[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

1,7 tonna hasznos terhet szallit (ekkor ugye nincs benne 10 katona), tehat ki tud dobni masfel tonna vizet, felteve, hogy a bambibucket vagy hogy hivjak nincs tobb 200 kilonal....
Számolj azzal is,hogy a tűzfészek felett a felszálló forro turbulens levegőn kell átrepülnie.Kizártnak tartom,hogy suicid hajlamú pilotán kivül más megpróbálkozna max terheléssel odarepülni.
1,7 tonna,tengerszinten,20fokos,normál légnyomású levegőben.
 
De harci feladatokra csak kiépitve alkalmas.A kiépités nem gátolja meg az egyébb feladatok ellátását,de annak hiány alkalmatlanná teszi a szememben katonai szempontbol alapvető felderitő-páncélvadász.túztámogató feladatkör ellátására.

Húh, ezt olyan választékosan megfogalmaztad, hogy már én se értem... :D
Rengeteg YT videó van a gépről, a Thai gépekről, német gépekről, rengeteg bemutató, prezentáció testközelből stb., rengeteg. Igaz, ez még nem a magyar gépeket mutatja egy az egyben, de az alap ugyanaz.
Az AIRBUS képviselője az egyikben szépen elmondja, hogy a magyar személyzet minden lehetséges és addig rendszeresitett fegyverre megkapja a kiképzést, még akkor is, ha pl. a magyar légierő azt nem veszi meg!
 
DE HAT AZT IRTAK, HOGY EZT RENDELTE MO!!! Adtam linket is ami semmi masrol nem szol, csak a MAGYAR rendelesrol amit kaptak es aminek orulnek. :(:(:(
A hirek kozott talalhato, mivel NEM a gep specifikaciojarol, prospektusarol, akarmirol van szo, hanem egy hirrol ahol tajekoztatjak a stakeholdereket (beleertve a shareholdereket) hogy mit adtak el Mo-nak.

Tulajdonképp nincs benne szó szerint (a magyar fél titkolózás mániája miatt) rendesen kifejtve, hogy mit rendeltünk pontosan, amit linkeltél, az arról szól, hogy a Hforce lehetővé teszi az airtoairt, az irânyított airtogroundot. Aztán, hogy mi élünk e ezzel mindennel, az sehol nincs leírva.
 
Számolj azzal is,hogy a tűzfészek felett a felszálló forro turbulens levegőn kell átrepülnie.Kizártnak tartom,hogy suicid hajlamú pilotán kivül más megpróbálkozna max terheléssel odarepülni.
1,7 tonna,tengerszinten,20fokos,normál légnyomású levegőben.
oke.
 
Húh, ezt olyan választékosan megfogalmaztad, hogy már én se értem... :D
Rengeteg YT videó van a gépről, a Thai gépekről, német gépekről, rengeteg bemutató, prezentáció testközelből stb., rengeteg. Igaz, ez még nem a magyar gépeket mutatja egy az egyben, de az alap ugyanaz.
Az AIRBUS képviselője az egyikben szépen elmondja, hogy a magyar személyzet minden lehetséges és addig rendszeresitett fegyverre megkapja a kiképzést, még akkor is, ha pl. a magyar légierő azt nem veszi meg!
Prima.Kiképezlek mesterlövészpuska kezelésére,majd kizavarlak harcolni úgy,hogy csak a fegyver ágyazását kapod meg-cső és célzóberendezés nélkül.Viszont addigis az ágyazatra köthetsz batyút,és cipekedhetsz vele terheket
 
Prima.Kiképezlek mesterlövészpuska kezelésére,majd kizavarlak harcolni úgy,hogy csak a fegyver ágyazását kapod meg-cső és célzóberendezés nélkül.Viszont addigis az ágyazatra köthetsz batyút,és cipekedhetsz vele terheket

...prima, most akkor tedd hozzá azt a korábbi infót, hogy a 20 heliből 10 lesz felfegyverezve! ;)
Akinek az lesz a dolga hogy lőjön azzal a puskával, az lőni fog. Akinek az lesz a dolga hogy cipekedjen, az meg cipekedni fog. De ha a kezébe nyomják a puskát, az is tökéletesen fog tudni vele lőni. Remélem érted ;):) Igy kéne ezt látni...
 
Tulajdonképp nincs benne szó szerint (a magyar fél titkolózás mániája miatt) rendesen kifejtve, hogy mit rendeltünk pontosan, amit linkeltél, az arról szól, hogy a Hforce lehetővé teszi az airtoairt, az irânyított airtogroundot. Aztán, hogy mi élünk e ezzel mindennel, az sehol nincs leírva.
feladom. De miutan egy reszvenytarsasag a hirek rovatban kozze tette a honlapjukon, hogy milyen fegyverrendszerre kapott megrendelest es aztan megsem, akkor a CEO-t felakasztjak (jo, nyugaton csak penzbirsag, max borton). De Mo-n tudod mi lesz ha a nemetek air-to-air kepesseg nelkul szallitanak le a cuccost?
1. Mo nyilvan nem fizetne semmit, es kotbert kovetelne a hibas teljesites miatt.
2. a szolnokiak kenytelenek lennenek a regi Mi-17 esekkel felszallni es flancos fegyverek helyett FAB butabombakkal szornak meg a BMW debreceni gyarat, majd a TEK arra kenyszeritene a managementjuket, hogy vegignezzek amint stadion epul a gyar helyebe. Aztan rendelne Orban 20 Kamovot, 20 BH-t, meg a kinaiaktol is 20-at, csak hogy tudjak meg a nemetek hol lakik a magyarok Istene.
3. persze azt is lehet mondani, hogy Mo lefizette az Airbus-t, hogy felrevezeto, hamis infokat tegyen kozze a honlapjan, mert annyira utaljuk Orbant, hogy meg a realitasnal is jobban...na. Most meg bontok egy sort.
 
Számolj azzal is,hogy a tűzfészek felett a felszálló forro turbulens levegőn kell átrepülnie.Kizártnak tartom,hogy suicid hajlamú pilotán kivül más megpróbálkozna max terheléssel odarepülni.
1,7 tonna,tengerszinten,20fokos,normál légnyomású levegőben.

Pont ezért nem írtam a max értéket, mint ahogy valami rossz beidegződős miatt mondhat nekem a gyártó amit akar akkor is csak "egy csipet sóval" fűszerezve hiszem el azt. Ettől függetlenül egy szorult helyzetben lévő szakasz számára 1 tonnányi lőszer-élelmiszer eljuttatása, meg a 3-4 súlyos sebesült kimentése, esetleg az ellen "puha" célpontjainak megszórása repesszel, 20 mm-sel igencsak morálnövelő tud lenni. Ugyanúgy a civil szükséghelyzeteknél is. Ha egy erdőtűznél-árvízi helyzetnél azt látod, hogy a levegőben ott vannak fiuk és nem az RTL Club-nak filmezik, hogy hogyan izzadsz hanem besegítenek máris jobban fog feszülni a bicepsz.
U.I.: Személyes tapasztalat. A 2001-es nagy tiszai árvíznél az ukrán vízügy Mi-2-je ott repkedett a fejünk felett, míg nekünk se zsák, se fólia, se homok, se technika. Bizony sokan rázták az öklüket felé. Ha akkor az a gép nem egy csinovnyikot fuvaroz hanem hoz amit kell, két falut meg tudnak a helyiek menteni az áradástól. Mi több amikor az gátszakadást követően a Tiszaujlak-Tiszabökény szakaszon több gépkocsi sofőrje a diófákra mászott fel a víz elől akkor sem kezdett köteles mentésbe a gép hanem megvárták míg Tiszabecsről jöttek a magyar rocsók, mert ereszkedő kötél és mentőszemélyzet se volt rajta, csak a megyei vízügyi igazgató. Azt meg ilyesmire nem lehetett használni. Szóval lehetnek esetek amikor egy ilyen könnyű szállító heli is szinte csodát tud tenni ha jól van felszerelve és jól használják.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Pont ezért nem írtam a max értéket, mint ahogy valami rossz beidegződős miatt mondhat nekem a gyártó amit akar akkor is csak "egy csipet sóval" fűszerezve hiszem el azt. Ettől függetlenül egy szorult helyzetben lévő szakasz számára 1 tonnányi lőszer-élelmiszer eljuttatása, meg a 3-4 súlyos sebesült kimentése, esetleg az ellen "puha" célpontjainak megszórása repesszel, 20 mm-sel igencsak morálnövelő tud lenni. Ugyanúgy a civil szükséghelyzeteknél is. Ha egy erdőtűznél-árvízi helyzetnél azt látod, hogy a levegőben ott vannak fiuk és nem az RTL Club-nak filmezik, hogy hogyan izzadsz hanem besegítenek máris jobban fog feszülni a bicepsz.
U.I.: Személyes tapasztalat. A 2001-es nagy tiszai árvíznél az ukrán vízügy Mi-2-je ott repkedett a fejünk felett, míg nekünk se zsák, se fólia, se homok, se technika. Bizony sokan rázták az öklüket felé. Ha akkor az a gép nem egy csinovnyikot fuvaroz hanem hoz amit kell, két falut meg tudnak a helyiek menteni az áradástól. Mi több amikor az gátszakadást követően a Tiszaujlak-Tiszabökény szakaszon több gépkocsi sofőrje a diófákra mászott fel a víz elől akkor sem kezdett köteles mentésbe a gép hanem megvárták míg Tiszabecsről jöttek a magyar rocsók, mert ereszkedő kötél és mentőszemélyzet se volt rajta, csak a megyei vízügyi igazgató. Azt meg ilyesmire nem lehetett használni. Szóval lehetnek esetek amikor egy ilyen könnyű szállító heli is szinte csodát tud tenni ha jól van felszerelve és jól használják.
Hát ezért irtam,hogy kiépités nélkül csak csinovnyiktaxi.
 
Akkor a porkiválasztóval (pontosabban annak hiányával) kapcsolatos korábbi aggályom igaznak bizonyult.

Kifejtenéd bővebben hogy mire gondolsz?


Ez a megoldás nem működik elég hatékonyan?Az amerikai hadseregnek megfelelt a UH72 Lakotákon.

https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/EC145/EC145_Inlet_Barrier_Filter.pdf

d5a0b3f16bdf3a274c9b740dfc97e7d3o.jpg


BMCfoto2_d0.jpg
 
Nekem is úgy rémlik, hogy ez a filter dolog nem volt probléma, még a történet elején olvastam valahol, hogy azért is "katonai" a dolog, mert ez is "benne van"...,de nem találom. Ami viszont megnézendő a neten, az a német sivatagi bemutató filmje, ahol kiválóan "rejtőzik" a gép a felvert homokhelhőben....szóval fejvakarás o_O
 
Nekem is úgy rémlik, hogy ez a filter dolog nem volt probléma, még a történet elején olvastam valahol, hogy azért is "katonai" a dolog, mert ez is "benne van"...,de nem találom. Ami viszont megnézendő a neten, az a német sivatagi bemutató filmje, ahol kiválóan "rejtőzik" a gép a felvert homokhelhőben....szóval fejvakarás o_O

https://forum.htka.hu/threads/hun-airbus-helicopters-h145m-hforce.1518/page-11#post-476110

Az azért nem gyenge hogy leszerelt ajtókkal végezték a sivatagi próbát :D
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Naigen,...ezért is fura most ez a homok szűrős-nem szűrős hír/téma...

A UH-72 Lakotával voltak ilyen problémái az amerikaiaknak a rendszeresítés kezdetén, de ezzel a változtatással lett megoldva.
De csak azokra a gépekre kellett szűrő, amelyek rendszeresen kb. sivatagi környezetben teljesítenek szolgálatot.
Valószínűleg nem rendeltek volna még több gépet 2018-ban, ha ezzel nagy probléma lenne.

A civil EC-135-ösökkel is volt hasonló probléma 2010 körül, lehet hogy innen ered a felvetés. De azt is elég könnyen és gyorsan megoldották.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and arcas
Kifejtenéd bővebben hogy mire gondolsz?
Ez a megoldás nem működik elég hatékonyan?Az amerikai hadseregnek megfelelt a UH72 Lakotákon.
BMCfoto2_d0.jpg
Biztos működik klasszul de azért kíváncsi volnék arra hogy hogyan csinálja.
Én egy a szívócsatorna elejére szerelt inercia szűrőt vélek látni plusz egy a hajtómű burkolat tetejére szerelt másik nagy felületű szűrőt.
Gondolom ennek nagy felületű szűrőnek lenne a feladata előszűrni a levegőt ami utána a szívócsatorna elején lévő inercia szűrőbe kerül.
Ahhoz viszont hogy ez működjön az eredeti levegő beömlőt valahogy el kellene tudniuk zárni. Az erre szolgáló mechanikát nem vélem felfedezni egyik képen sem...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Biztos működik klasszul de azért kíváncsi volnék arra hogy hogyan csinálja.
Én egy a szívócsatorna elejére szerelt inercia szűrőt vélek látni plusz egy a hajtómű burkolat tetejére szerelt másik nagy felületű szűrőt.
Gondolom ennek nagy felületű szűrőnek lenne a feladata előszűrni a levegőt ami utána a szívócsatorna elején lévő inercia szűrőbe kerül.
Ahhoz viszont hogy ez működjön az eredeti levegő beömlőt valahogy el kellene tudniuk zárni. Az erre szolgáló mechanikát nem vélem felfedezni egyik képen sem...

Rám tényleg nem lehet mobdani,hogy az innováció meg a modern dolgok ellensége vagyo(tehát megüt a guta amikor azt hallom,hogy G Merci helyett UAZ mert az egyszerű mint a faék és az kell a katonának)
de ez nekem feleslegesen bonyolult rendszernek tűnik.
 
Biztos működik klasszul de azért kíváncsi volnék arra hogy hogyan csinálja.
Én egy a szívócsatorna elejére szerelt inercia szűrőt vélek látni plusz egy a hajtómű burkolat tetejére szerelt másik nagy felületű szűrőt.
Gondolom ennek nagy felületű szűrőnek lenne a feladata előszűrni a levegőt ami utána a szívócsatorna elején lévő inercia szűrőbe kerül.
Ahhoz viszont hogy ez működjön az eredeti levegő beömlőt valahogy el kellene tudniuk zárni. Az erre szolgáló mechanikát nem vélem felfedezni egyik képen sem...


A Mi-8/17 es a Mi-24en hogy van ez megoldva? Vagy annak nem art a magyar homok?