ;) :p :)

Tessenek parancsolni:

A Zrínyi 2026 terv keretében elindított fejlesztések sorában újabb fontos lépésre került sor június végén, amikor bejelentették, hogy a légierő 20 darab Airbus Helicopters H145M típusú könnyű helikoptert rendszeresít.
A Zlin kiképző és futár gépek, az Airbus A319-es többcélú szállítógépek beszerzése után rövid időn belül a harmadik új program indul el, ami természetesen több évre elhúzódó folyamat lesz.
Nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy a Mi-8/17 flotta a nagyjavítást követően további 7-8 évig biztosítja a forgószárnyas légi szállítási képességet, és párhuzamosan újra rendszerbe kerülnek az üzemidő hosszabbításon és nagyjavításon átesett Mi-24-es harci helikopterek is. Utóbbi lépés létjogosultsága ugyanakkor vitatható, hiszen páncéltörő fegyverzetet az érvényben lévő korlátozások miatt nem szerezhetünk be az oroszoktól. Szeretnénk remélni, hogy a gépek reaktiválása mögött reális koncepció van, és nem csak néhány a típus iránt elkötelezett befolyásos főtiszt hatásos lobbi tevékenységének köszönhető a költséges program végrehajtása.
Mindegyik fejlesztéssel kapcsolatban megemlítendő, hogy egyelőre nem teljesen látni, hogyan biztosítják majd az ugrásszerű mennyiségi növekedés humán hátterét, vagyis hogyan lesz elegendő hajózó és műszaki a gépek üzemeltetéséhez.
A H145M könnyű helikopter új kategóriát jelent légierőnkben, természetesen nem számítva a kettő AS-350 „Mókust”. Régebben a Mi-2-esek szolgáltak könnyű szállítási, kiképzési és futár feladatokra, de ezeket annak idején utód nélkül vonták ki a szolgálatból. Az új típus azonban sokoldalúbban alkalmazható, és minden bizonnyal megvan a létjogosultsága. Mérete és tömege miatt a H145M egy könnyű fegyverzetű lövész raj szállítására képes, vagy hasonló tömegű felszerelést, és részben külső felfüggesztésű fegyverzetet is hordozhat.
Légierőnk új típusa, a H145M


A H145M fejlesztése még most is folyik, elsősorban a fegyverzettel és fegyver-elektronikával kapcsolatos rendszerekre koncentrálva. Az elmúlt év során éppen Magyarországon a hajmáskéri lőtéren folytak a fegyver tesztek, pontosabban azok egy része, a külső függesztményként hordozott géppuska konténert, valamint a nem irányított rakéták és a fedélzeti célzó rendszerek alkalmazásának lehetőségeit tesztelték.

A gép kialakítása még nem végleges, ugyanis jelenleg nincs megoldva a porkiválasztás, a mostani konfigurációnál nagy mennyiségű szennyeződés juthat be a hajtóművekhez és az egyéb rendszerekhez. Ugyancsak szükséges a hajtóművek fúvócsövének álcázása is. 2013-ban le Bourget-ban már bemutatták a gép egyik példányát a módosított hajtómű fúvócsövekkel, amelyek eltakarták a forró részeket, és felfelé a rotorszélbe terelték az égésgázokat.

A legkomolyabb fegyver, ami szóba jött a H145M esetében az az izraeli Rafael Spike ER. Ennek makettjét ugyancsak 2013-ban a párizsi kiállításon szerelték fel a helikopterre, de azóta érdemi előrelépésről ez ügyben nem jött hír. Nyilván megrendelésre várnak, és akkor végzik el a nem éppen olcsó integrációs munkát, ha megéri. A 34 kg-os elektro-optikai vezérlésű rakéta többféle rávezetési metódust alkalmazhat. Létezik „fire and forget” üzemmódja, ez esetben az indítás előtt számára kijelölt célt automatikusan közelíti meg. Ha az a nagy távolság miatt nem látható jól, akkor a rakétatestből lecsévélődő száloptikás huzalon közvetíti vissza a helikopter képernyőjére a fegyver orrában lévő kamera képét, ami alapján az operátor pontosítani tudja a becsapódás helyét, maximálisan 8 km távolságban.

A Spike ER vagy más irányított páncéltörő rakéta integrációja tehát még nem történt meg a H145M fedélzetén, de hát nem kimondottan harci helikopterről van szó, hanem többcélú, szükség esetén tűztámogató feladatkörre is alkalmas típusról. A fentiekből kiderül, hogy részben még fejlesztésre, módosításra szoruló gépről beszélünk, amelynek még több paramétere nem végleges. A tömeg adatokon például változtathatnak a szükséges porszűrők, a pilótafülke ballisztikai védelme, a radar, lézer besugárzásjelző rendszer, a közeledő rakétákat érzékelő elektro-optikai berendezések, az infracsapda szóró kazetták, stb. Ezen eszközök megrendelése természetesen opcionális, és nem tudjuk, hogy mennyi valósul meg belőlük.


Ez a cikk az augusztusi Aranysasban volt benne! Az újság azon a napon jelent meg, amikor a magyarországi H145M helikopterbemutató volt, azaz még nem tartalmazza / tartalmazhatja az ott elhangzott információkat! A magyar repülős újságok cikkíróit nem hívták meg a bemutatóra....

https://jetplanes.blog.hu/2018/07/28/h-145m_bemutato

A bemutatóval kapcsolatban be voltak linkelve lengyel, szerb és magyar írások is, azokban benne voltak az ott elhangzott információk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Nem tudom, hogy ezek után érdemes-e egyetlen kommentedet is elolvasni...
Attol meg hogy az ember tud a sorok kozt olvasni, hat nem tudom,... mondjuk mernokok nem szoktak tudni, ez igaz, ok nem ezt tanuljak. De itt a szo szerinti idezet:
"Tehát ma Magyarországon az állami szerveknél repül, vagy hamarosan repülni fog Mi-8, Mi-17, Mi-24, AS-350, H145M, EC135, MD902. És csak a helikopterekről van szó. Gazdag országban élünk." -tehat az elso 2 az lenyegeben ugyan az, de aki ezt nem tudja, annak ugy tunik, mintha kulon tipus lenne. Majd a mokus regi neve szerepel, hogy aki nem tudja az ne vegye eszre, hogy az is airbus valojaban. Azt szinten elfelejtik megirni, hogy Antonov helyett airbus csapatszallitokat rendszeresitettek, mert hat ugye ez ellent mondana a cikk eredeti celjanak, hogy ugy tegyenek, mintha none a kavalkad, nem csokkenne. Csak szolok, hogy regen voltak meg Suhojok, Albak, MiG-ek is, de a cel nem a valosag bemutatasa volt, hanem a kossunk bele valamibe, aki nem tanult bolcseletet az ugysem veszi eszre, hogy propagandacikket irunk. Es ez nem az elos ilyen cikkuk. Hiteltelenek, akkor is ha neked ez nem tetszik. (Nem tudom, hogy most hogy lett Dasso is mit fognak irni? "Repulo oskaosz Magyaroszag felett, mind meghalunk!!!" , vagy mit?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 039
80 779
113
Nincs még ATGM integrálva a helikopterre.Egyedüli irányított fegyvere a 70mm lézervezérlésű rakéta.

Még nincs. De tervben van. És többfélét is integrálnak rá. (Spike-ot annak, aki Amerikától független akar lenni. Aki meg amerikai fegyvert akar, annak azt. vagy mást.)

Nekem az a gyanúm, hogy bevállaltuk a "tesztország" szerepét és lesz minden. Az Airbusnak kell egy referencia, hogy elősegítse a további eladásokat.

A Honvédség által rendszeresített gépeknek csak a fele lesz felfegyverezve. Lehet, hogy először ezeket kapjuk meg. És amikor 2020-2021-ben megérkeznek a felfegyverzett gépek, addigra már az Airbus elvégezte ezt az integrációt is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Még nincs. De tervben van. És többfélét is integrálnak rá. (Spike-ot annak, aki Amerikától független akar lenni. Aki meg amerikai fegyvert akar, annak azt. vagy mást.)

Nekem az a gyanúm, hogy bevállaltuk a "tesztország" szerepét és lesz minden. Az Airbusnak kell egy referencia, hogy elősegítse a további eladásokat.

A Honvédség által rendszeresített gépeknek csak a fele lesz felfegyverezve. Lehet, hogy először ezeket kapjuk meg. És amikor 2020-2021-ben megérkeznek a felfegyverzett gépek, addigra már az Airbus elvégezte ezt az integrációt is.
Mind HForce-al jon, de csak a felen lesz X a masik felen meg Y fegyverzet. (Pl.: iranyitott raketa a felen, csak geppuska/gepagyu a masikfelen, mivelhogy csak 2 pilon van.) Ez bele is illik az altalad irt tesztorszag szerepbe. Szittya is ezt irta.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
????.Hát ez megintcsak érdekes gondolkodásmódra val
Mi ebben a furcsa, minden gépben ott lesz a fegyverzethez szükséges célzó, infra és elektronikai rendszer, de csak 10 gépre való függeszthető fegyverzet lesz, a másik 10 marad deszant-szállításra. Multi-role gépek, ami nem azt jelenti, hogy egyszerre telipakolhatod deszanttal és fullra fel is fegyverezheted, hanem vagy-vagy.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Mi ebben a furcsa, minden gépben ott lesz a fegyverzethez szükséges célzó, infra és elektronikai rendszer, de csak 10 gépre való függeszthető fegyverzet lesz, a másik 10 marad deszant-szállításra. Multi-role gépek, ami nem azt jelenti, hogy egyszerre telipakolhatod deszanttal és fullra fel is fegyverezheted, hanem vagy-vagy.
Könnyű szállitó.Max egy félrajt tudhat harcfelszereléssel szállitani.És lefogó-öönvédelmi fegyverzetre "desszantszállitáskor" is szükség lehet.
Ennek a kategóriámak felderitő-páncélvadász-könnyű támogató szerepkörben van szerepe.Szállitókapacitás komolytalan desszantműveletekhez.Mélységi felderitőknek elég maximum.Azonkivül csak tábornoktaxi.Mondjuk pizsamásunk van bőven...
 

rumcajsz

Well-Known Member
2015. április 30.
702
1 034
93
Amilyen lelkes voltam a kezdetekkor úgy sikerült totál összezavarnotok. Szóval részemről továbbra is az a kérdés:
1. Milyen passzív védelemmel rendelkezik ez a madár? Konkrétan 100 m-ről, merőleges becsapódást feltételezve, milyen kalibert bír a motorház, az elektronika és a pilóta-kabin?
2, Milyen aktív, zavaró berendezéseket takar ez a sokat emlegetett H Force rendszer? A másodpilóta forró imák mellett kézzel szórja majd az alufólia-csíkokat vagy esetleg valami komolyabb védelem is szóba jöhet az infra- és radarirányítású rakéták ellen?
3,Mi van azzal a porleválasztó rendszerrel? Könyörgöm, egy katonai célú gépről lenne szó aminek a biztos tábori üzemeltetéséhez a szűrőrendszer úgy kell mint egy falat kenyér! Még egy kiadós erdőtűz oltása is bajos ilyen képesség nélkül mert a füst azért nem tenne jót a mechanikának.
4, Mi van a kényszerleszállás esetén szőkeséges becsapódás elnyelő rendszerrel? Hány méter szabadesést tud úgy kibírni, hogy a legénységnek nem mennek pozdorjává a csigolyái? Ez a mutató mennyivel jobb vagy rosszabb más gépekhez képest?
A teljes támadó potenciál megvitatása szerintem csak ez után jöhet, mert részemről többre tartok egy eleven szamarat a döglött oroszlántól.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
Amilyen lelkes voltam a kezdetekkor úgy sikerült totál összezavarnotok. Szóval részemről továbbra is az a kérdés:
1. Milyen passzív védelemmel rendelkezik ez a madár? Konkrétan 100 m-ről, merőleges becsapódást feltételezve, milyen kalibert bír a motorház, az elektronika és a pilóta-kabin?
2, Milyen aktív, zavaró berendezéseket takar ez a sokat emlegetett H Force rendszer? A másodpilóta forró imák mellett kézzel szórja majd az alufólia-csíkokat vagy esetleg valami komolyabb védelem is szóba jöhet az infra- és radarirányítású rakéták ellen?
3,Mi van azzal a porleválasztó rendszerrel? Könyörgöm, egy katonai célú gépről lenne szó aminek a biztos tábori üzemeltetéséhez a szűrőrendszer úgy kell mint egy falat kenyér! Még egy kiadós erdőtűz oltása is bajos ilyen képesség nélkül mert a füst azért nem tenne jót a mechanikának.
4, Mi van a kényszerleszállás esetén szőkeséges becsapódás elnyelő rendszerrel? Hány méter szabadesést tud úgy kibírni, hogy a legénységnek nem mennek pozdorjává a csigolyái? Ez a mutató mennyivel jobb vagy rosszabb más gépekhez képest?
A teljes támadó potenciál megvitatása szerintem csak ez után jöhet, mert részemről többre tartok egy eleven szamarat a döglött oroszlántól.
Jaj ne sirj mar azon a porszuron, szelsobalos portal (24 vagy melyik) irta, hogy nincs, tehat dupla van benne. De a reszletesebb onvedelmi specifikacio engem is erdekelne. Eddig annyit tudok, hogy "repeszallo" -ak az ulesek, meg ontomito a tank, de gondolom meg sok minden mas is van, csak nem ismerem a sok XZZXCZ roviditest, hogy melyik mit takar.